מדברים ויורים, אבל בעיקר יורים

ערן אבירם| מטא הוספת תגובה

משחקים זה מעניין.

שלא תבינו לא נכון – משחקים הם דבר ראשון כיף, כמובן, אבל זה מסקרן לדעת גם למה, בעצם, הם כיף. למה אני נהנה ממשחק X יותר ממשחק Y? איך המשחק גורם לי להנות מקטע ההתגנבות הזה? מה בעצם הסיבה שכיף לי לקפוץ על הראשים של הגומבות? משחקים זה מעניין.

אם גם אתם מאלו שאוהבים להבין משחקים, ולא רק לשחק בהם, יש לי הצעה בשבילכם.

לפני זמן מה חזרתי לשחק בורדרלנדס 2, כי הוא נהדר, ותוך כדי שאני משחק אותו (בפעם השלישית) הבחנתי במלא דברים מעניינים לגביו. מצאתי את עצמי מסביר לאשתי דסי מדוע בורדרלנדס 2, שהוא משחק יריות מצוין, הוא גם משחק סיפורי מצוין. למעשה, אני חושב שהוא אחד ממשחקי המחשב המרשימים ביותר בבניית סיפור, מכל ז'אנר – שזה די מדהים בהתחשב בכך שזה לא מפריע אפילו לרגע למשחקיות הבסיסית של ללכת ולירות מלא בדברים.

אשתי לא נהנית ממשחקי יריות בעצמה, אבל רציתי שהיא תחווה את בורדרלנדס 2, מהתחלה, כדי שתראה איך הוא בונה בזהירות ובחוכמה את העולם, הדמויות והאימפקט. עבורה, המשחקיות בבורדרלנדס 2 אינה כיף, אבל יש בו הרבה מאוד שבכל זאת יכול לעניין אותה. (כי משחקים זה מעניין). כאלה אנחנו, ביקורתיים ואוהבים לנתח דברים.

החלטנו להתחיל משחק שבועי של בודרדרלנדס 2, שבו אני אשחק, היא תצפה מי מהצד, ותוך כדי כך נדון במשחק ונדבר על הדברים המעניינים בו. אז אם אנחנו כבר עושים את זה בכל מקרה… למה לא לשדר את זה בסטרימינג?

מדי שבוע ביום רביעי בשעה שבע שלכם (חמש בלונדון) אנחנו משדרים בערוץ הטוויץ' שלי כשעתיים של יריות ודיבורים. למתעניינים בשעות אחרות, הכל עולה לרשימת סרטונים בחשבון היוטיוב שלי. הרשמים עד כה חיוביים מהקהל, אנחנו גם משתדלים להיות קשובים לצ'אט, ואתם מוזמנים להצטרף אם בא לכם. כמובן, כמו בכל הקלטת משחק (Actual Play), השידור מלא ספויילרים! הוא מתאים רק למי שכבר שיחק או לעולם לא מתכוון לשחק.

עוד ניתוחי משחקים:
הסטרימינג שלי נוצר, בין היתר, בהשראת "הבא נשחק (ונחפור על)" של ארז רונן, שנותן טיפול דומה למשחק המצויין The Last of Us. ארז נוטה להתמקד בפן התסריטאי של המשחק. זה בגלל שהוא תסריטאי.

מקום מצוין נוסף הוא, כמובן, Extra Credits, אבל מעבר לסדרת הסרטונים החינוכית עצמה, יש להם גם סטרימינג שבו משחקים ומנתחים, ממש כמו שארז ואני עושים. אני מרגיש שלוקח להם קצת זמן להתניע לפעמים, אבל לעיתים קרובות הם טורחים להקדיש זמן לכל מני דברים שאפשר היה לפספס בקלות.

 

הערה חצי-קשורה אחרונה:
ב-18 באוקטובר אשדר מרתון משחק תפקידים של 12 שעות ברצף, מעשר בבוקר עד עשר בלילה, בו נשחק ב-"צריח הברקת", מבוך-על בן 16 קומות, כחלק מקמפיין מימון המון שאני עורך עבור הפודקאסט הכמעט מתחרה שלי "על כתפי גמדים". יהיו לנו כל מיני אורחים שיבואו לשחק לצד הגיבורים הראשיים, וביניהם גם עידן זיירמן! הצופים יוכלו לתרום כדי לספק עזרה לשחקנים, או דווקא כדי לחזק את המבוך נגדם, אז בואו להקשות עליו מלא ולשמוע אותו בוכה בצער!

3 תגובות ל “מדברים ויורים, אבל בעיקר יורים”

  1. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אם מדברים על סדרות Let's Play ניתוחיות/אקדמיות, חייבים להזכיר את Spoiler Warning של שיימוס יאנג וחבריו:
    http://www.shamusyoung.com/spoilerwarning/

    ניתוחים מאוד רציניים ועמוקים של הרבה אספקטים שונים, וגם הרבה צחוקים ושטויות. מומלץ ביותר למי שמחפש דברים בסגנון הזה.

  2. ערן אבירם מאת ערן אבירם:

    עדכון למי שמעוניין לנסות את "מדברים ויורים": היום נתחיל שעתיים מוקדם יותר ונסיים שעתיים מוקדם יותר, מה שאומר שבעצם הכל זז שעתיים מוקדם יותר.
    כמובן, הכל יהיה זמין אחר כך ביוטיוב בכל מקרה.

  3. גיימפאד » גיימפוד, פרק 101: ארז הוא האנשים הלא נכונים מאת גיימפאד » גיימפוד, פרק 101: ארז הוא האנשים הלא נכונים:

    […] מחפשים דרך לציין את המאורע, אנחנו ממליצים על סדרת "מדברים ויורים" של חבר הפודקאסט ערן […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS