2008: סיכום שנה – חלק ב'

דני מור| סיכום שנה הוספת תגובה

אחד הדברים המוצלחים ביותר מבחינתי ב-2008 הוא ריבוי הקונסולות. אם אני מפשפש בנבכי הנוסטלגיה, אני נזכר שהפעם האחרונה שהיו לי כל כך הרבה פלפטורמות משחק הייתה כשהייתי בן 9; באותם ימים של תמימות היה לי מחשב, מגסון (+מתאם ל-NES!), וגיימבוי. והנה 2008 מסתיימת בשעה טובה, ואני מגלה שאני אבא גאה למחשב, XBox, PSP ופלאפון עם Windows Mobile.

אז למעט הגעתי לבלוג, אירוע שללא ספק היה המשמעותי ביותר עבור עידן, הייתה שנה עמוסה;

1. Fallout 3

אני, ורבים אחרים חיכינו לפרק השלישי בסדרת Fallout מאז יציאתו של המשחק השני. מעניין היה לראות איך שהמשחק לאחר יציאתו יצר שתי קבוצות מרכזיות – אלו ששנאו את המשחק, ואלו שמתו עליו. אני כמובן נמנה על הקבוצה השניה; המשחק בעיני מגלם שילוב מוצלח של מספר אלמנטים קריטיים שאני דורש מהז'אנר – עולם חי ומקיף, דמות ניתנת לשינוי בצורה שמשפיעה על התנהלות המשחק וכמובן מערכת קרב אפקטיבית.

מעבר לקריטריונים הבסיסיים שהצבתי, Fallout 3 גם מככב בגרפיקה והסאונד, שני מרכיבים שמוסיפים המון ליכולתו לשאוב את השחקן פנימה. אז נכון שיש פערי לוגיקה בסיסיים בצורת שאלות בסיסיות למדי – מאיפה בא האוכל? מאיפה המים הנקיים? למה אף אחד לא עובד?  אבל בעיני אין ספק שמדובר בתוספת מרשימה מאוד לסדרה  האהובה.

2. Good Old Games

כביכול מדובר באתר כמו כל אחד אחר מסוגו – פתיחת גישה למשחקים ישנים הניתנים להורדה עם טרחה ומחיר מינימאליים. אבל כשבוחנים אותו לעומק, מגלים איכות שירות שלא ניתנת באף מקום אחר. המשחקים נטולי DRM לחלוטין, ובאים כאשר הם עטופים ב-Installer ונבדקו ספציפית למערכות ההפעלה הנוכחיות. המשחקים הניתנים להורדה זמינים כאשר הם כבר עודכנו לגרסתם האחרונה, וניתן להורידם עד כמה פעמים שרק רוצים. וכמובן, מרגע הקנייה שלל התוספות הקיימות למשחק יהיו זמינות גם כן – מה-Manual דרך רקעים שונים ולפעמים גם חומר נוסף.

כלל הדברים הקטנים האלה מצטברים לידי חוויית משתמש מעולה שבהחלט שווה את ה-5.99$ שלי. שווה גם לחזור ולבדוק אותם פעם בכמה זמן, כי עולם התוכן המוצע גדל על בסיס שבועי!

3. Geometry Wars 2

למרות שעידן כבר הקדים אותי וציין את גדולת המשחק הקטן הזה בפוסט שלו, אין סיכוי שאני אוכל להימנע מלזרוק את המילה שלי בעניין. מעבר לדברים שעידן כבר ציין (כמו גדולתם של ערבי Geometry Wars), אני חייב לציין שהמשחק מככב בראש ובראשונה בקטגוריית "ההשקעה המשתלמת של השנה".

אין לי צל של ספק היום שהיחס בין השעות שהשקעתי במשחק לבין העלות שלו הוא הקיצוני ביותר מכלל המשחקים שהיו לי אי פעם. במחיר המגוחך ששילמתי עליו קיבלתי שעות על גבי שעות של Replay Value כמו שלא נתקלתי בשום מקום אחר. וכמובן, שהאלמנט התחרותי רק משתדרג כשמכניסים את ה-XBox Live לעניין – והתחרות מול אנשים אחרים.

 ואחרי כל זה, גם משהו רע – 

אחרי שקיבלתי את ה-Xbox שלי, אחד הדברים הראשונים שעשיתי היה לחבר אותו ל-Live. במבט ראשון זה נראה מבטיח; משחקים להורדה, סרטים, סדרות, קדימונים, גרסאות דמו למשחקים חדשים וכמובן ה-Xbox Originals. אבל אחרי התעסקות של כמה שעות הבנתי את הפער הגדול: בגלל שלישראל לא מוגדר Xbox Live Region, כל משחק שחסום אפילו בצורה המינימאלית ביותר לא ניתן להורדה.

זו מגבלה מגוחכת שנגזרת ממציאות שבה יש חוקי זכיינות וקופירייטס שונים בהתאם למדינה שבה בעל הקונסולה נמצא. למראית עין לא אמורה להיות סיבה שאני לא אקנה את Halo הקלאסי, אבל לצערי זהו המצב ולא מסתמן שזה הולך להשתפר. אז למעט לשלם עבור פרוקסי, לא נראה שיש פתרון קסם לנושא. וחבל, כי בפועל זה מסרס חלק לא זניח מהכוח של ה-Xbox.

5 תגובות ל “2008: סיכום שנה – חלק ב'”

  1. speakerofthenananagananaonearth מאת speakerofthenananagananaonearth:

    ושוב אני מסכים אם הנקודה השניה (למרות שלא ניסיתי את שתי האחרות:))
    אומנם אני עדיין מוצא את עצמי מוריד משחקים בעיקר מסטים אבל אין ספק שערכי השירות שלהם ראויים לציון. והם גם מאד נוכחים בפורומים שלהם. הרבה יותר מvalve.

    ישר כוח וכו'

  2. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    כשפתחו את GOG ראיתי פעילות בפורומים בעיקר מצד המפתח של דוס בוקס – Qbix (כרגע יש איזשהוא שיתוף פעולה ביניהם), אבל אני לא חושב שיש לו תפקיד רשמי שם.

    בנוגע לאקס – בוקס אני חושב שזה מעצבן בעיקר בגלל שחוסמים אוטומטית כל מדינה שלא שייכת לרשימה הלבנה. הרי שלמיקרוסופט בכלל אין מפיצה רשמית של מוצרי אקס בוקס בארץ! אז ממי בדיוק היא צריכה לפחד – מיקרוסופט ישראל? זה לא כמו המצב בשוק הטלווזיה שבו אי אפשר לשדר משהוא שנמכר כחלק מחבילת ערוצים בלעדית…

  3. דני מור מאת דני מור:

    איתי – אין ספק שהמגבלה באמתלה שיווקית היא דבילית. אנחנו הקורבנות של בירוקרטיה חסרת משמעות.

  4. speakerofthenananagananaonearth מאת speakerofthenananagananaonearth:

    עד כמה שהבנתי זה לא המפיצים בארץ שמדאיגים אותם אלא הצנזורה הישראלית (כן כאילו שאכפת לה…)

    כרגע בכל אופן הצוות של GOG (קשה להתבלבל-כתוב להם GOG.com Team מתחת לאווטאר, ומה שהם כותבים צבוע בתכלת) מסתובבים בפורומים. עונים לבעיות טכניות. ומפרסמים מודים רשמיים (או דברים שהם לא בדיוק מודים אבל גם לא בדיוק טלאים)
    הם בסדר! (ואני חוזר מנימה שהסתמנה מההודעה הקודמת- גם valve בסדר!רק בדרכים אחרות)

  5. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    אז כנראה שאני לא בפורום הנכון – הפורומים של EWJ ומשיח לדוגמה עדיין מלאים בשאלות שלא נענו או כאלו שנענו רק על ידי משתמשים אחרים. וכן – Qbix הוא לא מנהל. זה לא שאני מנסה להתעסק בקטנות, אלו פשוט המשחקים הכי בעיתיים.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS