על Mass Effect, פיראטיות ו- SecuROM

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

השבוע האחרון היה מעניין במיוחד לכל מי שמחכה להניח את ידיו על גרסת המחשב האישי של Mass Effect. זה התחיל עם הודעת פורום אחת קטנטנה, שזרקה כבדרך-אגב את העובדה המטרידה הבאה: המשחק ידרוש חיבור לאינטרנט לפחות פעם בעשרה ימים כדי לוודא שה- CD-Key שלכם הוא אכן חוקי.

כל אתר בעולם מיד קפץ לדווח על הסיפור הזה. נראה ששחקני ה- PC, שכבר התרגלו לעובדה שחברות ההפצה מטיחות לעברם ג'יפה באופן סדרתי, החליטו שנשבר להם סופית. העובדה ש- EA פרסמה שגם Spore יעשה שימוש בשיטת הגנת התוכנה הנוראית הזו רק הגדילה את כמות הגיימרים שמחו על הסיפור.

מבחינה טכנית, אני מוכרח לציין, ההכרזה הזו לא הזיזה לי יותר מדי. המחשב שלי מחובר גם ככה לאינטרנט 24 שעות ביממה, ואני לא זוכר מתי הפעלתי משחק כלשהו מ- Steam ב- Offline Mode. אם הייתי מתקין את Mass Effect על המחשב האישי שלי, סביר להניח שהוא לא היה עושה לי יותר בעיות ממשחקי Steam שמותקנים עליו.

מה שמפריע כאן זה העקרון. עצם העובדה שהמשחק, גם אחרי שקניתם אותו, נשאר בבעלותם של EA והם, בטוב ליבם, מאפשרים לכם להפעיל אותו. מהצד השני, כפי שכבר למדנו לקבל, דווקא בעלי העותקים הפיראטיים (ולמישהו יש ספק שיהיו כאלה?)יהנו מחווית משחק חלקה וקלה יותר.

לא עבר שבוע, ו- EA הבינו שהם קפצו מעל לפופיק. BioWare הודיעו ש- Mass Effect לא יבדוק את עצמו מול השרת פעם בעשרה ימים, וגיימרים ברחבי העולם נשמו לרווחה. בערך.

אנשי BioWare הסבירו שכל עותק של המשחק יהיה אפשר להתקין על שלושה מחשבים בלבד, ולאחר מכן – תצטרכו להתקשר ל- EA בשביל לבקש אישור להתקנות נוספות. חלק מהמשתמשים, ובצדק, מתרעמים גם על ההגבלות האלה. עדיין, אנשים שהורידו את הגרסה הפיראטית של המשחק יהנו מחווית משחק חלקה ונוחה יותר. אבל גל המחאה הציבורי כבר התפוגג. העובדה שבערך חצי מהגיימרים קיבלו את הידיעה החדשה ב"אה, במקרה הזה, בסדר", אומרת ש- EA כנראה כבר לא יזוזו מהעמדה שלהם פעם נוספת.

טור שנכתב ב- The Escapist על כל נושא ה- DRM סיכם את הנושא הזה בצורה הכי טובה, לדעתי. כל טירוף ה"פיראטיות הורגת את המשחקים על המחשב האישי!" הזה שולח את החברות לעשות מעשים מיואשים, כמעט פתטיים. הם לא יצליחו להרוג את הפיראטיות על המחשב האישי בעזרת טקטיקות הגנת תוכנה פולשניות. הדבר היחיד שהם כן יצליחו לעשות זה לשלוח אותי, כשאני ארצה לשחק ב- Mass Effect, לקנות את גרסת ה- Xbox 360 של המשחק, ולא את גרסת המחשב האישי.

כמו שאמר ג'ף אטווד, בבלוג-המוצלח-שבכלל-לא-קשור-למשחקים Coding Horror, לפעמים קנייה של תוכנה מסויימת מובילה לחוויית משתמש גרועה יותר מלא לקנות את התוכנה הזו. Mass Effect הוא לא BioShock (כלומר, FPS שאני מעדיף לשחק עם עכבר ומקלדת) או Spore (שאני כל כך מתלהב ממנו, עד שסביר להניח שאני אקנה אותו גם אם הטענות של Penny Arcade יתבררו כנכונות והוא אכן ישתמש בבדיקה רקטאלית כמנגנון הגנת תוכנה). הוא משחק שאני ארצה לשחק בו רק אם יגמר לרגע זרם המשחקים המוצלחים באמת שאני שם עליהם עין כרגע, ויהיה לי זמן פנוי מצד אחד וכסף בכיס מצד שני. אבל בשיטה הנוכחית שבה הוא מוגן, אין שום סיכוי שאני אקנה את גרסת ה- PC שלו.

וזה קצת חבל. שמעתי שיש שם סצינת סקס לוהטת.

4 תגובות ל “על Mass Effect, פיראטיות ו- SecuROM”

  1. נדב מאת נדב:

    עוד סיבה לעבור לקונסולות,כל כך הרבה דרישות והגבלות יש במחשב. בקונסולות אין את כאב הראש של ההתקנות הארוכות והפאצ'ים לכרטיס מסך XX,הסיפור פשוט,מכניסים דיסק ומשחקים זה הכל.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    דווקא היום הטיעון הזה הולך ונהיה פחות רלוונטי. בתור דוגמה: GTA IV דורש התקנה על הפלייסטיישן 3, ובקרוב אמור לצאת Patch שמונע את התקיעות המסתוריות שלו על הקונסולה.

  3. play-asia.co.il מאת play-asia.co.il:

    לכן עברתי ל PS2 בזמנו ואחר כך ל XBOX360
    באמת עדיף לקנות משחק ולהחליף אותו מקסימום אחרי זה.

  4. נדב מאת נדב:

    באמת? לא ידעתי.. אני לא רוצה להתקין משחקים גם בקונסולה,אני קונה קונסולה כדי להימנע מסיבוכים כאלה. התלבטתי מה לקנות PS או XBOX אבל עכשיו הנטייה שלי היא XBOX.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS