עוד שיעור היסטוריה: Zork ב- Gamasutra

עידן זיירמן| שטויות הוספת תגובה

בתחילת החודש קישרתי כאן, שמח ונלהב, לכתבה שעלתה ב- Gamasutra, על מה שכנראה יזכר לדורות בתור משחק המחשב הראשון: Spacewar! ובכן, Gamasutra מסרבים לעצור שם, והם העלו כתבה נוספת על קלאסיקת בידור-אינטראקטיבי אחרת: Zork.

פעם נוספת, מדובר בחומר קריאה מצוין (אם כי קצת ארוך) שנותן הצצה מעניינת להיסטוריה של הז'אנר. בסביבות העמוד האחרון של הכתבה, לצערי, היא שוקעת קצת לדמגוגיה נוסטלגית על משחקי הטקסט של פעם. אני לא מסכים בהמון צורות עם כמה מהדברים שנאמר שם, ובמיוחד עם ההצעה המטופשת שלחיצה על כפתור "למעלה" בשביל לנוע קדימה זו צורה פחות טבעית לשליטה מכתיבת הביטוי "go north" (ככל שעוברות יותר מילי-שניות מההחלטה שלי לנוע קדימה ועד התזוזה של הדמות שלי קדימה – כך זה יותר גרוע, מבחינתי).

כך או כך, מדובר בקריאה מרתקת בכל מקרה. אם אהבתם אותה (ואת הכתבה על Spacewar!), יש לכם למה לחכות – מדובר בפרויקט ש- Gamasutra עושים לכבוד עשרת המשחקים הראשונים שנכנסו ל"קאנון המשחקים הדיגיטליים" של ה- IGDA. אני מסתכל על הרשימה הזאת, ושתי מחשבות עוברות לי בראש. הראשונה – שאני מאוד מתלהב מהאזכור של "האחים סופר מריו 3" בתור נציג הסדרה. השניה – על מה לעזאזל הם חשבו כשהם הכניסו את Warcraft על חשבון Dune 2?

תגיות: ,

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS