גיימפוד, פרק 34: ההיפך מ- Namedropping

עידן זיירמן|גיימפוד, סיכום שנה 16 תגובות »

פרויקט סיכום השנה שלנו לא הספיק לכם? בטח שהספיק לכם. אבל בכל זאת החלטנו לסכם אותה עוד קצת. אתם יודעים, למקרה שפספסנו משהו.

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod034-5.1.2012.mp3|titles=Episode 34: The Opposite of Namedropping]

להורדה  המשך »

2011: סיכום שנה – חלק ב’

עופר שוורץ|סיכום שנה 6 תגובות »

קן לוין, האיש שאחראי ל-BioShock (המשחק שהרעפתי עליו שבחים, באיחור מאוד אופנתי, לפני שנה), אמר לפני כמה ימים ש-2011 הייתה “השנה הכי מוצלחת למשחקים מאז 2007”. חשבתי על זה ובאמת, בניגוד ל-2010 שבה רוב המשחקים הטובים ששיחקתי היו בין “קצת ישנים” ל”יותר זקנים מחלק מהקוראים פה בבלוג”, 2011 באמת הייתה שנה מעולה, וזה עוד בלי שהיה לי זמן לחצי מהמשחקים. אז רגע לפני שאני מתחיל את השנה האחרונה של התואר, עם פרוייקט וסמינר ויומיים עבודה בשבוע, אלה הדברים שעזרו לי לעבור את השנה האחרונה.

המשך »

גיימפוד, פרק 32: פאלי-ריאליזם

עידן זיירמן|גיימפוד 15 תגובות »
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod032-1.12.2011.mp3|titles=Episode 32: Phallirealism]

להורדה

הנה משהו שלא קורה בדרך כלל: ארבעה אנשים משתתפים בפרק הנוכחי של גיימפוד – וכולם שיחקו במשחקים חדשים! אז החלטנו שלא לדבר כמעט בכלל על חדשות, ובמקום זה רק לספר לכם על דברים כמו Skyrim ו- Star Wars: the Old Republic

1:40 – דני רוצה לדבר על Skyrim, והוא לא ממש יודע מאיפה להתחיל. אבל הוא מתחיל לעשות את זה בערך דקה וארבעים שניות אחרי תחילת הפרק.

13:00 – מסתבר שזוג כלשהו נענה לאתגר של Bethesda (שהזכרנו בפרק 14), והם אכן קראו לבן שלהם Dovahkiin. רחמים על הילד.

13:40 – אם אנחנו כבר מדברים על משחקי תפקידים שלוקחים עשרות שעות מהחיים, עופר ודקל שיחקו בגרסת הבטא של Star Wars: the Old Republic, שהוא במקרה גם ה- MMORPG הראשון שהם שיחקו בו אי פעם.

33:20 – זיירמן מלהג למשך כמה שניות על Zenonia, משחק תפקידים לאנדרואיד. אבל רק קצת.

34:30 – והנה אנחנו עוברים לדבר על דברים אחרים. במקרה הזה, דקל מתחיל לדבר על Bastion.

36:50 – חוץ מזה, דקל גם שיחק ב- Dead Island. עופר היה רוצה להגיד כמה דברים על למה הוא לא RPG, אבל הוא כבר אמר את הדברים האלה בפוסט שהוקדש לנושא. ובפרק של הפאנבויז שהוא התארח בו. וסתם לכל מיני אנשים אקראים שנתקלו בו ברחוב. אז הוא לא יגיד את זה שוב.

40:10 – ובשביל שהוא יפסיק לדבר על דברים שכבר דיברנו עליהם בעבר – דקל גם שיחק ב- Rocksmith – משחק המוזיקה/לימוד גיטרה החדש.

46:30 – זיירמן המשיך לשחק ב- Uncharted 3. הוא עדיין לא סיים אותו, ויש לו ממש מעט דברים להגיד עליו, אבל אם אתם רוצים לשמוע יותר – זה קל, פשוט תקשיבו לפרק הקודם או לפרק האחרון בעונה השנייה של הפאנבויז.

49:50 – בשביל להמשיך את הקטע של לשחק במשחקים שיש בהם את הספרה 3, זיירמן שיחק גם ב- Serious Sam 3: BFE, וגילה שהוא מתחיל מאכזב למדי.

54:00 – אין לנו זמן באמת לחדשות, אז אנחנו רק אומרים בקצרה שאנחנו לא אוהבים את EA, שבעדכון הסתיו של ה- Xbox תהיה אפשרות לשמור משחקים בענן, תהיה לכם אפשרות לשחק במשחקי PS3 על ה- PS Vita שלכם, Arkham City עובד גרוע על ה- PC, וששוחרר קוד המקור של Doom 3 לרשת. ואז אנחנו הולכים לישון.

גיימפוד, פרק 29: לבריאות!

עידן זיירמן|גיימפוד 8 תגובות »
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod029-6.10.2011.mp3|titles=Episode 29: Bless you!]

להורדה

שלום לכולם! Angry Birds זה משחק גרוע!

1:30 – אבישי שיחק במהלך השבוע האחרון בבטא של Battlefield 3, ויש לו ממש הרבה דברים להגיד על זה.

17:40 – זיירמן ממשיך לשחק ב- Deus Ex: Human Revolution, אבל כבר דיברנו עליו לא-מעט לפני שני פרקים.

19:03 – דקל ממשיך במסורת העתיקת-יומין שלו של להתלונן הרבה. בקיצור, הוא לא שיחק בכלום. אבל יש לו סיפור לספר על זה.

24:20 – עופר שיחק בגרסה החדשה של Another World עבור האייפון, וחושב שהוא שרד בצורה די מוצלחת את עשרים השנים שעברו מאז שהוא יצא.

31:10 – יש תאריך יציאה וטריילר לגרסה המחודשת של Syndicate. לנו זה גורם לחשוב "היי, Deus Ex".

33:40 – חוץ מזה, Paradox רוצים להכין המשך "אמיתי" ל- Syndicate, שיקרא “The Cartel”, אבל לכו תדעו מה יצא מזה בסוף.

35:10 – Diablo III, במפתיע, נדחה לתחילת 2012. ויש לו גם גרסת בטא, שחושפת מה באמת יקרה לכל מי שינסה לשחק בו ב- Single Player.

40:00 – ה- DLC החדש של Portal II יצא! בחינם לכל הפלטפורמות! רוצו לשחק!

42:00 – משהו מוזר לנו ב- DLC של Call of Duty: Black Ops. לצופים תמימים מהצד כמונו, שמכירים את ה- DLC רק ממה שכתוב עליו ב- PC Gamer, נראה כאילו Activision גובים 15$ מהשחקנים על מפה חדשה אחת.

44:50 – CD Projekt מוציאים עדכון מטורף ל- The Witcher 2, ומכריזים שכל ה- DLC למשחק יהיה בחינם (אבל לא על האקס-בוקס, למקרה שקיוויתם).

46:30 – האם יהיה סרט לפי הטריילר של Dead Island?

48:50 – גם גרסת ה- PC של Arkham City נדחתה. מרמור.

50:40 – חוץ מזה, אם אתם גרים בבריטניה ומזמינים את Arkham City ב- Pre-Order דרך שירות ה- OnLive שנפתח שם לאחרונה, תקבלו בתור בונוס Pre-Order את… הקונסולה ש- OnLive מוכרים. חתיכת בונוס.

52:10 – ולסיום – סרט תיעודי של ITV כלל בתוכו סרטון מתוך Arma II. זה היה מצחיק.

55:00 – ואנחנו מסיימים. אם עוד לא ביקרתם בדף הפייסבוק שלנו או בחשבון הטוויטר שלנו, או שהצטרפתם לספריית השאלת משחקי ה- Xbox 360 שלנו, השנה החדשה היא הזדמנות נפלאה לעשות את כל אלה. או סתם להביא לנו הרבה כסף. זו גם אפשרות.

גיימפוד, פרק 28: אחת, שתיים, פאי

עידן זיירמן|גיימפוד 8 תגובות »
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod028-22.9.2011.mp3|titles=Episode 28: One, Two, Pi]

להורדה

0:40 – זיירמן המשיך לשחק ב- Deus Ex: Human Revolution. אבל ממש אין לו מה להוסיף על מה שנאמר כבר בפרק הקודם. אם כי הוא אומר את זה באיכות סאונד טובה יותר.

2:10 – …ואז הוא עובר להפגין התלהבות מרוסנת (אבל מעט אובססיבית) מ- Astro Tripper, שיצא בגרסת PC ל- Steam השבוע, ואנחנו מחלקים עותק שלו בבלוג.

7:40 – דני חזר לעבר, ושיחק ב- Need for Speed: Hot Pursuit (אבל לא עד כדי כך לעבר, רק ל- 2010). זיירמן ממשיך להפגין אובססיה מוזרה כלפי Astro Tripper.

16:20 – עופר שיחק ב- Dead Island. משחק פעולה עם זומבים. הוא לא מדבר יותר מדי על המשחק עצמו, כי הוא דיבר עליו המון בפודקאסט שאנחנו לא מזכירים, וגם כי הוא כתב עליו ביקורת בבלוג, אבל הוא עדיין רוצה להקריא רשימה קצרה של באגים ובעיות עיצוביות שהמשחק סובל מהן. למרות שהוא טוב, כן?

33:10 – עוד בענייני Dead Island – החברה שפיתחה אותו שחררה בטעות ל- Steam את הגרסה הלא-נכונה של המשחק. לא נעים בכלל. שלא לדבר על זה שהגרסה הזאת חשפה כל מיני הערות מגעילות שהיו בקוד ואף אחד לא היה אמור לראות.

35:40 – בעקבות הירידה במחיר, מכירות ה- 3DS קפצו פלאים. חוץ מזה, הוא זוכה לתוספת של ג'ויסטיק אנלוגי שני. וזה די מכוער.

40:50 – סעיף חדש בתנאי השימוש של ה- PSN אומרים שאסור לתבוע את סוני.

43:20 – Syndicate זוכה לחידוש. בתור משחק פעולה מגוף ראשון. זה קצת עצוב.

52:20 – Ubisoft שוכחים לשים את הקודים למולטיפלייר של Driver בקופסאות ה- Xbox 360 של המשחק. לכן, הם נאלצים לוותר על הקוד הזה, ופותחים את המולטיפלייר לכולם.

54:20 – Xbox Live מגיע ל- Windows 8

57:20 – אנחנו מסיימים. כרגיל, יש לנו דף בפייסבוק וחשבון בטוויטר. לא כרגיל, יש לנו תחרות שבה אתם יכולים לזכות ב- Astro Tripper. בואו לבקר.

Dead Island: ביקורת

עופר שוורץ|ביקורת 7 תגובות »

אהההה, זומבים. אי אפשר לחיות איתם, אי אפשר למות איתם. אנחנו בגיימפאד מאוד אוהבים זומבים, ובפרט להרוג אותם, ומאוד התרגשנו כששמענו על Dead Island, משחק הזומבים שיצא לפני שבוע וחצי. אני אגיד דבר אחד כבר מההתחלה – אחרי שבעבר יריתי בזומבים, הרבצתי להם, זרקתי עליהם פצצות ונלחמתי בהם עם צמחים – Dead Island הוא ללא ספק סימולטור הריגת הזומבים הכי מוצלח שיצא לי לראות.

"נו באמת, מי ריסס צבע אדום על החול?"

Dead Island, כפי שהשם מרמז, מתרחש על אי. אי טרופי שחלקו כפר נופש, חלקו עיר מוכת פשע וחלקו ג’ונגל. ויש גם זומבים, כמובן. השילוב של נופים טרופיים ואפוקליפסת זומבים יוצר תמונות מאוד מורבידיות, ובאופן כללי האווירה של המשחק מצוינת ומעבירה טוב מאוד את התחושה הכללית של אפוקליפסת זומבים. הגרפיקה לא מפילה מהכיסא אבל בהחלט יפה, הסביבות מעוצבות בהקפדה ומאוד נחמדות, וגם הפסקול מאוד תורם. קצת חבל שכל האנשים והחפצים נראים כאילו הם עשויים מפלסטיק מצופה לקה, אבל הנוף יפה והזומבים מפחידים, וזה מה שחשוב.

אתם משחקים אחד מארבעה חסרי מזל שחסינים ל”מחלה” של הזומבים ולכן נגזר עליהם להיות העבדים של כל שאר האנשים על האי. המשחק הוא בגדול sandbox, רק שזה סוג של שקר, ובעצם אין הרבה מה לעשות מעבר לקווסטים. פה ושם יש אנשים לכודים שצריך להציל, או כל מיני דהמכוניות האלה לא ניתנות להריסה, אגבברים מפוזרים בעולם שאפשר לאסוף, אבל הם חוטאים בשני דברים קטלניים: 1) צריך להיות ממש קרובים לדברים האלה כדי לראות אותם, מה שאומר שאם אתם באמת רוצים למצוא את כולם זה יהיה בזבוז זמן בסדרי גודל יותר מאשר sandbox סטנדרטי; 2) רובם לא נותנים שום יתרון גיימפליי. אספתם 50 תעודות זהות? יופי לכם, עכשיו יש לכם 50 תעודות זהות. לכו תמצאו מה לעשות איתן. אפילו XP זה לא נותן.

הקרבות הם בגדול melee, והאמת שהמכניקה שלהם ממש מוצלחת. המכות מרגישות מאוד ריאליסטיות, הזומבים מגיבים להן מאוד יפה (כולל זעקות כאב!), ויש הבדלים משמעותיים בין סוגים שונים של נשקים, נשקים באורכים שונים, ומכות בחלקי גוף שונים. למשל, אפשר להרביץ לזומבי ברגליים, להפיל אותו על הרצפה, ואז לרסק לו את הראש. או לחלופין, לכרות לזומבי את שתי הידיים ואז לצחוק עליו כשהוא מנסה לנגוח בכם כמו ה- Black Knight. ואז לערוף לו את הראש.

חוץ מזה, יש גם באר של stamina, שיורד לא רק כשרצים אלא גם כשנותנים מכות, מה שאומר שכל מכה חשובה ואי אפשר סתם להרביץ באקראי ולקוות לטוב, כי מהר מאוד תמצאו את עצמכם מתנשפים ולא מסוגלים להרים את הנשק שלכם, ותרגישו כמו זקנים לכמה שניות לפני שתמותו. תוסיפו לכל זה מערכת skills מוצלחת ועוד כמה התקפות מיוחדות שצוברים במשך המשחק, ותקבלו קרבות שהם כיף גדול.

הנשקים עצמם מאוד מגוונים, ואפשר גם לשדרג ולשפצר אותם בכל מיני מודים מתוחכמים יותר או פחות, החל מלתקוע מסמרים במחבט בייסבול ועד לחבר בטריות ואלקטרוניקה לחרב כדי לחשמל איתה אויבים. נשקים של פנים-אל-פנים נהרסים בקצב די מהיר כשמשתמשים בהם (אפילו חרבות וכאלה, באופן מוזר) וצריך לתקן אותם כל הזמן. בתחילת המשחק הנשקים נהרסים תוך שניות וצריך לאגור נשקים ספייר כל הזמן, אבל בהמשך בטח תמצאו את עצמכם נשארים עם אותם 2-3 נשקים לאורך זמן, ופשוט מתקנים אותם כל פעם שעוברים ליד workbench. כל התיקונים והשדרוגים האלה עולים כסף, אבל המשחק יודע שזה עלול להיות בעייתי, וידאג להרעיף עליכם כמויות מטורפות של כסף שלא באמת יהיה לכם מה לעשות איתו חוץ מלאבד 10% ממנו כשאתם מתים.

חשמל זורם בכפות ידיך, כפות רגליך, ראשך וכו'

זוכרים את 3 הפסקאות האחרונות? כל זה נכון בערך בחצי הראשון של המשחק. איפשהו בנקודת האמצע, המשחק מחליט שבעצם בא לו להיות shooter, וקצת זונח את עניין הזומבים לטובת אויבים אנושיים (חיים) עם אקדחים. בהתחלה חשבתי “טוב, קצת גיוון”, אבל לאט לאט זה נהיה פחות “גיוון” ויותר “טוב די, איפה הזומבים שהבטחתם?”. וזה אפילו לא shooter טוב. האויבים בקושי עושים נזק, ממש קל להרוג אותם, ואין שם שום תחכום, כי המכניקה של המשחק לא באמת בנויה לזה. בקיצור, WTF?

עוד משהו שכדאי להזכיר הוא ש-Dead Island בעצם מתוכנן לקואופ. יש 4 דמויות לבחור ביניהן, והמשחק מאפשר בצורה מאוד נוחה ופשוטה לחבור לאנשים אחרים ולשחק ביחד. זה קורה ע”י פופ-אפ קטן שמופיע בפינה של המסך כל פעם שיש מישהו שמשחק כרגע ונמצא באותו איזור כמוכם, ובאותו מקום בעלילה, ואז עם לחיצה פשוטה על J אפשר להצטרף למשחק שלו.

הכירו: ארבעה דבילים שלא אכפת לי מהםהבעיה הראשונה עם זה היא שהקואופ לא באמת יותר מוצלח מהסינגל. נכון, יש עוד אנשים שאפשר לדבר איתם על דברים לא קשורים ברקע, או להשוויץ על דברים מגניבים שעשיתם. אבל מעבר לזה אין באמת ערך מוסף לקואופ. הקרבות לא יותר קשים, ולעיתים רחוקות בכלל מגיעים מספיק זומבים ביחד כדי להצדיק עבודת צוות.

הבעיה השנייה היא שהסינגל הוא לא באמת סינגל. אני התחלתי משחק לבד, וציינתי במפורש שאני רוצה לשחק לבד. המשחק ראה את זה והחליט להתעלם מהקטע הזה לחלוטין. במצב “סינגל” אני עדיין מקבל בלי הפסקה את ההודעות “לחץ J כדי להצטרף למשחק של מישהו אקראי שאתה לא מכיר”. כל ה-NPCs עדיין פונים לדמות שלי בלשון רבים. כל ה-cutscenes עדיין מראות את כל ארבע הדמויות ביחד, מדברות ביניהן על איך חשוב להישאר ביחד ולעבוד כצוות.

האמת, התכוונתי להתלונן גם על זה. לידיעת המפתחים של Dead Island: אם אתם לא משקיעים מאמץ בלהכיר לנו את הדמויות ולפתח אותן, אתם לא יכולים לצפות שיהיה לנו אכפת מהדיאלוגים ה”מרגשים” שלהן. את הדמויות הראשיות (כולל הדמות שלי) אני רואה אך ורק ב-cutscenes, שהן מאוד נדירות. הן לא מדברות חוץ מזה, אף אחד לא באמת מדבר איתן חוץ מכדי לתת קווסטים, וגם אז תוך התעלמות מוחלטת מהאופי של הדמות.

אז לסיכום, יש לנו sandbox שהוא סוג של שקר, עם קמפיין סינגל שהוא סוג של שקר, דמויות שהן סוג של שקר ומיקוד melee שהוא סוג של שקר. אבל כמו שאמרתי, האווירה מאוד מוצלחת והקרבות (לפחות בחצי הראשון) מאוד מוצלחים, וזה מה שבאמת חשוב בסופו של דבר. זה היה יכול להיות משחק ממש מעולה, אם הוא לא היה גם מפוצץ בבעיות דיזיין, ממשקים מעצבנים, ובאגים.

זומבי שהוא גם רוח רפאיםבפרק של הגיימפוד שיעלה עוד כמה ימים אני נותן רשימה מאוד ארוכה (וחלקית, באופן עצוב) של בעיות שנתקלתי בהן. היו לי באגים משעשעים, דברים שממש דפקו לי את המשחק, דברים קצת מציקים שחוזרים על עצמם כל כך הרבה שהם נהיים נוראיים – כל סוג אפשרי של “דברים”. בפחות מ-30 שעות משחק, הצלחתי להקריס את המשחק, להיתקע במקום שאין לי איך לצאת ממנו (פעמיים), לאבד קווסט ולאבד נשק שהרגע שפצרתי. ולעבור דרך קיר פעם אחת. וכל זה אחרי שכבר יצא פאץ’ אחד. למעשה, המשחק כל כך מלא באגים שהמפתחים החליטו להקפיא את העבודה על ה-DLC לטובת פתירת באגים. נחמד מצידם, אבל לא היה עדיף להשקיע את הזמן הזה ב-QA לפני שהמשחק יצא?

עד כמה שהדברים האלה מעצבנים וגורמים לי לשנוא את המפתחים, שום דבר מזה הוא לא dealbreaker, והמשחק מספיק מוצלח כדי שאני ארצה להמשיך לשחק בו אפילו אחרי שהוא איבד את הזהות שלו והפך ל-shooter, בתקווה שהזומבים יחזרו בקרוב. אם לא – 30 שעות הן בהחלט תמורה יפה. וזה לא שחסרים משחקים טובים שיוצאים בעתיד הקרוב.

תגיות: ,


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS