תהיות על Origin וההיפך מחוויית משתמש

עופר שוורץ| Rant הוספת תגובה

היו לי כמה שבועות מאוד עמוסים בזמן האחרון. בין לימודים, חו”ל, מילואים וכמה ימי מחלה, לא היה לי כמעט זמן פנוי. אבל עוד מעט נגמר הלחץ של סוף הסמסטר, ואחרי שאסיים את Lollipop Chainsaw (ביקורת בקרוב) נראה לי שהגיע הזמן לסגור סוף סוף את הטרילוגיה של Mass Effect.

כבר כמה שבועות אני מציץ ב-Origin כל סופ”ש, לראות אם במקרה יש מבצע על Mass Effect 3 (הרי במחיר מלא אני יכול לקנות אותו גם ממש ברגע שאני רוצה לשחק בו), והיום התמזל מזלי:

אוריג'ין מציגים: המבצע הכי משתלם בהסטוריה!

25 פאונד במקום 35 (בערך 40 דולר במקום 55) זה מבצע לא רע בכלל, במיוחד ביחס לזמן שעבר מאז שהמשחק יצא, אבל התמונה הזו כבר מעלה כמה תהיות: למה המחיר בפאונדים? למה המחיר של המהדורה המיוחדת הוא לא בפאונדים? למה המהדורה המיוחדת עולה 10000 יורו? למה אין בשום מקום אזכור ל-DLC של הסוף המורחב שיצא שלשום?

את התשובה לשאלה הראשונה מצאתי די מהר: מסתבר שמשום מה Origin חושב שאני באירלנד. זה לא באמת מסביר כלום, כי המטבע באירלנד הוא יורו, אבל הפינה הצפונית-מזרחית של אירלנד היא חלק מהממלכה המאוחדת, אז ניתן להם ליהנות מהספק. הבעיה היותר מהותית היא שאי אפשר לשנות את זה. לחיצה על Localization settings בראש העמוד פשוט לוקחת אותי ל-www.ea.com, ומשם הדבר היחיד שאפשר לעשות הוא ללחוץ על הלינק שמוביל חזרה לחנות.

טוב, לא משנה, אני בכל מקרה משלם ב-PayPal, אז לא אכפת לי באיזה מטבע זה. לחיצה על Buy now מעלה את החלון הבא:

More like "Buy never"

כן, זה פשוט פופאפ עם העמוד הראשי של Origin. ועם progress bar שלא מתקדם לשום מקום ולא נעלם, גם אחרי 30 דקות. זה anti-progress bar. וזה קורה כל פעם, בכל קונפיגורציה שניסיתי.

ואז בא לי רעיון: אולי בתוכנה עצמה של Origin זה כן יעבוד? ובכן:

70 יורו זה בהחלט עדיף על 10000

העמוד הראשי בתוך התוכנה שונה לגמרי מזה שבאינטרנט. ויש בו לינק ישיר למהדורה המיוחדת של ME3, אבל לא למשחק הרגיל (ל-ME2, אגב, דווקא יש לינק ישיר). בסדר, תמיד יש את תיבת החיפוש למעלה, וממנה אני מגיע להפתעה הכי גדולה עד עכשיו:

סטנדרטים כפולים

לא רק שהעמוד של המשחק נראה אחרת לגמרי, גם המחיר שונה לגמרי. ואין מבצע. ואין כאן שום אזכור למהדורה המיוחדת. אה, והכפתור הגדול של Buy Now הוא בכלל לא כפתור, הוא פשוט חלק מהתמונה הגדולה בכותרת.

אז לא תודה, EA, אני לא מעוניין לקנות את המשחק ביותר מהמחיר המלא. אני אשחק Fallout: New Vegas במקום ואחכה שתיסגרו על עצמכם. וכשאתם אומרים שאתם רוצים להיות יותר טובים מ-Steam אתם עושים מעצמכם בדיחה. תפסיקו בבקשה לדבר ותתחילו לעשות.

תגיות: , ,

14 תגובות ל “תהיות על Origin וההיפך מחוויית משתמש”

  1. Goodragon מאת Goodragon:

    פוסט מצוין.
    אני לא הכרתי בכלל את אוריג'ין עד שלשום, והידיעה שהאתר של EA לא עזרה במיוחד. אף פעם לא רכשתי אהבה אליהם. אני חייב להודות שלא היה לי מושג שהם עושים דברים כאלה, וזה לא משפר את הרצון לקנות מהם.

    מה בסוף אתה עושה? קנית את המשחק מאיפשהו?

    נ.ב – צירוף מקרים, בדיוק אתמול קניתי את Mass Effect 3 (ב155 שקלים) ועדיין לא הפעלתי אותו. מסיים את השני (אני בסוף) כדי להתרענן.

  2. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אם אתה לא מכיר את Origin אז הנה פוסט אזהרה, שתדע למה אתה נכנס:
    https://www.gamepad.co.il/archives/2377

    כמו שאמרתי, מה שאני עושה זה פשוט לחכות עם מאס אפקט ולשחק בינתיים Fallout: New Vegas, שאותו קניתי בסטים ב-15 דולר ובחוויית משתמש נוחה והגיונית. אחרי שאסיים איתו בטח לא יבוא לי מיד עוד shooter, אז אעשה הפסקה קצרה, ועד אז בתקווה EA יתקנו את הבאג המעצבן הזה בחנות שלהם.

  3. שלומי מאת שלומי:

    אני גם חיכיתי למחיר טוב בזמנו. בגלל שזה לא היה בסטים קצת איבדתי תקווה, ואז גיליתי אופציה שלא הכרתי שהייתה ממש זולה. יש את האתר הזה:

    http://www.dlcompare.com/games/buy-cd-key-mass-effect-3-227

    שמשווה כל מיני חנויות, שבגדול מוכרות keys ל-origin ממדינות שבהן המשחק הרבה יותר זול. אני ספציפית קניתי מ-cd keys direct ב-27 דולר.

    זה נראה הדבר הכי מפוקפק בעולם, אני יודע. עשיתי מחקר די נרחב באינטרנט, על כל הקונספט, החנות שמשווה, והחנות הספציפית שממנה קניתי. כל מה שמצאתי יצא סה"כ חיובי, ואפילו ראיתי כמה ישראלים שקנו שם בהצלחה. גם האתרים עצמם נראים מקצועיים, ואפשר לשלם עם pay pal. כמובן שלמרות כל זה, אחרי שקניתי עדיין שקשקתי מפחד, אבל ה-key הגיע והכל עבד כמו שצריך.

    עוד כמה דברים כדי לסבר את האוזן: אחרי שמזמינים מקבלים במייל סריקה של cd key מקופסא. כן, ישר עלה לי לראש שהם פשוט מוכרים את אותו אחד לכולם, אבל כנראה שזה לא ככה כי אני הצלחתי להפעיל את זה, ולא מצאתי בחיפושים מישהו שלא הצליח. המדינת מקור גם לא משנה כל עוד אין סמל ספציפי (למשל ברשימה למעלה יש כמה עם הסמל של רוסיה). שאתה מזין את ה-key ב-origin אתה יכול לבחור איזה שפה אתה רוצה, וזה משפיע גם על הממשק וגם על הדיבוב. את ה-key עצמו אמורים לקבל במייל אחרי כמה שעות, וככה היה גם לי, אבל כן ראיתי שקרה שאנשים לא קיבלו אחרי יום יומיים. מה שהתברר במצב הזה זה שהחנות פשוט הזמינה עוד עותקים פיזיים של המשחק כדי לסרוק מהם את ה-key, ומזה נוצר העיכוב.

    בתור בונוס אתה גם יודע בדיוק מה המחיר, וצריך מינימום התעסקות עם origin.

    אגב, גם אני קצת הסתבכתי בלמצוא איפה מוצאים את ה-dlc ב-origin. צריך ללחוץ על האייקון i מתחת למשחק (show game details), ואז ללחוץ על shop for add-ons.

    אני עדיין ממליץ לשחק ב-new vegas גם לא בתור משהו שיעביר את הזמן עד להורדת מחירים של mass effect 3. קצת קשה להשוות בין המשחקים, אבל בסה"כ נהנתי מהמשחק הזה יותר. הגמישות של המשחק הזה לגבי מה שאתה רוצה לעשות ממש עשתה לי את זה.

  4. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    גם אצלי יש אותה תופעה (ניגשתי רק כדי לבדוק).

    בשני משחקים שקניתי משם, אחד מהם במבצע, לא היו לי שום בעיות עם Origin, למרות שידוע שהמבצעים שלהם לאירופה ממש לא מאופסים על עצמם…

    לגבי אתרים שמוכרים מפתחות, הבעיה היא שסטים לא ממש מכיר בהם ואז זה ממש כמו להמר ברולטה, כי לך תדע מתי הם יחסמו כל מיני מפתחות או יחסמו לך את כל החשבון… יש גם אתר ישראלי שמוכר מפתחות בזול ומשום מה כל האיזכורים שלו ברשת זה של בעלי האתר… ועוד לא דיברתי על מקרה דיאבלו 3 שנעל את עצמו לרוסית אצל כל מי קנה גרסה מוזלת…

    בכל מקרה, אם מחפשים משחקים חדשים יחסית בזול, שווה לבדוק מדי פעם את GMG, קניתי שם את מקס פיין 3 ב – 47$ בלי ה – DLC שגם ככה לא רציתי… המשחק ירד תוך לילה למרות הגודל המפלצתי שלו… בניגוד לאתרים אחרים, אם יש להם מחסור במפתחות , הם פשוט מוציאים את המשחק באופן זמני מהקטלוג, מעצבן, אבל בטוח.

  5. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    נ.ב

    מעניין אותי מאוד איך האתרים האלה מאפשרים להוריד משחקים כמו מקס פיין 3 "מהמפיץ" כשלרוקסטאר אין בכלל חנות דיגטאלית (הם כותבים במפורש שזה לא לסטים), האם יכול להיות שהם מעלים עותקים דיגיטאליים לשרת שלהם ומספקים CD KEY שהם סורקים מקופסה האמיתית?

    זה הדבר היחיד שיכול להסביר את המחירים הזולים… אבל בכל מקרה, אתה עדיין לא יכול לדעת שאם תבוא להוריד את המשחק עוד שנה, הוא עדיין יהיה זמין.

  6. עומר מאת עומר:

    אני לא מכיר את כל האתרים האלו, אבל הרבה מהם בהחלט עושים בדיוק את זה וגם מצהירים על שזה מה שהם עושים – קונים משחקים בכמויות ממפיצים (בדרך כלל ברוסיה), סורקים את ה- cdkey (זה טוב להוכחת קנייה, אם תצטרך) ושולחים לך. כמה אמין הסיפור הזה? אין לי מושג.

    בכל מקרה – חנויות דיגיטליות מגוונות זה טוב, הבעיה היא שאת mass effect 3 ממש קשה להשיג מהארץ (בלי vpn) בכל חנות דיגיטלית שאינה origin (נכון לעכשיו, החנות היחידה שראיתי שעושה קולות של לאפשר את זה היא gamersgate וגם זה רק בגרסתה הבריטית).

    מצד שני – אפשר להשיג עותקים פיסיים של המשחק (עם דיסקים והכל) להפעלה ב- origin ב- 20 פאונד כולל משלוח.

    אני לא באמת מבין את מודל התמחור שמביא את המשחקים הפיסיים לעלות פחות ממשחקים להורדה ישירה (בפרט, היות שבפעם האחרונה שקניתי משחק ככה – הכנסתי את הדיסק ולפני שיכולתי להגיד "שים בסטים" הוא כבר התחיל להוריד לי את המשחק מהאינטרנט), אבל זה המצב כשקמעונאים מתמחרים הורדות במחיר מלא ומורידים מחירים רק על משחקים פיסיים.

  7. swym מאת swym:

    לא מזמן מכרו את ME3 במבצע באמזון ב-26$, ומעט מאד חנויות מצליחות באופן כללי להתחרות במחירים שלהם (למעט אולי אתרים שמוכרים CDKEY סרוק). עכשיו המחיר שם קצת יותר גבוה (50$), אבל יש אתרים כמו deals4download שעוקבים באופן קבוע אחרי מבצעים – ככה ששווה תמיד לעבור דרכם לפני שקונים משחק:
    http://www.deals4downloads.com/games/detail/7v7/buy-mass-effect-3-pc-download

    אגב: אמזון מוכרת משחקים רק לכתובות אמריקאיות, אבל מאחר ואתה קונה עותק דיגיטלי אין שום בעיה להזין כתובת פיקטיבית. המשחק הרי לא נשלח אליך בדואר.

  8. עומר מאת עומר:

    אם כבר אמזון – אז יש להם מבצעי משחקים כל יולי:

    http://www.amazon.com/gp/feature.html?ie=UTF8&docId=1000812791

  9. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    תודה על המידע עומר, איך ההורדה מהשרתים שלהם יחסית לסטים? נראה שיש שם כמה מבצעים ממש שווים.

  10. עומר מאת עומר:

    אין לי מושג, נתקלתי במבצעים האלו בעקבות מבצעי הקיץ של סטים שמבוששים לבוא, אבל אני מנחש שלחברה שמחזיקה על הכתפיים שירותים כמו נטפליקס, אינסטגרם ורדיט יש תשתית לא רעה. וכמובן שכמיטב המסורת של חנויות עם שירותי הפצה חלק מהמשחקים שלהם (נניח, מג'יקה) בכלל יורדים דרך סטים ובמקרה של ME3, הם ככה או ככה הם נותנים קוד ל- origin.

    בכל מקרה, כל עוד אפשר להוריד משם – אני מניח שהמקרה הכי גרוע הוא שתצטרך לשים את ההורדה ברקע ללילה, אז זה שיקול זניח אם יש שם מבצע מוצלח.
    לעומת זאת, מאוד מעניין אותי איך והאם עובדת הזמנה מהארץ – בפרט, האם צריך IP/כרטיס אשראי/כתובת אמיתית אמריקאיים בשביל לקנות ולהוריד.

    אם יוצא לך לעשות את זה – אני בטוח אשמח לדעת גם 🙂

  11. שלומי מאת שלומי:

    אני קניתי כמה פעמים מ-amazon ולא הייתה לי שום בעיה. למען האמת ברוב הפעמים קיבלתי גם קוד לסטים, אז העניין עם מהירות ההורדה בכלל לא היה רלוונטי.

    מה שכן, משום מה יש להם לפעמים מבצעים שסגורים לארה"ב, למשל בזמנו היה מבצע על מאס אפקט 3 שהיה תקף רק שם. זו הייתה הסיבה המקורית שבגללה חיפשתי אלטרנטיבה.
    לא ניסיתי לעקוף את ההגבלה האיזורת של אמזון במשחקים למחשב. אני כן יודע מנסיון שב-amazon app store לאנדרואיד אפשר לשים כתובת אמריקאית מזויפת וכרטיס אשראי אמריקאי מאלה של הניסויים (עידן זיירמן פירסם על זה כתבה פעם), להזמין משחק, ואז אחרי שההזמנה נכשלת להחליף אותו לכרטיס אשראי ישראלי אמיתי. אפשר לנסות את זה גם במשחקי מחשב לראות אם זה יעבוד

  12. zipdrive מאת zipdrive:

    אני קניתי CD key של Mass Effect 3 מבחור הודי ב- 30$. מכניסים אותו לאוריג'ין ומקבלים את המשחק.

    אני עדיין עצוב על זה שהסוף כל כך עצבן אותי שישר מחקתי את המשחק ועכשיו אין לי שמירה שאני יכול לראות איתה את הסוף המחודש.

  13. swym מאת swym:

    כתובת אמריקאית פיקטיבית באמזון מספיקה בשביל לעבור את מנגנון "ההגנה" שלהם לאמריקאים בלבד. קניתי שם כבר הרבה משחקים בלי שום בעיה.
    ברוב המקרים כתוב במפורש האם המשחק מצריך סטים/אוריג'ין ואז המשמעות היא שאתם פשוט מקבלים קוד לשרות המתאים ואפילו לא צריכים להוריד את המשחק מאמזון. אבל במקרה של משחק אחד שניסיתי להוריד משם הוא ירד די מהר (נדמה לי שאזור הכמעט MB לשניה, על חיבור של 10Mb).

    יש משחקים שבאים בשתי גרסאות (נטולת DRM או סטים), ויש אפילו משחקים שלא מחייבים סטים (כלומר אפשר להוריד ישירות מאמזון) אבל מאפשרים לכם להשתמש בעותק שלהם *גם* בסטים – נסו לחפש steam בתגובות ובביקורות על המשחקים עצמם.

  14. גיימפאד » Green Man Gaming מאת גיימפאד » Green Man Gaming:

    […] זה שוב הזמן הזה בשנה שבו אני מתלונן על שירות הפצה דיגיטלית שאינו […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS