ההבדל בין 12 שנים ל-12 שנים ויום

עופר שוורץ| כללי הוספת תגובה

מכיוון שאני כנראה אחד הגיימרים היחידים בעולם שלא משחק כרגע Starcraft 2, זה מפנה לי קצת זמן לכתוב בבלוג. אני רוצה להעלות נקודה שמאוד הציקה לי לגבי SC2: למה בעצם כל כך חשוב לכולם לשחק במשחק בדיוק ביום שהוא יוצא?

אנשים עשו preorder חודשים מראש, הלכו לאירועי השקה, עמדו בתור בחנויות משחקים, והכל כדי לשחק במשחק עכשיו, ולא חס וחלילה מחר, או עוד שבוע. וזה קורה כל פעם מחדש. זה קרה עם האייפאד בארה"ב לפני כמה חודשים, זה קרה עם האייפון כשהוא הגיע לארץ, זה קרה עם H&M. אנשים יעמדו שעות בתור, ירמסו אנשים אחרים, ישלמו יותר – הכל כדי לקבל את מה שזה לא יהיה עכשיו.

אבל Starcraft 2 יהיה קיים גם מחר, גם עוד שבוע, ואפילו עוד שנה. אם הוא באמת מוצלח כמו SC המקורי, כנראה שגם עוד 10 שנים אנשים עדיין ישחקו בו. אני מסכים שאחרי כל כך הרבה ציפייה, אתם כבר מתים לשחק במשחק. אבל אני חושב שההתייחסות לזה היא קצת מוגזמת. אנשים משקיעים כל כך הרבה מאמץ, ובשביל מה?

זו לא שאלה רטורית, אני באמת לא מבין. בשביל מה? חיכיתם 12 שנים, כמה נורא כבר יהיה לחכות עוד יום אחד?

23 תגובות ל “ההבדל בין 12 שנים ל-12 שנים ויום”

  1. יובל מאת יובל:

    השאלה שלך נכונה עקרונית כי אתה בן אדם שיודע לדחות סיפוקים, לפחות בדברים שקשורים ליציאת משחק או אייפד. אני לא כ"כ יודע מה התחביבים שלך. אבל כשלפני כמה שנים, משינה החליטו שהם יוצאים לסיבוב הופעות אחרי שתיקה מאוד ארוכה, הייתי חייב להיות בהופעה הראשונה, למרות שידעתי שיהיו עוד 20. עניין של כל אדם ומה שעושה לו את זה.
    רק שיש לדעתי שני יוצאי דופן.

    H&M, זו חנות בגדים שגם ככה כל מי שמכיר אותה כבר קנה בגדים שלה בחו"ל אז הטירוף לא ברור לי.

    אייפאד, לעמוד בתור בשביל משהו שאתה אפילו לא יודע מה שהוא עושה (מדבר על הקונים הראשונים), גם נראה לי מטורף.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    תראה, אני בנאדם שמאוד יודע לדחות סיפוקים. באמת. כהוכחה, Starcraft 2, מהרגע שקניתי אותו, נשאר אצלי חתום בניילון ליד המחשב, וכנראה שהוא לא יפתח במשך שבוע/שבועיים. הסיבה ללכת לאירועי ההשקה של Starcraft 2 בעיני היא כפולה, ומאוד פשוטה:
    1. האלמנט החברתי: אירועי השקה זו דרך לפגוש אנשים שעדיין מתרגשים ממשחקי PC. ספציפית, במקרה שלי, פגשתי במדיה-גיים הרבה אנשים שאני מכיר, והיתה לי הזדמנות לדבר עם אנשים על התופעה הזו שנקראת "Starcraft 2", וזה היה מעניין, וכיף, וזה למרות שאני בכלל לא מתרגש מהמשחק.
    2. האלמנט הכלכלי: לשלם יותר? במכירות מוקדמות המחיר בדרך כלל יותר זול. לא הייתי חייב לעמוד בתור בשביל המשחק (הייתי יכול לקבל אותו בדואר, אם הייתי רוצה), אבל אם כבר הזמנתי אותו מראש – למה לא? (ובכל מקרה, ראה סיבה מס' 1. 🙂 )

    זה קורה בעוד כל מיני מקרים, מסיבות דומות. למשל, אני מאוד אוהב ללכת להצגות בכורה של סרטים – גם שם בגלל האלמנט החברתי, אבל גם בגלל סיבות שיותר ספציפיות למדיום: ככה אני יכול לוודא שאף אחד לא יספיילר לי את הסרט, וככה אני בדרך כלל רואה את הסרט באולם הכי טוב שיש לקומפלקס שמקרין אותו להציע.

    בכל מקרה, כאמור, אין לזה קשר לחוסר יכולת לדחיית סיפוקים. לפחות במקרה שלי. אני לא יכול להעיד על אנשים אחרים – אבל אני מניח שגם במקרה שלהם האלמנט החברתי (או בכלל, הרצון להשתייך לקבוצה שקנתה את המשחק ביום הראשון) מאוד דומיננטי.

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אז אתה כנראה מיוחד. רוב האנשים שאני מכיר פשוט נשמעים מאוד לחוצים לשחק במשחק כמה שיותר מהר. וזה נראה ככה בכל העולם.

  4. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    יכול להיות שמאותה הסיבה שבגללה אני רואה סרטים כמה שיותר מוקדם: חשש מספוילרים.

  5. ארז מאת ארז:

    עידן,
    צר לי אבל דבריך נשמעים כמו רציונליזציה קשה ביותר.

    זה שעוד לא פתחת את הניילונים לא אומר שלא מילאת את הדחף של הקול הקטן שאומר "שלי" שלי" "יש לי את זה" "חה חה חה".
    סיפוק הדחף שלך היה בלקנות ושיהיה לך, לא בלשחק את תכלס. ובכן, כי אתה אדם מבוגר כבר.

    העובדה שלא ידעת את מי תפגוש שם ובמקרה פגשת מכרים מעידה שזה לא היה מסיבות חברתיות יותר מידיי.
    שזה עדיף לפי דעתי.

    לגבי הפן הכלכלי: אולי שילמת פחות,
    אבל כשמכורים למשהו-משלמים יותר.

    אבל היי, אולי אני טועה.

  6. Yoyole מאת Yoyole:

    למרות שאני מסכים איתך במקרה הספציפי הזה, אני יכול להבין את הרצון להשיג משהו מהר. אני אולי לא רצתי לחנויות להשקת SF2, אבל אני מדמיין שכשיגיע הזמן, אני אשמח אם Portal 2 יהיה מותקן על המחשב שלי ביום-יומיים לאחר יציאתו(ועשרים דקות לפני שכל מיני MAMES מהמשחק כבר יופיעו בכל מקום).

  7. InterAl מאת InterAl:

    עברתי 8 משימות עד כה, והסינגל מאכזב. אל תרוצו לקנות, תנסו להשיג guest account לפני זה ממישהו ותראו אם אתם מתחברים לגיימפליי של המשחק במולטי. בשביל הסינגל לבדו, המשחק לא שווה לדעתי 60$. המשימות שלו יחסית צפויות ומשעממות, הכתיבה בינונית ומטה, ה-voice acting לא ברמה גבוהה וגם אין כמעט קאטסינים סינמטיים (הרוב המוחלט הוא בתוך מנוע המשחק ובקושי יש CGI, וגם אז זה 95% דיבורים). מה שכן, הגיימפליי טוב ומהנה יותר משל SC1, אבל אני עדיין די מאוכזב מה-SP עד עכשיו, בעיקר בגלל המשימות השגרתיות וחסרות המעוף ומן תחושה גנרית כללית כזאת שמעולם לא היתה אופיינית לבליזארד.
    אל תיכנעו להייפ אם אתם מעוניינים בעיקר ב-SP שלו, תבדקו קודם את המשחק אצל חברים או שתחכו לביקורות.

  8. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    ארז – אררר… כן, אתה די טועה. למעשה, אני לא מסכים עם כמעט אף משפט שרשמת שם. 🙂

  9. יונתן ב מאת יונתן ב:

    כמה דברים:
    * בו-ביום שבו הותקן האינטרנט בכבלים אצלי בדירה במסגרת הניסוי של הוט (או של מת"ב? אני כבר לא זוכר), היה אצלי תור של חברים שבאו לראות את הפלא השמיני הזה. האינטרנט החזיק גם למחרת, אבל יש משהו כיפי בלראות (ולהראות) משהו מיוחד כמה שיותר מוקדם.
    * יש לי חבר שהולך להיות הראשון בארץ עם דגם של מכונית מסויימת. כנראה כיף להיות ראשון, גם בתגובות לכתבות ("אני ראשון!")
    * בבאג בו ביקרתי לפני 23 שעות (ליוויתי חבר, אני מחכה ל Steam) לא היה תור בכלל. בכלל, אני חושב שזה לא כזה סבל לחכות למוצר מעניין – יש המון חבר'ה של "אנשים כמוך".

  10. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    כמו שכתבתי במשחקיה (בתגובות) – זה עוד סימפטום של תרבות האינסטנט…

  11. ududy מאת ududy:

    אפשר לסמוך על InterAl שיתאכזב… החזרת את אמוני במין האנושי, תודה.

  12. zipdrive מאת zipdrive:

    אודי, אכן- כוכבי הלכת חזרו להסתובב במסלולם.

  13. zipdrive מאת zipdrive:

    עידן, סיבה 1 שלך די לגיטימית, אם באמת אפשר לבנות על התקהלות אנשים דומים, אבל זה לא תמיד המצב.
    2 לא אמינה בכלל- ברוב המקרים שאני מכיר הזמנה מוקדמת כלל וכלל לא יותר זולה. היא במחיר מלא ובמקרה הטוב מקבלים איזה בונוס קטן. להפך, ברוב המקרים (לא רק בתחום המשחקים), מי שמחכה מקבל עסקה טובה יותר.

    לגבי ספוילרים: נו, נגיד. תלוי מי האנשים שאתה מדבר איתם, אבל ככלל די קל להמנע מלקרוא כאלה, בטח אם אתה דוחה את הקנייה מהלילה הראשון לאיפהשהו בשבוע או החודש הראשון. אחרי שנה באמת קצת קשה לברוח מהעובדה שברוס וויליס מת ב"חוש השישי" וכאלה.

  14. zipdrive מאת zipdrive:

    אויה! ספוילר!

  15. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    איתמר – כנראה שיש מקרים שבהן הזמנות מוקדמות הן יותר יקרות, ואז הטיעון הזה לא תקף. אבל זה לא היה מקרה כזה. ואפילו אם מקבלים בונוס שמעונינים בו באותו המחיר – זה עדיין משתלם (שוב, בהנחה שאתה מתעניין בבונוס).

    ולי, אישית, לא קל להתחמק מספוילרים. אני לא יודע למה, אבל רק בנס (ובגלל שהייתי ממש עייף ולא מודע לסביבה שלי באותו היום) הצלחתי להתחמק מספוילרים להארי פוטר 7 במשך חודש אחרי שהוא יצא.

  16. דובר הננגננה עלי אדמות מאת דובר הננגננה עלי אדמות:

    איתמר-zipdrive אני מת על התוכנית שלך ואתה ככל הנראה אחלה בן אדם. אבל לעזעזל איתך והספוילרים המפגרים שלך. הלוואי ש…משהו רע יקרה לך…בגלל שסיפרת…ספוילר……….כן!!

  17. דובר הננגננה עלי אדמות מאת דובר הננגננה עלי אדמות:

    לסרט שעדיין לא ראיתי לא פחות!

  18. menas מאת menas:

    עידן-הארי פוטר 7 כבר יצא? השנה עכשיו היא 2011?

  19. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    לגבי עניין המחיר: אני מכיר אנשים ששילמו אקסטרה כדי שישלחו את זה אליהם הביתה, שיוכלו לשחק כמה שיותר מהר. אז כן, יש אנשים שמשלמים יותר בגלל ההייפ.

    לגבי הספוילרים: נו, באמת. אלא אם החברים שלך ממש מניאקים, לא סביר שבאמת יהרסו לך משהו. למשל, הארי פוטר 7 שהוזכר קודם – אני עדיין לא קראתי אותו, ולא שמעתי אפילו ספוילר אחד.

  20. menas מאת menas:

    אה הספר…
    טעות שלי /=
    בכל מקרה-עלי לא שפר מזלי ובת דודה שלי התחילה לספיילר לי בטירוף…

  21. המשחקיה » ארכיון הבלוג » עכשיו ומיד! מאת המשחקיה » ארכיון הבלוג » עכשיו ומיד!:

    […] הפוסט הקודם וצירוף מקרים נהדר בין פוסט של עופר שוורץ ב"גיימפאד" לקטע ששלח לנו ערן ארבל, רציתי להרהר טיפה במרדף […]

  22. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    פעם חבר שלי עשה לי ספוילר הפוך לפוטר 7 (אמר לי את ההפך ממה שבאמת קרה)… :-). האמת שאני צריך להודות לו…

  23. Digital Trident » גם כאן תמצאו פוסט על SC2 מאת Digital Trident » גם כאן תמצאו פוסט על SC2:

    […] הגיימספירה הישראלית רעשה וגעשה סביב משחק שהגיע אף לכותרות בתקשורת הממוסדת והכלכלית: Ynet, TheMarker, וואלה, NRG, כלכליסט הצטרפו לאתרי ובלוגי גיימינג כמו גיימר, ויגיימס,  games.co.il, גיימר דאדי, גיימפאד ואחרים לסיקור של משחק ושל כל הרעש שמסביב לו (בישראל היום כנראה שלא כתבו כלום). אבל את הדיון הכי מעניין (לפחות במדד התגובות) כנראה העלה עידן מגיימפאד בפוסט על קניית משחקים בשיגור – מה שגרר מלבד תגובות מרובות לפוסט גם פוסטים נוספים במשחקיה (חוסר האונים של משחקני המחשב) ובגיימפאד עצמו (ההבדל בין 12 שנים ל-12 שנים ויום). […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS