Gemcraft Chapter 0: האכזבה

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

לפני מספר חודשים, כשגיליתי על קיומו של משחק המשך ל- Gemcraft הממכר, כבר התכוננתי להפרד ממעט הזמן הפנוי שנותר לי ולשקוע בעולם של יהלומים קטנים וקטלניים ומפלצות קטנות וקטלניות אפילו יותר. זכרתי היטב את המשחק הראשון, ואת הצורה בה הוא תפס אותי ללא הפסקה במשך מספר ימים, והייתי בטוח שצפויה לי עכשיו חוויה דומה.

מאז עברו שלושה חודשים, והחלטתי להפסיק לשחק בו לחלוטין – אפילו לא בתדירות הנמוכה ששיחקתי בו בחודשיים האחרונים (רק פעם בשבוע, בממוצע). זה לא שהמשחק נהיה מתסכל מדי, או קל מדי – הוא פשוט נהיה מאוד משעמם.

למי שאין לו כוח לקרוא את הפוסט המקורי, נזכיר ש- Gemcraft הוא משחק "Tower Defense" קלאסי למדי: אתם צריכים להתמודד עם שורה של מפלצות שמנסות להגיע למגדל שלכם באמצעות הצבת מגדלי שמירה לאורך המסלול של המפלצות, והצבת יהלומים במגדלי השמירה האלה – על מנת להתקיף את המפלצות. לכל יהלום יש עוצמה וצבע (שקובע את ההשפעה המיוחדת שיש ליהלום הזה על המפלצות), וככל שאתם מתקדמים במשחק, הדמות שלכם יכולה להתחזק, וכך לייצר יהלומים שגורמים יותר נזק, או להגדיל את ההשפעות שלהם (כגון האטה, הרעלה, או נזק היקפי).

Gemcraft Chapter 0 הוא ה"פריקוול" ל- Gemcraft, ויש מספר הבדלים בינו לבין המשחק המקורי. אבל את כל ההבדלים האלה ניתן לסכם במשפט אחד: Gemcraft Chapter 0 הוא כמו Gemcraft, רק יותר. ב- Gemcraft Chapter 0 יש יותר כשרונות, יותר אפשרויות לנצל כל קסם (למשל, אפשר להשתמש בקסם ה"הפצצה" בשביל לגרום לגל מסוים להכיל יותר מפלצות), יותר מסכים, יותר מצבי משחק מיוחדים… פשוט יותר מהכל.

המקום היחידי שבו זה באמת משפיע על צורת המשחק זה באמצעות ה"מלכודות". בניגוד למשחק הקודם, בו המלכודות אותן יכולתם למקם רק האטו את המפלצות שדרכו עליהן, ב- Gemcraft Chapter 0 אתם יכולים לשים יהלומים גם בתוך המלכודות, מה שישפיע על המפלצות שעוברות עליהן במגוון דרכים מועילות. בשאר ההיבטים, חווית המשחק ב- Gemcraft Chapter 0 תהיה מאוד דומה לזו של המשחק הקודם… פשוט יהיה הרבה, הרבה יותר ממנה.

לכל מסך יש עוד מספר מצבי משחק בהם אפשר לשחק בו. למשל, מצב עם הגבלת זמן, או מצב שבו כל המפלצות שמגיעות הן משוריינות. ברגע שסיימתם מסך מסוים וקיבלתם את נקודות הניסיון שמגיעות לכם ממנו, תוכלו להמשיך לשחק במסך שוב בניסיון לשפר את התוצאה שלכם ולהעלות את נקודות הניסיון שלכם, אבל בשביל להשיג שיפור אמיתי במספר נקודות הניסיון, תצטרכו לשחק באחד המסכים שכבר סיימתם, במצב משחק אחר.

וזו, כנראה, התכונה הכי מטומטמת של המשחק החדש. במשחק הקודם חזרנו לשחק במסכים ישנים בשביל לשבור את ה- High Score. אם לא היינו חוזרים אליהם – לא סיפור גדול. כנראה שהדמות שלנו לא היתה בפער יותר מדי מטורף מהדרגה שהיא היתה צריכה להיות בה כדי לסיים כל מסך. אבל במשחק הנוכחי, על מנת להצליח לנצח בקרבות, תצטרכו בקביעות לחזור ולשחק במסכים קודמים. שוב, ושוב, ושוב, ושוב.

גם מבחינה טקטית, יש עומס מטורף של אפשרויות שעומדות בכל רגע נתון בפני השחקן, והיתרונות של כל אפשרות ואפשרות לא ממש קופצים לעין במבט ראשון. האם עדיף לי לקנות כשרון שמוסיף סיכוי של 4% לירידה בשריון של המפלצות, או שמגדיל ב- 5% את הנזק שיהלומים גורמים בתוך מלכודת? המשחק מלא בהחלטות כאלה, בעלי השפעה קטנה מדי על המשך המשחק, אבל לא בעלי השפעה קטנה מספיק כדי שתוכלו להתעלם מחשיבה עליהם.

ואחרי קצת זמן, זה מתחיל ממש לשעמם. בפעם התשיעית שבה עשיתי את המסך הראשון, התחלתי להשבר. כשגיליתי שבמצטבר אני חוזר על כל מסך לפחות שבע/שמונה פעמים (כי לא תמיד אני מצליח בניסיון הראשון, וגם אם כן – אני צריך לחזור לאחד ממצבי המשחק האחרים של המסך), כבר התחלתי לסבול משעמום כרוני. התחלתי לצמצם את תדירות המשחק שלי בהדרגה.

בניגוד ל- Gemcraft, עליו ישבתי ללא הפסקה במשך כשבוע, ב- Gemcraft Chapter 0 התחלתי לשחק לעיתים רחוקות. בניגוד ל- Gemcraft, שלא יכולתי לעזוב אותו מהרגע שהתיישבתי לשחק בו, ב- Gemcraft Chapter 0 לא היתה לי בעיה לחתוך את המשחק אפילו באמצע מסך. ואחרי תקופת זמן מכובדת שבה קלטתי שאני פשוט לא נהנה מהמשחק, מחקתי את המשחק השמור שלי ועזבתי אותו סופית.

דווקא התלונה העיקרית שלי מהמשחק הקודם תוקנה – בעוד שהמשחק הקודם היה קל מדי, Gemcraft Chapter 0 הוא קשה יותר. הבעיה היא שבשום שלב זה לא מספק במיוחד להתמודד עם הקושי הזה. וזה חבל, כי באמת חיבבתי את המשחק הקודם. אבל נקווה שלפחות ה- Gemcraft הבא יהיה מוצלח יותר.

7 תגובות ל “Gemcraft Chapter 0: האכזבה”

  1. רד פיש מאת רד פיש:

    נכון.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני שמח שאתה מסכים. 🙂

  3. zipdrive מאת zipdrive:

    האמת שזאת הייתה התגובה שלי בתוך שתי דקות מהנביון הראשון לשחק – מה, יש אפשרות לחזור על השלב הזה בעשר צורות שונות? הם בטח יצפו שאני גם אעשה את זה. לא תודה.

    ולא שיחקתי אף שלב מעבר לראשון 🙂

  4. Omega מאת Omega:

    כל משחק TD שיצא אחרי Warcraft 3 הוא חילול הקודש.
    מצחיק לראות את כל משחקי הפלאש וה-Casual שיוצאים במיוחד בתור משחקי TD, ובכל זאת לא מגיעים לרמת הגיוון והחוויה שיש בז'אנר מפות ה-TD בוורקראפט (נו, יש גם בסטארקראפט, אבל זה באמת יחסית מיושן).

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    לא חילול קודש ולא נעליים. זה שעשו ב- Warcraft מוד TD מוצלח לא אומר שאסור לאף אחד לנסות. כל קשר בין ה- TD ב- Warcraft לזה של Desktop Tower Defense, או Plants vs. Zombies, או Gemcraft – מקרי בהחלט.

  6. גיא מאת גיא:

    כל משחק TD שיצא אחרי The Horde הוא חילול קודש!!1
    לא צריך לקפוץ על הפופולאריות של המודים של Warcraft 3 ולחשוב ששם באמת המציאו את הגלגל. היו משחקים ומודים לTD הרבה לפניו והרבה אחריו, וחלקם טובים הרבה יותר.

  7. ארז מאת ארז:

    אתה צודק לגמרי, לי לקח ימים לקלוט את זה, עד לרמה 54
    ודי.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS