מציאות מסוכנת?

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

"חיילי צה"ל שיחקו בנשק" – זו כותרת משעממת. אחרי הכל, את מי מעניינים כמה חיילים שהחליטו להתייחס ל- M-16 שלהם בתור צעצוע? יש לנו צרות רציניות הרבה יותר על הראש! שביתות! קסאמים! פדופילים!

אבל "משחק המחשב שהפך למציאות מסוכנת"? זו כבר כותרת מוצלחת! פיקנטית! מעניינת! לא פחות מאייטם למהדורה המרכזית בחדשות ערוץ 2!

כל הסיפור הזה מזכיר לי קצת את הגיגיו של יובל דרור על הגישה המבוהלת של כלי התקשורת בכל הנוגע לאינטרנט. זה באמת די מכעיס – משחקים בנשק היו מאז ומעולם. זה רק הגיוני ש- Youtube יחשוף אותם לציבור בדרכים חדשות. ומהרגע ש- Youtube נותן לחיילים משעוממים כלי שבו הם יכולים לעשות משהו עם המטאטא השחור שלהם שנקרא "M-16", מה כבר הם יכולים לעשות? הברירות שלהם הן לשחזר סצינה מתוך משחק פעולה, או סצינה מתוך סרט פעולה. זה לא משחק המחשב שהשחית את מוחותיהם של הנערים האלה – זה הנערים שהחליטו להתייחס לנשק שלהם בתור בדיחה, ופנו למקור ההשראה הראשון שקפץ להם לראש.

אבל היי, עזבו אותנו מההסברים המסובכים האלה. מדובר בחיילי צה"ל! הם הטובים שבנערינו! בואו ונאשים את משחקי המחשב בהשפעה השלילית! זה הרבה יותר כיף!

מה שבעצם משאיר לי רק טענה אחת: Doom?! זו האופציה הטובה ביותר שהם יכלו לחשוב עליה? DOOM?! מה עם משהו ריאליסטי יותר? משהו שנלחמים בו נגד בני אדם, אולי? האם ההיכרות של כתבי החדשות עם עולם משחקי המחשב מסתכמת במשחק שיצא בתחילת העשור הקודם? אחלה מחקר, באמת.

8 תגובות ל “מציאות מסוכנת?”

  1. מיכאל מאת מיכאל:

    אולי הם ראו את הסרט ההוא, של דום 3, או מה שזה לא היה. 🙂

  2. דור שמר מאת דור שמר:

    בדיוק היום בבוקר היתה ידיעה ברדיו על שני נערים שבזמן ששמרו על אחותם הקטנה (נדמה לי) הרביצו לה "כמו במשחק מורטל קומבט, במטרה לשחזר מהלכים מהמשחק". בשלב כלשהו הם הטיחו אותה על הקיר, מה שגרם לה לאבד את ההכרה והוביל למותה. עכשיו הם מועמדים לדין על סעיף הריגה כלשהו (אמרו רק עונש מקסימלי של 48 שנים). חבל שלא הצלחתי למצוא את זה ב ynet.

    צפה לעוד הרבה דיבורים על המשחקים המשחיתים את הנוער בזמן הקרוב, ואיזו הצעת חוק אחת לפחות.

  3. ארז. מאת ארז.:

    Ynet עדיין לא העלו, אבל הנה האייטם מ-Vgames:
    http://www.vgames.co.il/news_article.aspx?NewsID=14116

    (אי אפשר ללנקלק מתמונות? באסה)

    מה שנאמר בפוסט לא חדש. ועצוב. ומעצבן. ולא חדש. ויחזור כל כמה חודשים, עד שיתחלף כבר הדור של עורכי החדשות בדור שגדל על משחקי וידאו ומבין שזה לא המשחקים שעושים אנשים לאלימים – זה החינוך.

  4. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    לא, זה לא חדש, אבל זו כן הפעם הראשונה (לפחות מאז שפתחתי את הבלוג) שאייטם בנושא מגיע למהדורה המרכזית של החדשות. אני מניח שזה נובע מהיחס המורחב שנותנים ל"כתבות צבע" בחדשות ערוץ 2 לאחרונה.

  5. צפריר מאת צפריר:

    "נער התעלף בים לאחר טורניר מטקות סוער בהשראת PONG"

    "התעללו בצב בעקבות התמכרות לLOGO"

    "מוות של נערות, קיפצו על מקל פוגו, כמו קומנדר קין"

    "תלמיד יסודי אבד במכרה – חיפש יהלומים בהשראת דיינג'רוס דייב"

  6. אסף מאת אסף:

    לדור – רק בהערת אגב – זה (הנערים והילדה) קרה בארה"ב, לא בישראל.

  7. דור שמר מאת דור שמר:

    נכון, לא ידעתי את זה עד שארז פירסם את הלינק. זה רק אומר שזה יקבל יותר הדים באינטרנט.

  8. Bits Blitz מאת Bits Blitz:

    בימים ההם, בזמן הזה…

    "פרשה חדשה מזעזעת את המדינה! תחקיר חדש חושף: נערים בגילאים 15-20 סוחרים בגזוז, בהיקף שטרם נראה כמותו מעולם.
    משקאות הגזוז השונים מיובאים לאר…

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS