Games for Windows Live – ביקורת

עופר שוורץ| Rant הוספת תגובה

אוהו, כמה ביקורת.

אתמול, אחרי כל מיני תלאות, קניתי את Bioshock 2. הורדתי אותו במהלך הלילה, והבוקר הייתה לי שעה פנויה, אז החלטתי לנסות את המשחק. אבל קודם הייתי צריך לעבור את ה-minigame שנקרא Games for Windows Live.

שלב 1: אני נכנס למשחק, בוחר "single player", ומקבל פופ-אפ של GFWL שמבקש ממני לעשות לוגין. אני לא רוצה לעשות לוגין. אני סוגר את הפופ-אפ, ומקבל הודעה שאם לא אתחבר ל-GFWL, לא אוכל לשמור את ההתקדמות שלי. אוקיי, תנו לי לנסח את זה מחדש: אני רוצה לעשות לוגין.

שלב 2: אני נזכר שבעצם יש לי חשבון Live מהאקסבוקס. אני מכניס את האימייל והסיסמה, מסמן "sign me in automatically" ועושה לוגין. GFWL מבקש ממני serial number של המשחק, למרות שכבר נתתי אותו למשחק עצמו. טוב, בקטנה, זה כבר נמצא ב-clipboard. מתחבר, ו-GFWL מתחיל להוריד את הפרופיל שלי. This may take a few minutes.

שלב 3: שגיאה. אה, הייתי צריך לצפות לזה. GFWL לא מצליח להתחבר לאינטרנט. הודעת השגיאה אומרת משהו על firewall, אז אני עושה alt-tab ורואה שאכן קפץ לי פופ-אפ של Windows firewall. לוחץ allow, ומנסה שוב. זוכרים שסימנתי "sign me in automatically"? מסתבר שזה היה קוסמטי בלבד. אני צריך להתחבר שוב. ושוב לקבל שגיאה.

שלב 4: ידידנו האינטרנט מגיע לעזרה. חיפוש מהיר של "GFWL firewall" מגלה שאני צריך להיכנס ל-Windows firewall ולפתוח את Bioshock וגם את GFWL. אני מציית, נכנס חזרה למשחק, מסמן שוב את "sign me in automatically" (רק בשביל הקטע) ומנסה שוב. שגיאה.

שלב 5: Intermission. אין לי מושג מה לעשות כאן. אני עושה הפסקה קצרה כדי להתעצבן, וחושב על זה שבעצם כל הסיפור הזה הוא בשביל לשחק בגירסת ה-single player של המשחק.

שלב 6: אני נזכר שבאקסבוקס צריך לפעמים לעשות port forwarding כדי שה-Xbox Live יעבוד. שווה לנסות. נכנס לגוגל, מחפש "GFWL port forwarding", ומוצא 3 פורטים שאני צריך לפתוח בראוטר. כדי לשחק במשחק single player. אני פותח את הפורטים המדוברים, נכנס שוב למשחק, מתחבר שוב, והופה! זה עובד. דקה של המתנה והפרופיל שלי ירד למחשב. סוף סוף אני יכול לשחק!

שלב 7: אה, לא. אני צריך להוריד עדכון ל-GFWL. מעבר לזה, אני צריך לצאת ידנית מהמשחק, כי אחרת GFWL לא יוכל להתקין את העדכון. כי הוא לא יודע לצאת מהמשחק בעצמו, חס וחלילה. אני יוצא, מתקין את העדכון, נכנס חזרה, עושה לוגין (שעדיין לא קורה אוטומטית), מחכה ש-GFWL יוריד שוב את הפרופיל שלי, ומתחיל לשחק.

שלב 8: אה, לא. עכשיו אני צריך להוריד עדכון למשחק. ההורדה לוקחת כמה דקות הפעם, וכשהיא נגמרת אני צריך שוב לצאת מהמשחק ידנית כדי ש-GFWL יוכל להתקין את העדכון. אני יוצא, מתקין את העדכון, נכנס חזרה, עושה שוב לוגין, מוריד שוב את הפרופיל שלי, וסוף סוף מתחיל באמת לשחק.

50 דקות מהרגע שנכנסתי למשחק בפעם הראשונה, אחרי בערך 10 לוגינים, 3 הורדות פרופיל, 2 חיפושים בגוגל, 6 חוקים שהוספתי לפיירוול, ו-3 פורטים שפתחתי בראוטר, יכולתי סוף סוף לשחק (ב-10 הדקות שנשארו לי). ואין סיכוי שמשתמש פשוט היה עולה על הקטע של ה-port forwarding. לצורך העניין, אפילו דורון, שהוא לכל הדעות משתמש מנוסה, לא הצליח להתגבר על GFWL. לי פשוט היה מזל. אני חושב שהרווחתי ביושר את האצ'יבמנט Lucky Bastard.

23 תגובות ל “Games for Windows Live – ביקורת”

  1. מיכאל מאת מיכאל:

    אני חושב שאת הביקורת הזאת, והקודמת אתה צריך לקחת, לתרגם לאנגלית, ולפרסם בפורומים של סטים ו GFWL.

    אגב, מההתנסות שלי עם GFWL לא הייתי צריך לפתוח שום פורטים בנתב.. מוזר.

  2. Morphey מאת Morphey:

    אם אתה לא רוצה לצבור אצ'יבמנטס, אתה יכול לבחור לשחק עם שמירה מקומית…זה יכול היה לחסוך לך די הרבה זמן

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ממה שקראתי בפורומים, יש רשימה ארוכה של תיקונים שעוזרים נגד GFWL, כל אחד במקרים אחרים. זה מתחיל מדברים פשוטים כמו להתקין מחדש את המשחק, ומגיע לדברים הזויים כמו לסנכרן את ה-system clock. זה מאוד אינדיבידואלי.

  4. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    Morphey: המשחק לא מציע את האפשרות הזו. הוא אומר:
    "If you do not login to GFWL, you won't be able to save your progress".

  5. Morphey מאת Morphey:

    אני לא נוהג לקנות משחקים שאני לא מתלהב מהם (מוריד, משחק – אם שווה, קונה).
    בתור משחק שהורדתי ושיחקתי בו, הייתה לי אפשרות לשמור בצורה לוקאלית את הסייבים, מפתיע שלך אין.
    כך או כך, הבחור הזה מציע שלל אפשרויות ליצור את המצב הזה.
    http://blog.gib.me/

    בהצלחה!

  6. מתן שפייר מאת מתן שפייר:

    GFWL באמת לא אומר לך שיש אופציה לשמירה מקומית כי האינטרס הוא מן הסתם שתפתח פרופיל. יחד עם זאת, כשלוחצים על Create new profile יש למטה, בקטן, אופציה של Create local profile. אחרי פעם אחת שספקית האינטרנט שלי חוותה תקלה קשה ולא יכולתי להתחבר ליוזר שלי (וכתוצאה מכך גם לא לשמירות שלי) עברתי למשתמש מקומי.
    דרך אגב, אם כבר בביקורת על GFWL עסקינן, הנה עוד נקודה מעצבנת למדי (למי שלא קרא את הפוסט הישן של דורון):מסתבר שאם יצרת פרופיל אופליין, שיחקת להנאתך ומן הסתם גם צברת שמירות לאורך המשחק, במידה ותיצור עכשיו פרופיל אונליין יימחק לך פרופיל האופליין ותצטרך ליצור אותו מחדש. אם טעית בשם הפרופיל – נדפקת, ותצטרך למצוא את השמירות ולהעביר אותן לתיקיה של הפרופיל החדש. וגם אז, יש משחקים, כמו GTA4 למשל, שהעברת השמירות או יצירת הפרופיל המדוייק מחדש לא עוזרת בהם בשום צורה, ואין ברירה אלא להתחיל לשחק מחדש. וכשאתה נמצא במשימה האחרונה ב GTA4, זה ממש, אבל ממש מבאס.

  7. red מאת red:

    רבאק רק קיטורים יש בבלוג הזה… מה נסגר?
    GFWL עובד לי מעולה, אף פעם לא נתקלתי בשום בעיה.

  8. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    @Morphey: בתור משחק שהורדת גירסה פרוצה שלו, לא מפתיע שהוא הגיע בלי DRM ובלי צורך להתחבר לאינטרנט.

    @red: הבלוג הזה, מעצם היותו בלוג, הוא בלוג. אם כל מה שחוויתי ביומיים האחרונים הוא תסכולים ובעיות טכניות, אז מה שאני אדבר עליו בבלוג הוא תסכולים ובעיות טכניות. אם תלך קצת יותר משני פוסטים אחורה תוכל לראות גם דברים שאינם קיטורים.
    וזה ש-GFWL עובד לך אישית, לא אומר שאין בו בעיות. אני אצטט לך את שיימוס יאנג, אחד הכותבים החביבים עלי:
    "Tragically, it is not possible for you to share your flawless experience with me. And I have to review the game as I experience it, not as other people tell me they experienced it."

  9. דני מור מאת דני מור:

    יצא לי לשחק לא מעט במשחקי GFWL, ביניהם גם ב-Bioshock 2 עצמו. בעוד שזה באמת מנגנון מעיק, מעניין שלא נתקלתי בבלגן הזה שאתה מתאר. לא הייתי צריך לפתוח פורטים או להזין 200 פעם את פרטי המשתמש.

    הדבר שהכי מעצבן אותי הוא למה אני צריך להיות מחובר ל-17 מנגנונים במקביל? גם Steam, גם GFWL, וכמןבן לא לשכוח את המשחקים שצריך גם להיות מחובר ל-Rockstar Social Club.

  10. red מאת red:

    עופר, הבעיה היא שהתקלות הטכניות שאתה חווה לא מעניינות אף אחד. את הזמן שביזבזת על כתיבת הפוסט הזה + התגובות שלך, היית יכול לנצל במקום במשחק עצמו ולהעביר את הרשמים שלך מהמשחק. זה, לדוגמה, היה יכול להיות מעניין יותר.

  11. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    קודם כל, יש הבדל מאוד משמעותי בין "לא מעניין אותך" ו"לא מעניין אף אחד". אני אישית, למשל, נהנה לקרוא rants כאלה, גם כשאנשים אחרים כותבים אותם.

    דבר שני, אתה לא תגיד לי איך לנצל את הזמן שלי.

    דבר שלישי, לא, לא הייתי יכול לנצל אותו בשביל לשחק במשחק עצמו, כי הייתי בתל אביב והמחשב שלי היה בחיפה.

  12. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    red, מה נסגר איתך? לא, באמת. אנחנו כותבים את הבלוג הזה כי בא לנו, לא כדי לשעשע אותך. לא מרוצה? לך.

  13. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    מעניין שרוב המשחקים שפועלים על GFWL הם גם משחקים שכוללים את הCD-KEY המעצבן שכל פעם קופץ רק בגלל שסטים לא זוכרת שכבר הקשת אותו…

    אבל היי! לפחות לא היית צריך לפברק כתובת בניו זילנד בשביל להיכנס למשחק 😀

  14. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    זה בסדר, כבר מזמן פברקתי כתובת בארה"ב בשביל החשבון ב-Xbox Live. תמיד כשאני צריך כתובת בארה"ב ודורשים גם מיקוד, אני בוחר "קליפורניה" ושם מיקוד 90210.

  15. zipdrive מאת zipdrive:

    עופר, בתור מישהו שקורא את שיימוס יאנג, הייתי מצפה שתשים קישור לטור שהוא כתב כשהוא הסתבך עם GFWL.

    בכל מקרה זו תוכנה מטופשת ומעיקה ולשמחתי אין לי אף משחק שדורש אותה.
    אני, אישית, הסתכסכתי איתה כי היא לא מוכנה למכור לי משחקים. (השתמשתי בכתובת בריטית ל xbox live אבל הוא התלונן שהכרטיס אשראי שלי לא מתאים למדינה) – אז לא קניתי שם את ארקהם אסיילום. לא רוצים? לא צריך!

  16. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    לא צירפתי קישור לטור של שיימוס יאנג כי הוא הסתבך שם עם אספקט אחר של GFWL (הורדת DLC).

  17. menas מאת menas:

    אומנם יצאת מזה מהר,אל 50 דקות עד להרצת משחק הם לא כ"כ הרבה זמן.
    אם תרצה למשל לשחק COD4-תצטרך להוריד כמה פאצ'ים ענקיים כדי לשחק בו (מה שיקח לך יותר מכמה דקות).

  18. Nirtaz מאת Nirtaz:

    היי red
    אני דווקא מאוד נהנה … והכי חשוב, זה נותן יופי של מדריך לנתקעים אחרים.

  19. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    menas – אין לי בעיה להוריד פאצ'ים ענקיים. את Bioshock הורדתי בשלמותו מ-Steam, פשוט שמתי את זה להורדה בלילה והלכתי לישון. אבל 50 דקות שבהן כמעט כל הזמן אני צריך לעשות דברים, ועוד דברים מציקים, זה ממש מעצבן.

  20. menas מאת menas:

    זה נכון-אבל יש אפילו יותר גרועים כמו בדיקת מקשים.
    הורדתי את lega harry potter מסטים (קיבלתי במתנה,סיפור ארוך) וגיליתי שהמקשים מהמקלדת מטומטמים ולא כוללים עכבר-אז חיברתי ג'וייסטיק ישן שהיה תקוע לי איפשהוא.
    עכשיו-כל פעם שאתה רוצה לבדוק אם זה עובד-אתה צריך לראות מחדש את סרטון הפתיחה,ומנגנון בחירת המקשים מטומטם עד דמעות.
    לקח לי שעה לבדוק ולעשות מקשים למשחק עד שהתחלתי לשחק.

  21. Mark מאת Mark:

    @RED אני בטוח שמה שהתכוונת זה: "הייתי רוצה לראות יותר ביקורות בבלוג" אבל כמו שנאמר פה למעלה, לא טוב, אל תקנה.

    @עופר, תענוג לקרוא BITCHIN של אנשים אחרים.
    בכלל, לא באופן אישי זה מוי כיף לשנוא חברות כאלה.

  22. ניר גורן מאת ניר גורן:

    פשוט מערכת נוראית GFWL, לעיתים קרובות היא גורמת לי להנות מהמשחק הרבה פחות ולחשוב פעמיים לפני שאני קונה משחק.

  23. גיימפאד » גיימפוד, פרק 199: קמפיין ויראלי ל-Death Stranding מאת גיימפאד » גיימפוד, פרק 199: קמפיין ויראלי ל-Death Stranding:

    […] שני הרבה אנשים דואגים שה-Bethesda Launcher יהיה גרוע ברמה של GFWL או לפחות […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS