מבזקים: כרישים, עזים ומערות

עופר שוורץ| כללי הוספת תגובה

עכשיו כשהפורמט הזה נהיה מסודר ויחסית קבוע, נראה הגיוני לתת איזשהו תקציר בתחילת הפוסט. הפעם: רוקסטאר מעצבנים, אלטוס מפתיעים, הקינקט מאכזב ועוד.


ספוטלייט: זוכרים את משחק הדינוזאורים-נגד-בני-אדם מפעם קודמת? אז הפעם מגיע משחק אינדי מגניב אחר, שמעמת כרישים מול צוללנים. המשחק נקרא Depth, והוא משחק מולטיפלייר שבו קבוצה של צוללנים צריכה לאסוף אוצרות ממעמקי האוקיינוס בזמן שקבוצה של כרישים רוצה לאכול אותם. אוצר זה טוב, אוכל זה טוב, וכולם יוצאים שמחים, except the ones who are dead.

הצד של הצוללנים מתמקד מאוד בהתחמקות והתגנבות – הכרישים יודעים לזהות בעיקר תנועה, אז קשה להם לראות את הצוללנים כשהם עומדים במקום – והצד של הכרישים מתמקד כמובן בחיפושים ובציד. בכנס GDC (בשמו המלא Game Developers Conference, וכן, אני מודע ליתירות של כנס-Conference) שנערך בשבוע שעבר פורסם טריילר של המשחק, והוא נראה מאוד אפל ומותח, ובאופן כללי מעניין. חבל מאוד שלא רואים וידאו מנקודת מבט של כריש.


עוד מ-GDC: סוף סוף Alice: Madness Returns, ההמשך למשחק המצוין של אמריקן מקגי מ-2000, קיבל תאריך יציאה רשמי (14.6), וסוף סוף יש טריילר שמכיל קצת גיימפליי (אחרי ארבעה טריילרים מבאסים שלא נותנים שום אינפורמציה על המשחק). ועוד שני סרטונים שמכילים הרבה גיימפליי. העיצוב נראה יפה ומעוות כמו במשחק הראשון (אבל ב-HD, כמובן), והמשחק עצמו נראה מעניין, למרות שקשה לדעת מקטע כל כך קצר. בקיצור, 14 ביוני.


משחקים שנותנים בונוסים לאנשים שעושים preorder זה דבר מקובל ולגיטימי, אבל מה שרוקסטאר עשו עם L.A. Noire זה מוגזם ומעצבן. קודם כל, חלק מהבונוסים הם משימות נוספות, מה שאומר שמי שלא עושה preorder מאבד חלק ממשי מהמשחק. אבל הדבר הנוראי באמת הוא שיש 6 בונוסים שונים – אחד לאמאזון, אחד ל-GameStop וכו' – מה שאומר שגם מי שכן עושה preorder מאבד חלק מהתוכן. אם אתם רוצים לקבל את כל המשימות הנוספות, תצטרכו להזמין את המשחק גם מ-Walmart וגם מגיימסטופ. רוקסטאר אפילו הלכו עוד יותר רחוק והוציאו טריילר למשימה הנוספת של גיימסטופ, כדי להיות מעצבנים במיוחד. בין הבונוסים השערוריתיים האלה וכל ה- launch day DLC שנהיה יותר ויותר נפוץ – מה קרה לימים שבהם משחקים היו מכילים את כל התוכן שלהם?


Catherine, ה"מותחן-אימה-אירוטי" של Altus, שעד עכשיו היו לו רק טריילרים הזויים ביפנית, סוף סוף קיבל טריילר הזוי באנגלית. עם עזים. זה קצת מפתיע (לא העזים, האנגלית), כי המפתחים הצהירו בעבר שאין להם תוכניות להביא את המשחק למערב. בינתיים, לאור העובדה שהמשחק יצא ביפנית בלבד, לא יודעים עליו יותר מדי בעולם דובר-האנגלית, אבל דבר אחד שאפשר להגיד זה שהוא כנראה היה קשה מדי, כי לא מזמן הוציאו פאץ' שמוריד את רמת הקושי.


שני משחקי יריות לקינקט הוכרזו לאחרונה, ולדעתי הם מוכיחים בדיוק את מה שטענתי מההתחלה – הקינקט פשוט לא מעניין בתור פלטפורמה לגיימינג. המשחק הראשון, Gunstringer של Twisted Pixel (החברה של 'Splosion Man), נראה חביב מבחינת עיצוב ורוח כללית, אבל מבחינת גיימפליי כולל בעיקר לסמן דברים עם היד ואז לעשות תנועה אחת שיורה בכולם (יש וידאו של רבע שעה מהמשחק). המשחק השני, Zombie Holdout של חברה אחרת עם Pixel בשם (Pixel Ninja), הוא רק דמו שזמן הפיתוח הכולל שלו היה קצת יותר משבוע, שזה מרשים לכל הדעות, אבל לא נראה שיש עוד הרבה מה לפתח בו מעבר למה שרואים בטריילר המשעמם. אתם מוזמנים לראות את הסרטונים ולשפוט בעצמכם.


נסיים ברוח טובה: Spelunky, משחק אינדי מ-2008 ברוח משחקי הפלטפורמה של תחילת שנות ה-90 שזכה להרבה ביקורות טובות, ובו אתם צריכים לחקור מערה (שנוצרת באופן דינאמי ע"י המשחק ומשתנה בצורה אקראית כל פעם שמשחקים בו) ולמצוא אוצרות למיניהם, מגיע ל-XBLA, ומה שמעניין במיוחד הוא שיתווסף לו מצב מולטיפלייר מקומי. עוד אין תאריך יציאה, נעדכן בעתיד.

9 תגובות ל “מבזקים: כרישים, עזים ומערות”

  1. יותם מאת יותם:

    "מה קרה לימים שבהם משחקים היו מכילים את כל התוכן שלהם?" ובכן אתם, האנשים שקונים DLC שיוצא שבוע אחרי יציאת המשחק, הרגתם אותו.
    אם יש משהו שלמדנו מEarth Defense Force החדש זה שיש מי שמקשיב לשחקנים. אולי לא אקטיוויז'ן [הם בכלל הפסיקו להקשיב למי שלא פותח את המשפט שלו בסימן הדולר] או EA, אבל יש מי שמקשיב. מי אשם? מי שלא צעק עליהם שיפסיקו.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    כשאתה אומר "אתם", למי אתה מתכוון? מבין כותבי הבלוג אין יותר מדי כאלה אנשים.

    הדרך היחידה "לצעוק על החברות שיפסיקו", במקרה הנ"ל, היא פשוט לא לקנות את ה- DLC. אם אקטיויז'ן היו רואים שחבילת מפות ב- 15$ לא נמכרת, הם לא היו מוציאים חבילת מפות ב- 15$. אבל המקרה שעופר מתאר כאן הוא חמור יותר. אין לי איך למחות על העובדה שה- DLC שמופץ עם השקת המשחק הוא שונה עבור כל עותק pre-order שמופץ. הדרך היחידה שלי למחות על הנושא הזה היא לא להזמין את המשחק בהזמנה מוקדמת, וזה שם אותי במצב גרוע יותר מכל שחקן שכן מזמין את המשחק בהזמנה מוקדמת (אפילו אם הוא מקבל רק חלק מהתוכן הנוסף שמפותח ביחד עם המשחק).

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    מה שזיירמן אמר. אני אכן מתכוון לא לעשות הזמנה מוקדמת ל-L.A. Noire, אבל חוץ מזה ומלכתוב על זה בבלוג אין לי יותר מדי מה לעשות נגד השטות הזו…

  4. menas מאת menas:

    הקטע אם הDLC כבר אבוד-זה עסק סופר משתלם-משקיעים סכום קטן בפיתוח של 3 מפות ולעשות פורט ל2 מפות (בעלות שלא תגיע למיליון דולר,גם לCOD) מוכרים כDLC ועושים רווח של פי 100!.

    זה כבר עבר את ה"אם כולנו נמחה זה יעבוד"-הDLC הפכו כבר לרווח רציני במשחק בהשקעה פשוטה (או פשוט בלחתוך חלקים מהמשחק המלא,כי לאף אחד לא משנה אם השחקנים מקבלים פחות) ואפילו רק עם רק 66,666 אנשים יקנו את הDLC הוא יחסה את ההשקעה.

  5. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    תראה, אם משחק שהיה מוצלח בפני עצמו מוציא DLC נוסף, נגיד אחרי כמה חודשים או משהו כזה, עם עוד תוכן מעבר למשחק המקורי, זה מצוין לדעתי. אני לא מדבר על חבילה של 2 מפות שנמכרת ב-$10, זה סתם מגעיל ואני לא מבין למה אנשים משלמים את המחיר הזה. אני מדבר על דברים כמו ה-DLC של דרגונאז' או GTA IV.

    אבל כשמוציאים DLC באותו יום שבו המשחק יוצא (כמו שעושים עם DA2, לצערי), זה סתם יריקה בפרצוף. "שילמתם את המחיר המלא? לא מספיק לנו, תשלמו עוד $10 אם אתם רוצים את כל התוכן."

  6. יותם מאת יותם:

    אני מדבר בדיוק על מה שעופר אומר, רק שאני מרחיב את זה ליותר מיום- גם שבוע או חודש זה זמן מועט, במיוחד במקרים בהם אתה קונה DLC ומוריד קוד של 180K שפותח תוכן שכבר היה על הדיסק.
    לא ששאר הDLC חפים מפשע- זה של הנסיך הפרסי מ2008 היה בזיון לכל דבר.

  7. zipdrive מאת zipdrive:

    לא שזה פותר את השאלה הבסיסית והכואבת שמעלה כאן עופר, אבל רוב הסיכויים הם שכל המשימות הנוספות האלה שהוא מתאר יהיו זמינות לקנייה בנפרד בחודשים שלאחר יציאת המשחק, כך שלא באמת צריך להזמין את המשחק מראש מששה מקומות שונים כדי לראות הכל.

    אני שוב נוכח שהמצב שלי, בו ממילא יש לי בקושי זמן לשחק, אז אני קונה מעט משחקים וגם זה רק אחרי שנה, כשהם יוצאים בחבילות, הנחות או חגיגות אחרות, הוא לא רע בכלל.

    עוד מישהו מוכן לחגות שנה עד שישחק את LA Noir?

  8. טל מאת טל:

    ברור… מחכים שנה בכיף. יש מספיק במה לשחק עד אז.

  9. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אני לא מוכן לחכות שנה ל-Noire. זה משחק כל כך מקורי ומיוחד שאני באמת חייב לראות איך הוא.
    אבל אני לא אעשה לו preorder, כי הם עיצבנו אותי.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS