עידן קונה מחשב – KSP

עידן דקל| עידן קונה מחשב הוספת תגובה

לפני שלושה ימים התחלתי באופן רשמי את סבב החנויות שלי בחיפוש אחר מחשב חדש.

החנות הראשונה שנבחרה, ללא כל סיבה למעט העובדה שבמקרה אני והחברה שלי היינו בסביבה שלה, היא הסניף הרמתגני של רשת KSP. למיטב ידיעתי, ביחד עם "אייבורי" אלו שתי רשתות חנויות המחשבים הגדולות ובעלות המוניטין הגרוע ביותר בארץ. אני לא יודע מהם בדיוק הגורמים למוניטין הזה, אבל מאחר שבאופן אישי עוד לא נכוויתי מאף אחת מהרשתות (בבית של ההורים שלי יושב כבר שלוש שנים מחשב מבית אייבורי, ועד עכשיו הוא לא עשה לי בעיות. טוב, חוץ מהספק שלו שהתאבד לפני חצי שנה בערך) ולא הבחנתי בביקורות קוטלות במיוחד בזאפ, לא ראיתי לנכון לוותר עליהן בסבב הנוכחי.

למי שטיפל בי בחנות קראו עודד (שם בדוי. למה בדוי? פרטים בסוף הפוסט). בן אדם חביב, בסך הכל, עם נטיות ערסיות, מהז'אנר שאליו שייכים רוב המוכרים בחנויות מחשבים שלא נקראות "באג". אני תוהה לאן נעלמו כל אותם חנונים לבנבנים ומחוצ'קנים שחלום חייהם היה לעבוד בחנות מחשבים כשהם יהיו גדולים (אני יודע שאני לא הייתי היחיד). האם כולם עברו להייטק?

עודד שאל אותי אם יש לי מפרט מוכן, או שאני סומך על הטעם שלו. מאחר שאחת המטרות שלי בפרוייקט הזה היא לבחון את הטעם של המוכרים בארץ, ביקשתי ממנו להרכיב לי מפרט בסכום של 7-8K ש"ח, ונתתי לו לרוץ. אחרי מספר דקות של תקתוקים מול המחשב ותהייה באיזה כרטיס מסך אני מעוניין (Radeon 4870, 512M. אני בינתיים דובק בהחלטתי המקורית) הוא פנה אלי עם הצעת מחיר למחשב בסכום של 7,805 ש"ח.

מאחר שמדיניות הרשת היא לא להדפיס הצעות מחיר (מדיניות שבהחלט לא מוסיפה להם נקודות), אני לא זוכר בדיוק מה כלל המפרט, אבל אני אנסה כמיטב יכולתי ( עם מעט עזררה מהקטלוג המקוון שלהם):

 

 

כמה דברים לשים לב אליהם:

המעבד המומלץ עלידי עודד הוא המעבד החזק (והיקר) ביותר המוצע למכירה ע"י KSP. יש לו נתונים מצויינים – 2.83GHz, ארבע ליבות, 12MB cache ועוד דברים שאין לי מושג לגביהם. אבל האם באמת שווה להוציא עליו 1580 ש"ח? לטענת עודד– כן. כשתהיתי לגבי מעבדים זולים יותר, הוא אמר שגם הQ9400 (ב-400 ש"ח פחות, 2.66GHz ו-6MB cache) יהיה טוב, אבל הזהיר אותי מלרדת נמוך יותר, וחס וחלילה מעבד כפולליבה, כי הוא לא ישרוד את המשחקים של העתיד הקרוב.

מלוח האם עודד מאוד התלהב. הוא דאג להביא אחד כזה מהמחסן ולהוציא אותו מהאריזה, כדי שאני אראה מקרוב על מה המהומה, ואכן הלוח הוא מה שנקרא A real beauty. ובתג מחיר של 1,150 ש"ח, כדאי לו להיות כזה. הוא מאסיבי ושחור, עם נגיעות של כחול, לבן ואדום. יש לו שלל סלוטים, כניסות ויציאות, יכולות OC מובנות, שני כרטיסי רשת ואם זה לא מספיק, הוא מגיע עם כרטיס קול Creative X-Fi SupremeFX שמתיישב עליו.

הבעיה הגדולה איתו, למעט תג המחיר, היא שהוא מבוסס על ערכת השבבים P45, בעוד אני תכננתי על ה-X38. בדיקה קצרה שערכתי הראתה אמביוולנטיות בשאלה הקלאסית "מי יותר עדיף?" בין ה-P45 ל-X38, אבל אני עדיין נוטה לכיוון האחרון. ואם אני מתבקש להוציא כזה סכום על לוח אם, אני מצפה שהוא גם יהיה מבוסס על הצ'יפסט המתקדם יותר. ולמרות זאת, מאוד מדגדג לי לקנות אחד כזה. הוא באמת מאוד יפה.

עודד, אגב, הראה לי חשבונית הנושאת את שמו (וככה גיליתי איך קוראים לו, כי הוא לא טרח להציג את עצמו), כדי להראות לי שהוא בדיוק רכש לעצמו לפני זמןמה את לוח האם והזכרונות עליהם הוא המליץ לי, ועוד במחיר גבוה יותר.

המסך שעודד המליץ עליו לא נמצא בחנות באותו זמן, אבל נשמע היה שעודד מאוד התרשם ממנו. הוא לא ידע להגיד לי מה סוג הפאנל שלו (אם כי במחיר של כ-1,200 ש"ח הנחתי שזה TN, ובדיקה מאוחרת יותר איששה את חשדותי), אבל אמר שיש לו צבעים נהדרים, ועוד כל מיני דברים שלא ממש הקשבתי להם. ככל שאני יותר חושב על זה, אני מניח שאת המסך אני אקנה בנפרד. בשביל מסכים ורמקולים צריכים אנשים שיותר קרובים לקולנוע ביתי, כנראה.

שינויים אפשריים במפרט כללו הורדת המהירות של הזכרונות ל-800MHz (בהנחה של 40 ש"ח מהמחיר הסופי), הורדת נפח הדיסק הקשיח בחצי (300- ש"ח) ושדרוג ל-GeForce GTX 260, עליו עודד ממליץ יותר מעל ה-4870 (+200 ש"ח).

 

ההתרשמות הסופית שלי היא פחות מחיובית, בסופו של דבר. המחיר אמנם נמוך, ו-KSP מתחייבים למחירים נמוכים יותר מכל הצעה אחרת, אבל המוניטין שלהם נוטה להכריע את הכף לצד השני. מה גם שלאור המשיכה של עודד (שהוא אמנם רק מוכר אחד, אבל עבורי הוא מייצג את רוח החנות) לכח על חשבון אלגנטיות, אני חושש שאם כן אקנה את המפרט הנ"ל אני אצא בתחושה ששילמתי מעט יותר מידי עבור המפלצת שקיבלתי.

נו, אני רק בתחילת הדרך. Miles to go before we sleep.

עריכה:

בגרסה המקורית של הפוסט הזה והבא הופיעו שמותיהם האמיתיים של הנציגים שעזרו לי. עשיתי את זה כי לדעתי הקוראים רשאים לדעת מי הבנאדם שנתן לי את השירות, וכי ראוי שאותם אנשים יקבלו פידבק על העבודה שלהם – בין אם הוא חיובי או שלילי.

זה הכל טוב ויפה כל עוד אני בלוגר, שאמנם כותב בבלוג המשחקים הכי נקרא בארץ, אבל הוא עדיין נישתי להדהים. עם זאת, לאור החשיפה המוגברת שהפוסטים של הפרוייקט קיבלו לאחר שפורסמו ב"נענע", החלטתי לשנות את שמם של הנציגים, ואת שמות כל הנציגים שיופיעו בפוסטים העתידיים (אם אני אחשוב שיש להם או לרשתות שהם מייצגים סיבה להפגע ממה שכתבתי), וזה משתי סיבות: ראשית – אני לא רוצה להסתבך עם תביעות על הוצאות דיבה, ושנית – אני לא מעוניין לתת לרשתות הללו שעיר לעזאזל כך שיוכלו להתנער מהטענות שהעליתי נגדם.

19 תגובות ל “עידן קונה מחשב – KSP”

  1. ניר מאת ניר:

    יש רשימה של חנויות איכותיות ונחשבות ברמה עם מחירים לא פחות נוחים מהאייבורי כמו SKYPC ,TMS ,IQPC ועוד. אני אישית ממליץ על SKYPC. חנות ממש ברמה

  2. אורן מאת אורן:

    בקשר למפרט-
    מעבד-סתם אוברקיל יקר… מעבד מרובע ליבות זה בהחלט בחירה חכמה וגם מעבד מהסדרה החדשה יבטיח לך מעבד קריר יותר (בגלל תהליך הייצור הקטן יותר) אבל אין סיבה לשלם 400 שקל בשביל הבדל של 170MHZ
    לא רק שלא תראה את ההבדל בביצועים אתה תוכל לסגור את הפער הזה עם כמה לחיצות קצרות בBIOS שלך ובלי עלייה בטמפרטורה שלך

    לוח אם- גם יקר במיוחד בלי שום סיבה
    הסיבה היחידה לקנות לוח אם יקר זה אם אתה צריך את הפיצ'רים שלו
    אתה צריך לוח שהוא פצצת OC?גם אם כן יש אלטרנטיבות זולות יותר ולא פחות טובות
    תוסיף לזה את העובדה שללוחות אם יש השפעה מינורית עד לא קיימת על ביצועי המחשב (הצ'יפסט הוא הקובע) ואני בטוח שתגיע למסקנה שתוכל לקנות לוח אם זול יותר לפי הדרישות שלך (מספר כוננים וכו')

  3. אורן מאת אורן:

    (לחצתי אנטר וזה שלח את התגובה בטעות.. אני אמשיך פה)
    זכרון- כדאי לקחת 4GB ומעלה, במיוחד במפרט במחיר כזה
    את ה4GB "הפשוטים" שלי קניתי ב460 שקל אז אתה יכול להוציא 600 שקל אם באמת בא לך על סטיקים עם גוף קירור או משהו…
    אין גם סיבה לקחת זיכרונות עם MHZ גבוה יותר (מה שמעניין אותך זה הCL, כמה שנמוך יותר טוב) אם אתה לא מתכנן OC (כיוון שביחד עם התדר של המערכת עולה גם התדר של הזיכרון לכן יש צורך בזיכרון שיעמוד בתדרים האלה כדי שהוא לא יתקע אותך בתהליך)

    כרטיס מסך-כרטיס מסך מעולה אבל בינו ובין ה260 אין ממש הבדל ביצועים
    יש שיגידו לך שה260 יותר קריר ובעל גוף קירור יותר טוב וגם ניתן להמהרה יותר אבל אני רק אזכיר את ההבדלים הידועים
    הדרייבר של נוידיה מתעדכן יותר מהר (הרבה יותר מהר, כמעט פי 3) לעומת הדרייברים של AMD
    ה260 תומך בPHYSX (בנתיים לא ראיתי הבדל מוגזם במשחקים אולי המצב ישתפר בעתיד)
    ויש לו את הCUDA המפורסמת שלו שנותנת לו להריץ קוד שדומה לC על הכרטיס מסך עצמו(בנתיים אין שימוש לזה במשחקים למשל אבל הוא כן עובד עם ADOBE CS4)

    קשיח-אין ממש בעיה עם הקשיח
    בערך כל קשיח שתיקח יהיה אותו דבר (חוץ מהרפטור והvelociraptor והסדרות הדומות של שאר היצרניות) הייתי ממליץ אבל לחלק את זה ל2 כוננים אחד למערכת ההפעלה והשאר למידע

    והספק אמור מאוד לעניין אותך
    ספק לא נמדד רק ע"י הW שלו אלה גם על האיכות שלו
    ספק יקר שכתוב עליו "רק" 500W לפעמים יתן יותר על מסילת ה12V (זו שמעניינת אותך) מאשר ספק זול שכתוב עליו 750W יש לבדוק כמה אמפר(A) הוא נותן על ה12V
    וכמובן לקנות ספק מחברה מוכרת

  4. גל מאת גל:

    המלצה שלי :
    חכה ל X58 והמעבד החדש של INTEL – בעוד חודש.
    אם המחירים סבירים קנה אם לא המחירים של המבדים הנןכחיים ירדו
    בכל מקרה לדעתי שווה לחשוב על מסך 24" .
    בהצלחה

  5. גיא מאת גיא:

    אתה יודע מה הדבר הראשון שקפץ לי לראש והדליק לי נורה אדומה? הספק.

    כמו שאורן כבר כתב – אלא אם כן אתה מבצע אוברקלוקינג או מתקין שני כרטיסי מסך, אין שום סיבה לבחור ספק שנותן יותר מ450W. המעבדים היום פחות בזבזניים מלפני שנה שנתיים, וכך גם כרטיסי המסך. מחשבים לא צריכים יותר מזה.

    אם הוא מציע לך ספק 750W זול של מותג מדבקה – זה בררה. ספקים כאלו לא באמת מספקים 750W והם יכולים לקצר ולשרוף לך רכיבים שונים במחשב.
    אם הוא מציע לך ספק 750W של חברה מוכרת, הוא עושק אותך. אלו ספקים יקרים ואין בהם שום צורך.

    מוכר אמין יתאים את הספק למה שהמחשב שלך באמת צריך, יתן לך ספק מחברה אמינה שהוא לא Overkill, וידע להגיד לך אם יש לספק active PFC או passive PFC (אל תקנה ספק שאין לו PFC בכלל). זו אחלה דרך לבחון אותם באמת.

  6. אנונימי מאת אנונימי:

    אני יודע שבכל מקרה לא תקשיב לי
    אבל מפרט ב7-8K זה לא סכום קטן והמפרט שהוא הביא לך לא מתקרב למה שאפשר להביא בסכום הזה גם עם מסך אני ממליץ לך להתייעץ גם בפורומים IOPanel Hwzone לתת להם את התקציב ואת המטרות.
    המעבד אחלה Q9550 מעבד פצצה אל תתפשר על Q9400 בכזה תקציב ההבדל בין 6Mb ל 12mb Cache הוא הבדל אולי במשחקים הוא לא מורגש אבל בשאר האפליקציות כן.
    לוח אם טוב אבל אם אתה רוצה לוח גיימינג לך על ה ASUS Rampage Formula X48 לוח מטורף.
    זכרונות טובים אבל 2GB זה לא טוב אם אתה מתכוון להריץ Vista גם החוויה שלך תהיה דיי מוגבלת לא פחות מ 4GB זה גם עניין שגדל עוד מעט יתחילו גם להשתמש ב6GB.
    כרטיס מסך אם אתה מתכוון להריץ משחקים על רזולציות גבוההות וכל האפקטים בכזה תקציב היתי לוקח את ה GTX280.. הוא כרטיס ממש טוב לרזולוציות גבוההות הHD4870 כרטיס עם נתונים טובים אבל כאחד שיש לו הדרייברים של ATI ממש גרועים ולא מוציאים את הפוטנציאל ..
    GTX280 היתה הבחירה המועדפת עלי במיוחד אם אתה קונה את המחשב לגיימינג ברזולוציה גבוהה פילטרים ואפקטים..

  7. ET מאת ET:

    לפני שמישהוא יוציא עלי דיבה 👿 המוניטין הנמוך של שתי החברות נובע בין היתר מזה שלפי סיפורים שונים ומשונים הן משתמשות בחלקים מחודשים. אני אישית מעדיף לקנות הכי קרוב לבית… (אבל אני לא גר בעיר, ככה שאין לי כל כך הרבה אפשרויות)

  8. ET מאת ET:

    אופס.. התכוונתי "לפני שמשהוא יאשים אותי בהוצאת דיבה"

  9. רענן מאת רענן:

    אני בוחר להעיר תחילה דווקא על הדברים ה"פחות מעניינים" כפי שרשמת:
    – "עוד כמה דברים פחות מעניינים: מארז, ספק 750W, גוף קירור, צורב DVD ומערכת הפעלה"
    על מערכת הפעלה אין הרבה מה להגיד. כל אחד והאהבות שלו.
    לגבי צורב – זה גם לא תורה מסיני, אבל יש צורבים יותר רועשים ויש פחות. אם זה משנה, תשקיע בזה קצת.
    ספק זה הרכיב הכי חשוב במחשב. הכי חשוב. יותר ממעבד, יותר מזכרון. ספק זה כמו גיבוי של תמונות – עד שאתה צריך את זה ואין לך, אתה לא מבין שזה היה חשוב. ספק איכותי לא רק שיתן מתח יציב גם בהספק גבוה (ז"א, גם כשהמעבד המפלצתי עם 28 הליבות וכרטיס המסך ישאבו כל אלקטרון שיש ברשת באזור מגוריך), הוא גם יגן על הרכיבים שלך. ספק טוב יודע להתמודד עם נפילות חשמל קטנות, קפיצות חשמל ושאר ירקות. ספק ג'נרי לא רק שלא יתן את ההספק שכתוב עליו (בד"כ 25% פחות), הוא גם לא יגן על המחשב. וכשיגיע גל מתח שכזה, הוא פשוט יחלוף דרך הספק (יטגן אותו בדרך) ויגיע ללוח האם ויפוצץ שם איזה קבל, או יטגן את המעבד, או את הדיסק הקשיח (תקלה ממש נפוצה) או את כולם יחד.
    בבקשה, אל תקנה ספק ג'נרי. אני מוכן לתרום לך כסף אם חסר לך.
    תשקיע במשהו של מותג (NZXT, Enermax, SeaSonic, Antec,) בלי לעשות OC, ובלי CrossFire, המחשב שלך יצרוך בסביבות 420W, אז הייתי הולך על ספק של 500W נניח. Modu82 525W של אנרמקס יכול להיות בחירה טובה, וגם כל ספק מסדרת S12 של Seasonic. ספקים של Antec מסדרת Earthwatt גם נחשבים.

    לגבי מארזים – מארז טוב יתן זרימת אוויר טובה, שקטה, ויהיה נוח להתקנה (אתה מתקין, אגב?) ולתפעול (הכנסת/הוצאת כוננים קשיחים וכו'). מה שחשוב זה השקט והמאווררים שבתוכו. יש הרבה מארזים טובים – Antec, HEC, ThermalTake, NZXT, Enermax הם חברות ידועות ומובילות בתחום. תוכל למצוא ביקורת על כל מארז רציני שמפרטת את יתרונותיו וחסרונותיו. גם כאן – אל תקח מארז פשוט שמתהדר בתיאור "פח עבה, שני מאוררים ו USB בחזית", כי יש גם מחממי כוסות קפה שעונים לתיאור הזה. מארז טוב יעלה באזור ה 300-400 ש"ח, לפחות.

    אל תתקמצן על הרכיבים האלה.

    לגבי זכרון – אתה מודע לכך שויסטה 32bit (וגם XP) יזהו וישתמשו בפחות מ-4GB זכרון? תוריד מה-4GB שתתקין את הזכרון של כרטיס המסך (נניח 1GB) ועוד טיפה, ותקבל בערך 3GB שזמינים לחלונות לשימוש.
    התקנת מערכת הפעלה של 64bit ימנע את הבעיה, אבל מצד שני שום משחק לא יעבוד לך 🙂 רק שתהייה מודע..

    לוח אם – חשוב מאוד הצ'יפסט ופחות הלוח. בטוח ששיטוט בפורומים בחו"ל ובאתרים מתמחי חומרה יוביל אותך ללוח אם שניים שמתאימים לגיימרים כבדים, והם לא יעלו 1100 ש"ח, אני יכול להבטיח.

    בהצלחה!

  10. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני לא אחדש כלום ביחס למה שאמרו מעלי. תקנה ספק של Enermax, בסביבות ה- 500 וואט. אפילו 400. ואז תהיה מאושר.

  11. דני מור מאת דני מור:

    אני רק אגיד שהטענה העיקרית שלי נגד KSP (לפחות סניף תל-אביב) הייתה השירות. קניתי אצלהם כבר כמה פעמים, מאחר והמחירים שלהם מעולים. אבל בסופו של דבר השירות מאוד לא מוצלח, ובצורה חשודה גם מצאתי את עצמי לא פעם ולא פעמיים מחליף רכיבים שקיבלתי והיו תקולים.

  12. גיא מאת גיא:

    אה, ואם אתה לא רוצה להסתבך עם קונפיגורציה של ספק-מארז, חפש את מארזי הSilentium של חברת Arctic Cooling (אם עדיין מוכרים אותם בארץ. פעם נעה מחשבים מכרו).
    מארזים מעולים שכוללים ספק מובנה ואיכותי ביותר של 500W, ונבנו במיוחד בשביל עבודה שקטה.

  13. תומר ארזי מאת תומר ארזי:

    מחזק בנוגע לספק.
    יש לי את ה-Pro 82 525W של Enermax והוא מעולה. עלה לי בערך 500 ש"ח ב-Skypc.
    http://www.skypc.co.il/pl_product~EPR525AWT~24~0.htm

    בכלל היה לי חוויית קנייה מצוינת עם skypc, קניתי משהו ונאצלתי להחזיר (באשמתי לחלוטין) והם לא עשו שום בעיות, לא שאלו מלא שאלות, פשוט אמרו תשלח בחזרה ותקבל החזר כספי.

  14. אורן מאת אורן:

    "התקנת מערכת הפעלה של 64bit ימנע את הבעיה, אבל מצד שני שום משחק לא יעבוד לך 🙂 רק שתהייה מודע.."
    מה לעזאזל לקחת?

  15. עידן דקל מאת עידן דקל:

    שוב, תודה רבה לכל המגיבים.

    וכמו בפעם הקודמת, לפני שאני מגיב לכל אחד בנפרד, כמה דברים כלליים:

    יש לי וידוי קטן – את רוב הדברים ששמתי תחת "פחות מעניינים" (נגגיד, כל מה שבא לפני "צורב DVD"), הכנסתי לרשימה כי לא זכרתי שום מידע נוסף עליהם, ולא כי אני באמתת חושב שהם פחות מעניינים, או כי עודד לא נתן להם תשומת לב.
    מאחר שבאמת אין לי מושג בנושאים כמו מארזים, ספקים ומאווררים (או פתרונות קירור אחרים), לא ייחסתי להם תשומת לב רבה, והנחתי שהמוכר שיושב מולי יודע על מה הוא מדבר. לזכותו ייאמר שגם המארז וגם פתרון הקירור נראו מאוד מרשימים.

    להבא, אני אדע לשאול על המותגים שרשמתם כאן, ואדע שאם מישהו ממליץ לי על ספק של 750W, אולי כדאי לבדוק אפשרות קנייה בחנות אחרת.

    אה, ואני חושב שאני אתחיל לכוון לכיוון ה-6-7K. נראה שכל דבר מעבר הוא Overkill.

    ולתשובות אישיות:

    ניר – אני מכיר את החנויות האלה, והן בהחלט במסלול הטיול שלי. אפילו ביקרתי ב- SKYPC לפני תחילת הפרוייקט שלי, כדי לרחרח קצת את השטח.

    אורן – אין לי מה להגיד חוץ מתודה, שוב.

    גל – אז קראתי קצת על ה-X58 וה-Nehalem, ואני חייב להודות שזו נשמעת ארכיטקטורה מאוד אטרקטיבית. פתאום אני רוצה לחכות עם הרכישה. אבל אז אני נזכר שכל יום שאני מחכה אומר עוד יום בלי מחשב, ושתמיד יש איזו טכנולוגיה חדשה ומגניבה מעבר לפינה. אז אני חושב שצריך מתישהו לעשות Feature Lock, ופשוט ללכת עם מה שיש.
    אבל מצד שני, אולי זו באמת סוג של מהפכה.
    בכל מקרה, אני מקווה שעד שאני אקנה את המחשב הטכנולוגיה החדשה כבר תגיע, ולפחות תוריד את המחירים של המעבדים הנוכחיים, באמת.

    גיא – תוכל להרחיב קצת על PFC, בבקשה?

    אנונימי – למה שאני לא אקשיב לך? נראה שאתה הולך על מפרט מאוד משובח, אבל פשוט גבוה מדי לתקציב הנוכחי שלי. ראית מה KSP נותנים בעבור הסכום כזה. אתה באמת חושב שמפרט כמו שאתה מציע לא יגדיל לי את החור בכיס בעוד 1,000 ש"ח לפחות?

    רענן – תודה על ההמלצות.
    אבל אני לא מבין מאיפה הטענה שאף משחק לא יפעל לי על מערכת 64bit.
    חוץ מזה, זה נחמד להגיד שצ'יפסט זה חשוב, אבל אם כבר התחלת – על איזה צ'יפסט אתה ממליץ?

  16. אורן מאת אורן:

    בקשר לנחלם-
    אתה צריך להבין שאם תקנה מחשב עם נחלם מתי שהוא יצא (כי לחכות עד הנחלם זה כמה חודשים טובים) אתה תצטרך לקנות שילוש יקר מאוד
    לוח אם עם צ'יפסט X5X
    המעבד עצמו
    וסטיקים של DDR3-יקר לחלוטין
    וכנראה שתקנה 3 סטיקים של 1GB או 2GB כי אין יותר DUAL CHANNEL כמו במעבדים עד היום, יש רק TRIPLE CHANNEL

    בכלל בשביל משחקים (וכנראה כל דבר אחר) אפשר להסתפק במעבד 4 ליבות עכשווי… במיוחד שרואים כמה כסף חוסכים

  17. גיא מאת גיא:

    עידן, PFC או Power Factor Corrector הוא רכיב שנמצא (ובמקרה הגרוע לא נמצא) בספק.
    בלי להיכנס יותר מידי למושגים טכניים (חפש אותם בhttp://en.wikipedia.org/wiki/Power_factor_correction#Passive_PFC), מדובר ברכיב שדואג ש"מה שנכנס לספק הוא מה שיצא ממנו", כלומר שלא יהיה יותר מידי אובדן של וואטים בדרך. ספקים זולים ומותגי מדבקה לא מציעים את הרכיב הזה בד"כ, ויש גם דגמים פשוטים של הפירמות הנחשבות יותר שגם לא מציעים את זה.

    ספק של 500W יכול בתנאים מסויימים לספק רק 40%-60% מההספק המוצהר (כלומר פחות מ-300W). אם המחשב שלך יצרוך יותר מזה באותו רגע נתון, משהו יכול לההרס.
    רכיב Passive PFC מבטיח בדרך כלל לפחות 70%-80% מההספק המוצהר, ורכיב Active PFC מבטיח בדרך כלל 90%-100% מההספק המוצהר.
    לכן, ספק טוב של 400W עם Passive PFC עדיף על ספק 500W או 600W שיכול מאד להיות שלא באמת יתן לך את ההספק הזה דווקא מתי שהמחשב צריך אותו.

    ההמלצה הכללית שלי לספקים טובים היא אלו של Seasonic שנחשבים לטובים בעולם (והם גם לא כל כך יקרים, דגמי S12 וM12). לרוב המפרטים ספק של 430W-450W יעשה את העבודה ומעבר ל500W זה כבר Overkill מיותר.

    אני גם ממליץ לקנות באנדל של מארז אמין עם ספק טוב כי בד"כ זה יוצא יותר זול מלקנות ספק טוב ומארז טוב בנפרד וגם חוסך הרכבה.
    המלצתי כבר על מארז Silentium שפעם מכרו בארץ יחד עם ספק במחיר מצויין (600 ש"ח) אבל אני לא רואה אותם יותר בישראל וחבל. אם אתה לא רוצה להסתבך ולנסות לחפש אותו אז יש שני מארזים שכדאי לך לבדוק:
    Antec Sonata III שבא עם ספק טוב של 500W, נראה נהדר ונחשב למאד שקט.
    NZXT Hush או NZXT Alpha שאני רואה בזאפ שמוכרים עכשיו יחד עם הספקים של Seasonic שהזכרתי בבאנדל.

    והערה לגבי נהיילם (ולא נחלם): אל תחכה לארכיטקטורות חדשות אף פעם. זה לא נגמר, כי במסגרת התחרות בין אינטל וAMD יוציאו משהו חדש ומהפכני כל חצי שנה עד שנה. עד שתחכה לנהיילם יודיעו לך שSandy Bridge או-טו-טו פה וכדאי לך לחכות לזה. וכשSB יצא יגידו לך לחכות לHaswell
    קנה את הטכנולוגיה שיש היום במחירים הזולים שהיא כבר הספיקה להגיע אליהם. אין פה מה להתלבט.

  18. רענן מאת רענן:

    כבר פעמיים כתבתי תגובה, וכבר פעמיים אחרי לחיצה על "שליחה" ואחרי סינון הספאם הגעתי לדף שגיאה של WP, שפירושו "אין לנו מושג מה קרה להודעה שלך, אבל היא כבר לא תפורסם. שיהיה לך המשך יום נפלא". מכיון שלא עשיתי העתקה לטקסט ואין לי כוח לכתוב אותו שוב אני אגיד את עיקרי הדברים:

    עידן ואורן:
    1. נסחפתי לגבי ענין ה 64bit. הבעיה העיקרית היא דרייברים שלא תמיד תואמים (במיוחד לXP 64bit, אבל אני מניח שתלך על ויסטה), ו*קצת* תוכנות ומשחקים בעייתיים (למשל, חבילת Adobe CS 3, או חלק מכותרי Splinter Cell). מצטער על ההסחפות 🙂

    עידן:
    2. חמשת המחשבים האחרונים שבניתי היו לצרכים ביתיים פשוטים (AMD) או מחשבי HTPC (רק AMD) ולכן אני לא מבין דבר בצ'יפסטים של אינטל. לצרכי gaming כמעט תמיד הברירה היא אינטל ולכן אני לא יכול לסייע פה מעבר ללהגיד "שים לב לצ'יפסט". צר לי שהעזרה שלי לקונית משהו 😐

    הערה לא קשורה: אי אפשר להכניס תגובה אם בכתובת המייל שלי מופיע התו פלוס: " ".
    יש כתובות כאלו (למשל ב gmail) אז אולי תחשבו שוב על המגבלה הזו…

  19. דוד מאת דוד:

    "המוניטין הנמוך של שתי החברות נובע בין היתר מזה שלפי סיפורים שונים ומשונים הן משתמשות בחלקים מחודשים" שונים ומשונים – אבל נכונים . פעם קניתי באייבורי דיסק קשיח והיה שם מסמכים וכל מיני דברים של איזה מישהו מהטכניון. מרגיז. 👿

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS