חדש ממיקרוסופט: משחקים ישנים

עופר שוורץ| ביקורת הוספת תגובה

Something is terribly wrong indeed

מיקרוסופט השיקה היום את Games for Windows Marketplace החדש. לטענתם, זה לא ניסיון להתחרות ב-Steam, אלא סתם חנות אונליין ושירות הפצה דיגיטלית של משחקי מחשב שמשולב יחד עם DRM ומערכת של achievements וקצת social gaming. אבל השאלה המעניינת היא לא האם הם מנסים להתחרות בסטים, אלא האם הם מצליחים. בואו נסתכל:

העמוד הראשי של ה-Marketplace מכיל מגוון רחב של משחקים חדשים. כלומר, בדיוק ארבעה. בעוד ש-Steam מתגאים בכותרים מבוקשים ומוערכים כמו Call of Duty: Black Ops, Fallout: New Vegas ו-Football Manager 2011, מיקרוסופט יותר צנועים ומסתפקים במשחקים כמו Lost Planet 2 (ציון 68 ב-metacritic), או Lego Universe (ציון 66).

שאר העמוד הראשי מכיל דברים מלהיבים כמו COD4, ביושוק 2 ופעם נוספת את Lego Universe. למעשה, הוא לא מכיל כל כך הרבה דברים באופן כללי, כי כנראה במיקרוסופט חושבים שהאנשים שמסתובבים ב-GFWM הם זקנים או נכים שכלית, ולא מסוגלים להתמודד עם משהו שאינו תמונות גדולות וכפתורים ענקיים של "קנה אותי". אז אם אתם רוצים לראות משהו מעבר ל-10+ המשחקים שבעמוד הראשי, תצטרכו לדפדף די הרבה.

למשל, לעמוד New Releases, שבתקווה יכיל משחקים קצת יותר חדשים מ-Hitman 2 (משחק מ-2002, למי שלא מכיר). או! הנה משהו חדש – GTA III (לא, אני לא עובד עליכם, זה באמת היה ב-New Releases כשהסתכלתי שם. אחר כך הלכתי שוב כדי לקחת צילומסך וזה נעלם). ועוד 6 דברי DLC ל-Dead Rising 2. יופי.

תראו, זה לא שאין ב-GFWM משחקים טובים. בחיפוש קצת יותר מעמיק מצאתי שם, למשל, את Assassin's Creed (שניהם), Arkham Asylum ו-Deus Ex. אבל 7 שנים אחרי ש-Valve הוציאו את סטים, ומשהו כמו 3 שנים אחרי שהם השתלטו לחלוטין על השוק, מיקרוסופט מוציאים משהו שהוא כל כך עלוב ומגוחך, שזה קצת גורם לי לרחם עליהם. זה כמו ילד קטן שרואה את אבא שלו מרכיב איזה ארון, ורוצה גם לעשות משהו מגניב כמו שאבא עושה, אז הוא לוקח פטיש צעצוע ובונה משהו עקום מכמה קוביות. זה חמוד בצורה מעוררת רחמים שכזו, אבל לא הייתם רוצים לשים בזה את הבגדים שלכם.

(ואנקדוטה קטנה כבונוס: רשימת המשחקים בהכרזות המרכזיות בעמוד הראשי של סטים – COD: Black Ops, Fallout: New Vegas, Civilization V, Football Manager 2011. רשימה חלקית (סדר גודל של 30-40%) מהמשחקים המעניינים שמצאתי אצל מיקרוסופט: COD4, Fallout 3, Civilization IV, Football Manager 2010.)

14 תגובות ל “חדש ממיקרוסופט: משחקים ישנים”

  1. Peter מאת Peter:

    הם הוסיפו את FOOTBALL MANAGER 2011.
    כנראה שהם קוראים את הבלוג.

  2. חדש ממיקרוסופט: משחקים ישנים « creamdela.com מאת חדש ממיקרוסופט: משחקים ישנים « creamdela.com:

    […] לקריאת הפוסט בבלוג המקור לחצו כאן. […]

  3. swym מאת swym:

    אחלה תמונה 🙂
    נראה שמיקרוסופט (בניגוד לValve) פחות מעוניינים להיכנס למלחמה עם החנויות שמפיצות את המשחקים החדשים שלה. נראה לי שהם עדיין לא החליטו מה היחס שלהם לשוק הPC והם פשוט ממשיכים לא לעשות שום צעד רציני.
    עם Steam מצד אחד שמספקת קטלוג משחקים חדשים עצום ועם GOG שדי השתלטו על נישת המשחקים הקלאסיים – מיקרוסופט פשוט תקועה איפשהו באמצע עם קטלוג משחקים פחות אטרקטיבי במיוחד ובלי קלאסיקות נדירות שכבר אי אפשר למצוא במקומות אחרים.
    היא יכולה בקלות לשנות את זה אם תעשה בדיוק את מה שואלב עשתה: תפיץ משחק חובה חדש ל-PC ותדאג שהוא פשוט יגיע עם הClient שלה. אבל לפחות כרגע (אחרי שגרסאות הPC של Alan Wake ו-Fable 3 נעלמו באופק) זה נראה שהיא לא כל כך מעוניינת.

  4. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אבל אם מיקרוסופט לא מעוניינת להיכנס למלחמה עם החנויות, למה לפתוח חנות דיגיטלית מלכתחילה? הרי אם העניין הזה יצליח, הם יעצבנו את החנויות בכל מקרה, ואם זה לא יצליח הם סתם ביזבזו הרבה כסף והשקעה.
    אולי הם באמת לא סגורים על עצמם. ואולי הם פשוט גרועים.

  5. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    אני את דעתי כתבתי כבר שהם יכולים להעביר משחקים בלעדיים לבוקס, אבל אין להם סיבה כנראה…

  6. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    התכוונתי לXBLA כמובן, אולי אפילו משחקי אינדי משם.

  7. swym מאת swym:

    עופר:
    מיקרוסופט, כמו כולם, יודעת שהעתיד הוא בחנויות הדיגיטליות ושחנויות הריטייל יהיו הרבה פחות רלוונטיות בעוד עשור. בשביל להיות רלוונטית בעצמה בעוד עשור היא צריכה לבסס את עצמה כבר עכשיו.

    אבל חנויות הריטייל הן מאד רלוונטיות היום, ולכן זו בעיה לחברה כמו מיקרוסופט שיכולה לאבד הרבה מאד שטח מדף במידה ותסתבך איתן (כבר היום יש חנויות גדולות שבצעד של גסיסה מסרבות למכור משחקים שמצריכים התקנה של Steam). אני די בטוח שמאותה סיבה מיקרוסופט גם לא מאפשרת לקנות את משחקי הXbox בחנות הדיגיטלית שלה עד אחרי שהם "מתיישנים" והופכים פחות רלוונטיים לחנויות הריטייל.

  8. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אין ספק שמיקרוסופט מבססת עת עצמה כבר עכשיו. אבל היא מבססת את עצמה כחנות דיגיטלית גרועה שאין שום סיבה לקנות בה, ואני לא מבין למה, עד כדי הטיעונים שכבר אמרתי.

  9. red מאת red:

    למה לדבר שטויות? הם עושים מבצעים טובים לפעמים. רק לפני שבועיים הם מכרו את FEAR2 בפאקינג 2$. והוא משחק ריטייל שיצא שנה שעברה במחיר מלא. אין דברים כאלה…

  10. swym מאת swym:

    עופר: אבל זו בדיוק הסיבה שניסיתי להסביר לך למה החנות היא גרועה – בגלל שיקולים עסקיים של מיקרוסופט היא תקועה איפשהו באמצע הדרך.
    מצד שני, היא כבר עכשיו נותנת לSteam פייט יותר טוב מהרבה שירותי הורדה אחרים, מציעה קצת תוכן בלעדי ומבצעים מוצלחים: כל השבוע האחרון למשל היה בסימן של מבצעים יומיים מטורפים כולל Age of Empires שהוצע אתמול ב-10 סנט, והשבוע כבר יש את ביושוק 2 ב-10$. עוד תחרות זה תמיד טוב.

    איתי: נראה שהם מקשיבים לך 🙂 הם בדיוק השיקו עכשיו את CarneyVake Showtime שהתחיל את דרכו בשירות האינדי של הXBOX

  11. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    בקיצור, אנחנו מסכימים, וסתם נראה כאילו אנחנו מתווכחים כאן… סבבה.

  12. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אם כל זה לא מספיק, מסתבר שגם התוכנה עצמה נוראית ובערך כל דבר שם עשוי ממש רע.
    http://www.escapistmagazine.com/articles/view/columns/experienced-points/8365-Experienced-Points-Games-for-Windows-FAIL

  13. גיימפאד &raquo; Valve &lt;3 PSN מאת גיימפאד » Valve <3 PSN:

    […] לתירוץ העלוב לחנות דיגיטלית על המחשב האישי שנקראת “Games for Windows Live”. אם מיקרוסופט מתכננים לאחד באיזושהי צורה את חווית […]

  14. גיימפאד &raquo; Games for Windows: הבדיחה המתמשכת של מיקרוסופט מאת גיימפאד » Games for Windows: הבדיחה המתמשכת של מיקרוסופט:

    […] ל-RPS על התגלית) ש- Games for Windows Marketplace, החנות הדיגיטלית הכושלת של מיקרוסופט, תעבור בקרוב ל-xbox.com. וואט. דה. […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS