Portal, בהרחבה

דורון יעקבי| כללי הוספת תגובה

אז סיימתי את Portal, ואני יכול להגיד בלי בושה שזה כנראה משחק הפאזלים הטוב ביותר ששיחקתי בו. כן, הוא לא נמשך לנצח כמו טטריס או Peggle, אבל מגע הזהב של Valve הפך אותו ל-אהמ, זהב.

הקונספט פשוט. יש לכם ביד מכשיר שיוצר פורטלים. נכנסים בצד אחד של הפורטל ויוצאים בצד השני. מכאן והלאה זה נהיה פסיכודלי לחלוטין, כפי שהטריילר למשחק מדגים. המשחק בנוי מסדרה של פאזלים שיאלצו אתכם לעשות שימושים מקוריים בפורטלים, קוביות, מעליות נעות, turrets (מישהו מכיר תרגום טוב בעברית? אני חושב ש"צריח" לא מבהיר היטב את הנקודה שהדבר הזה יורה עליך) ושאר אלמנטים נייחים ו\או נעים.

Valve בנו את הפאזלים ביד אמן, כך שבכל פעם מלמדים אתכם טריק חדש אחד, ואחר כך מצפים מכם להשתמש בכל הטריקים שלמדתם עד כה. באופן זה המשחק נותר מאתגר, אך לא קשה מדי. צפו להמון פעמים בהן שפתיכם יהגו בלי קול את הברות הביטוי WTF, לאחר שתחזו בפאזל שנראה בלתי אפשרי לחלוטין. התוצאה המיידית היא המון רגעי רווחה בהם אתם יכולים להיות מאוד מרוצים מעצמכם, כיוון שיצאתם מהברוך בדרך מגניבה במיוחד.

אבל הפאזלים הם בכלל לא החלק הכי טוב במשחק. החלק הכי טוב במשחק הוא המחשב שמדבר – או יותר נכון מדברת – אליכם ברקע, ושהופכת את Portal למשחק קורע מצחוק. הדרך שבה היא הוגה בקול מכאני את כמה מהשורות המצחיקות ביותר ששמעתי במשחק מחשב – ואני כאן מתגבר על הצורך העז שלי לתת לכם דוגמא כדי שתוכלו ליהנות מהכל בעצמכם – מעלים אותה לפסגת ה-voice-overs הכלל עולמית, ממש ליד הקריין ב"החתולים הסמוראים".

הסיום של המשחק גאוני ומצדיק פסקה בפני עצמו. אבל אני לא באמת רוצה לספר לכם עליו שום דבר.

תלונות? לא ממש. יש שיגידו שהמשחק קצר מדי. אורכו בין 2.5 שעות, אם אתם חכמים, ל-4.5 שעות אם אתם איטיי מחשבה כמוני. לי זה לא הפריע, כי אני חושב שיש גבול לעד כמה ניתן למתוח את הקונספט ולהשאיר את האיכות ברמה כל כך גבוהה. מי שירצה פאזלים נוספים – אני בטוח שיוכל להוריד בהמשך אינספור שלבים שייצרו המעריצים.

לכו לשחק, וד"ש ל-Weighted Companion Cube. הו, Weighted Companion Cube, אני אוהב אותך כל כך.

Weeeeeeeeeeeee

5 תגובות ל “Portal, בהרחבה”

  1. יואב פ מאת יואב פ:

    הקריין הוא לא אחר מאשר אברי גלעד, לדעתי.

  2. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    זהו, שמסתבר שהדעות חלוקות. בוויקיפדיה כתוב שזה דווקא תומר שרון.

  3. אופיר מאת אופיר:

    המשחק הזה גאוני… שלב 19 פשוט הרג אותי! ממש הופתעתי לטובה – מומלץ

  4. מאת משתמש אנונימי (לא מזוהה):

    לאופיר שלב 19 אתה לא אמור למות אתה אמור לברוח …
    ואז מתחיל הכיף האמיתי ….

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני מקווה שהתגובה שלך נאמרה בציניות. כשאופיר אמר "הרג אותי" הוא לא התכוון לזה שהוא… אה… באמת הרג אותו.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS