לעזאזל איתך, סטארקראפט

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

עוד לפני Left 4 Dead 2 חשבתי לעצמי שחרם כנגד מוצר כלשהו שניתן לקנייה זה דבר מטופש. בעולם הקפיטליסטי של היום, אם אתה רוצה להביא את חוסר שביעות הרצון שלך ממוצר מסוים, הדרך הכי פרקטית לעשות את זה היא פשוט לא לקנות אותו. הכרזות על חרם (במיוחד בהתחשב ברקורד של גיימרים רבים) בדרך כלל לא מחזיקות מים, ורק מראות לחברות עד כמה אכפת לאנשים מהמוצר שלהם, ונותנות להן סיבה להתבצר עוד קצת בעמדה שלהן. ולכן, בלי הרבה רעש, כשאני רואה משחק שלדעתי לא שווה את המחיר שלו, ממגוון סיבות, אני פשוט לא קונה אותו. בלי לפתוח קבוצת חרם בפייסבוק, בלי רעש ובלגן. אני פשוט לא קונה אותו.

ואז הגיע לו Starcraft 2. משחק עם כמויות אינסופיות של ציפיה מסביב. המשחק שגורם לכמויות מסיביות של אנשים (מתוכם, כשליש הם קוריאנים) לפרצים בלתי-נשלטים של התרגשות. ולא ברור איך ומתי זה קרה (אם כי רוב המעריצים יגידו שזה קרה ברגע שבו בליזארד מכרה את נשמתה לאקטיוויז’ן), אבל נראה שבעשור שעבר בין המשחק הראשון לשני, בליזארד התמקמה לה בנחת בעמדה שמאפשרת לה להשתין בקשת על אחוז מכובד מהעקרונות שיש לי וקשורים בצורה כלשהי למשחקי מחשב.

זה התחיל בכך שנראה שלבליזארד אכפת הרבה יותר ממיליוני המעריצים של המשחק הראשון מאשר ממני, שחקן האסטרטגיה הותיק. מילא, חשבתי לעצמי. מגיימרים כמוני לא באמת עושים כסף. חדשנות ומהפכנות לעתים רחוקות מתורגמים להצלחה כלכלית, במיוחד כשעוסקים בחברה כמו בליזארד, שידועה בכך שרוב הרעיונות הטובים שלה כבר נהגו ע”י אנשים אחרים קודם.

אחר כך הם הכריזו שב- Starcraft 2 לא יהיה אפשר לשחק על רשת מקומית. מילא, חשבתי לעצמי, כמה כבר יוצא לי לשחק על רשת מקומית בלי חיבור לאינטרנט?

אחר כך הם הכריזו ש- Starcraft 2 יעלה 60$. כאן כבר התחלתי להתעצבן. הרי כבר הבטחתי לעצמי, בתקופה ש- Modern Warfare 2 יצא, שאני לא הולך להוציא 60$ על משחק PC (וגם במשחקי קונסולות אני בדרך כלל מוצא אלטרנטיבות זולות יותר). אני שונא את העלאת המחירים הזו שאקטיוויז’ן מנסה לדחוף לשוק משחקי ה- PC, וכידוע, הדרך היחידה להביע את חוסר שביעות הרצון שלי משטויות כאלה היא לא לקנות את המשחק. אבל מילא, חשבתי לעצמי, Starcraft 2 לא יהיה Modern Warfare 2. המשחק לשחקן-יחיד שלו (שהוא מה שאכפת לי ממנו באמת) לא ייגמר בתוך 6 שעות. כנראה שהוא יהיה שווה קצת יותר כסף. למרות שאתם יכולים לסמוך על חברות המשחקים הישראליות שיהפכו את זה לעסקה אפילו פחות כדאית מקנייה של המשחק ב- 60$.

ואז הם הכריזו ש- Starcraft 2 לא יזכה לביקורות שילוו את ההפצה שלו לשוק, כי העיתונאים לא יזכו לשחק במשחק עד ה- 27 ביולי – אותו התאריך שבו הוא יהיה זמין לכל שאר העולם. PC Gamer ניסו לשחק בו, וקיבלו הודעת שגיאה משעשעת. זה פשוט לא יעבוד. לא לפני ה- 27 ביולי.

וזה כבר ממש מעצבן, כי הצעד הזה מזוהה אצלי עם קלולסיות מהסוג שגורם למפיצי הסרטים למנוע ממבקרי קולנוע לראות סרטים גרועים בהקרנות עיתונאים מקדימות. אין שום סיבה לעשות את זה אם אתם לא רוצים להרוויח מכירות על חשבון אנשים שלא יודעים שהמוצר שלכם גרוע. Starcraft 2, כנראה, לא יהיה גרוע. לכן אני לא יכול על סיבה כלשהי למנוע מעיתונאים את הגישה אליו. בליזארד טוענים שהסיבה היא טכנית – שהמשחק מסתמך על שרתי ה- Battle.Net החדשים, שיעלו לאוויר רק ביחד עם המשחק. אבל בכל מקרה המוני אנשים ברחבי העולם כבר זכו לחוות ולדווח על המשחק מרובה-המשתתפים של Starcraft 2. בשביל שמבקרי המשחקים יסגרו את הפינה של הביקורת, הם רק צריכים גישה ל- Single Player של Starcraft 2. ולמה מונעים מהם את הגישה לדבר הזה בגלל Battle.Net?

והחלק העצוב באמת? שאחרי כל זה, אני עדיין הולך לקנות את המשחק. כל העקרונות שלי, שאומרים לי שבעולם הקפיטליסטי של היום, הדרך המשמעותית היחידה להביע מחאה כנגד צורת ההתנהגות של חברות היא לא לקנות את המוצרים שלהן – כל אלה נזרקים לפח.

כי Starcraft 2 עדיין הולך להמשיך את העלילה והעולם שהכרתי כבר לפני עשור. כי עדיין מעניין אותי מה יעלה בגורלם של ג’ים ריינור וקריגן. כי אני יודע שעם כל העצבים שלי על חוסר החדשנות של בליזארד, עדיין יש מעט מאוד חברות שמשתוות אליהם במידת הליטוש שהם משקיעים במשחקים שלהם. וכי הבליזארד האלה יודעים לעשות טריילרים.

זה מטריד אותי. כי אני מרגיש שאני חלק מהתקדים. אני חלק ממה שייתן לאקטיוויז’ן-בליזארד תמריץ לוותר לחלוטין על אפשרות למשחק ברשת ביתית, או תמריץ להעלות את המחיר של כל משחקי ה- PC, גם אלה בעלי הפרופיל הנמוך-יותר, ל- 60$. או תמריץ לנשל לחלוטין את מבקרי המשחקים מהזכות לבקר את המשחק באמצעות גרסאות מקדימות. ואני עושה את כל זה בשביל משחק שלא מאוד הלהיב אותי מלכתחילה.

והאמת, אני ממש לא מסוגל להסביר את זה.

65 תגובות ל “לעזאזל איתך, סטארקראפט”

  1. menas מאת menas:

    אני רואה שאנשים לא מבינים-לא אחפת לי לשלם 60$,70$ אפילו 80$ בשביל משחק טוב-כל עוד לא יהיה בו DRM דרקוני.
    אני הייתי מוכן לשלם 80$ לbioshock בלי הDRM שלו,אני הייתי מוכן לשלם על COD4 לא פחות מ80$,ואני הייתי מוכל לקנות את MW2 ב160$ אם הוא היה אם שרתים יעודיים,מודים,כמות שחקנים גבוהה וכ"ו.

  2. DZX מאת DZX:

    עידן לא אני פתחתי פוסט שנקרא " לעזאזל איתך סטארקראפט" ורצח עם ממש לא קשור כאן… מה שגורם לי למשוך את ידי מהנושא.

    אתם הבנתם אותי ואני אתכם, כל אחד יעשה מה שמתאים לו, אני מאד בעד. תהנו מסטארקראפט ולהתראות, זו תגובתי האחרונה בנושא שכן גם התגובות נהיו חריפות ומחוץ להקשר וגם אנחנו טוחנים מים על אותו נושא.

    היה נחמד 🙂

  3. שפי מאת שפי:

    הי, רשמתי פוסט תגובה בבלוג שלי. ואני אומר – תקנה ותהנה
    http://pinatshef.blogspot.com/2010/07/blog-post_27.html

  4. zipdrive מאת zipdrive:

    חבר'ה, קצת מצחיק שרוב התגובות כאן נסובות סביב עניין המחיר, שזו, לטעמי, הקטנה שבבעיות של SC2.

    מי שחושב שהמשחק שווה את זה,שיקנה, מי שלא,שלא יקנה.
    עידן, ברור לי שאתה לא בינארי, אלא יצור תלת מימדי מורכב ומלא שכבות כבצל סגול, אבל אתה זה זה שכתב "הבטחתי לעצמי, בתקופה ש- Modern Warfare 2 יצא, שאני לא הולך להוציא 60$ על משחק PC" – אתה, לא אני.

    מה שמענין הוא שמנקודת מבט כלכלית, המשחקים היום (50$) זולים יותר ממשחקים בעשרים שנה האחרונות, פחות או יותר, בגלל עניני אינפלציה. עם זאת, בהתחשב שאקטיבליזארד מוכרת משחק ל PC באותו מחיר כמו משחק ל PS3, עליו היא צריכה לשלם תמלוגים, מראה שהם רוצים להרוויח יותר, עד כמה שהמשחקנים יתנו להם.

    אגב, אתם מוזמנים להוסיף את דעותיכם, על פוסט התגובה שכתבתי במשחקיה.

  5. Gildon מאת Gildon:

    שמע, אני מזדהה לגמרי. כ"כ מזדהה, שזה קצת מעציב אותי. החלטתי לקנות את SC2 בהשקת חצות בארץ, והחנות היחידה שהיתה בקרבת מקום היא לא אחרת מבאג. אז שילמתי ₪300 לכוחות הרשע, וזה לאחר שאני כמעט תמיד קונה משחקים באיביי ב-$40 גג.

    ואני לא מתחרט. זה כ"כ דפוק.

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    DZX – אני מגיב תגובות חריפות? בגלל שרשמתי "רצח-עם"? זה סתם היה להדגמה ע"י הקצנה. אני כתבתי פוסט שנקרא "לעזאזל איתך סטארקראפט" כי יש במשחק הזה דברים שמתסכלים אותי. אל תהפכו אותי ליותר מיואש ממה שאני באמת.

    zipdrive – וכבר במסגרת הפוסט עצמו סייגתי את זה, ואמרתי למה אני בכל זאת אהיה מוכן להוציא 60$ על סטארקראפט.

  7. DZX מאת DZX:

    יאללה לך שחק כבר, מה אתה עושה פה?

  8. DZX מאת DZX:

    שכחתי להוסיף 🙂

  9. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    תקרא את הפוסט של עופר. אני לא הולך לשחק בו עכשיו כשבוע-שבועיים. קניתי אותו בהשקה בעיקר בשביל להיות בהשקה, ולא כי זה לחוץ לי בזמן. 🙂

  10. menas מאת menas:

    אז מה?
    זה לא כאילו שמשהוא יעניש אותך על זה שתשחק עכשיו ולא עוד שבועיים,מה גם שיש לך כבר את המשחק אז למה לא?

  11. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אה…. כי יש לי דברים אחרים לעשות?

  12. menas מאת menas:

    אז אתה הולך להשקת חצות למשחק מחשב וכשאתה בא לשחק בו יש לך דברים אחרים לעשות באותה שעה?
    בחיי,אתה צריך למצוא תרוצים אחרים לעצמך 🙂

  13. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    כמו שרשמתי בפוסט של עופר שהפניתי אליו: לא הייתי בהשקה כי לחוץ לי לשחק במשחק. הייתי בהשקה כדי להיות בהשקה.

  14. menas מאת menas:

    שנייה אני רוצה להבין-יש לך זמן להיות בהשקה בחצות למשחק עטור הייפ כלשהוא כדי להכיר כמה אנשים אבל אין לך זמן כדי לשחק בכל שעה שלא תרצה במשחק ההמשך למשחק שאהבת מאוד מלפני 12 שנים וכל העולם (או לפחות העולם של הקוריאנים) משתגע עליו עד כדי כך שאני בטוח שכמה קוריאנים היו מוכנים לכרות לעצמם את הרגל כדי לקבל את המשחק שבוע לפני ההשקה?

    בחיי או שאתה מחפש תרוץ להרגיע את עצמך או שאתה לא יודע איך לנהל את הזמן שלך 🙂

  15. גיימפאד » חייו ומותו של World of Starcraft מאת גיימפאד » חייו ומותו של World of Starcraft:

    […] אם לקנות את Starcraft II או לא, כשהוא יצא (התלבטויות שרוכזו בפוסט שגרם להמוני טוקבקיסטים ב- Vgames להחליט שאני נמושה […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS