Green Man Gaming

עופר שוורץ| Rant הוספת תגובה

כן, זה שוב הזמן הזה בשנה שבו אני מתלונן על שירות הפצה דיגיטלית שאינו Steam.

שתבינו, אני לא נהנה מכל המרמור הזה. (טוב, אולי קצת.) הסיבה שאני ממשיך לנסות שוב ושוב היא שאני באמת רוצה שיהיו אלטרנטיבות מוצלחות ל-Steam. עד כמה שסטים מוצלח, מונופול זה אף פעם לא מצב אידיאלי, ואנחנו הלקוחות יכולים להרוויח הרבה מקצת תחרות. הבעיה היא שלקרוא למה שהולך בתחום הזה כרגע “תחרות” זה בערך כמו לשים קבוצה מה-NBA מול כמה נבחרות של בתי-ספר תיכונים בארץ ולקרוא לזה “ליגה”.

הפעם הסיפור התחיל ממבצע ב-Green Man Gaming. שמעתי על To The Moon באיזה פודקאסט אקראי ורציתי לנסות אותו, ובדיוק כמה ימים אחר כך הוא נמכר שם ב-$2.5 בלבד. מיד קניתי אותו, ושמחתי על ההזדמנות לנסות שירות הפצה חדש ונחמד. או כך חשבתי. (DUN DUN DUUUNNNN!)

כדי לשחק במשחק, צריך לבצע את השלבים הבאים:

  1. להוריד ולהתקין את ה-client של GMG (שנקרא Capsule משום מה), להריץ אותו ולהתחבר עם שם וסיסמה.
  2. ללחוץ על הכפתור Download של המשחק.
  3. לחכות שהמשחק יירד. למרות שמדובר סה”כ בקצת יותר מ-70 מגה, זה השלב הכי מעצבן. הסיבה היא שבנקודות זמן אקראיות למדי הקליינט מכריז “Bad segments in download” ומתחיל מחדש. אין לי מושג למה זה קורה. הפעם האחרונה שהורדתי קובץ מהאינטרנט והוא הגיע דפוק הייתה אי שם בשנות ה-90.
    אם מתישהו נמאס לכם מכל ה-restart-ים האלה ואתם שוקלים לוותר וללכת להוריד איזה משחק ב-Steam במקום, אל דאגה – אם יעבור מספיק זמן ה-Capsule יוותר בשבילכם, עם הודעת שגיאה גנרית של “בעיות ברשת”.
  4. להתעצבן וללכת לשחק משחק אחר במקום.
  5. לנסות שוב למחרת והפעם להצליח להוריד את המשחק, אבל עדיין עם הרבה restart-ים אקראיים.
  6. ללחוץ על הכפתור Install (שהחליף את הכפתור Download מקודם). לא, אני לא יודע למה שמישהו ירצה להוריד משחק ואז לא להתקין אותו.
  7. ללחוץ שוב על אותו הכפתור המפורסם, שעכשיו מכריז “Play”.
  8. לחכות קצת, לראות ששום דבר לא קרה, וללחוץ עוד פעם על “Play”.
  9. להבין שבעצם הלחיצה הקודמת כן עבדה, אבל פתחה את ה-launcher של המשחק מתחת לחלון של ה-Capsule. לסגור את אחד משני העותקים שנפתחו.
  10. לפתוח browser, ללכת לאתר של GMG, לעשות לוגין וללכת לעמוד של My Games –> Keys.
  11. להעתיק את המפתח של To The Moon ולהדביק אותו בתוך ה-launcher.
  12. לשחק.

אם אתם מצפים לפיצ’רים חדשניים ומתוחכמים יותר כמו, נגיד, ממשק נוח או אייקון של המשחק על הדסקטופ, בכלל אין על מה לדבר. עכשיו, נכון, ל-Green Man Gaming אין בדיוק את הוותק של Steam. אבל האתר קיים כבר כמעט 3 שנים, והיה להם את כל הניסיון של Valve ומיקרוסופט לבנות עליו. אני לא מתכוון להתנצל על זה שהתרגלתי לנוחות ולפיצ’רים של סטים. האם זו באמת דרישה כל כך מוגזמת שכשאני משלם לשירות מסוים יהיה לי גם נוח להשתמש בו?

תגיות: ,

12 תגובות ל “Green Man Gaming”

  1. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    בינתיים, כל המשחקים שקניתי מ- GMG הם משחקים שבקנייה שלהם פשוט מקבלים מפתח לסטים.

    כן, מונופול, וזה, אבל אני מרוצה מזה.

  2. MiST 1001 מאת MiST 1001:

    קניתי מהם רק את XCOM שקיבל מפתח לsteam במחיר מצויין. ותאכלס אני מעדיף שכל המשחקים ירוכזו במקום אחד – כך שמבחינתי לא היה אכפת לי לקנות משחקים ממקורות שונים, ואפילו להוסיף עמלה סמלית כלשהי ולהריץ מsteam.

  3. עומר מאת עומר:

    שלא לדבר על זה שהמבצע שלהם על bioshock infinite הוא הכי טוב שראיתי – שלושה משחקים חינם: ביושוק (די מיותר…), XCOM ועוד משחק לבחירה (spec ops: the line, למשל) והמשחק עצמו עולה רק 45$

  4. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    הורדתי עם קפסול את מקס פיין 3.

    מה שכן, בפעם הראשונה שהורדתי את באטמן היו לי בעיות שלא מהעולם הזה והמשחק לא רצה להיפתח ב – XP. בסוף פתחתי אותו ב – 7 במשרד והעתקתי את הפתיחה כדי לשחק. (בכל אופן נתנו לי זיכוי שביזבזתי על שטויות).

    אבל מאז באטמן הם מאוד השתפרו. מוזר לי שנתקלת בבעיה עם משחק של 70 מגה.

  5. עומר מאת עומר:

    גם לי היו בעיות עם באטמן (arkham city, נקנה מ- gamersgate), אבל הם היו באשמת ה- DRM של המשחק ושטויות אחרות שלו (DirectX 9/11) ולא באשמת המפיץ.

  6. ר. מאת ר.:

    הממפ, אתה בטוח שלא התכוונת לומר ששמעת על המשחק ב*בלוג* אקראי?

    https://www.gamepad.co.il/archives/3577#comment-20758

  7. BenQ3000 מאת BenQ3000:

    אני הייתי אומר שזו חוויה חד פעמית וגרועה. שיט הפנז. GMG מדהימים ותומכים, וכמעט בכל רגע נתון תמצא שם את המשחק שאתה מחפש בלפחות 25% פחות מבסטים.
    עכשיו, בקשר למונופול של סטים – אני לא יודע עד כמה זה גרוע שיש מונופול של חברה אחת שמרצה את כולם. ואלב נחמדים גם אל המפתחים וגם אל המשתמשים, עושים את העבודה שלהם טוב,וכעיקרון פתוחים למדי. אני אישית לא דואג.

  8. מני מאת מני:

    אם מונופול נוצר בשוק תחרותי, זה די אומר שהמונופול משרת נאמנה את הצרכנים באופן כללי.

  9. דוד מאת דוד:

    קניתי מהם רק את XCOM שקיבל מפתח לsteam במחיר לא רע
    תודה על השיתוף

  10. אייל מאת אייל:

    גם לי היו בעיות עם באטמן, אבל במילא לא אהבתי כלכך

  11. מיכל מאת מיכל:

    מעולה, אשתף עם העוקבים שלי.
    תודה

  12. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    היי, אני לא יודע כמה מכם מגיבים פה בתום לב וכמה פה על תקן ספאמרים, אבל כך או כך, אני תוהה מה מושך אנשים להגיב לפוסט מפאקינג 2013.

    רק שתדעו, GMG די סבבה היום.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS