XCOM מת. יחי ה- XCOM החדש!

עידן זיירמן| חדשות הוספת תגובה

כן, אני יודע, במיוחד בהשוואה לקדחת העדכונים של סוף השנה, נראה שהעדכונים בבלוג עצרו כמעט לחלוטין במהלך ינואר. כתוצאה, כל מיני דברים התפספסו להם. כמו חלק ד’ של סדרת הפוסטים “בואו נשחק Crusader Kings”. או XCOM.

XCOM: Enemy Unknownזה התחיל לפני קצת יותר משבועיים, עם ההודעה על חשיפה מרגשת בגליון הקרוב של Game Informer. תוכן החשיפה: משחק חדש תחת המותג של XCOM, שיקרא XCOM: Enemy Unknown. והוא יהיה משחק אסטרטגיה מבוסס-תורות.

בואו ניקח צעד אחורה. על קיומו של XCOM למדנו לראשונה לפני קצת פחות משנתיים – כשגילינו ש- 2K Marine הולכים להחיות את המותג בתור משחק פעולה מגוף ראשון. התגובות, שלנו ושל מגוון רחב של אנשים ברחבי הרשת, לא היו אוהדות במיוחד. בחודשים שלאחר מכן, המילים “ניצול ציני של מותג נוסטלגי”, “אכזבה”, “מה זה החייזרים המכוערים האלה?” ו”בורקסים” שובצו במספר רב של משפטים הקשורים למשחק (“אוף, אין לי כוח לראות את הטריילר החדש של הניצול הציני של המותג הנוסטלגי הזה, אני הולך לקנות בורקסים”). 2K Marine, מבחינתם, הפנימו את הביקורת, והחזירו את XCOM לשולחן השרטוטים. בתערוכת E3 של שנת 2011 הוא כבר הוצג בגרסה שונה: יותר אסטרטגי ומתוחכם, עם אפשרויות מתוחכמות יותר של עבודה בצוות ויותר דגש על ה”בסיס” שבו אתם מבצעים מחקר ואימונים לקראת המשימות הבאות שלכם. התגובות נעו על הספקטרום שבין “מסוקרנות” ל”מפוהקות”. אני הייתי סקפטי.

XCOM: Enemy Unknownואז – הפצצה. מסתבר שלא יהיה משחק XCOM אחד, אלא שני משחקי XCOM. אחד מהם יהיה משחק הפעולה מגוף ראשון שלמדנו להיות אדישים אליו במהלך השנה וחצי האחרונות, והשני יהיה משחק אסטרטגיה מבוסס-תורות, כמו משחק ה- XCOM הראשון. והוא ייצא ב”סתיו 2012”, מתי שזה לא יהיה, עבור הפלייסטיישן 3, האקס-בוקס 360, והמחשב האישי.

ואם ההודעה הזו לא מספיקה בשביל לגרום לחובבי המשחק המקורי להתפוצץ מרוב אושר – האנשים שיהיו אחראים עליו הם המפתחים של סדרת Civilization, חברת Firaxis. לא משנה מה אתם חושבים על Firaxis, אתם חייבים להודות שאם יש משהו שהם יודעים בבירור לעשות, זה משחקי אסטרטגיה.

אבל פצצה אחת נוספת נחתה ברשת לפני כשבוע. מסתבר שמשחק הפעולה שמבוסס על XCOM, זה שהיה אמור להחזיר את המותג למודעות ולגרום לכל מעריצי המשחק המקורי לזעוק בתסכול, נדחה לשנת 2013. סדרת XCOM חוזרת עם משחק אסטרטגיה חדש. משחק הפעולה… יגיע אחר כך.

XCOM: Enemy Unknownמה כל זה אומר? אנחנו לא בדיוק יודעים. ייתכן שהרעיונות השאפתניים של צוות הפיתוח לגבי משחק הפעולה כשלו בעת הביצוע, והם מנסים לתכנן את המשחק בצורה מעט אחרת. ייתכן ש- 2K Marine לא מספיק בטוחים באיכות שלו. ייתכן ש- 2K Games באמת ובתמים רוצים להחזיר את המותג לשוק עם משחק אסטרטגיה ולא עם משחק פעולה. ייתכן שהם רוצים לראות קודם כל אם משחק האסטרטגיה יצליח, ורק אם זה יקרה, הם יוציאו לשוק גם את משחק הפעולה. אנחנו פשוט לא יודעים.

אבל דבר אחד בטוח בנוגע ל- XCOM החדש: הוא מעורר התרגשות. לא רק בגלל שהוא התחייה שבאמת “מגיעה” למותג הזה, אלא בגלל שמשחקי אסטרטגיה מבוססי תורות, במיוחד על הקונסולות, הם לא דבר נפוץ במיוחד, ואנחנו תמיד מייחלים למשחקים טובים נוספים בז’אנר הזה.

פרטים נוספים, כך אני חושב, יגיעו בקרוב. בינתיים, אנחנו נחזיק לחבר’ה מ- Firaxis אצבעות.

14 תגובות ל “XCOM מת. יחי ה- XCOM החדש!”

  1. MiST 1001 מאת MiST 1001:

    אני לא בטוח כמה משחקי אסטרטגיה מבוססי תורות וקונסולות ילך ביחד. אבל עבור הPC אלו חדשות נפלאות.

    הייתי שמח אם מישהו היה מחייה גם את המותג של Star Control המעולה.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    תראה, Civilization Revolution עבד נהדר, בסך הכל: https://www.gamepad.co.il/archives/462

    אבל כן, אני בכל מקרה הולך לשחק בו רק על ה- PC.

  3. InterAl מאת InterAl:

    Sid Meier's: XCOM?

    dumbed down for consoles, ללא צל של ספק…

  4. zipdrive מאת zipdrive:

    Inter, על מה אתה מבסס את המשפט האחרון שלך בדיוק?

    עידן, אם אני לא טועה משחק אחד נקרא XCOM והשני נקרא X-COM. זה הבדל מטורף!

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני לא יודע אם אתה טועה או לא. כרגע, מסתמן ששני המשחקים יקראו XCOM, ושלמשחק האסטרטגיה תהיה כותרת משנה "Enemy Unknown". לא ברור מה יקרה עם ה- FPS, אבל אני מניח שאם זה יהיה המצב, אז אפשר לצפות ל- XCOM: כותרת משנה מטופשת אחרת.

  6. שחר מאת שחר:

    הכותרת המלאה של המשחק היא:
    !XCOM: Enemy Unknown… Oh, wait. It's aliens

  7. MiST 1001 מאת MiST 1001:

    @עידן – אני בטוח שאתה מסכים שCivilization Revolution הוא הרבה פחות עמוק ומעניין מכל אחד ממשחקי civ שיצאו איי פעם.

    אז כן, הוא לא מאוד נורא – ועדיין אין שום סיבה לבחור אותו על פני גירסת הPC.

  8. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני מסכים שהוא פחות עמוק, אני לא מסכים שהוא פחות מעניין, ובכל מקרה, אנחנו לא באמת מתווכחים, כי כבר אמרתי שאני הולך לשחק בו על ה- PC.

  9. InterAl מאת InterAl:

    זיפדרייב – על נסיון העבר של משחקי מולטיפלטפורם בכלל ומשחקי אסטרטגיה מולטיפלטפורם בפרט.

  10. swym מאת swym:

    יותר מ"dumbed down for consoles", נדמה לי שהמגמה בהרבה משחקים היא dumbed down for mainstream audience. הרי רואים את זה בבירור גם במשחקים אקסולסיביים לPC (יוצאי דופן יש כמובן, אבל על כל הפלטפורמות).

    בכל מקרה, במקביל לXCom אנחנו הולכים לקבל בחודש הבא גם את Jagged Alliance BIA. יחד עם הרימייק Syndicate ועוד כמה משחקים זה נראה ש2012 הולכת להיות שנה של נוסטלגיה.

  11. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    Tony Hawk's Pro Skater HD!

  12. InterAl מאת InterAl:

    swym, זה נכון, אבל במשחקי מולטיפלטפורם זה קורה בעוצמה חזקה יותר, כי שליטה מבוססת גיימפד פשוט מחייבת המון פשרות בדיזיין.

  13. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    זה לא יהיה רימייק?

    נשמע ככה לפי השם.

  14. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    זה אמור להסתמך מאוד חזק על המקור, אבל זה לא לגמרי רימייק. בדיוק היום RPS פרסמו ראיון עם המפתחים:
    http://www.rockpapershotgun.com/2012/02/01/xcom-enemy-unknown-preview

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS