Deus Ex 3: דווקא מגניב

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

כבר עברו יותר משנתיים מאז ש- Deus Ex 3 (או כפי שאני מניח שנהיה חייבים לקרוא לו מעכשיו – Deus Ex: Human Revolution) הוכרז, אבל בינתיים, סירבתי להתלהב ממנו. זה לא שהיתה לי ברירה בעניין – פשוט לא היה לי ממה להתלהב. את כמות הפרטים שנחשפו על המשחק היה אפשר לרכז בפוסט קטנטן אחד, והניסיון שלנו עם משחקי המשך ל- Deus Ex היה מוצלח בצורה חלקית בלבד, עד עכשיו. אז לא היה לי כל כך ממה להתלהב. אבל אז הגיעה תערוכת E3. ובשלב הראשון שלה, שוחרר הטריילר של המשחק:

(רואה, דקל? זה לא כזה קשה)

בשלב השני שלה פורסמו לא פחות משלוש כתבות ב- Eurogamer (כתבת "בקרוב" סטנדרטית, תשובות לשאלות נפוצות של מעריצי המשחקים הקודמים וראיון עם המעצב הראשי של המשחק) ופוסט "סיכום" ב- Rock, Paper, Shotgun. בכולם בולט הניסיון לשגר מדי פעם זריקות הרגעה לכיוון מעריצי המשחקים הקודמים. אבל אם להגיד את האמת… זה קצת מוגזם.

זו לא הפעם הראשונה שאני חושב שהיחס למעריצי המשחקים הקודמים בסדרה הוא עדין בצורה מוגזמת. אני חושב את זה גם על המשחקים של בליזארד (אתם יכולים להעיף מבט בתגובות לפוסט הזה). ההבדל העיקרי הוא שהפעם אני שייך לקבוצת המעריצים המכורים – אלה שחושבים ש- Deus Ex הוא כנראה המשחק הכי טוב בעולם. בתגובה לידיעות על Deus Ex 3, הייתי אמור לזעום. הייתי אמור לרתוח ולצעוק על כך ש- "Takedowns" מגוף שלישי הם חילול הקודש. או על כך שהעובדה שאין "כשרונות" במשחק (אלא רק Augmentations, כמו מה שהיה במשחק השני) מוכיחה שהם הולכים לחזור על הטעויות של Deus Ex: Invisible War. אבל האמת היא שלא אכפת לי בכלל.

בניגוד לכל מיני משחקים אחרים (מי אמר X-COM?), המכניקה של Deus Ex היא לא הדבר העיקרי שמזוהה איתו. נכון, יש לנו ציפייה, כשמדברים על Deus Ex, למשחק שמשלב בין פעולה להתגנבות, ואנחנו מצפים לעומק מסוים מהמערכת שלו (הרבה יותר מזה שמאפיין את משחק הפעולה הממוצע). אבל הדבר העיקרי ב- Deus Ex הוא העלילה. והעולם. והדמויות. ואת זה אפשר לשחזר גם בעולם שלא כולל בתוכו Multitools.

זה לא אומר שאני לא קצת סקפטי לגבי Deus Ex: Human Revolution. חלק מזה נובע בדיוק בגלל הרצון של המפתחים להוכיח שהם טובים יותר מהצוות שפיתח את Deus Ex: Invisible War. כרגע, זה נשמע כאילו הרעיון שלהם למשחק הוא מאוד מורכב מצד אחד, ועדיין מנסה לפנות לקהל חובב-האקשן הגדול מהצד השני. אבל ממה שאני רואה עד עכשיו, הם לא מודאגים מהנאמנות למשחק המקורי ברמה כזאת עד שהם יירו לעצמם ברגל. וזה מעולה בעיני.

טוב, דיברתי מספיק. אם עוד לא עשיתם את זה, לכו לקרוא את ה"בקרוב" של Eurogamer עכשיו.

19 תגובות ל “Deus Ex 3: דווקא מגניב”

  1. עידן דקל מאת עידן דקל:

    טוב, לא אמרתי שאי אפשר לאמבד, רק שאני לא יודע איך. אז עכשיו כולם יודעים שאתה יותר מוכשר ממני.
    חוץ מזה, ברידר שלי לא רואים את הוידאו, אלא רק את פס הלינקים.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    כן, גם אצלי ברידר לא.

    ונו, באמת, כולם יודעים שאני יותר מוכשר ממך.

  3. red מאת red:

    הדבר העיקרי ב-DX הוא ממש לא העלילה והדמויות. הכתיבה שם חלשה, העלילה היא סתם אוסף קונספירציות נדושות ולא מקוריות, והדמויות… סתם חסרות אופי ואישיות
    DX זה גיימפליי נטו. פיתוח הדמות וחופש הפעולה ועיצוב השלבים והמשימות והאווירה, הם מה שעושים אותו לכל כך טוב. ונראה ש-DX2 הולך לוותר על כל אלה, ולפחות לפי הטריילר, גם נראה שהוא מאמץ את האווירה והגישה האמנותית של DX2 הגרוע. וזה עוד בלי לדבר שוורן ספקטור לא עובד עליו, שהגיימפליי שלו הפך לסתם עוד משחק אקשן, ושהוא מולטיפלטפורם (איכס). בקיצור, ברור לי שהוא יאכזב

  4. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    לא שיחקתי ב-Deus Ex המקורי, אז אני לא יכול להגיב על רוב הדברים שאמרת, אבל אני חייב לשאול: למה מולטיפלטפורם זה חיסרון?

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    ברור שאף אחת מהקונספירציות ב- Deus Ex היא לא מקורית. הרעיון שלו לא היה בשום שלב להמציא קונספירציות חדשות. אבל עזוב, אם אתה לא אוהב את העלילה ואוהב רק את הגיימפליי, סביר להניח שלא יהיה לך מה לחפש ב- Human Revolution.

    אבל כמו עופר, אני חייב להרים גבה לנוכח ההצהרה שלך על כך שמולטיפלטפורם הוא חסרון.

    אה, ואני גם לא רואה בטריילר אפילו מעט מהגישה האמנותית של Deus Ex 2. לצורך העניין, אני גם לא רואה שם את הגישה של Deus Ex הראשון. אם כבר, אני רואה ניסיון ליצור משהו חדש, שדווקא מוצא חן בעיני.

  6. red מאת red:

    מולטיפלטפורם הוא חיסרון בשבילי, בתור שחקן PC. משחקי PC של היום הם פחות מורכבים ועמוקים מפעם, והרבה מזה זה בגלל הקונסולות. כמעט כל המולטיפלטפורמס שיוצאים היום ל-PC סובלים ממחלת קונסוליטיס כזאת או אחרת.
    יכול להיות ש-DX3 יהיה עוד משחק אקשן סולידי, אבל לא חושב שהרבה יותר מזה.

  7. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    העובדה שמשחק יוצא גם לקונסולות לא גוררת בהכרח את זה שהוא יהיה פחות מורכב. הרי את Deus Ex המקורי העבירו בזמנו לפלייסטיישן 2. זה דורש השקעה בממשק, ומחשבה על הפרטים, אבל זה אפשרי. ובדרך כלל זה גם גורר ממשק הרבה יותר טוב ומוצלח – כי הממשקים המסובכים יותר של רוב המשחקים המסובכים נובעים יותר מעצלנות ופחות מהסיבוך של המשחק (שוב, הממשק של Deus Ex על הפלייסטיישן 2 מוכיח את זה).

    הסיבה לכך שמשחקים היום הם פחות מורכבים היא שהמפיצים בטוחים שמשחקים פחות מסובכים מוכרים יותר. והם כנראה גם צודקים. אין לזה שום קשר למולטיפלטפורם.

  8. red מאת red:

    בד"כ זה גם גורר ממשק הרבה יותר טוב ומוצלח? שיחקת בכלל בפורט של DX על ה-PS? כי הממשק שם הוא פשוט גרסה stripped down של ה-PC, ואפילו HUD נורמלי אין לו. תן לי דוגמה למשחק שעבר פורט לקונסולות ובתמורה הרוויח ממשק משופר. אני לא זוכר אחד כזה. מנגד, אני יכול להביא לך רשימה ארוכה של משחקים שהפכו למולטיפלט' וזה "הרס" את הממשק שלהם. אובליביון, למשל (בהשוואה למורווינד). UT3 (בהשוואה לקודמים). supcom2 (בהשוואה לקודם). BIA, risen,borderlands,sc5 ואפשר להמשיך עד שבוע הבא. גם אם תוכל להביא לי משחק אחד או שניים שכן "הרוויחו" מקונסוליזציה, הם באמת טיפה בים.

  9. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    שיחקתי קצת בפורט של Deus Ex על הפלייסטיישן. אבל מה זה בעצם ממשק שהוא גרסה "stripped down" של ה- PC? תרגיש חופשי לתקן אותי, אבל אני לא זוכר אף פיצ'ר (או לפחות, אף פיצ'ר משמעותי) שבאמת היה חסר בגרסת ה- PS. אם הם הצליחו להכניס את כל הפיצ'רים של הממשק המקורי בפחות תפריטים ועם פחות עומס גרפי על המסך, בלי שזה יהיה מבלבל יותר – זה נחשב בעיני ממשק יותר טוב ומוצלח.

    וגם הסרה של פיצ'רים בשם המעבר הזה יכולה להחשב בעיני מוצלחת. במעבר בין Deus Ex הראשון לשני השתבשו הרבה דברים, אבל אחד הדברים שקרו שם זה שה- Inventory הוחלף ברשימה של אובייקטים, במקום שהיית צריך לסדר בעצמך את החפצים על רשת דו-ממדית. אבל האם אתה באמת קורא לסידור של אובייקטים על רשת דו-ממדית "עומק"? מדובר, לדעתי, באחת מהקונבנציות המיותרות של ז'אנר משחקי התפקידים. אם אנחנו צריכים להפוך משחקים למולטיפלטפורם בשביל להפטר ממנה – זאת נראית לי כמו עסקה לא ראה.

    משחק אחד, למשל, שהממשק שלו על הקונסולות היה יותר נוח והגיוני היה Bioshock. הבעיה היא שרוב המשחקים שאתה מביא לא באמת סבלו ממה שהם סבלו בגלל שהיה צריך לפשט אותם לקונסולות, כי אין באמת בעיה לעשות משחקים מסובכים גם על הקונסולות. זה דורש הרבה יותר השקעה בנושאי ממשק (והרבה פעמים גם ב- Design של המשחק עצמו) אבל זה אפשרי. אני אגיד שוב: רוב המשחקים היום הם פשוטים יותר כי כל מיני אנשים הגיעו למסקנה שככה המשחק שלהם מוכר יותר.

    אבל אין באמת טעם להתווכח על זה. כי קודם כל – אין כאן תשובה אחת נכונה. יש כאן כל כך הרבה גורמים שהשפיעו על מצב קיים, כך שמלכתחילה הניסיון לבודד סיבה אחת בתור הגורם למצב הזה הוא קצת מיותר. בנוסף לזה – גם כל אחד מאתנו מסתכל בצורה אחרת על המצב הקיים, ככה שהסיכוי שלנו לשכנע אחד את השני במשהו הוא נמוך אפילו עוד יותר.

    בשורה התחתונה, אני פשוט לא מאמין בהשפעה שלילית כלשהי של עולם הקונסולות על עולם ה- PC. לא האמנתי בזה גם כשהייתי גיימר PC בלבד, ולא היתה לי אף קונסולה בבית. או שזה בגלל שאני חושב שההשפעה הזו לא קיימת, או שזה בגלל שאני חושב שההשפעה הזו היא לא שלילית (או לא שלילית בהכרח).

  10. red מאת red:

    הוא stripped down לא פונקציונלית (למיטב זכרוני היו למשחק כל הפיצ'רים של ה-PC), אלא "אינפורמטיבית". הוא הרבה יותר סטרימליינד ומותאם-קונסולות, מה שאומר שיש פחות מידע על המסך ושהגישה אליו פחות נוחה (צריך לפתוח תפריטים כל הזמן ולגלול בין הפריטים).
    הבעיה כאן, כמו בכל משחק קונסולות אחר, נעוצה במוגבלות הממשקית של הקונסולות שנובעת מעצם השליטה בהן עם גיימפאד (מצטער שאני מקשר את המילה "גיימפאד" עם מוגבלות, אבל מה לעשות, זה נכון), שהוא בקר שליטה נחות בהרבה מהקומבו של עכבר/מקלדת.
    ומוזר לי שאתה חושב שלביושוק יש ממשק נוח יותר בקונסולות… למה בדיוק? לדעתי הממשק בקונסולות נחות בהרבה, בגלל שבשביל להחליף נשקים/פלזמידים אתה צריך להיכנס לתפריט מיוחד (וכיאה למשחקי קונסולות, הוא קוטע את האקשן ומקפיא את המשחק)… בפיסי השליטה פי 1000 יותר נוחה, כי אתה יכול לקנפג הכל להוטקיס.

    והשאלה של "מאמין" או "לא מאמין" בהשפעה של הקונסולות על ה-PC היא לא רלוונטית, כי זה לא קשור לאמונה. זאת המציאות, וזה מוכח אמפירית בהמון משחקים.

  11. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    זה יפה שאתה משתמש ב- streamlined כתואר שלילי. אני, למשל, חושב שלמרות שזמין לי פחות מידע על המסך, אני עדיין לא מרגיש שחסר לי מידע. ולכן – הממשק יותר טוב.

    בנוגע לביושוק: צד ימין של הגיימפאד (מבחינת טריגרים) הוקדש לנשק, צד שמאל לפלאזמידים. ב- PC היית צריך להחליף ביניהם כל הזמן עם הכפתור הימני. טיפשי לחלוטין.

    אתה יכול לדבר הרבה על המגבלות של הגיימפאד, אבל הממשק של רוב ה- FPS-ים הוא פשוט למדי, גם על ה- PC, והשליטה המתוחכמת יותר בכל מקרה נמצאת בתפריטים. אז במה מתבטא היתרון של ה- PC? בכל מקרה את כל השליטה מהמסך הראשי ב- FPS ממפים לגיימפאד בלי בעיה. יש לו פלוס-מינוס 13-14 כפתורים (והרבה אנשים יטענו שגם זה יותר מדי, ושכל משחק שדורש מהשחקן לזכור יותר מ- 5-6 כפתורים מגזים).

    ברור שיש כאן שאלה סובייקטיבית. אני טוען שההשפעה שאתה צופה בה בעולם ה- PC היתה מתפתחת גם באופן טבעי לחלוטין בעולם שבו הקונסולות לא היו קיימות. עכשיו לך תוכיח שאני טועה.

  12. red מאת red:

    סטרימליינד יכול להיות טוב ויכול להיות רע. אני מדבר על סטרימלייניות רעה, שנובעת מקינסול המשחקים. במקרה של הפורט של DX ל-PS2 למשל, זה רע "בלתי נמנע", כי היוצרים עשו כמיטב יכולתם להמיר את הממשק שלו לממשק קונסולי, אבל כמובן שיש פשרות, כמו HUD מוגבל יותר, תפריטים נגללים מעצבנים וכו'.
    והגיימפד הוא מוגבל מאוד גם ממשקית, כי מה לעשות, לשלוט בממשק עם עכבר, כשאתה יכול להצביע ולהקליק עם פוינטר על כפתורים/חפצים וכו', זה הרבה הרבה יותר נוח מאשר לגלול בין כל הפריטים שבתפריט). ממשק קונסולי הוא בד"כ מבוסס גלילה, בעוד שממשק PC הוא מבוסס הצבעה, והצבעה היא פשוט דרך יותר נוחה לשליטה בממשקים.
    מעבר לזה, יש לך גם את בעית המחסור בכפתורים. ואל תגיד לי שהם מספיקים על הגיימפאד, כי זה פשוט לא נכון… אם הם באמת מספיקים, אז למה אני עדיין חייב להחליף נשקים בביושוק דרך פאקינג תפריט? במחשב הכל ממופה אצלי להוטקיס, ואני מחליף בין נשקים ופלזמידים מיידית, בלחיצת כפתור, ובלי לקטוע את האקשן כל שנייה. ועדיין לא הבנתי למה הממשק שלו על הקונסולות נוח יותר… כמו שכבר אמרתי, אתה יכול לקנפג ב-PC את הכפתורים בחופשיות למה שבא לך ולאיזה "צד" שבא לך.

    וזאת לא שאלה סובייקטיבית, כי *עובדתית* המשחקים מקבלים צורת שליטה קונסולית ב-PC, בגלל שהמפתחים עושים בד"כ ממשק יוניפורמי לכל הפלטפורמות. אז ה-PC פשוט סובל מממשק שפותח בתור "מכנה משותף" לכל הקונסולות, ולא בלעדית לו. כמובן שיש יוצאי דופן מיוחדים במינם כמו דרגון אייג', אבל זה באמת אחד מאלף.

  13. swym מאת swym:

    אני חושב שהבעיה העיקרית עם הPC היום היא לא ה"קונסולוטיס", אלא יותר ה"בכייניתיס": אותם בעלי PC שמתלוננים שפעם היה כאן יותר טוב ושמרדדים להם את המשחקים בגלל הקונסולות. אם זה היה נכון אז משחקים בלעדיים לPC כמו קרייסיס או משחקי Total War האחרונים היו אמורים להיות יותר מורכבים ממשחקי המולטיפלטפורם, כשבפועל אנחנו רואים שגם במקרה שלהם המפתחים הולכים לכיוון של משחק יותר פשוט.
    שמעתי הרבה תלונות משחקני הPC על הקונסולות, אבל אף פעם לא שמעתי אף אחד מהם מצליח להסביר את העובדה הפשוטה הזו.

    ואגב Red, איך בדיוק אתה מתלונן על קונסוליזציה של Splinter Cell Conviction בהשוואה למשחקים הקודמים כשהסדרה בכלל התחילה את דרכה על הXbox? איך אתה מתלונן על קונסוליזציה של Oblivion לעומת Morrowind כששני המשחקים היו משחקי מולטיפלטפורם?

    אגב, סיימתי את ביושוק גם על מקלדת ועכבר וגם עם שלט. המעניין הוא שבגרסת הקונסולה בכלל לא ידעתי שיש תפריט שקוטע את האקשן אלא רק בגרסת הPC. ובגלל השליטה המוצלחת יותר של הקונטרולר (שמאפשר להשתמש בטריגר הימני ליריות ובטריגר השמאלי לפלסמידים – בלי שצריך כפתור יעודי נוסף להחלפה בין השניים כמו בגרסת הPC) המשחק בקונסולה היה חוויה נוחה ומוצלחת בהרבה. כנ"ל Mass Effect שרק בגרסת הPC מצאתי את עצמי נאלץ להקפיא את האקשן בשביל לחלק פקודות לחברי הצוות.

  14. red מאת red:

    קרייסיס הוא משחק הרבה יותר מורכב מפאר קריי, הטוטאל וור האחרונים הרבה יותר מורכבים מ-RTW,MTW או SHOGUN1, גם במפה האסטרטגית העשירה בהרבה, וגם בקרבות הטקטיים שהם משופרים בהרבה ועם הרבה יותר פיצ'רים. באמת שיחקת בהם או שאתה סתם אוהב לקשקש?
    ואני עדיין לא מבין איך ביושוק יותר נוח על הקונסולה, במשחק שיש לך בערך 10 פלזמידים שונים ו-10 נשקים שונים (בערך). איך בדיוק אתה עובר בין הנשקים בקונסולה אם לא באמצעות גלילה או עצירת המשחק?

  15. red מאת red:

    אה ו-Morrowind הוא לא מולטיפטפורם, הגרסה של האקסבוקס היא פורט מה-PC.

  16. swym מאת swym:

    שיחקתי בכל משחקי TW, כשבנפוליאון האחרון בסדרה שיחקתי רק בדמו והוא הרגיש לי כמו צעד לאחור מבחינת העומק.
    אבל אולי בטענה שלך לא התכוונת למורכבות במשחק אלה סתם לספירה של פיצ'רים כמו שאתהמציין עכשיו, אבל אפילו במקרה כזה הטענה שלך לגבי משחקים כמו UT3 או SC (שלא נדבר על בורדרלנס שלא הבנתי למה אתה משווה אותו) לא ברורה לי כי גם המשחקים האלו בסופו של דבר הוסיפו פיצ'רים על המשחקים הקודמים בסדרה (בלי להיכנס לנושא העומק).
    בכלל, קשה לי למצוא משחקים שבספירה הכללית רק הורידו פיצ'רים לעומת משחקים קודמים בסדרה, וברוב המשחקים המורכבות רק עולה עם כל משחק חדש בסדרה. אבל זה שקרייסיס יותר מורכב מFC1 לא באמת הופך אותו ליותר מורכב או מכיל יותר פיצ'רים ממשחקים מודרניים אחרים שהם כן מולטיפלטפורם (FC2 אם לקחת דוגמא מאד קרובה).

    לגבי ביושוק: את הפלסמידים ואת הנשקים מחליפים בגיימפאד עם לחיצה על כפתורי הכתף – לחיצה קצרה פשוט תדפדף ביניהם (יש בלך סך הכל 6 פלזמידים שונים שניתן להפעיל בו זמנית, לא 10. יכול להיות שזה לא אני שסתם אוהב לקשקש?) ולחיצה ארוכה תעלה גלגלת לדפדוף מהיר.
    לא יודע מה איתך, אבל לי זה יותר נוח ואפקטיבי מאשר לנסות ולמצוא בחושך את המקש הנכון במקלדת ואז לגלות שהעברתי בטעות למצלמה במקום ללהביור, שלא נדבר על הנוחות בהפעלה של הפלזמידים באמצעות הטריגר השמאלי ונקשים בימני ככה שהרבה יותר נוח לשלב ביניהם.

    ובמקרה של מורווינד המשחק יצא לקונסולה בהפרש של בסך הכל חודש והוכרז מראש גם למחשב וגם לקונסולה. הרי באותה מידה אתה יכול להגיד שגם Oblivion הוא פורט מהPC כי הוא פותח בראש ובראשונה למחשב והומר משם לקונסולה. אל תגיד לי רק שאתה חושב שמורווינד היה יותר מוצלח ועמוק בגלל שלא היה בו מצפן שמאפשר לך לדעת לאן להתקדם.

  17. red מאת red:

    אם באמת שיחקת בכל ה-TW היית צריך לדעת שאמפייר הוא המשחק המורכב ביותר בסדרה. הAI שלו קצת דפוק, אבל מכל בחינה אחרת הוא הרבה יותר מורכב ומסובך מהמשחקים הקודמים בסדרה. נפוליאון מתרכז בעיקר בקרבות הטקטיים ופחות בקמפיין, והקרבות הטקטיים שלו גם הם המורכבים ביותר בסדרה. ממליץ לך לא לשפוט משחקים לפי דמו.
    ואת Crysis אתה לא יכול להשוות לפארקריי 2 כי אין למשחקים שום קשר אחד לשני חוץ מההיסטוריה של השם הדומה.
    וUT3 הוא יותר סטרימליינד ועם ממשק קונסולי שנחות בהרבה מהUT שבאו לפניו ואת זה כל מי ששיחק בו יגיד לך
    בנוגע לבורדרלנדס אני מדבר על הממשק הדפוק שיש לו על הPC, ממשק קונסולי לחלוטין שגם הרבה ביקורות התלוננו עליו, ואם אתה רוצה לחפש השוואה אז אפשר להשוות אותו למשחקים הקודמים שעשו גירבוקס כמו BIA שהכילו ממשק פיסי ייעודי ונוח. ואגב BIA, גם BIA3 עבר קונסוליזציה לרעה על ה-PC… יש כל כך הרבה דוגמאות כאלה שזה מפחיד
    לגבי ביושוק, אם אתה חושב שלגלול זה עדיף מהוטקי, אז שיהיה לך לבריאות… כשאתה מאומן מספיק הוטקיס הם הרבה הרבה יותר נוחים ומהירים מלגלול דרך הנשקים אחד אחד… וזה עוד בלי לדבר על הכיוון עם עכבר שהוא פי מיליון עדיף על פני כיוון עם סטיק אנלוגי איטי ומפגר
    ו-Morrowind הוא באמת לא מולטיפלטפורם כי הוא עבר פורט מהפיסי לאקסבוקס ולא פותח במקביל לכל הקונסולות, ובתכלס גם אפשר לומר אותו דבר על גרסת הקונסולות של דרגון אייג', הם בעצם פורט מהפיסי שהתחילו לעבוד עליו אחרי שהמשחק היה כבר בשלבי פיתוח מתקדמים על הפיסי
    ואובליביון הוא לא פורט כי הממשק של הפיסי הוא מקונסל לחלוטין, כלומר רואים שהמשחק תוכנן מלכתחילה להיות מולטיפלטפורם בעוד שאצל Morrowind זה לא המקרה.

  18. swym מאת swym:

    לגבי ביושוק: כנראה שלא הבנת אבל זה לא לגלול אלא clickwheel שנפתח לך. תגיד לי, אתה בכלל שיחקת פעם בחיים שלך את המשחק עם גיימפאד שאתה מתווכח על הנוחות? יש לך בכלל קונסולה?

    כי נראה לי שזה הופך לדיון מיותר. אתה טוען פה שהוטקיז הם נוחים יותר כשאתה מאומן, אבל כך גם האנלוגים נוחים יותר כשאתה מאומן – אתה צריך רק לתרגל קצת. יש מיליוני אנשים שמשחקים בצורה הזו, ואת הטענה על אנלוגים לא נוחים אני שומע משום מה רק מאנשים שאין להם קונסולה ולכן בקושי יצא להם לשחק משחקי FPS עם שלט. ולכן מעניין אותי לדעת מה הסטטוס שלך.

    עוד משהו מעניין הוא שאתה מציין את העליונות של העכבר מצד אחד, אבל שוכח את הנחיתות העצומה של המקלדת כשזה מגיע לתנועה של דמות: אתה אשכרה חושב ש-4 כפתורים דיגיטליים משתווים לסטיק אנלוגי שניתן להטות אותו ברגישות משתנה ובזוויות משתנות? ומה לגבי הכפתורים הדיגיטליים של העכבר שלא יכולים לספק למשל ירי ברגישות משתנה וקצב אש משתנה כמו הטריגרים של הגיימפאד?

    מצטער, אבל זה נראה לי שההשקפה שלך היא מאד חד צדדית וההתקטננות שלך מתעלמת מהעובדות: אתה כותב פה שאי אפשר להשוות את FC2 לקרייסיס (מי אמר?), אבל ההשוואה הזו מראה בדיוק כמה לא רלוונטית התלונה שלך שמשחקי מולטיפלטפורם עוברים קונסוליזציה ונהיים רדודים יותר, בעוד FC2 הוא משחק מולטיפלטפורם ובכל זאת הוא לא רדוד יותר מקרייסיס.

  19. גיימפאד » Deus Ex: Human Revolution – הביקורת מאת גיימפאד » Deus Ex: Human Revolution – הביקורת:

    […] שמה שנקבל הולך להיות גרסה מרודדת במיוחד של המקור. זה לא הפריע לי יותר מדי (את Deus Ex אני אוהב בעיקר בגלל העלילה והעולם שהוא מציג, לא […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS