גיימפוד, פרק 70: סימולציה של חיים משעממים

עופר שוורץ| גיימפוד הוספת תגובה

זהו, נגמרו רצפי החדשות הגדולים, ועכשיו אפשר לחזור לפרקים נורמליים. הפעם ארז רונן מהקונסוליירים הצטרף אלינו כדי לדבר על The Last of Us, ובסוף כמובן לא דיבר כמעט בכלל על The Last of Us, אבל הוא כן דיבר על משהו אחר, אפילו יותר מעניין!

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod070-7.7.2013.mp3|titles=Episode 70: Boring Life Simulation]

להורדה

2:20 – דקל חזר לשחק ב-Rochard ופתאום קפצה עליו בהפתעה עלילה.

4:36 – למה יש כל כך הרבה משחקי אינדי בזמן האחרון שהם פלטפורמרים 2-עד-2.5-מימדיים?

5:40 – אחרי Rochard דקל שיחק ב-Tomb Raider, שמוביל אותנו לדיון על collectibles ועל משחקי עולם פתוח לעומת משחקים "מהודקים", ואיפה Tomb Raider נמצא על הסקאלה הזו (ספוילר: יחסית בצד המהודק).

8:25 – בשנים האחרונות משחקים נהיים יותר ויותר ריאליסטיים, אבל אולי זה פשוט כי אנחנו רגילים ל-tropes הקטנים שהם ממש ממש לא מציאותיים? או שכמו ה-Uncanny Valley, ככל שמתקרבים למציאות הדברים הקטנים מתחילים לבלוט יותר?

10:25 – רגע, אז למה בעצם אנחנו לא מדברים על The Last of Us? כי המחירים בישראל מופרכים, זה למה.

12:20 – דקל שיחק גם ב-Transformers: Fall of Cybertron. לא להתבלבל עם Transformers: War for Cybertron, שהוא משחק שונה לחלוטין וכנראה הרבה פחות טוב.

13:00 – זוכרים את המשחק של ורד הגליל משנות ה-90?

15:00 – על ההבדל העדין בין "יותר מדי אקשן" לבין "משחק שלא מצפים ממנו ליותר מדי".

17:46 – ארז מבלה את רוב הזמן שלו עם Animal Crossing, משחק של נינטנדו שהוא סימולציה של, אממ, כן.

18:18 – סיפור מרגש ונוגע ללב (בהנחה שיש לכם לב, שלא כמו לדקל) על Animal Crossing.

22:00 – ב-E3 שעבר כולנו גיחכנו כשג'ון קארמאק וכמה חברים הציגו דמו של, מכל הדברים, משקפי VR. ובכן, אחרי שנה אחת, קמפיין קיקסטארטר אחד מאוד מצליח, המון המון שיפורים, סיפורים, ועשרות משחקים שהצטרפו, וגיוס כספים נוסף של 16 מיליון דולר, הם אלה שמגחכים עכשיו. כרגע ה-Oculus Rift נראה כמו דבר מאוד מגניב ומאוד מבטיח, ולארז יצא לנסות אותו, אז זו הזדמנות מצוינת לספר מה זה בכלל ולמה זה כל כך מעניין את כולם.

23:00 – גם הסבתא בת ה-90 הזו ממש מתלהבת מה-Oculus.

30:00 – אם חשבתם שה-Oculus נותן חוויה מאוד immersive ומציאותית לחלוטין, תדעו שזה נהיה אפילו יותר מטורף עם הליכון שקורא את כל התנועות שלכם בכל הכיוונים וקונטרולר שמעוצב כמו רובה. יש גם וידאושל מישהו משחק TF2 עם כל הדברים האלה ביחד.

33:15 – עופר בילה הרבה מאוד זמן בצפייה במשחקי Starcraft 2 בשידור חי בטורניר האביב של ה-MLG. אפשר גם עכשיו לראות הרבה מהמשחקים (כולל את הגמר!) בערוץ הרשמי של MLG.

33:45 – הוא גם שיחק ב-Dyad, משחק שקשה להסביר מה הוא בדיוק, אבל אפשר לקבל מושג די טוב מהטריילר. כלומר, אם מתעלמים מכל השטויות על חלקיקים ומתרכזים בגיימפליי עצמו.

36:45 – אבישי לא שיחק כלום, אבל יש לו עוד מה להגיד על ה-Oculus ועל כל החברים שלו (של ה-Oculus, לא של אבישי). ויש גם עוד קיקסטארטר אחד מאותה חבורה שנכשל, של חליפת "multi-sensory feedback".

39:36 – אפרופו פרוייקטים בקיקסטארטר שרצו 900 אלף דולר, Armikrog השיג את היעד שלו, ממש בשעות האחרונות.

41:10 – אחד היוצרים של Armikrog הוא הומופוב מוצהר עם דעות מאוד קיצוניות. האם זה צריך להפריע לנו לתרום למשחק?

42:00 – מיקרוסופט נוקטים בשיטה שיווקית של "לעשות הרבה שטויות כדי להמשיך להיות האייטם המרכזי בפרקים של הגיימפוד". הפעם: המהפך הגדול במדיניות ה-DRM של ה-Xbone שזכה לכינוי "Xbox 180" או "Xbox One Eighty".

43:17 – הקינקט הוא עדיין חובה, אבל יהיה אפשר לכבות אותו בלי לחפור עמוק בקרביים שלו. מה שכמובן מוביל אותנו לדיון על ה-NSA, כלובי פאראדיי ואנטי-מחיקון.

44:43 – בגישת "מלח על הפצעים", ה-Xbone (שכזכור עולה 100 דולר יותר מה-PS4) גם לא מגיע עם headset, וגם לא תומך נכון לעכשיו באביזרים של ה-360 או חיצוניים. (אבל יש תוכניות לתקן את זה)

47:24 – האם יכול להיות שמיקרוסופט ידעו מראש שכל ההכרזות שלהם ייתקלו בכזו עוינות ועשו את הכל במודע ובכוונה תחילה להתחרט בסוף? כנראה שלא, אבל גם אם כן הם בכל מקרה יצאו טיפשים (אולי מסיבה אחרת).

51:06 – למה כולם יורדים כל כך הרבה על מיקרוסופט כש-Valve עושה בדיוק אותו דבר עם Steam ויוצאת מזה בשלום? ובכן, כי Valve מתייחסת יפה ללקוחות שלה ויודעת לשווק את עצמה כמו שצריך. אה, וגם המצב הכללי על ה-PC הוא שונה לגמרי ואין בכלל מה להשוות.

54:26 – דוט מאטריקס דון מאטריק, המנכ"ל של חטיבת האקסבוקס שהיה אחראי לכישלון ה-PR הנוראי הזה, עוזב מרצונו החופשי לחלוטין, באמת באמת, את מיקרוסופט, והולך להיות ה-CEO החדש של Zynga. מי שתחליף אותו היא הבוסית (לשעבר, כמובן) של חטיבת Windows. בינתיים דון מאטריקס זוכה מאיתנו לתואר "האפס הכי גדול בתעשיית המשחקים".

55:47 – סוני, מצידה, העלתה את תחזית המכירות של ה-PS4 מיד אחרי E3.

56:26 – נינטנדו תבעה את מי שמחזיק את הדומיין wiiu.com, והפסידה בתביעה כי הדומיין נרשם עוד ב-2004, לפני שבכלל הומצא השם "Wii".

58:52 – סיימנו! את ארז אפשר כאמור למצוא בפודקאסט הקונסוליירים, וגם בבלוג החדש שלו "אנשים שבורים", בפייסבוק וטוויטר, ובקרוב גם בויגיימס, שהוא חוזר אליו למרות שהאתר עדיין לא נסגר. ואתם זוכרים שיש לנו דף פייסבוק שאנחנו מעלים אליו כל מיני חדשות ודברים מעניינים אחרים?

3 תגובות ל “גיימפוד, פרק 70: סימולציה של חיים משעממים”

  1. רוני מאת רוני:

    אני מבין באופן עקרוני את מה שארז אמר לגבי steam, והאמת היא שאין לי תשובה ממש טובה לטענות עצמן, אבל האמת היא שזה לא ממש משנה.
    steam כל כך מוצלח עד שאני באופן אישי הפסקתי לקנות משחקים בכל צורה אחרת, כולל בחנויות דיגיטליות, שלא תומכת בsteam. אני משער שאני לא היחיד.
    באופן די מדהים הם הצליחו ליצור DRM שאנשים ממש רוצים אותו, בניגוד למה שמיקרוסופט ניסו לעשות, שלהגיד שאנשים לא רצו את המנגנון שלהם יהיה אנדרסטייטמנט פראי.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אוקיי, כהרגלי בפרקים שאני לא משתתף, יש לי כמה דברים להגיד כבר אחרי שהאזנתי לפחות מחצי פרק. אז אני אגיד אותם:
    * לגבי "משחקים שיש להם עלילה במפתיע" – זה אחד הדברים שנוהגים להגיד על Portal הראשון – שהיתה לו עלילה ש- "crept up on you".
    * באיזשהו שלב בזמן שהאזנתי לפרק, כשדקל דיבר על Transformers: War Something Cybertron, הוא אמר "היי, זה משאית", ואז משאית ברחוב צפרה ממש חזק. אני לא יודע איך עשיתם את זה, אבל זה היה די מרשים.
    * אני מוכרח להגיד את זה: הקטע בפרק שבו ארז מספר על ההנאה הגדולה שבלדוג כריש ב- Animal Crossing, ועופר שואל אותו "ניסית סקס", והוא עונה בשיא הרצינות שאי אפשר כי אתה הבן אדם היחיד שם וכל השאר חיות, הוא אחד הרגעים הקומיים הגדולים של גיימפוד. זהו. אנחנו יכולים לסגור את הפודקאסט. היה נעים. להתראות.

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    רוני: זה בדיוק מה שאני ניסיתי להגיד. Valve לא ניסו "ליצור DRM". הם ניסו ליצור פלטפורמה שתיתן הפצה נוחה, קישור נוח בין שחקנים ועוד הרבה פיצ'רים, וה-DRM היה תוצר לוואי של זה. סטים היא בבירור מערכת שתוכננה במחשבה על המשתמשים.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS