Starcraft 2: גרפיקה זה לא הכל

עידן זיירמן|חפירות תגובה אחת »

אחרי צפייה נוספת בסרטון המשחקיות של Starcraft 2, לא שיניתי את במיוחד את דעתי על המשחק. אבל כן הצלחתי לבנות קצת יותר הערכה לליטוש הנפלא שהאנשים מבליזארד עושים למשחקים שלהם.

המשך »

Command & Conquer 3: Tiberium Wars – ביקורת הוידאו

עידן זיירמן|ביקורת 2 תגובות »

הנה, עלתה ב- Gamer ביקורת הוידאו על Command & Conquer 3 – והיא פתוחה לכל הגולשים. תהנו. אני מקווה.

הפוסט האחרון (?) על Command & Conquer 3

עידן זיירמן|ביקורת, לא-באמת-ביקורת תגובה אחת »

טוב, אז יומיים אחרי פרסום הביקורת על Command & Conquer 3, מה עוד נשאר לי להגיד על המשחק הזה? המשך »

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

עידן זיירמן|ביקורת תגובה אחת »

"Command & Conquer 3. רק השם הזה מסוגל להפוך בקלות אנשים מבוגרים לערימת דמעות רוטטת, המבכה בנוסטלגיה על ימים שאבדו ואינם עוד. על ימים מחוסרי מנועים תלת-ממדיים. ימים ללא כל יומרות טקטיות עדינות ושיקולים אסטרטגיים מסובכים. מדובר בימי הזריחה של משחקי האסטרטגיה בזמן-אמת. הימים בהם המשחקים הללו היו פשוטים ומהירים. הימים בהם מותג Command & Conquer ניצב כמעט ללא תחרות.

אבל כמו המנהיג הכריזמטי ומחוסר-השיער שמפציע מתוך סרטוני הוידאו של המשחק, Command & Conquer 3 לא ירשה לכם להמשיך ולבכות על ימי הזוהר שאבדו. הוא ירים אתכם בעדינות, ייתן לכם חיבוק, ומיד לאחר שיצור אצלכם את התחושה כי לא עזב אתכם אפילו לרגע – יפנה את מבטכם לאופק בוהק, בו עשרות טנקים נלחמים זה בזה על מצע טיבריום רעיל."

אז זהו. פרסמתי סוף כל סוף את הביקורת על Command & Conquer 3. הקהל, כמובן, הסתער. לא יותר מיומיים לאחר שהעליתי את הפוסט שלי על סגנונות לביקורת משחקים, הסגנון שלפיו אני חושב שצריך לבקר משחק (פחות פרטים טכניים, יותר 'העברת תחושה' כללית) מונח על שולחן הניתוחים. כיף.

התייחסות מפורטת יותר, גם למשחק וגם לביקורת, תגיע בהמשך. כתבת וידאו למשחק תתפרסם ב- Gamer//2 בעוד כשבוע, אם הכל ילך כהלכה.

זהו. תהנו. אני מקווה.

הערה צדדית

עידן זיירמן|כללי אין תגובות »

השבוע האחרון, ראוי לציין, היה מפוצץ באירועים אישיים שאינם קשורים באף צורה שהיא למשחקי מחשב. מהסיבה הזאת, הביקורת ל- Command & Conquer 3 ב- Gamer התעכבה קלות, וקצת העדכונים בבלוג היה קצת איטי. האיטיות הזו צפויה להמשיך, עד שהביקורת על Command & Conquer 3 תעלה ביום שני הקרוב.

יש לי הרבה מה להגיד על המשחק הזה. חצי מזה, סביר להניח, לא יכנס לביקורת ב- Gamer, משיקולי "אלוהים אדירים, אף אחד לא יקרא ביקורת של 3,000 מילים". בגלל זה, צפו להתייחסות די רצינית למשחק בימים הקרובים שלאחר עליית הביקורת, כאן בבלוג.

מצד שני, העובדה שהביקורת שלי על Command & Conquer 3 לא התפרסמה בסופ"ש האחרון, יצרה מצב די מעניין: שתי כתבות ישראליות שעלו סימולטנית על S.T.A.L.K.E.R, בשני האתרים הישראליים הגדולים. אבל אל זה אני אתייחס בפוסט הבא.

ועוד הרבה משעשעת: זכיתי להופעת אורח בעילום-שם בביקורת של "וואלה! מחשבים" על Lumines Plus עבור הפלייסטיישן 2. אני, אגב, אהבתי אותו יותר.

סופשבוע עם מייקל איירונסייד

עידן זיירמן|ביקורת, לא-באמת-ביקורת תגובה אחת »

מצטער על הסופ"ש נטול-העדכונים. העולם האמיתי זרק לי הרבה הסחות דעת, ונראה שהמצב לא הולך להשתנות גם ביומיים הקרובים. ביום שלישי, אם אני אשרוד את המנגלים של יום העצמאות, אני אוכל לחזור לקשקש כאן קצת.

אז קיבלתי את Command & Conquer 3, ובין הסחת דעת אחת של העולם האמיתי לאחרת, גם התחלתי לחרוש עליו לקראת הביקורת המיועדת ל- Gamer. אבל כבר עכשיו, אחרי שעות בודדות של משחק, יש לי כמה דברים שאני יכול להגיד עליו. חצי מהם, אני מניח, לא יגיעו לביקורת הסופית, אז אני אזרוק אותם כאן: המשך »

בשעה טובה ומוצלחת…

עידן זיירמן|כללי אין תגובות »

קיבלתי את Command & Conquer 3 לביקורת. פרטים בקרוב.

מי צריך FMV?

עידן זיירמן|חפירות 2 תגובות »

the Tiberium Wars - Gamepack

אוקיי, אז Command & Conquer 3: the Tiberium Wars, יצא לחנויות ברחבי העולם. המעריצים כבר משתגעים, מבקרי המשחקים קופצים על המשחק החדש וכולם מנסים להתפלסף עם השאלה 'האם המשחק עונה על הציפיות?', או למתקדמים: 'האם יש מקום למשחקים כמו Command & Conquer בעולם שכבר ראה את Company of Heroes ו- Supreme Commander'?

לי עוד לא יצא לשחק בו. בכלל, למפיצים הישראלים של המשחק מגיעות כמה נקודות שחורות על כך שהם לא הצליחו לשדרג את ההפצה הישראלית של Command & Conquer 3 לרמת 'אירוע'. אבל הפוסט של טים באקלי (היוצר של הקומיקס האינטרנטי הנפלא Ctrl+Alt+Del) כן שכנע אותי להגיד משהו בטרם-עת: אני לא אוהב את ההתלהבות סביב סרטוני הוידאו בהשתתפות שחקנים אמיתיים במשחק החדש.

כבר הרבה זמן אני משחק בקבוצה של מתנגדי ה- FMV. פעם, הם עוד היו כלי להתגבר על מגבלות טכנולוגיות ולהעביר התפתחויות בעלילה למרות המגבלות הטכניות של המנוע התלת-ממדי. Half Life הוכיח שלא צריך אותם לשום דבר, ו- Warcraft III תקע את המסמר האחרון בארון הקבורה שלהם מצד משחקי האסטרטגיה. אבל הנה, כמו טרנד רע של חזרה לשנות השמונים, הם חוזרים.

כשזה נוגע להעברת עלילה, FMV זה פתרון קל ורע. בתור סרט? תעשו לי טובה – הם בדרך כלל סובלים מתסריטאות גרועה ומשחק מעורר-גיחוך. בתור כלי להצגת אפקטים מגניבים ופיצוצים מרשימים, הם נובעים מעצלנות (שכן יותר קשה להשיג אפקטים מרשימים כאלה בתוך המנוע של המשחק). אבל הבעיה העיקרית שלהם, מבחינתי, היא שהם פשוט "שוברים את הרצף". הם מנתקים אותי מהעולם של המשחק. הם עוזרים לי לשבור את האשליה ולהזכיר לי שלמרות הכל, אני נמצא רק מול משחק מחשב. הם מראים לי מראות שאני יודע שלעולם אני לא אוכל לראות בתוך המשחק. למה אני צריך את זה, תגידו לי?

פעם, סרטונים במשחקי מחשב היו כמו "בונוס". "פרס". הפיצוצים בסרטון שהוצג בסיומה של משימה מוצלחת ב- Command & Conquer היו אמורים לתגמל אותנו על עבודה שנעשתה היטב. מאז, מנועי המשחק השתפרו. Command & Conquer: Generals הוכיח שניתן ליצור סרטונים מרשימים בתוך המשחק, שמשיגים את כל טווח הרגשות של הסרטים בוידאו-מלא מהמשחקים המוקדמים יותר בסדרה: הומור, מתח, וסתם תחושת "איזה מגניב!". ואז הגיע Command & Conquer 3, והמפתחים, כמו שנעשה בתגובה להרבה מההחלטות שנעשו ב- Generals, נסוגו מהרעיון. הם החליטו לסחוט את וריד הנוסטלגיה עד הסוף, ולפצוח בהרצאות על "סרטוני וידאו בהשתתפותם של שחקנים מפורסמים אמיתיים!".

חבל.


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS