World Tour מול Rock Band 2 – השוואה זריזה

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

ביום חמישי האחרון, יצא לי לשחק לראשונה ב- Guitar Hero: World Tour, ולהשוות אותו סוף כל סוף לפייבוריט של הבלוג הזה: Rock Band 2. עד עכשיו, כל מה שיכולתי להסתמך עליו זה הבטחות של אנשים ש- "Guitar Hero יותר טוב", אבל כששאלתי "למה?", התשובה שקיבלתי היתה הרבה גמגומים ובסופם "לתופים שלו יש מצילתיים!".

הבעיה שלי עם Guitar Hero, בהשוואה ל- Rock Band, היתה בעיקר הממשק שלו. אני מעריך הרבה יותר את הממשק הנקי של Rock Band: ה- Star Power הוא פס צהוב שקל לראות בדיוק עד כמה הוא מלא, כמות הכוכבים שהשגתי בכל שיר מוצגת תוך כדי השיר, הרבה יותר קל לדעת כמה גבוה מדורג כל כלי נגינה שמשתתף בשיר, קטעי האלתור של המתופפים והסולן בולטים הרבה יותר מבחינה ויזואלית, והרבה יותר קל לדעת מה רמת הקושי של כל כלי בשיר לפני שמפעילים אותו. אפילו סרטוני הלהקה שמוצגים בזמן השיר ב- Rock Band נראים הרבה יותר טוב מהסרטונים המצוירים-משהו של Guitar Hero.

יש עוד כמה הבדלים קטנים, מבחינת המשחקיות עצמה, שמעלים את ערכו של Rock Band בעיני. הצורה שבה עובד ה- Star Power ב- World Tour (בה כל אחד יכול להפעיל את ה- Star Power מתוך המאגר המשותף כדי להכפיל את הניקוד שלו עצמו) היא הרבה יותר סוציומטית מזו של Rock Band. ב- Rock Band, הזמר והמתופף יכולים להפעיל את ה- Star Power רק בזמנים מסוימים, והצורה שבה הניקוד של המשחק עובד מעודדת את הגיטריסטים לתאם את הפעלת ה- Star Power שלהם ביחד איתם. זה מכריח את כל השחקנים במשחק להיות קצת פחות מרוכזים בעצמם. גם הצורה שבה מופעל ה- Star Power של התופים והזמר ב- Rock Band (למשל, באמצעות קטע אלתור של התופים) יותר כיפית.

ובכל זאת, יש ל- World Tour כמה יתרונות קלים על פני Rock Band. קודם כל, במטרה להפוך את הנגינה בבאס לקצת פחות משעממת, התווסף סוג נוסף של תו לנגינה ב- World Tour – תו "ריק", שדורש מהשחקן לפרוט בלי ללחוץ על אף כפתור. גם המתופף צריך להתמודד מדי פעם עם תוים "ארוכים" שהוא צריך למשוך. חוץ מזה, נראה ש- Guitar Hero: World Tour מצליח להתמודד עם אחת מהבעיות היחידות שלי ב- Rock Band 2, ומציג, עבור כל שיר, ניקוד נפרד לכל רמת קושי שבה הצלחתם לסיים את השיר.

אבל בשורה התחתונה, לא אלה הן הסיבות שבגללן, בבוא היום, אני אקנה את Guitar Hero: World Tour. הסיבה העיקרית היא זו ששמעתי מספר גדול מדי של פעמים: לתופים שלו יש מצילתיים!

למעשה, זה קצת מורכב יותר מזה. אני לא בטוח עד כמה הגיטרות של Rock Band יעבדו טוב עם Guitar Hero: World Tour (כנראה שאני אצטרך לעשות את הניסוי בעצמי מתישהו, אבל העדויות שמצאתי עד כה מוסרות שזה לא יעבוד), וכשמחברים את התופים של Rock Band 2 ל- Guitar Hero: World Tour הם אמנם עובדים, אבל חסר להם פד אחד. התוצאה היא שהרבה יותר כיף לשחק עם התופים של Guitar Hero על Rock Band 2 (שם המצילתיים לא ממוקמים במקום הנכון, אבל מילא) מאשר עם אלה של Rock Band ב- Guitar Hero.

נשארו לי שתי בדיקות אחרונות לעשות לפני שאני מחליט סופית בנושא: אני רוצה לבדוק אם הגיטרה של Rock Band אכן לא מתפקדת בתוך Guitar Hero, ואני רוצה לנסות גם את הגיטרה עצמה של Guitar Hero: World Tour (לרוע המזל, הגיטרה של הבחור שאיפשר לנו לשחק ב- World Tour החליטה למות) לפני שאני חורץ דעה סופית בנושא – אבל כרגע נראה שהדעה הנוכחית שלי בנושא מתחזקת. Rock Band 2 הוא אולי המשחק הטוב יותר מבין השניים, אבל Guitar Hero: World Tour מנצח בקטגוריית החומרה.

לעזאזל, למה הם לא יכלו פשוט לייצר כלים זהים, ולעשות את החיים קלים יותר עבור כולנו?

7 תגובות ל “World Tour מול Rock Band 2 – השוואה זריזה”

  1. דור שמר מאת דור שמר:

    טוב, כמוך, גם אני מעדיף לקנות את World Tour, מאותן הסיבות. מהמעט שיצא לי לנסות את התופים של שני המשחקים הבנתי שאני נהנה יותר מאלה של גיטר הירו, וזו כבר סיבה מספקת לדעתי. כמו כן, אני לא מתכוון לקנות גיטרות חדשות, אז השאלה כאן היא רק התופים, בעצם.

    אומנם כל נושא ה-Star Power מרגיש קצת מוזר בגיטר הירו, אבל יש אלמנט אחר שלא התייחסת אליו. רוק בנד דווקא קצת יותר סוציומטי בכך שהוא מודד כל שחקן בפני עצמו, ומאפשר לו להיכשל אם הוא מנגן לא טוב, בלי קשר לשאר השחקנים. נכון, אפשר להציל אותו, אבל אחרי שלוש פעמים זה נגמר והלהקה הפסידה.
    בגיטר הירו הנקודות נמדדות ביחד לכולם, ובתיאוריה, אם אחד השחקנים לא טוב אבל שאר השלושה מעולים, זה לא אמור לפסול אותם (אם זה באמת עובד ככה, זה כבר סיפור אחר).

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    כמו ששוורצי (לקוראי הבלוג: זה הכינוי של הבחור שאצלו שיחקנו ב- World Tour) אמר: "כש[שם מצונזר] ניסה לשיר, הוא היה מספיק גרוע עד שהוא לקח את שלושת האחרים למטה ביחד איתו, אפילו שעשינו הכל מושלם".

    מה שהופך את אלמנט ההצלה ב- Rock Band 2 לדווקא סלחני יותר…

  3. רד פיש מאת רד פיש:

    מעולם לא שיחקתי בגיטאר הירו 4, ובתור בעלים גאה של רוק בנד 2, אני, כמובן, משוחד. המצילתיים של התופים הם טיעון משכנע, אבל העזרה ההדדית נראית לי הרבה יותר קריטית. לפי התיאור שלך, בגיטר הירו 4 אין שום אלמנט של שיתוף פעולה: אתה צריך לנגן היטב עד כמה שאתה יכול… וזהו. מה הטעם במשחק קבוצתי אם אין בו שום אפשרות להשפיע (לטובה) על הקבוצה? ברוק בנד אני יכול "להציל" שחקנים אחרים שנפסלו, וכשאני מפעיל את הסטאר פאוור (אוברדרייב, למעשה) – הוא עוזר לקבוצה כולה. אני מקבל סיפוק מזה שעזרתי לכולם. לניקוד גבוה באמת אפשר להגיע *רק* על ידי תיאום הסטאר פאוור בין כמה שיותר נגנים. בגיטר הירו, לפי מה שכתבת, אמנם אם אני מנגן טוב אני מסייע לקבוצה, באופן עקרוני, אבל אני לא *מרגיש* את זה. מצד שני, אם אני זה ששר כל כך גרוע עד שאני גורם ללהקה להיכשל, אני מרגיש את זה בהחלט. בקיצור, גיטר הירו זה ארבעה אנשים שמנגנים לבד, רוק בנד זה ארבעה אנשים שמנגנים ביחד – וזה פשוט נשמע כמו יותר כיף.

  4. Talool1 מאת Talool1:

    בגיטר הירו הכי הרבה נקודות שאפשר להשיג זה STAR POWER של כולם בחיד(כל אחד עושה סטאר בתיאום משותף)
    וגירטאר הירו גם יותר טוב מרוק באנד כי זה "גיטאר הירו"….כמה שלא שתתכחשו לזה, זה נכון

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אכן, גיטאר הירו זה גיטאר הירו, ואף אחד לא יכול להיות יותר גיטאר הירו ממנו. אני לא מתכחש לזה. אני פשוט לא מבין למה המותג אמור לעניין אותי אם רוק בנד 2 הוא המשחק הטוב יותר מבין השניים. 🙂

  6. אייל לנצמן מאת אייל לנצמן:

    אני מחפש כבר הרבה זמן גיטרת Standalone ל360 במחיר אטרקטיבי. הבעיה היא שגם אם אני מוכר את GeoW2 ביד שניה במחיר סביר, יש לי גם לדאוג לשלט (אחרי שהשלט השני שלי התקלקל) ולמנוי ללייב לשנה. אז עד כמה שאני רוצה גיטרה, יש לי דברים יותר חשובים שקשורים לבוקס עכשיו. מזל שאלו הצרות שלי.

  7. דור שמר מאת דור שמר:

    אייל – משנה לך הסוג? יכול להיות שתתפנה לי גיטרת Xplorer במצב מעולה

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS