דרוש: מפרט מחשב

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

כן, זה לא פוסט סטנדרטי. החלטתי לפנות לקהל הגולשים בבלוג בבקשת עזרה.

עריכה: מכיוון שחיפוש ב- Google על המילים "מפרט מחשב" ממקם את הפוסט הזה כאחת התוצאות בעמוד הראשון, החלטתי להפנות את המחפשים למיניהם לתוצאה של הרכבת המפרט שנעשתה בפוסט הזה. אפשר למצוא אותה כאן. מדובר במפרט יקר למדי, אבל הוא עובד פשוט מצוין.

עכשיו, בחזרה לתוכן המקורי של הפוסט…

כפי שרמזתי לא מזמן: החלטתי שהגיע הרגע – אני רוצה לשדרג את המחשב החבוט והזקן שלי למשהו קצת יותר עצבני. אתם יודעים, מהסוג שיוכל להריץ את BioShock או את Crysis בלי להשתנק בכאב ולקרוס. לרוע המזל, חומרה זה אזור חזק הרבה פחות שלי. אני בדרך כלל טורח להתעדכן במה שקורה בתחום הזה רק לפני שדרוגים וקניית מחשב חדש. כמו עכשיו, בערך.

ולכן, אני פונה אל הגולשים בבלוג הזה שקצת יותר מבינים בנושא הזה ממני: איזה רכיבים צריכים להיות במחשב הגיימינג שלי? למה? כמה הם עולים? מה האופציות שלי? אני אשמח לכל עזרה שיש לכם להציע בנושא.

כמה guidelines:

1. אני רוצה לקנות גם מסך חדש. הגיע הזמן להפטר מהמאג 17-אינץ' (ועוד CRT!) שיש לי מתקופת בית שני.

2. בלי המסך, אני חושב שאני יכול לספוג מחשב במחיר של עד 6000 ש"ח. לא שאני לא אשמח אם זה יצא פחות, אבל הכנתי את עצמי להוצאה בסדר גודל כזה.

3. מקלדת ועכבר: לא יודע עד כמה זה מעניין מישהו, אבל בכל מקרה אין מה להציע לי בקטגוריית העכבר. אני כבר אבוד, כי אני משחק עם הדבר הזה כל החיים שלי. בנוגע למקלדת יש קצת יותר על מה לדבר. בתור אחד שמקליד כמויות מכובדות של טקסטים לא-קצרים על המחשב שלו, אני מתכנן על המקלדת הזאת (אם היא תעשה את העבודה, אני מתכוון לקנות אחת גם לעבודה). אם יש מישהו שיש לו ניסיון עם הדבר הזה למשחקים, או מקלדות אחרות שהן גם ארגונומיות וגם מתאימות למשחקים – אני אשמח לשמוע.

4. 2 ג'יגה זיכרון נראה לי כמו מספר יפה.

5. אני עלול להסחף בכל מה שקשור לגודל של דיסק קשיח. כרגע אני חושב על דיסק של 320GB, ואז לפצל אותו למחיצה של 80GB (בין השאר – למערכת ההפעלה) ו- 240GB לכל השאר. בערך.

6. כרטיס קול יכול להיות Onboard. השדרוג הבא שלי כבר יתמקד בנושא הסאונד.

זהו. אני מעריך מראש כל עזרה שתוכלו להציע.

26 תגובות ל “דרוש: מפרט מחשב”

  1. גל מאת גל:

    *לדעתי תלך על 2 * 250GB במערך RAID במקום 320GB
    *במחירי הזיכרון היום 4GB נראים יותר יפה…
    עדיך 4GB 667MHZ מאשר 2GB 800MHZ
    *מעבד Intel Core 2 Duo E6550, 2.33 GHz
    *לוח P35 או NF650
    *כרטיס מסך 8800GTS

    אם איך לך חשק להרכיב מחלקים קנה מחשב מחנות שאתה סומך עליה
    בהצלחה

  2. דור שמר מאת דור שמר:

    תודה רבה לך. יש לי בדיוק את אותה הבעיה (בגלל Bioshock גם – http://firefang.net/blog/678#comment-5279), רק שאני מתכוון להתמקד בשילוש הקדוש של לוח אם – מעבד – כרטיס מסך (אולי גם אכפיל את הג'יגה זכרון, אבל זה לא קריטי).

    גם אני לא חזק בחומרה, ולכן תכננתי לברר אצלך פרטים נוספים כשקראתי שאתה רוצה לשדרג. עכשיו אני פשוט אחכה ואראה מה יצוף כאן.

  3. Poke מאת Poke:

    כנס לIQPC.co.il, ובנה לך מפרט.
    ההמלצה שלי:
    מעבד Intel Core2 Quad Q6600
    כ"מ Geforce 8800GTS 320mb
    מארז NZXT Apollo
    ספק כוח Corsair 520W
    זיכרון Corsair 1024×2 Dual Channel

    אמור לצאת בסביבות 6000 ש"ח. אם אתה רוצה לשפר את המארז, יש את Gigabyte Aurora 3D. אבל בעיקרון המפרט הזה מומלץ מאוד בתור מפרט משתלם שיחזיק זמן (לדוגמה ויגיימס השתמשו בו להדגים את ביושוק במסיבת הרשת, ועבד מעולה).

  4. Poke מאת Poke:

    אגב 4 ג'יגה זה לא מומלץ היום, שום משחק לא ידרוש את זה, ותמיד תוכל לשדרג בעתיד כשהמחירים יהיו זולים יותר.

    גם שכחתי דיסק קשיח, WD 360gb 16mb sata2.

    אם יוצא לך מעט מדי, אתה יכול לקחת את הx1950xt לכרטיס מסך.

  5. פלאפי מאת פלאפי:

    ת'אמת, גם אני כמוך – מתעניין בחידושי החומרה האחרונים רק כשאני צריך לקנות מחשב חדש. אבל אני כן יכול לעזור בשתי המלצות כלליות:

    א. For the love of God, קנה מסך רחב. 19". ותוודא שהוא 16:9, ולא איזה AR לא סטנדרטי, כי שמעתי גם על אלה. נכון שזה לכאורה יפגע בך עם ביושוק, אבל זה ישדרג לך את החוויה בכל משחק או אפליקציה אחרים.

    ב. היום כמעט אין לוחות אם בלי כרטיס On Board 5.1, או יותר מזה. פנק את עצמך עם חמישיית רמקולים של קריאייטיב או לוג'יטק, ורוג'ר יצטרך למצוא לעצמו מישהו אחר שיוציא אותו החוצה, כי התחת שלך לא יעזוב את הכסא.

  6. רוני מאת רוני:

    נקודת פתיחה טובה תהיה לגשת לאתר של Ars Technica ולעבור על ה- Ars System Guide שלהם.

  7. עוזי כהן מאת עוזי כהן:

    קצת לגבי עניין המסך. בכדי להנות ולנצל את מלוא עוצמתם של כרטיסי המסך מהדורות האחרונים (בכדי להריץ ביושוקים וקרייסיסים כמו שצריך כמובן), חשוב לבחור במסך העולה לפחות מעל "24. קח בחשבון.

  8. אופיר מאת אופיר:

    עידן,
    המפרט של poke מעולה, ביחוד כרטיס המסך. אם אתה מתלבט, לדעתי עדיף לוותר על מעבד מרובע ליבות מאשר להתפשר על כרטיס מסך.
    2 גיגה זה מינימום ומקסימום… פשוט קח שתי גיגה.
    לרוב הייתי מסתכל כאן כדי לקבל המלצה:
    http://hwzone.co.il/specslist/main.php?tid=games&pid
    מכיוון שהמפרטים לא מאוד מעודכנים, אפשר לשאול בפורום מפרטים.
    דבר איתי בפרטי בפעם הבאה שניפגש… 🙂

  9. אורי מאת אורי:

    והנה, גם אני באותה סירה 🙂

    במקרה של מסך wide-screen, חשוב לי שהוא עדיין ידע להציג aspect ratio של 4:3, עם פסים שחורים בצדדים. כולם כאלה, או שצריך לחקור?

  10. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    קודם כל, תודה על כל התגובות.
    לגבי המסך – בעקבות המלצה (והדגמה…) של חבר, אני חושב ללכת על syncmaster 226bw. דעות? (AR של 16:10, לפי מה שהבנתי, אגב)

    עוד תהיות: איך אני יכול לעשות סדר בראש עם כל הסדרות של המעבדים שיש היום? עד כמה היתרון של מעבד מרובע-ליבה בהשוואה לכפול-ליבה בולט? ואין פה אף אחד שיש לו איזשהו מידע לגבי מקלדות ארגונומיות ומשחקים? 🙂

    פלאפי – אני לא הולך להשקיע במערכת סאונד מטורפת, אלא באוזניות מאוד איכותיות. בתנאי המחיה הנוכחיים שלי, זה יהיה חסר תועלת להשקיע במערכת סאונד ראויה. נדבר על זה עוד פעם בעוד שנה…

  11. פלאפי מאת פלאפי:

    לכב’
    מר עידן זיירמן
    “העולם על פי אינטל”
    בלוגלי
    א.נ.

    הנדון: רכישת מסך מחשב.

    שלום רב,
    בהמשך לשיחתנו הטלפונית, ברצוני להבהיר שבניגוד לטענות כאילו בתגובה מוקדמת בבלוגך המלצתי על רכישת מסך ביחס תצוגה של 16:9, הרי שברור שהיחס המומלץ הינו 16:10, שהוא היחס הטבעי עבור מסכי מחשב רחבים, כידוע לכולם.

    כל אדם אשר יטען אחרת יהיה חשוף לתביעה על הוצאת דיבה ולשון הרע מצדי, ואין בכוונתי להקל ראש בדבר.

    כמו-כן, בתגובה לתגובתו של הגולש המתכנה “עוזי כהן", אני חש צורך להזכיר שמסכים בעלי אורך אלכסון של 24? ומעלה (להלן: “וואחד מסכים גדולים") הם מסכים אשר מקשים מאוד על ביצוע פעולות לא-משחקיות מול המחשב (קרי: גלישה ברשת האינטר-נט, כתיבה וכד’). על כן, נטייתי היא להמנע מהלמליץ על רכישת מסך המשתייך לקבוצת וואחד מסכים גדולים.
    בהמשך לכך, בתגובה לשאלתו של הגולש המתכנה “אורי", עלי לשאול אותו באילו אפליקציות הוא מעוניין לראות תמונה ביחס תצוגה של 4:3. “אורי", בניגוד למסכי טלוויזיה, מסך המחשב מציג רק את האות שהוא מקבל מכרטיס המסך, שבתורו שולח למסך את האות שמערכת ההפעלה מבקשת ממנו לשלוח. כל שאר הפיקסלים נשארים כבויים, קרי: שחורים.
    מודה אני כי מעולם לא בדקתי לעומק את המפרטים הטכניים של מסכי מחשב רחבים, אך לא יצא לי לפגוש במסכים כאלו בפונקציה ההופכת אותם למסכי 4:3, בדומה לפונקציה הקיימת במסכי הטלוויזיה. אני אשמח לדעת אם היא קיימת או לא במסכים חדשים.
    עם זאת, רוב תוכנות ניגון המדיה מאפשרות לך לבחור האם ברצונך לצפות בסרט בזום, כך שימלא את כל המסך (אך הקטעים העליון והתחתון של הפריים ייחתכו), או בצורה שתראה את כל הפריים, עם פסים שחורים בצדדים.

    הבעיה היחידה שאני רואה עם מסכים רחבים באה לידי ביטוי בעת משחק במשחקים שאינם מותאמים ליחס התצוגה של אותם מסכים, כך שהם מוצגים מתוחים על-גבי המסך.

    הערה אחרונה לפני שאשוב לעיסוקי החשובים (וזה כבר מתקשר לויכוח ה"מחשב מול קונסולות"): הרזולוציה המקסימלית הסטנדרטית של המסכים כיום היא 1680×1050, בעוד הרזולוציה המוגדרת כ-HD היא 1920×1080, כך שגם אם תקנה את מערכת חלומותיך, מר זיירמן, המשחק “ביושוק” ייראה, לפחות לכאורה, יותר טוב בגרסת ה-X-Box 360 על-גבי טלוויזית Full HD.

    אסיים בברכת “מי שלא חושב כמוני, מטומטם.”

    ~חומר למחשבה~

    ברגשי כבוד,
    פלאפי.

    נ.ב.
    אתה טיפש

  12. ripper234 מאת ripper234:

    קניתי עכשיו מסך 19", עולה בסביבות האלף, ממש מספיק לכל מה שצריך לדעתי. כמובן שאם יש כסף אפשר לעלות באינצ'ים.

    המקלדת שבחרת מעולה, לי יש שתיים בבית.

    Once you go argonomic, you can't go back.

  13. דור מאת דור:

    המקלדת שבחרת מעולה, היתה לי ארגונומית ישנה בת לפחות 7 שנים, ובדיוק החלפתי אותה בזו. לגבי כדור העקיבה שברשותך – יש לי אזהרה: ברגע זה אני מקליד ביד שמאל, ואני ימני. אני בבית, סובל מכאבים בבסיס האגודל הימני שלי. במשך שנים השתמשתי בכדור העקיבה עד שהתחיל לכאוב לי שם בצורה חדה, ועברתי לעכבר. עכשיו פתאום זה תקף אותי באופן חריף, וכנראה שתוך כמה ימים זה יעבור. הלקח – נראה לי שעכבר הוא אמנם הרבה פחות נוח, אבל ייתכן שיותר בריא. מומלץ לשים לב לכאבים אם אתה ממשיך להשתמש בטראקבול.

  14. דור שמר מאת דור שמר:

    Poke (תופס טרמפ) – אני שוקל ללכת בעקבות המפרט שלך (מתלבט לגבי הליבה המרובעת), אך שמתי לב שלא ציינת לוח אם. האם יש סיבה מיוחדת לכך, או שאין לך המלצה ספציפית?

    עידן – גם אני מתכנן על אוזניות, מאותם שיקולים. יש לך כיוון?

    בקשר למארז, אגב, אני קניתי לפני מספר חודשים Antec p180 (כזה http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81800 רק בשחור) והוא מעולה לדעתי, אם כי גדול וכבד יחסית. הבעיה היחידה שהיתה לי איתו היא שהמרחק בין ספק הכוח ללוח האם גדל (הם שמים את הספק בתחתית המארז), והכבל לא הספיק. בסוף פתרתי את זה בעזרת אקרובטיקת כבלים מרשימה, אבל לדעתי זה לא אמור לקרות אם ספק נורמלי ו/או לוח אם חדש.

  15. RoyM מאת RoyM:

    קודם כל, מסכי 22" לא נחשבים לאיכותיים במיוחד בגלל סוג הפאנל הנחות שלהם. מסך 20" יהווה בחירה טובה בהרבה (ה-Dell UltraSharp 2007WFP נחשב כמסך מעולה).
    בנוסף, אני חושב שכדאי שתפנה לפורום המפרטים ב-HWzone.co.il – שם יתנו לך חוות דעת הולמת ומקצועית בצורה הרבה יותר נוחה מטוקבקים לפוסט בבלוג. ברצינות, החבר'ה שם יודעים מה הם עושים.

  16. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אוקיי, אחרי הבדיקה של סוג הפאנל, אני נוטה לסגת בחזרה לכיוון ה- 19 אינץ' Wide. ומכל המפרטים שהציעו לי, אני שוקל ברצינות לקצץ את נושא ה- Quad ל- Duo. מה שמשאיר את נושא השילוש של לוח אם-זיכרון-מעבד די פתוח.

    דור – אני אעדכן אותך ברגע שאני אסגר על נושא האוזניות. כנראה שזה הנושא שיזכה לטיפול הכי מאוחר מצידי.

  17. שחר לנגבהיים מאת שחר לנגבהיים:

    אישית, אני ממליץ על כרטיס מסך מבוסס X1950 pro – אישית לי יש אחד של sapphire עם 512 מגה זכרון, שמריץ היום הכל באיכויות המירביות – כולל הדמו של ביושוק, נטול תקלות בכלל (לאחר הורדת הדרייברים שיצאו לביושוק, כמובן). הוא זול יותר במאות שקלים מהכרטיסים של אנווידיה מסדרת ה8800 ודי באותה העוצמה – היתרון שלהם הוא בתחום התמיכה בdirectX 10, אבל עד שהסטנדרט הזה לא יתייצב, לדעתי אין מה להמר עליו, במיוחד כי כרגע, עם המהפכות שמיקרוסופט יוזמת מדי יום, לא ברור אם מה שהיום תומך ב10 יתמוך ב10.1A מחר.
    סך הכל, כמו שציינתי, המחשב שלי מריץ הכל סבבה, ויש לו מעבד 6550 כפול ליבה ו2 גיגה זכרון. כך שתוכל לקנות מחשב כמו שלי, כולל מסך, בכ5000 ש"ח והוא יריץ לך הכל, סביר שגם את קרייזיס. השאלה היא האם אתה מעדיף לקנות צעד קדימה או לחסוך אלף ש"ח בכדי לנצלם במועד מאוחר יותר. אם תעדיף לשדרג אל מעבר לרמת ה"סבבה לחלוטין עכשיו", אני דווקא הייתי הולך על עוד גיגות זכרון – זה גם ייקל מאוד את מעבר המחשב לויסטה (אם בשלב כלשהו השיגעיון יאחז בך) וזו גם טכנולוגיה שלא מתקדמת מהר במיוחד, או בצורות משמעותיות במיוחד, בניגוד למעבדים, כרטיסים מסך ושאר שכאלו.

  18. דור שמר מאת דור שמר:

    מאמר מעניין בקשר לבחירה בין מעבד כפול ליבה למרובע:
    http://www.codinghorror.com/blog/archives/000942.html

  19. אופיר מאת אופיר:

    הי עידן,
    אגף המפרטים המומלצים ב-HWZone בדיוק התעדכן. לדעתי זה מה שאתה צריך לשאוף אליו:
    http://hwzone.co.il/specslist/view/110/
    לשחר – גם לי יש X1950 pro והוא אחלה, אבל בתקציב שלו עדיף בהרבה 8800. אין מה להוסיף זיכרון מעבר לשני גיגה, זה אומנם בתקציב אבל לא ישפר לא את חווית המשחק.
    לגבי מרובע ליבות – ב-1550 ש"ח זה מציאה, אבל גם מעבד כפול ליבות באלף שקל יעשה את העבודה במשחקים, צוואר הבקבוק הוא בעיקר הכרטיס. עדיין, זה תעודת ביטוח לעתיד בתוספת השקעה של 500 שח. בחירה שלך.

  20. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אחלה. תודה. 🙂
    אני עדיין מתלבט בין הכפול למרובע ליבה, במיוחד לאור הכתבה שדור השאיר אליה לינק. בסופו של דבר, אני מניח שזה יהיה תלוי בהפרש המחירים במקום שבו אני אקנה את המחשב. חוץ מזה, את הדיסק הקשיח אני בטח אגדיל ל- 320GB, אבל זה כבר שטויות.

  21. אופיר מאת אופיר:

    כדי להרגיע אותך, המאמר משווה בין כפול ליבות במהירות שעון של 3GHz למרובע ליבות במהירות שעון של 2.4GHz. מן הסתם, במשחקים שלא יודעים לנצל ריבוי ליבות, ההשפעה המהותית היא מהירות השעון…

  22. בגם מאת בגם:

    רק 2 ג'יגה זכרון? אתה תסתדר?

  23. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    בגם – זה לא כאילו שבבית אני מריץ 5 עותקים של ויז'ואל סטודיו סימולטנית…

  24. גיא מאת גיא:

    2 ג'יגה זיכרון זה מספיק – ובשביל 4 ג'יגה צריך גם מערכת הפעלה 64 ביט (ובימינו יש הרבה בעיות של דרייברים ותאימות למשחקים ישנים במערכות כאלו.
    קח מסך 20" של דל 2007WFP שהמליצו עליו פה. יש לי אותו גם והוא מעולה. אם אתה רוצה לחסוך רד ל19" של viewsonic 931.
    כרטיס 8800GTS הוא פשוט חובה אם אתה כבר בונה מערכת בתקציב כזה. למסך 19" יספיק ה320M (בגלל הרזולוציה היותר נמוכה לא צריך כל כך הרבה זיכרון לטקסטורות) אבל בשביל 20" עדיף כבר GTS 640M.
    לגבי מעבד… אני עוד לא בטוח ביחסי העלות תועלת של מרובע ליבות. בינתיים הוא לא הוכיח את עצמו.
    ספק כח: אם אתה לא מתכנן OC או SLI, ספק *איכותי* של 400-450W יחזיק לך מערכת כזאת בלי שום בעיה. יש מארזים כמו הANTEC sonata 2 או הArctic Cooling Silentium שבאים עם ספקים איכותיים מובנים של 450W-500W והם לדעתי התמורה הכי טובה לכסף (בנוסף לספק האיכותי, הם גם שקטים מאד ואלגנטיים). הסילנטיום גם מגיע ב-5 גירסאות שונות ככה שתוכל לבחור את מה שנראה לך הכי יפה.

  25. דניאל מאת דניאל:

    יש לי גם שאךה תענו לי בבקשה..
    הזיכרון שלי זה- 1.5 ג'יגה.
    הכרטיס מסך שלי זה – geforce 8400 gs-512 mega.
    והמחשב שלי זה pentium 4 cpu 3.00ghz
    האם הנתונים האלה מספיקים כדי שאחד המשחקים קרייסיס או ביושוק יעבדו אצלי חלק??
    ואם לא אז מה הנתונים שאני צריך בדיוק(בלי ליבה כפולה) ?

    בבקשה תחזרו אלי כאן או באימייל שלי lord570@gmail.com

    תודה, דניאל

  26. עופר מאת עופר:

    תגידו,
    באותו נושא, מכירים תוכנה טובה למציאת המפרט הנוכחי שלי?
    תחזרו אליי בבקשה למייל : ofer.misk@gmail.com.

    תודה רבה

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS