קינקט: רשמים ראשונים

דורון יעקבי| כללי הוספת תגובה

כן, קניתי את הקינקט. ועוד בישראל. הזמנתי אותו בהזמנה מוקדמת, במחיר שנראה לי גבוה בזמנו – 949 ש”ח. חישבתי שיחד עם מכס ומשלוח, זה יצא משתלם יותר מאשר הזמנה מחו”ל. לפני מספר ימים עלצתי כשהתקשרו אליי מהחנות כדי לספר שהמכשיר הגיע סוף סוף, אבל העליצות היתה קצרת מועד, שכן סיפרו לי שבשל שינוי בעלויות עבורם (משהו לגבי אישור של מכון התקנים עבור ספק הכוח שמגיע עם הקינקט) אני אאלץ להיפרד מ-1200 ש”ח תמורתו. החוקיות של מהלך כזה מוטלת בספק, לדעתי, אבל מעצלנות (ומרצון לשחק כבר בדבר החדש הזה) הגבתי בכניעה.

טיפ קטן: המשחק Kinect Adevntures שמגיע עם הקינקט הוא region free, אז הוא יעבוד לכם גם על קונסולה אמריקאית, למרות שבישראל מייבאים את החבילה מאירופה. אם כך, אם אתם שוקלים לקנות את החיישן בישראל, החשש היחידי צריך להיות לאגו הכאוב שלכם, על כך ששילמתם מחיר כפול מה-150$ שדורשים עבורו בארה”ב.

החיישן עצמו קטן ממה שציפיתי, שזה מעולה, כי אין לי מדף נפרד בשידת הטלוויזיה לשים אותו, ויכולתי לשים אותו לפני הטלוויזיה עצמה והוא לא מסתיר כלום. הוא מתחבר לאקס בוקס (הישן יותר, שאינו “kinect ready”) אך ורק דרך תקע ה-USB האחורי, אז אם יש לכם מתאם Wifi תצטרכו להשתמש בקומבינה שכוללת מפצל וחיבור לשקע הקדמי של הקונסולה שלכם. די מכוער, אני מניח, אך למרבה המזל, לא הבעיה שלי.

בהפעלה הראשונית מקבלים הנחיות שימוש ברורות ותוך דקות מצאתי את עצמי משתעשע עם הממשק נטול הגיימפאד החדש. זה מגניב. זה לא נוח כמו להשתמש בגיימפאד, אבל לפחות בהתחלה, זה מגניב להשתמש בידיים ובקול כדי לגרום לדברים לקרות. Xbox! Dashboard! צועקים לעבר הקינקט, וזה עובד! הוא עושה דברים כשאומרים לו!

המשחק היחידי שיש לי בינתיים הוא Kinect Adventures (אם כי בכוונתי לקנות גם את משחק הריקודים Dance Central של Harmonix). החסרון המרכזי של הקינקט מתגלה מיד כשמתחילים לשחק באמת. הוא צריך הרבה מקום. אבל המון מקום. כששיחקתי לבד עוד איכשהו הסתדרתי, כי יש לי חדר די גדול. אבל כדי ששני אנשים ישחקו יחד תצטרכו לפנות מקום בגודל של מגרש כדורסל, פחות או יותר. לא תאמינו כמה קונפיגורציות שונות של הרהיטים בחדר הייתי צריך לנסות כדי לשחק עם עוד מישהו. בסופו של דבר הצלחתי: אם אני מוציא את כל הכסאות מהחדר, מביא את השידה שליד המיטה ושם אותה מול הארון, לוקח את הטלוויזיה (מנתק אותה מממיר הכבלים ומהמחשב ומשאיר רק את החיבור לאקס בוקס ולחשמל) ואת הקינקט בלבד ושם את שניהם על השידה, אז יש לי כמעט מספיק מקום כדי ששני אנשים ישחקו יחד בלי לתקוע מרפקים בצלעות של אף אחד.

המשחק עצמו הוא יותר מדגים יכולת ממשחק אמיתי. הוא כולל מספר משחקונים, שמתוכם שניים די מעפנים, אחד בינוני, ושניים מוצלחים. במשחקון הכי מוצלח, Reflex Ridge, אתם נמצאים על קרון נע ועליכם להתחמק מכל מיני מכשולים: להתכופף, לקפוץ, לזוז מצד לצד ולאסוף נקודות על ידי דגמון פוזות שונות ומשונות. זה ממש כיף לפזז מול הטלוויזיה, וכיף לא פחות לצפות במישהו אחר עושה זאת. לראות שני אנשים בוגרים מזנקים באוויר ומיד מתכופפים ומותחים את הידיים לצדדים זה מצחיק עד כדי עונג. המשחק יודע את זה, ולכן הוא דואג לצלם אותך ברגעים המביכים ביותר, שזו הברקה אדירה לדעתי. הנה תמונה שלי מרחף באוויר כשחבר צוחק עליי מאחורה:

kinectJump

לקינקט יש לאג די מורגש, יש לומר, אבל בסך הכל זה עובד נהדר. הוא מזהה את כל התנועות, הוא שם לב מיד כשהשחקן יוצא מהטווח הדרוש או מתחלף במישהו אחר, והוא יודע לכוונן את עצמו מחדש במקרה הצורך. הספקתי כבר לבדוק את המשחק בסיטואציה חברתית (חגגתי יומולדת לפני כמה ימים, מזל טוב לי!) וכולם מתלהבים כשהקינקט זז למעלה ולמטה כדי למצוא אותך. בצדק – הדבר הזה מרגיש כמו חתיכת טכנולוגיה מסרט מדע בדיוני.

נרשמה הנאה מרובה גם מהמשחק עצמו ומהפאדיחות הלא נגמרות, ורק תקרית בטיחות אחת בה הראש של מישהו פגע במנורה בחדר שלי. כבודו של רוק באנד במקומו מונח, אבל אפשר לומר די בביטחון שהקינקט הוא הכוכב הבא של מסיבות חנונים. רק חבל ש-Kinect Adventures הוא המשחק היחיד שמגיע עם החיישן. יש לי הרגשה שהוא הולך להימאס עליי די מהר (כבר הספקתי למאוס סופית בשניים מתוך חמשת המשחקונים). שילוב של משחק כמו Kinect Sports היה הופך את החבילה לאטרקטיבית יותר.

אני די סקרן לראות אילו משחקים יפתחו עבור הקינקט בעתיד. זה די מרגש לראות משהו כל כך חדש ומרענן בפעולה, אבל נראה שההיצע הנוכחי של המשחקים (אולי חוץ מ-Dance Central שקיבל ביקורות חיוביות) רחוק מלמצות את הפלטפורמה. לטעמי משחקים מבוססי תנועה הולכים להישאר נישה – אנשים אוהבים לרבוץ על הספה ולהזיז רק את האצבעות – אבל זו נישה מגניבה. עם מספיק דחיפה מצד מיקרוסופט, אני מעריך שיהיו לא מעט משחקי קינקט איכותיים. אם כבר עכשיו חברות כמו Harmonix, Ubisoft ו-Rare מפתחות עבור הקינקט, זה סימן טוב.

לסיכום – אם יש לכם המון מקום, כוח להזיז את הגפיים שלכם וחוסר מודעות עצמית, אני ממליץ בחום לבקש מהדודים מאמריקה להגניב לכם את הקינקט במזוודה. החבילה די קטנה ובארץ ידפקו אתכם במחיר.

8 תגובות ל “קינקט: רשמים ראשונים”

  1. Morphey מאת Morphey:

    ענק! נראה שאתה ממש נהנה…

  2. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אוווו, תתחדש!
    לגבי אילו משחקים יפתחו עבור הקינקט בעתיד:
    http://www.escapistmagazine.com/news/view/105258-Microsoft-Announcing-Hardcore-Kinect-Titles-Next-Year
    http://uk.xbox360.ign.com/articles/113/1134355p1.html

  3. alon מאת alon:

    הדאנס סנטרל ניראה ממש טוב!

  4. איש הקיו מאת איש הקיו:

    1200 שקל זה בדיחה. כבר עדיף לקנות 6-8 משחקים אמיתיים שלא מתבססים על גימיק עם לאג. או PS3..

  5. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    או שעדיף כבר לעשות טרייד אין עם קונסולה מדגם S ואז לא צריך ספק כוח…

  6. גלית מאת גלית:

    פוסט נהדר.
    תתחדש ותהנה, אני מחכה כבר לבוא לנסות בעצמי 🙂

  7. גיימפאד » ארכיון » בינתיים, באינטרנט: קינקט: שימושים מתקדמים מאת גיימפאד » ארכיון » בינתיים, באינטרנט: קינקט: שימושים מתקדמים:

    […] הקינקט יצא לשוק לפני שבועיים וחצי, ונפרץ לפני פחות משבועיים, וכבר יש מגוון רחב של אנשים מגניבים שעשו איתו דברים מגניבים. הנה כמה דוגמאות מוצלחות: […]

  8. גיימפאד » ארכיון » 2010: סיכום שנה – חלק ג’ מאת גיימפאד » ארכיון » 2010: סיכום שנה – חלק ג’:

    […] שינוי מין (לא שיש משהו רע בזה וכו'), אבל כן רכשתי לי את הצעצוע החדש של מיקרוסופט. אז כן, יש לקינקט בעיות. הוא צריך הרבה מקום, ורוב […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS