גיימפוד, פרק 30: קונג-פו פנדראן

עידן זיירמן| גיימפוד הוספת תגובה

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod030-3.11.2011.mp3|titles=Episode 30: Kung-Fu Pandaren]

להורדה

וואו, הרבה זמן לא הקלטנו פרק! אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל אנחנו ממש התגעגענו.

1:30 – דני שיחק ב- Heroes of Might & Magic VI. או כפי שהוא באמת נקרא: Might & Magic Heroes 6. השיחה על המשחק שולחת אותנו למרחבים הנוסטלגיים של סדרת Heroes of Might & Magic. ומגלה לנו שדני יודע מה ההבדל בין "אסטרטגיה" ל"טקטיקה".

14:10 – עופר שיחק ב- Dreamfall: The Longest Journey. הוא לא התלהב.

16:50 – הוא יותר התלהב, לעומת זאת, מגרסת ה- HD של Ico ו- Shadow of the Colossus. מה שגם מעלה כל מיני שאלות חשובות. כמו מה היא צורת הרבים של Colossus כשמדברים בעברית, האם "קולוסוסים" היא מילה, ואיזה שלט נוח יותר – זה של הפלייסטיישן או זה של האקס-בוקס.

27:20 – זיירמן סיים את "Deus Ex: Human Revolution", והתאכזב ממש מהסוף שלו. זה היה עצוב. פרטים נוספים על הנושא תוכלו לשמוע בקרוב בפודקאסט "המשחקיה". או לקרוא בבלוג.

30:40 – זיירמן שיחק גם ב- Blur, שכבר התלהבנו מגרסת הבטא שלו בעבר. הוא חביב מאוד גם בימינו.

33:40 – רגע, ובמה דקל שיחק בחודש האחרון?

34:40 – החדשות הגדולות של השבוע הזה, מבחינתנו, הן הטריילר של GTA V. אבל בזמן הקלטת הפרק, הוא עוד לא יצא. שזה חבל מאוד.

36:40 – עדכונים בנושא Bethesda והכסאח שלהם עם מוג'אנג בנושא השם Scrolls: בת'סדה הפסידו.

37:30 – גם בקרב על Fallout MMO עם Interplay לא הולך להם כל כך.

41:20 – בעדכון הקרוב ל- Portal 2 יכלל עורך שלבים! שנראה מגניב ממש!

45:20 – חבילת ההרחבה הבאה של World of Warcraft מוכרזת. בתכנית: פנדות.

49:30 – בחודשים האחרונים יש עלייה הולכת וגדולה בכמות המשחקים שמכילים Online Pass. זה היה יכול להיות פחות גרוע, אם הקוד הזה לא היה מגיע גם למשחקי Single Player לחלוטין.

53:00 – ה"פאנבויז" יוצאים בקרוב לחופשה. שזה מאוד עצוב, אבל מצד שני, פודקאסט משחקים חדישם בשם "הקונסוליירים" עלה לאויר. וזה גם מגניב!

54:40 – ה- PS Vita ישתמש בכרטיסי זיכרון לא-סטנדרטיים שיעלו הרבה כסף. זה מילא. הבעיה היא שכרטיסי הזיכרון האלה גם יהיו חובה עבור חלק מהמשחקים.

58:20 – ואנחנו סוגרים! כרגיל, אפשר למצוא אותנו בכל מיני מקומות, כמו הדף שלנו בפייסבוק, או החשבון שלנו בטוויטר.

34 תגובות ל “גיימפוד, פרק 30: קונג-פו פנדראן”

  1. שנאוצר מאת שנאוצר:

    יש משהו שחשבתי עליו ולא הוזכר בפרק, אבל מכיוון שהוא קשור ל-Valve וכל פרק של הפודקאסט מזכיר אותם בצורה כלשהי, אני מניח שאפשר לשאול את זה פה.
    בכל מקרה, עוד מעט יוצר "Call of Duty: Modern Wafare 3" וזה ברור כשמש שהוא עומד לעקוף את השיא שהיצב קודמו בסדרה ויהפוך למשחק הכי מצליח בהיסטוריה. בשנה הבאה יצא ככל הנראה גם "GTA" החדש, שיכול בהחלט לגנוב ממנו את התואר. בקיצור, מדובר ב-2 הפרנצ'ייזים הכי גדולים בעולם נכון לעכשיו, אבל לאחרונה התחלתי לחשוב שאם יש משחק שיכול לשבור על ימין ועל שמאל את השיאים של כל הזמנים, זה "Half Life 3", בעיקר בגלל האהבה למשחקים הקודמים וזמן הפיתוח הארוך שיוצר הייפ. אני מעולם לא שיחקתי באף אחד ממשחקי "Half Life" הקודמים, ככה שאני אומר הכל רק בתיאוריה, אבל האם מישהו מפה יכול, בתור חובב Valve, לומר לי מה דעתו על התיאוריה?

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    הנבואה ניתנה לשוטים, וכו', אבל אם אתה רוצה לשמוע את ההימור שלי: ל- Half Life 3 יש סיכוי, אבל כנראה שלא. Call of Duty ו- GTA הם מהמשחקים האלה ש*כולם* קונים כשהם יוצאים. גם אנשים שלא קונים אף משחק אחר. Half Life תמיד מכרו *המון*, אבל נתוני המכירות שלהם ביחס למשחקים אחרים אף פעם לא נראו לי כאלה שוברי-שוק כמו Call of Duty.

  3. SPIPO מאת SPIPO:

    לפני שHL3 ייצא, אמור לצאת EP3 לא?

  4. שחר מאת שחר:

    התחלה הכי טובה לפודקאסט בהיסטוריה.
    מהנה מאוד, כרגיל. תודה, חברה.

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    SPIPO – לך תדע. גייב נוול כבר התבטא בעבר על זה שהם ירדו מהרעיון של משחקים אפיזודיים, ושהם לא חושבים להפיץ משחקים עם משחק לשחקן יחיד בלבד, ושב- Episode 3 הם ינסו לעשות משהו "גדול ושונה". כל זה גורם לי לחשוב שהמשחק הבא של Half Life לא יהיה עוד הרפתקת שחקן-יחיד של 5-6 שעות, ואולי כבר יחליטו לקרוא לו Half Life 3 וזהו.

    שחר – תודה! באמת שהיו שלי חששות לגבי הפתיחה של הפרק הזה… 🙂

  6. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    בתור פאנבוי של Valve אני מאוד רוצה להאמין שיש סיכוי ש-HL3 יוכל לעקוף משחקים כמו GTA ו-COD, אבל לצערי בדרך כלל יש קשר יחסית רופף בין כמה משחק הוא "איכותי" ובין כמה הוא פופולרי. אתה באמת רואה עשרות אלפי אנשים בעולם מקימים אוהלים מחוץ לחנויות כדי לקנות את HL3 ברגע שהוא יוצא?

  7. יואב מאת יואב:

    או, סוף סוף מישהו שמסכים איתי לגבי Dreamfall. אני באמת לא מבין מה אנשים ראו במשחק הזה – הוא יותר "סרט אינטראקטיבי" עם חידות קלילות וקטעי אקשן איומים מאשר קווסט.

  8. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    גם The Longest Journey הוא סרט אינטראקטיבי עם חידות. אבל החידות לא טריוויאליות והסיפור מעולה, שני דברים שאי אפשר להגיד על Dreamfall. וגם אין בו קטעי אקשן והתגנבות מעפנים.

  9. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    עופר – Half Life 2, כשהוא יצא, מכר *המון*. אבל ההמון הזה שהוא מכר הוא בערך כמו ה"המון" שפורטל 2 מכר. כמה מיליונים טובים, והכל, אבל אין מה להשוות בין המיליונים שפורטל 2 עשה בחודש למיליונים ש- COD עושה בסופ"ש. 🙂

  10. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אני יודע את זה. אבל כש-HL2, אחד המשחקים הכי איכותיים ומוקפדים אי פעם, מוכר 12 מיליון עותקים ב-7 שנים, ו-Black Ops, שהדבר הכי טוב שאפשר להגיד עליו הוא "עוד COD גנרי", מוכר 7 מיליון ב-24 שעות, אני בהחלט חושב שזה מצדיק את מה שאמרתי.

  11. יותם [ולא מבטאים את זה כמו "מיסטר ברנז", לא] מאת יותם [ולא מבטאים את זה כמו "מיסטר ברנז", לא]:

    אני רק רוצה להבהיר בלבול שעלה כאן: אין לנו נשים ערומות בפודקאסט. ארז ואני, לעומת זאת, מגליטים את התכנית בערום פרונטלי מלא.

    תודה על הבאמפ, חבר'ה [:

  12. שין-גימל מאת שין-גימל:

    דיון מעניין על Heroes. שיחקתי בעיקר ב-1 ו-2, עם כמה משחקים קצרים עם חברים ב-3 ו-4. אולי אפשר לייחס את ההפשטה של הרובד האסטרטגי להצלחה של פארמוויל ושות'. Heroes זכורים לי כמשחקים שגם כך שמים דגש רב על התעצמות ו-"Rewarding" (יש לזה מילה בעברית שהיא לא מגושמת?) בטווח הקצר, יותר לדוגמא מ Civilization, מה שעשוי להסביר פופולאריות שלהם בקרב גיימרים מזדמנים. מישהו העלה באזניי פעם את הפופלאריות של המשחק בקרב עולים מחבר העמים, אבל את זה אין לי איך להסביר.
    והנה סרטון שנתקלתי בו עם תלונות אחרות על הפשטה של משחקים:
    http://videosift.com/video/If-Quake-was-developed-today

    בדיוק רכשתי את Shadow of The Colossus ו-ICO. היו לי כמה חסכים עד שקניתי את הפלייסטיישן לפני שנה, ואיכשהוא הרגשתי ששני אלה היו פער רציני (מה שלא אומר שאני אמצא את הזמן לשחק בהם).

    אני בספק שייצא Fallout MMO, לפחות בעידן אינטרפליי. ההרגשה שלי מכל הסיפור הזה הוא שאנחנו לא צפויים לראות משחק Fallout כלשהוא בקרוב.

  13. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אתה צוחק? אחרי ההצלחה המטורפת של Fallout 3, ואחרי ש-New Vegas היה מפוצץ בבאגים ועדיין מכר מיליונים, לדעתי בתסדה יתחילו לעבוד על המשחק הבא בשנייה שיסיימו עם Skyrim.

  14. שנאוצר מאת שנאוצר:

    עוד שאלה קטנה, אולי מישהו פה יודע – לפי הטריילר של GTA V המשחק מפותח ע"י רוקסטאר נורת'. זה כמובן טוב ויפה, אבל… מי בדיוק עובד על "Agent" עכשיו? זה דווקא היה פרוייקט נורא מסקרן של רוקסטאר נורת', אבל עכשיו נדמה שהם זנחו אותו לטובת GTA.

  15. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    נכון לבינתיים, אין שום פרטים לגביו, מלבד העובדה שהוא עדיין בפיתוח. וויקיפדיה טוענת שגם אותו מפתחים האנשים ב- Rockstar North, ולא נראה לי שהיתה תקופה כלשהי בעשור האחרון שבה הם *לא* פיתחו משחק בסדרת GTA, אז לך תדע – אולי הם אפילו עושים שני משחקים בו-זמנית. 🙂

  16. שנאוצר מאת שנאוצר:

    לא יודע… רוקסטאר נורת' זה רק עוד סטודיו של רוקסטאר, ולא מדובר באיזה מגה-אולפן כמו יוביסופט מונטריאול שבו יש 2 קומות לכל פרנצ'ייז.

  17. שין-גימל מאת שין-גימל:

    עופר – נכון, אבל תיאורטית שחרור משחק במקביל ע"י אינטרפליי עשוי לפגוע במכירות של משחק של בת'סדה. כלומר, כל מה שאינטרפליי עושה נראה לי כמו בלוף, השאלה היא איך בת'סדה רואים את זה, והאם תוצאת המשפט משפיעה על כך.

  18. swym מאת swym:

    לאור זה שגם HL2, גם COD וגם GTA נחשבים למשחקים מאד איכותיים ומאד פופולאריים, קשה לי להבין את ההיגיון הנסתר מאחורי הטענה של עופר "בדרך כלל יש קשר יחסית רופף בין כמה משחק הוא "איכותי" ובין כמה הוא פופולרי". מדובר בשלושה מהמותגים שנחשבים להכי איכותיים שיש ובהתאמה גם לשלושה מהמותגים הכי מצליחים שיש. הרי להגיד שBlack Ops זה "עוד COD גנרי" זה בערך כמו להגיד שEP2 הוא "עוד HL גנרי".

  19. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    זה בגלל שהוא לא לקח את הדוגמאות הנכונות. גם חבילות הרחבה של הסימס ו- Zumba Fitness מוכרים המון. 🙂

  20. שחר מאת שחר:

    בהחלט יש קורולציה בין איכות המשחק למכירות המוצלחות שלו.
    משחק איכותי כמעט תמיד ימכור הרבה.
    עם זאת, משחק שמוכר הרבה, הוא לא בהכרח איכותי.

  21. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני גם לא חושב שהקורלציה הזאת עובדת בכיוון ההפוך. יש מספיק משחקים איכותיים שלא מכרו הרבה.

  22. שחר מאת שחר:

    כמה משחקים איכותיים אתה מכיר שלא מכרו הרבה?
    בעשור האחרון, אני יכול להזכר בשלושה בלבד (אלן וייק, BG&E ופסייקונאוטס).

  23. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    נו, יפה. בדיוק.

    אם מרחיבים קצת את זה מעבר לעשור האחרון, אני יכול להזכר גם ב- Sacrifice ו- Hostile Waters. ולאחרונה גם Blur לא הצליח במכירות למרות שהוא מוצלח למדי.

  24. shuki מאת shuki:

    דווקא הדוגמאות היוצאות דופן של שחר רק מדגישות עד כמה המשוואה הזו של איכות=מכירות נכונה.
    תראו לי משחק AAA אמיתי,ע"פ הביקורות,שנמכר בצורה רעה.

    גם המשחקים ששחר הביא הם משחקים טובים מאוד,אבל לא AAA ברמות הכי גבוהות ע"פ הביקורות (אלן וויק עם 83,וגם שני האחרים עם 85-6),כל משחק שנחשב לרמת איכות גבוהה מאוד ע"פ הביקורות מוכר,רק תראו את הלהיטים:
    גירס,אנצ'רטד,GTA,COD,BF,HL,היילו,mgs,FF,מריו,זלדה וכו'
    אין קשר יותר מובהק מזה,כל משחק שמפציץ בציונים בדר"כ גם מוכר המון,יכול להיות שהביקורות פשוט עושות עבודה טובה בכך שהן משקפות את טעם הקהל הרחב והן לאו דווקא תורמות למכירות בפועל,אבל המשוואה הזו נכונה בכל מקרה,ואולי בגלל זה מפיצות נותנות בונוסים על סמך ממוצעים לחברות פיתוח.

  25. swym מאת swym:

    הכלכלה של חבילות הרחבה וDLC קצת שונה מכלכלה של משחקים ולכן קשה לי להתחייס לחבילות ההרחבה של הסימס (למרות שיהיה מעניין לדעת האם חבילות ההרחבה היותר טובות של הסימס אכן נמכרו יותר טוב מהחבילות הפחות טובות) אבל הסימס עצמו היה משחק שזכה לביקורות חיוביות ביותר.
    אגב, אפילו זומבה פיטנס שבקושי אפשר לקרוא לו משחק (ולכן שוב פעם קצת בעייתי לדבר עליו בהקשר הזה) הוא בכל זאת משחק הזומבה הטוב ביותר שקיים היום – פשוט בגלל שאין לו שום תחרות. הרי אם בנאדם רוצה לקנות היום משחק זומבה, איזו אלטרנטיבות יש לו?

    ככה שבגדול (כמו ששוקי אמר) הדוגמאות היוצאות מהכלל הן אלו שמעידות על הכלל: במקרה הטיפוסי משחקים טובים יותר (או לפחות כאלו שנבנו על מותגים של משחקים טובים יותר) הם גם אלו שמוכרים יותר טוב וזה גם יהיה המצב ב-2012:
    GTA5 בטח ימכור טוב, HL3 (או EP3 או מה שבכלל יגיע) בטח ימכור טוב, דיאבלו 3 בטח ימכור טוב, היילו 4 בטח ימכור טוב, משחקים שנתיים כמו הCOD הבא בתור או AC3 שעוד לא הוכרזו ימכרו טוב. מי ימכור *הכי טוב* והאם מישהו יצליח להדיח את COD? באמת שזה כבר לא כזה משנה.

  26. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    צודקים. אני חוזר בי מכל טענותי. ועדיין, היוצאים מן-הכלל האלה צורמים לי במיוחד (הו, Sacrifice…).

  27. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אני מסכים עם כל מה שנאמר פה, אבל רוצה לציין שכשאמרתי "איכותי" (ושימו לב ששמתי מרכאות גם במקור) התכוונתי במובן הפלצני-אמנותי של המילה. חלק מהדוגמאות פה (GTA IV ו-Modern Warfare הראשון למשל) בהחלט מתאימות גם להגדרה הזו, אבל הרבה אחרות לא כל כך. ל-Black Ops למשל, ממה ששמעתי, יש עלילה מטופשת למדי, דמויות לא מעניינות וכמעט אפס חדשנות.

    דבר שני: אתם מתייחסים למכירות כדבר בינארי – האם משחק "מכר" או "לא מכר" – אבל כמו שכבר אמרתי יש הרבה רמות בתוך הסקאלה הזו.

    שלבו את שני הדברים האלה, נסו לחשוב כמה משחקים מאלה שמוכרים באמת הרבה הם "איכותיים" לפי ההגדרה שלי, ואני מקווה שתבינו למה אמרתי מה שאמרתי.

  28. שנאוצר מאת שנאוצר:

    כאחד ש-CoD היא סדרת המשחקים היחידה שהוא שיחק בכל המשחקים בה, אני חייב לציין שדווקא העלילה ב"Black Ops" היא מה שמתייחד בו. מבחינת משחקיות אין באמת משהו שונה חוץ מאקשן מטומטם במיוחד, אבל מדובר באמת בעלילה מורכבת ומעננינת ובלפחות דמות אחת שאני בחיים לא אשכח. ב-MW3 לא שיחקתי עדיין, אבל מסרטונים שראיתי ביוטיוב (כן, פתטי…), אני יכול לומר שגם לו יש עלילה נהדרת, חוץ מהסיום.

  29. שחר מאת שחר:

    עופר, מה זה משחק שמוכר "באמת הרבה"?

  30. swym מאת swym:

    לא שיחקתי בBlack Ops (ואני מבין שגם אתה לא, ככה שלא ברור לי למה אתה ממהר לקטלג אותו) אבל במשחקי Modern Warfare יש עלילה מצויינת (ביחס לז'אנר, כן?) ולא מעט דמויות מעניינות ככה שבהחלט הייתי מקטלג אותה כ"איכותית" גם במרכאות. לחדשנות לעומת זאת אין קשר מחייב לאיכות: משחק לא מחדש יכול להיות מאד איכותי, ומשחק חדשני יכול להיות לא איכותי בכלל.

    לגבי המכירות: נכון שיש הרבה רמות בתוך הסקאלה הזו, אבל כל המשחקים האלו שהזכרתי יושבים בנקודה המאד קיצונית בסקאלה שנקראת "מכר מעל עשרה מיליון עותקים" כשבמקביל הם גם יושבים על הנקודה המאד קיצונית בסקאלה השניה שנקראת "ציון ממוצע של מעל 90". Modern Warfare 3 אגב שבר השבוע שוב את השיא והגיע למספר הזה תוך קצת יותר מ-24 שעות.

  31. Bloodnut מאת Bloodnut:

    רק כי אין תיבת דואר כללית לגיימפאד: פרצו לסטים, גנבו פרטים אישיים וכרטיסי אשראי (מוצפן אבל לכו תדעו לכמה זמן).
    חבל שמקרים כאלה לוקחים את המלחמה בפיראטיות צעד אחד אחורה כי אנשים יחשבו פעם הבאה אם הם רוצים להפקיר את כרטיס האשראי שלהם באינטרנט במקום פשוט למצוא עותק פיראטי…

  32. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    בדף ה"מי אנחנו" יש את כתובות האימייל של כל חברי הבלוג. בדרך כלל מספיק לשלוח משהו אלי.

    אבל בכל מקרה, אין שום נזק בלפרסם את זה גם בתור תגובה. תודה. 🙂

  33. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    תודה על הטיפ, נשבע שראיתי את זה רק אחרי שכתבתי את הפוסט שלי 🙂

  34. גיימפאד » 2011: סיכום שנה – חלק ג’ מאת גיימפאד » 2011: סיכום שנה – חלק ג’:

    […] מהשחקנים והמון כעס מאוהדים ותיקים של הסדרה. מבחינתי, מדובר בתחושות מעורבות. מצד אחד המשחק עשוי טוב, מחדש המון, נראה יפה וכיף לשחק. […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS