Xbox. בסמארטפון שלכם.

עידן זיירמן| ביקורת הוספת תגובה

Xbox Smartglass - התפריט הראשיאמנם אי אפשר להשוות את זה מבחינת החשיבות הכלל-עולמית למאסטר צ’יף שעומד על הבמה ואומר “See you soon, Israelis”, אבל אירוע משמעותי נוסף שקרה בשבועות האחרונים הוא השחרור הרשמי של ה- Xbox Smartglass.

ה- Xbox Smartglass היא אפליקציה שיצאה עבור סמארטפונים ומחשבי טאבלט עליה שמענו בתערוכת E3 האחרונה, שמיועדת לחבר אותם לקונסולת ה- Xbox ולאפשר לכם להשתמש בהם כדי לנהל עוד סוג של אינטרקציה עם הדברים שמתרחשים על המסך. כשאתם משחקים במשחק היא אמורה להציג לכם מידע נוסף שרלוונטי למשחק על גבי הסמארטפון. כשצופים בה בסרט דרך Netflix היא אמורה לאפשר לכם לראות דברים כמו את רשימת השחקנים שלו. רעיון, שעל פניו, נראה קצת מיותר, אבל עם פוטנציאל. אז הורדתי אותו לאנדרואיד הנאמן שלי, ושיחקתי איתה קצת במשך כשעה. דיברנו על זה קצת בפרק האחרון של גיימפוד, אבל איתמר ראוך הגיב לנו בטוויטר שאם אין לנו על זה פוסט, זה לא קרה. הבעיה היא שברוב הפיצ’רים המרגשים של Smartglass אין בכלל תמיכה בארץ. אז מה ה- Smartglass אמור לתת לכם, ומה אתם מקבלים באמת? 

  • התפריט, בעת הפעלת משחק שאינו תומך באופן מיוחד בסמארטגלאסתמיכה במשחקים: לצערי הרב, נראה שאף משחק שיש לי לא תומך באופן מיוחד ב- Xbox Smartglass. הדבר היחיד שאני יכול לעשות על ה- Smartglass, בזמן שאני משחק במשחק, הוא לראות את רשימת האצ’יבמנטים של המשחק, או איזה חברים שלי שיחקו במשחק הזה לאחרונה. לפי המצגת של מיקרוסופט ב- E3, אמורה להיות תמיכה יותר נרחבת בזה ב- Halo 4, אבל לא באמת יכולתי לבדוק את זה. אם תמצאו משחק כלשהו שכן יש לו תמיכה מיוחדת ב- Smartglass, שתפו את זה בתגובות!
  • מידע נוסף בעת צפייה בסרטים: גם זה פיצ’ר שאי אפשר באמת לבדוק מהארץ, כי אין לנו גישה ל- Netflix או לשירותים הטלוויזיוניים המתקדמים יותר של ה- Xbox. מה שכן אפשר לעשות עם ה- Smartglass בעת צפייה בוידאו זה להשתמש בו בתור שלט – בשביל להעביר קדימה, אחורה, או לעצור את הסרט. זה מצוין, אבל בתור שלט מדיה – למה יש לו כל כך מעט כפתורים? באמת, זה לא שיש מעט מדי מקום לא-מנוצל על השלט של הסמארטפון. תוסיפו לו עוד כפתורים!
  • למה כל כך מעט כפתורים, למה?!!?!?תחליף לתפריט של ה- Xbox: אתם יכולים להשתמש ב- Smartglass בשביל לשלוט בתפריט הראשי של ה- Xbox (לזוז לכל הכיוונים ולבחור אפשרויות בתפריט), אבל אין לכם באמת סיבה לעשות את זה. זה קצת יותר איטי וזורם מאשר להשתמש בשלט הרגיל של ה- Xbox. מה שאתם כן יכולים לעשות זה לבחור תוכן כלשהו שיש לכם על ה- Xbox (כמו משחק או סרט) דרך ה- Smartglass, ואז להפעיל אותו מיידית על הקונסולה שלכם. זה הרבה יותר נוח מאשר להשתמש בתפריט של ה- Xbox, אבל לפעמים סובל מבעיות טכניות מטופשות (לפחות פעם אחת, משחק אחד שהפעלתי דרך ה- Smartglass גרם ל- Xbox שלי להתקע לחלוטין).
  • מקלדת: וזו, כנראה, הסיבה שבגללה אני מחבב, למרות הכל, את ה-  Smartglass. כן, אתם יכולים להשתמש בו בתור שלט, אבל הנקודה שבה אין לו באמת תחליף היא שאפשר להשתמש ב- Smartglass בתור מקלדת. ברגע שתופיע המקלדת המעצבנת של ה- Xbox על המסך (מתי כבר הם הולכים להעתיק את המקלדת של ה- Big Picture Mode של Steam?), תפתח לכם על הסמארטפון המקלדת הרגילה שבה אתם משתמשים, ותוכלו להשתמש בה בשביל להקליד טקסט, שיעבור באופן קסום אל מסך ה- Xbox שלכם. אלא אם יש לכם מקלדת אלחוטית שמחוברת ב- USB ל- Xbox, זו הדרך הכי נוחה שקיימת להקליד עליו טקסט.

המסקנה הסופית שלי לגבי ה- Smartglass לא שונה במיוחד מהדעה שהיתה לי עליו לפני שהוא יצא. בעוד שנה וקצת, כשיהיו מספיק משחקים שתומכים בו, נוכל לשפוט קצת יותר טוב את הטכנולוגיה הזאת. אבל כך או כך, זה ממש נוח להשתמש בסמארטפון בתור מקלדת ל- Xbox.

3 תגובות ל “Xbox. בסמארטפון שלכם.”

  1. שושו השועל מאת שושו השועל:

    המשחק Dance Central עושה שימוש ב-SmartGlass ונותן לבחור את השיר הבא שיתנגן

  2. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    אני מקווה שיש להם גם תמיכה באייפד, כי האפליקציה של סטים נראית נורא בזום והיא גם מתעקשת להתרסק או לא להתחבר…

  3. Xbox. בסמארטפון שלכם. מאת Xbox. בסמארטפון שלכם.:

    […] הפוסט פורסם לראשונה בבלוג "גיימפאד": https://www.gamepad.co.il/archives/3259 […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS