פרוייקט טוטוריאל: פרולוג

עופר שוורץ| פרוייקט טוטוריאל הוספת תגובה

יש אנשים שאינם גיימרים. אנחנו אוהבים לפעמים להכחיש את העובדה הזו, או לפחות להשתדל ליצור איתם כמה שפחות מגע, אבל הם בהחלט שם. חלקם אפילו אנשים מאוד מוצלחים, שסתם לא היה להם את המזל לגדול בסביבה המתאימה. יש גם, מסתבר, אנשים שאינם גיימרים אבל כן מעוניינים במשחקי וידאו. הפרוייקט הזה הוא בשבילם.

בעתיד הקרוב (איפשהו בין כמה שבועות לכמה חודשים) נפרסם כאן סדרת פוסטים עם רשימות קצרות של משחקים שאנחנו ממליצים לבלתי-גיימרים שרוצים לקבל הצצה לתחביב שלנו או להיכנס אליו קצת בעצמם. ספציפית, הפוסטים מיועדים לשלושה סוגים של אנשים: אנשים שמתעניינים בכלליות במשחקי וידאו אבל לא מנוסים בהם ואין להם יותר מדי זמן להשקיע בפיתוח התחביב; כאלה שרוצים להיכנס לתחום אבל חסרות להם מיומנויות בסיסיות שהרבה משחקים “רציניים” (וגם גיימרים!) מניחים כמובנות מאליהן (לדוגמה: שליטה ב-WASD); וכמובן קוראי הבלוג שיש להם חברים משני הסוגים הראשונים.

לא-גיימרים יקרים, ברוכים הבאים לעולם המופלא של משחקי הוידאו! אנחנו מאוד שמחים שבחרתם להצטרף אלינו, או לפחות לנסות ולראות מה זה הדברים האלה שאנחנו מתלהבים מהם כל כך, ונעשה את מיטב המאמצים כדי לעזור לכם עם זה כמה שאפשר. בתור התחלה, הנה כמה דברים שכדאי לוודא שיש לכם לפני שאתם מתחילים:

  1. מחשב נגיש וזמין שאינו ממש ממש ישן/חלש, כולל מקלדת ועכבר מתפקדים ונוחים.
    לחלופין, XBox 360 או PlayStation 3 כולל כל הציוד הנלווה.
  2. למי שמתכנן לשחק על מחשב: חשבון ב-Steam ורצוי (אם כי לא חובה) גם ב-PayPal.
  3. לבעלי XBox: חשבון ב-XBox Live עם כתובת בארה”ב.
  4. לבעלי PS3: חשבון PSN.
  5. זמן פנוי (מומלץ לפחות שעתיים-שלוש בשבוע).

אני הולך לפרט פה יחסית באריכות את שיטת הבחירה והדירוג שחשבתי עליה, לא כדי שאוכל להתלהב מעצמי אלא כדי שאתם תוכלו להגיב ולהציע רעיונות ושיפורים לפני שמתחילים.

כל משחק שיופיע בסדרה הזו חייב לקיים כמה דרישות בסיסיות:

  • יצא בעשור האחרון
  • ניתן ללימוד בזמן סביר למישהו שלא שיחק במשחקי וידאו מעולם
  • אם זה משחק עלילתי: לא נמשך יותר מ-10-20 שעות
  • לא עולה יותר מ-$20

נכון, זה לא באמת מצמצם את רשימת “כל המשחקים בעולם” לגודל שיכול להיכנס באיזושהי כמות סבירה של פוסטים, אבל אנחנו מן הסתם נבחר משחקים שהם טובים במיוחד, יחסית מייצגים, וכאלה שאנחנו הגיימרים מגדירים כמשחקים “אמיתיים” ו”איכותיים” (רמז: לא FarmVille). לכל משחק נצמיד גם, מעבר לתיאור כללי קצר ואיזו תמונה, כמה פרטים מאפיינים כדי להקל על הבחירה: ז’אנר, אורך משוער, רמת מורכבות (של השליטה והמשחקיות), מחיר מומלץ לצרכן, וציון נוסף אם קיים לו דמו (גירסת הדגמה) חינמי או אם הוא לא דורש לדעת אנגלית. חוץ מזה תהיה לכל משחק גם רשימת לינקים, למשל ביקורת בבלוג, אתר רשמי, לינק לעמוד המתאים ב-Steam וכו’.

דוגמה:


Braid

פאזל/פלטפורמה | PC,Mac,Linux,Xbox,PS3 | כ-10 שעות | פשוט מאוד | $10 | יש דמו | ללא אנגלית

25 שנה מאוחר יותר, הטריקים של מאריו עדיין עובדיםמשחק פאזלים אינדי שבנוי סביב הרעיון הכללי של שליטה במימד הזמן. הגיבור, טים, הוא בעל היכולת להחזיר את הזמן לאחור, וצריך לעבור הרבה מאוד פאזלים מתוחכמים, שמנצלים היטב את היכולת הזו, כדי להציל את הנסיכה. שליטה ממש פשוטה, חידות מאתגרות ומגניבות, סגנון ויזואלי ומוזיקלי מאוד יפים ומקוריים.

ביקורת | אתר | טריילר | סטים


 

כאמור, נשמח מאוד לשמוע את דעתכם על הפורמט, וכמובן גם הצעות למשחקים שיכולים להיכלל בפרוייקט. הפוסט הראשון כבר כתוב ויעלה מחר בערב, וכל הפוסטים ירוכזו תחת הקטגוריה “פרוייקט טוטוריאל” כמובן.

פוסטים שעלו כבר: פאזלים, אקשן, נרטיב.

 

32 תגובות ל “פרוייקט טוטוריאל: פרולוג”

  1. קרן מאת קרן:

    טיהי! הפוסטים שביקשתי!
    אפשר רק לבקש מעט יותר פירוט על המשחקים?
    ושוב – יאי!

  2. יוסף מאת יוסף:

    לפי דעתי, ברייד דווקא משחק מסובך למתחילים!

    הייתי מציע את:
    1. Call of Duty (הראשון) – למי שעשוי להתלהב מפיצוצים.
    2. Portal (הראשון) – למי שעשוי להתעניין בעלילה.
    3. Limbo (?) – למי שעשוי להתלהב מהעיצוב.
    4. The Secret of the Monkey Island המחודש – למי שייפחד להיפסל 🙂

  3. Or מאת Or:

    רעיון נחמד! יש לי כמה חברים כאלו. יש לי גם כמה חברים שרוצים מאוד אבל אנגלית חרטא אז תקחו גם את זה בחשבון!

  4. spipo מאת spipo:

    אני מניח שפורטל פסול?
    אז נראה לי שלימבו יכול להיות נחמד
    אולי גם טרריה

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    למה פורטל פסול?

  6. יוסף מאת יוסף:

    וכמובן שכחתי את המשחק היחיד שהצלחתי לגרום לחברה שלי לשחק לבד (בבית שלה! כשאני לא שם!) – Plants vs. Zombies שהוא מבוא די טוב לאסטרטגיה, לא?

  7. ג'ניה מאת ג'ניה:

    אני לא יודעת עם פורטל פסול אבל בתור נון גמיירית התחלתי את המשחק . ביליתי בערך רבע שעה בניסיון לצאת מהחדר . הבנתי שאני בעצם כל הזמן נכנסת לאותה פינה וויתרתי . מבט גוף ראשון הוא די בעייתי למי שלא רגיל לשחק ככה

  8. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    @קרן: בדיוק בשביל זה יש את כל הלינקים מתחת למשחק. אנחנו לא רוצים לכתוב טקסט ארוך מדי לכל משחק כי אז הפוסטים האלה ייצאו נורא ארוכים ומייגעים.

    @יוסף: למה אתה חושב שברייד מסובך? יש לו בסה"כ בדיוק שני כפתורים חוץ מהחצים…

    @אור: צודק לגמרי, נוסיף בפרטים הכלליים של המשחק תווית נוספת אם הוא לא דורש אנגלית (תיקנתי את הדוגמה למעלה בהתאם).

  9. יקיר מאת יקיר:

    רעיון יפה אבל מה שאני לא מבין זה, איך הלא-גיימרים יגיעו לפוסטים האלה? אני מניח שמי שהגיע לבלוג הגיע לפה בגלל שהוא גיימר.
    לגבי משחקים..
    כל המשחקים של valve?

  10. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אני יודע בוודאות שיש לפחות כמה לא-גיימרים שעוקבים אחרי הבלוג (למשל קרן שהיא כאמור זו שביקשה את הפוסטים האלה במקור), ומעבר לזה התקווה כמו שמוסבר בפוסט היא שהקוראים של הבלוג יפנו חברים שלהם לפה, והם יפנו חברים שלהם, וכו'.

    לגבי "כל המשחקים של Valve" – יש להם בדיוק משחק אחד שעונה לכל הדרישות שהצבנו והוא פורטל. ואל דאגה, פורטל בהחלט יופיע ברשימה.

  11. blisf מאת blisf:

    @עופר: להגיד שברייד פשוט רק בגלל שיש לו רק שישה כפתורים זה קצת לטמון את הראש באדמה לפי דעתי.

    אני, שמחשיב את עצמי גיימר כבד, התקשיתי מאוד עם ברייד, מהפאזלים המסובכים. כשאני שם בראש את המונח "לא גיימר", אני מסתכל על אנשים פשוטים שרק רוצים לכייף. לפי דעתי, ההנאה מהתסכול והניסיון למצוא את הפתרון היא מיומנות נרכשת לגיימרים, ולא מתחילים איתה. מישהו שהוא לא גיימר יכול לקחת את התסכול ולשים אותו על כל תחום המשחקים, ובכך איבדת אותו לתמיד.

    אני לא יודע אילו משחקים כן מתאימים, אבל לפי דעתי הוא לא מתאים.

    ובלי שום קשר, אחלה רעיון, זה משהו שחיפשתי כבר זמן רב.

  12. אור מאת אור:

    כפי שכבר נכתב למעלה, ברייד הוא משחק מדהים, אך עלול לגרום לתסכולים מאוד מהירים אצל נונ-גיימרים כבר מהעולם הראשון (שני).

  13. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    ג'ניה: מה שאת אומרת זה נכון, אבל אם מישהו כן רוצה להכנס לעולם ה- FPS-ים, אני לא חושב שיש משחק שיותר טוב לזה מפורטל.

    blisf: מצד שני, אני ראיתי אנשים שלא נגעו במשחק כבר שנים, ו- Braid "תפס" אותם בצורה מטורפת. את חלקם הוא באמת תסכל בסוף. הם לא סיימו אותו אף פעם. אז מה? גם חלק מהגיימרים המנוסים ששיחקו בו לא סיימו אותו אף פעם. העובדה שרמת הקושי הגבוהה של Braid היא מבחינת החידות שלו ולא מבחינת המכניקה שלו דווקא נותנת לו נקודת, לדעתי.

    בכל מקרה, ברור שלא כל ההמלצות שניתן יתאימו לכולם. אין מנוס מזה כל כך. אני לא חושב שאפשר לעשות את זה בדרך כלשהי (אולי חוץ מלהמליץ "כל המשחקים של Popcap" וללכת הביתה).

  14. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    מעבר למה שזיירמן אמר, אני חושב שכל הדיון על רמת הקושי/תסכול של Braid פשוט לא קשור בשום דרך לשאלה "האם השליטה בו פשוטה", שהתשובה אליה היא בבירור "כן".

  15. ג'ניה מאת ג'ניה:

    עידן – אתה צודק מצד שני זה כן אומר שעדיף להכניס לא רק את רמת השליטה אלה גם את סוג השליטה לתאור המשחק ( עכבר , מקלת , זווית ראית גוף ראשון . דברים כאלה ) מכיוון שהרבה אנשים לא אוהבים או מסתבכים עם אחד ספציפי מאלה . לשאלה מי מהנון גיימרים יראה את זה ? יש מספיק אנשים שמוקפים בגיימרים ( אוקי בעיקר נשים למען האמת ) שרוצות לקחת חלק בעולם הזה אבל לא יודעות מאיפה להתחיל . ככה שיש לזה קהל . משחקי מחשב הם סט כישורים נרכש ונכון לפחות לדור של שנות התשעים ומוקדם יותר אף אחד פשוט לא חשב להקנות לבנות את הקישורים האלה . ככה שאנחנו ( אוקי , אני ) מוצאים את עצמו במצב שבו אנחנו חשופים לכל הדברים שמגניבים שיש במשחקי מחשב בלי יכולת ממשית לקחת חלק בחוויה

  16. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אוקיי, נקפיד לציין בתקציר את סוג המשחק (פעולה מגוף ראשון/שלישי, פלטפורמה דו-מימדי, וכו').

  17. שנאוצר מאת שנאוצר:

    יופי, נראה שזאת סדרה בדיוק בשבילי (:
    אני הייתי ממליץ על כמה משחקים שאפילו לי, לא-גיימר שכמותי, היה קל להיכנס אליהם:
    Max Payne (אבל גם השני מעולה למטרה הזאת)
    Just Cause 2
    Call of Duty המקורי מ-2003/Alied Assault

    ואגב, יש משהו שאני חייב לשאול, לגבי רשימת הציוד הזאת: "חשבון ב-STEAM לשחקני המחשב…", אני חייב לדעת, Steam הוא המקום היחיד שבו ניתן להשיג משחקים ישנים למחשב? אני אישית לא יכול לפתוח שם חשבון (או בכל אתר הפצה דיגליטלית אחר), ואני לא תומך בהורדות פיראטיות. אז אם מישהו פה יודע – האם קיימת איפשהו בארץ חנות ממשית, בטון וטיח, שבה מוכרים משחקים ישנים, דיסקים מוצקים וממשיים בתוך עטיפות?

  18. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    קודם כל, לגבי המשחקים שרשמת, כולם משחקים שדורשים שליטה טובה במכניקה הבסיסית של shooters. זו מיומנות לא טריוויאלית בכלל, ולהרבה אנשים מאוד קשה להסתדר עם השליטה הזו, במיוחד כשיורים עליהם תוך כדי.

    לגבי עותקים פיזיים – זה בעייתי, כי רוב המשחקים ברשימה הם דווקא לא ישנים במיוחד אלא יותר משחקי אינדי, XBLA ודומיהם מהשנים האחרונות, ובפרט אני לא בטוח בכלל שהם *קיימים* בעותקים פיזיים…

  19. שנאוצר מאת שנאוצר:

    @ עופר: באמת? מוזר. בדרך כלל, השליטה שלהם נורא קלה ויעדי המשימות ברורים (לפחות במקרים של COD, MoH ומקס פיין), ומקסימום, אם יש בעיות ריכוז בזמן שאנשים יורים עליך, תמיד אפשר לשים את המשחק על רמת הקושי הקלה ביותר.

    בקשר לשאלה על העותקים הפיזיים – טוב, היא.. לאו דווקא הייתה בהקשר של סדרת הפוסטים, אלא יותר לצבירת ידע לגבי איפה כדאי לקנות משחקים למשחב החדש שלי \:

  20. גיימפאד » פרוייקט טוטוריאל: פאזלים מאת גיימפאד » פרוייקט טוטוריאל: פאזלים:

    […] פרוייקט טוטוריאל הוא רשימת משחקים מומלצים לאנשים שאינם גיימרים ורוצים להתנסות בתחביב האהוב עלינו. ההסבר המלא נמצא כאן. […]

  21. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    יכול להיות שהשליטה נראית לך קלה כי אתה כבר רגיל למכניקה הזו ומיומן בה. וזה נכון, יחסית ל-shooters הם באמת יחסית פשוטים. אבל נסה להסתכל על זה, כפי שאמרתי בפוסט, מנקודת מבט של מישהו שלא שיחק במשחק מחשב מימיו, ועכשיו פתאום צריך להשתמש במקלדת ועכבר בו זמנית, וגם להתרגל לעבודה עם WASD, וגם עוד מקשים חוץ מזה, ולשלוט בעכבר כמו שצריך, וכל זה כאמור בזמן שכולם יורים בכולם מסביב. כאמור, לא טריוויאלי בכלל.

  22. שנאוצר מאת שנאוצר:

    @ עופר: מצחיק, CoD המקורי היה משחק ההארדקור הראשון שבו שיחקתי… טוב, אני מניח שזה שונה אצל כל אחד. אתה הבוס, בכל מקרה.

  23. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אוי, לעזאזל. למה היית צריך להגיד לו את זה?

  24. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    מוהאהאהאהא!

  25. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    בדיוק למקרי חירום כאלה הכנתי את הכפתור האדום הסודי שסוגר את הבלוג!
    [לוחץ על הכפתור האדום]
    [מחכה ש- Dreamhost יקרוס]

  26. zipdrive מאת zipdrive:

    אני מבין שזה מקל עליכם בכתיבת הפוסטים, אבל אני ממש לא חושב שיש צורך להגביל את המשחקים המדוברים לאלה שזמינים ב Steam.

    א- יש מספיק שירותי הורדה אחרים
    ב- הקוראים כנראה יוכלו להשתמש בגוגל וכאלה כדי למצוא עותקים של המשחקים, גם בארץ (zolgames עולה לי לראש)

  27. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אין לנו באמת מגבלה כזו. זה רצוי מאוד, כי זה באמת הופך את המשחק להרבה יותר זמין, אבל זה לא חובה.

  28. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אין שום הגבלה כזו, ולמעשה אני יכול להבטיח לך שבפוסט הבא יופיע משחק אחד שאין לו בכלל גירסת PC.

  29. swym מאת swym:

    עופר, הבטחת בפוסט הבא משחק שאין לו בכלל גרסת PC…

  30. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    כן, אבל הוא כתב את זה כשהפוסט הראשון כבר היה באתר. חכה לפוסט הבא. 🙂

  31. גיימפאד » פרוייקט טוטוריאל: אקשן מאת גיימפאד » פרוייקט טוטוריאל: אקשן:

    […] אחרי המתנה ארוכה, יש שיאמרו ארוכה מדי (והם בגדול צודקים, מצטער), פרוייקט טוטוריאל חוזר! פרוייקט טוטוריאל הוא רשימת משחקים מומלצים לאנשים שאינם גיימרים ורוצים להתנסות בתחביב האהוב עלינו. ההסבר המלא נמצא כאן. […]

  32. גיימפאד » פרוייקט טוטוריאל: נרטיב מאת גיימפאד » פרוייקט טוטוריאל: נרטיב:

    […] קצת הסטוריה עתיקה: פרוייקט טוטוריאל הוא סדרת פוסטים שהתחלנו לפני שנתיים במטרה לעזור לאנשים שאינם גיימרים ורוצים להיכנס לעולם הזה או סתם לנסות. הרעיון הוא לתת דוגמאות למשחקים זולים, פשוטים וקצרים יחסית, אבל כאלה שהם באמת טובים ומייצגים. הפירוט המלא נמצא בפוסט המקורי. […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS