מבזקים: מהדורת פורים

עופר שוורץ| חדשות הוספת תגובה

כמאמר הפתגם, “משנכנס אדר מרבין בכנסים”, או משהו דומה. שני הסופ”שים האחרונים אירחו את GDC ו-PAX East בהתאמה, וכל זה התחיל בערך כמה דקות לפני שהקלטנו את פרק 112 של הגיימפוד. אז במקום לחכות עוד שבועיים ואז שנספיק לדבר רק על דבר אחד או שניים כי חפרנו חצי שעה על Dying Light (ספוילר!), ריכזתי לכם כאן את כל החדשות המעניינות. עכשיו כשלא יישאר לנו זמן בפודקאסט ונצטרך לקצר ממש בחדשות, לפחות נוכל להעמיד פנים שזה היה מתוכנן.


כמו בערך כל כנס גדול מאז שיצאו הקונסולות החדשות, הנושא החם השבוע היה VR. דווקא Oculus Rift לא חידשו כלום הפעם, אבל סוני הציגה דגם משופר של Project Morpheus, עם תאריך יציאה מתוכנן של תחילת 2016. יותר מפתיעה – אלא אם הקשבתם לפודקאסט האחרון, שבו הזכרנו את זה כבר – הייתה הכניסה של Valve לשוק (בשיתוף עם HTC) עם Vive, שאמורה לצאת כבר השנה. הערכה של Vive כוללת שתי (!) מצלמות ושני קונטרולרים סטייל WiiMote לידיים. עכשיו אפשר בוודאות להכריז שמציאות מדומה היא הדבר הגדול הבא במשחקים, בין אם זה כאן להישאר או אם זה ייעלם בין דפי ההסטוריה כמו הקינקט או, ובכן, מציאות מדומה (היי, זוכרים את ה-90s?).

למעוניינים, יש סקירות hands-on מקיפות למדי של Project Morpheus ביורוגיימר, ושל Vive ב-PC Gamer.


המוטיב החוזר השני ב-GDC היה מנועים גרפיים. גם בתחום הזה ההכרזה הגדולה הגיעה מ-Valve, ובניגוד ל-Vive זו הייתה הכרזת Valve טיפוסית: אחרי שנים שכולם חיכו וציפו לחדשות, סוף סוף הגיעה הכרזה רשמית על Source 2, אבל בלי תאריך רשמי כמובן. מה שכן, הוא יהיה חינמי.

הניחוש שלי הוא שהחינמיות היא כדי לדאוג שכמה שיותר משחקים יתמכו ב-SteamOS, אבל יכול גם להיות שזה פשוט כי לא השאירו להם ברירה: ממש לפני זה, גם ב-GDC, גם Unreal Engine עבר למודל חינמי-עם-royalties, וגם ל-Unity 5 החדש יש גירסה חינמית לחלוטין לאנשים פרטיים וחברות “קטנות” (= רווחים שנתיים של פחות מ-100 אלף דולר).


עכשיו כשאני חושב על זה, יש מצב שהמוטיב המרכזי ב-GDC היה הכרזות גדולות של Valve. בנוסף לשתי אלה שכבר הזכרתי, הוכרזו גם הגירסה הסופית של ה-Steam Controller, הדגמים הראשונים של Steam Machines (שיגיעו בנובמבר השנה), וסטרימר ייעודי שנקרא Steam Link. יש hands-on משולב של כל השלושה ב-RPS, לנוחיותכם.


הגיע הזמן: חיבור אלחוטי של אביזרי Xbone ל-PC! (טוב, טכנית עוד לא ממש הגיע הזמן, ולמעשה לא ידוע מתי כן יגיע, אבל לפחות יש הכרזה רשמית)


ודבר אחד אחרון ומשמח: Rock Band 4 מגיע השנה! יש כבר לא מעט פרטים, וכמעט כולם טובים: Harmonix החליטו לזנוח את כל מה שמסביב (למשל לימוד נגינה) ולהתמקד בשלושת האספקטים המרכזיים – חוויית הלהקה, המרדף אחר ניקוד כמה שיותר גבוה, והקמפיין. חוץ מזה, כל ה-DLC שכבר קניתם יהיה זמין במשחק החדש, הקלידים עפו ללימבו שאליו הם שייכים, והרמוניקס מבטיחים עוד הרבה חידושים ושיפורים. החדשות הפחות משמחות: נראה שאין יותר pro drums 🙁


זהו לבינתיים! בפעם הבאה: אולי יעברו פחות משנתיים עד הפעם הבאה.

תגובה אחת ל “מבזקים: מהדורת פורים”

  1. גיימפאד » גיימפוד, פרק 113: קרבות מילא מאת גיימפאד » גיימפוד, פרק 113: קרבות מילא:

    […] באופן מודע ולגמרי מתוכנן מראש, חפרנו מלא על משחקים ובקושי נשאר לנו זמן בסוף לדבר על […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS