המלצה: Trine

דורון יעקבי| כללי הוספת תגובה

קניתי חמישה משחקים במבצע סוף השנה של Steam, ומתוכם היחיד שמשך אותי אל קו הסיום שלו הוא Trine. במבצע הוא עלה לי 5$, אבל אני חושב שהוא שווה גם את המחיר הנוכחי שלו (20$).

Trine הוא משחק 2.5D, בדומה למשחקים כמו Shadow Complex. התנועה דו-מימדית, אבל העולם הוא תלת מימדי, והגרפיקה מודרנית ולא מאריו-אית (כמו Braid, נגיד). ואיזו גרפיקה. Trine הוא כנראה אחד המשחקים היפהפיים ביותר ששיחקתי בהם. גם אם לא תקנו אותו, שווה לכם להוריד לפחות את הדמו (גם ב-Steam) כדי ליהנות מהממתק הויזואלי הזה, שמהווה, להערכתי, מדגם מייצג של כל מה שה-pixel shader של כרטיס המסך שלכם יכול לעשות.

הגיימפליי נהדר גם כן, ושואב, כך אומרים, מהמשחק הקלאסי של בליזארד The Lost Vikings (שלא שיחקתי בו, כי יש לי די חסך במשחקים ישנים). בניגוד למשחק ההוא, ב-Trine אתם שלוש הדמויות בעת ובעונה אחת: גנבת, קוסם ואביר, שלכל אחד יכולות שונות. המשחק מבוסס על פאזלים פיזיקליים שונים, כאשר הקוסם יכול לייצר קופסאות ועצמים אחרים, הגנבת יכולה להשתמש ב-Grappling hook כדי להיתלות ולזנק ממקום למקום, והאביר יכול להרביץ לדברים עם חרב.

הליטוש במשחק מגיע לרמות פורטל-יות, והוא דואג ללמד אתכם בהדרגה דברים חדשים, כך שאף לא פעם אחת נתקעתי ללא מעש. לכל חידה במשחק יכול להיות מספר רב של פתרונות, וזה יתרון שהוא גם חסרון קטן – לפעמים הרגשתי שקצת “רימיתי” את המשחק ולא הגעתי לפתרון אליו כיוונו המפתחים.

יש עוד המון מה לאהוב ב-Trine: כל מסך כולל לא מעט חידות אופציונליות שמציעות שדרוגים מיוחדים לדמויות, כך שהוא מעניק תמורה ליצר ההרפתקנות שלכם. הוא כולל אינספור רגעי הנאה קטנים, כמו ציור קופסאות מעל ראשיהם של אויבים, או מציאת פתרון מחוכם לחידה כזו או אחרת. מהעלילה לא התמוגגתי, אך הגרפיקה, המוסיקה, וקולו של המספר מצליחים ליצור אווירה של סיפור אגדה קסום.

אז שחקו ב-Trine. בכל זאת, השתמשתי במילה “קסום”. זה לא קורה הרבה. חיפשתי בבלוג.

5 תגובות ל “המלצה: Trine”

  1. שפי מאת שפי:

    מצטורף להמלצה, משחק מצויין (אני משחק אותו ב PS3)

  2. דרור מאת דרור:

    אם יש סיבה לא לשיק היא השלב האחרון שדורש 79 ריפליים לפחות עד שאפש לעבור אותו
    דבליו טי אף

  3. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    הם הוציאו פאטץ' שהפך אותו לקל יותר, עדיין לקח לי די הרבה ניסיונות (נראה לי שבערך 10), אבל זה הרבה פחות מטורף.

  4. גיימפאד » ארכיון » Trine: שוב בזול מאת גיימפאד » ארכיון » Trine: שוב בזול:

    […] שדיברנו על זה ש-Trine הוא אחלה משחק? אם עוד לא שיחקתם בו, זו ההזדמנות. המפתחים שיחררו שלב […]

  5. גיימפאד » פרוייקט טוטוריאל: פאזלים מאת גיימפאד » פרוייקט טוטוריאל: פאזלים:

    […] ביקורת | טריילר | אתר | סטים […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS