פרוייקט טוטוריאל: נרטיב

עופר שוורץ|פרוייקט טוטוריאל 12 תגובות »

קצת הסטוריה עתיקה: פרוייקט טוטוריאל הוא סדרת פוסטים שהתחלנו לפני שנתיים במטרה לעזור לאנשים שאינם גיימרים ורוצים להיכנס לעולם הזה או סתם לנסות. הרעיון הוא לתת דוגמאות למשחקים זולים, פשוטים וקצרים יחסית, אבל כאלה שהם באמת טובים ומייצגים. הפירוט המלא נמצא בפוסט המקורי.

אני כתבתי שני פוסטים, וזיירמן היה אמור לכתוב את השלישי. ואז עברו כמעט שנתיים. אז בזמן שאנחנו עדיין מחכים לפוסט של זיירמן על משחקי אסטרטגיה, אני החלטתי* לחזור לשדה הקרב ולהמשיך.

שאלה שחוזרת על עצמה הרבה בדיונים באינטרנט היא “מה מגדיר משחק?”

אנחנו לא כאן כדי לענות על השאלה הזו**. אבל זה נכון, בשנים האחרונות יצאו הרבה משחקים מאוד מעניינים שהאלמנט ה”משחקי” בהם הוא מאוד מוגבל, ובהחלט ברור שהגבולות מיטשטשים. מצד שני, חלק מהם (בפרט הטובים שביניהם) שמים דגש מאוד חזק על האינטראקטיביות של המדיום, ומשתמשים בה כדי ליצור חוויות שלא היו מתאפשרות בסיפור יותר “מסורתי”. המשך »

פרוייקט טוטוריאל: אקשן

עופר שוורץ|פרוייקט טוטוריאל 23 תגובות »

אחרי המתנה ארוכה, יש שיאמרו ארוכה מדי (והם בגדול צודקים, מצטער), פרוייקט טוטוריאל חוזר! פרוייקט טוטוריאל הוא רשימת משחקים מומלצים לאנשים שאינם גיימרים ורוצים להתנסות בתחביב האהוב עלינו. ההסבר המלא נמצא כאן.

בפעם הקודמת דיברנו על חידות. לחלקכם זה אולי נראה מוזר. “איפה כל האלימות במשחקי וידאו שכל הזמן מדברים עליה בחדשות?”, שאלתם את עצמכם. וזה נכון, בהרבה משחקים יש דגש מאוד חזק על קרבות ולחימה מסוג זה או אחר. הסיבה לזה ברורה: זו דרך מאוד פשוטה ליצור מכשולים שצריך להתגבר עליהם, מיומנות שצריך לשפר, ומצבים של סכנה ואדרנלין. ואי אפשר להכחיש שזה עובד.

משחקי אקשן נוטים להיות מהירים ותזזיתיים, ובכך גם יותר מאתגרים לשחקנים שלא שולטים לחלוטין במה שקורה על המסך בכל רגע. אבל הם בהחלט אבן בניין בסיסית ומרכזית בעולם של משחקי הוידאו, ומספקים חוויה מאוד טהורה וקתרטית שאי אפשר להעביר באף מדיום אחר. אין דרך טובה יותר להוציא עצבים בלי סכנה לעשות נזק למשהו חשוב.

המשך »

פרוייקט טוטוריאל: פאזלים

עופר שוורץ|פרוייקט טוטוריאל 41 תגובות »

פרוייקט טוטוריאל הוא רשימת משחקים מומלצים לאנשים שאינם גיימרים ורוצים להתנסות בתחביב האהוב עלינו. ההסבר המלא נמצא כאן.

משחקי פאזלים הם נקודת התחלה מתבקשת. אלה בדרך כלל משחקים עם שליטה פשוטה יחסית, שמתמקדים יותר באתגרים מחשבתיים ופחות בקרבות ובמיומנות משחק נטו. הם נוטים להיות מאוד מגוונים ומאוד מעוצבים, ולא ארוכים במיוחד. מהסיבות האלה הם גם מרכיבים את רוב הרשימה הראשונית שהכנתי לעצמי כשהתחלתי לתכנן את הפרוייקט הזה.

מילה של אזהרה לפני שמתחילים: משחקי פאזלים מטבעם מכילים חידות. חלק מהחידות האלה הן קשות, ובפרט המשחקים שבחרנו כאן הם משחקי פאזלים מוצלחים, וככאלה יש בהם לפעמים חידות באמת מאתגרות. אם אין לכם סבלנות לשבת ולשבור את הראש על אתגר מחשבתי, מומלץ לחכות לפוסט הבא, שיכיל משחקים הרבה יותר זורמים, מהירים ומלאים אקשן.

המשך »

פרוייקט טוטוריאל: פרולוג

עופר שוורץ|פרוייקט טוטוריאל 32 תגובות »

יש אנשים שאינם גיימרים. אנחנו אוהבים לפעמים להכחיש את העובדה הזו, או לפחות להשתדל ליצור איתם כמה שפחות מגע, אבל הם בהחלט שם. חלקם אפילו אנשים מאוד מוצלחים, שסתם לא היה להם את המזל לגדול בסביבה המתאימה. יש גם, מסתבר, אנשים שאינם גיימרים אבל כן מעוניינים במשחקי וידאו. הפרוייקט הזה הוא בשבילם.

המשך »


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS