2009: סיכום שנה – חלק א'

עידן זיירמן| סיכום שנה הוספת תגובה

2009 היתה, עבורי, שנה של קצת פחות משחקים, וקצת יותר "לעזאזל, יש לי חתונה וטיסה לטנזניה שאני צריך לארגן". איפשהו בדרך הספקתי לסדר לעצמי סט של Guitar Hero: World Tour, לבנות ספריה של כמה מאות שירים ב- Rock Band 2, להרוג עשרות אלפי זומבים, לקבל Wii בתור מתנת חתונה, להפגין איפוק כלפי The Sims 3, והתלהבות חסרת-פשרות מכל דבר ש- PopCap עשו.

אז למרות הכל – הנה הם. שלושה אירועים שעשו לי את 2009 בתחום הגיימינג.

1. Left 4 Dead 2

קצת מביך לי להודות בזה עכשיו, אבל לא הייתי צריך להסיר את Left 4 Dead מפוסט סיכום השנה שלי ב- 2008. למעשה, הסיבה היחידה לכך שעשיתי את זה היא שידעתי שדורון יכתוב עליו משהו. אבל אני לא הולך להפגין כלפיו התעלמות שוב.

הרבה יחסי ציבור שליליים הופנו כלפי Left 4 Dead 2 במהלך השנה החולפת. אנשים אמרו ש- Valve היו צריכים לשחרר אותו בחינם, או שהוא דומה יותר מדי למשחק הראשון. אבל האנשים האלה כנראה שכחו שהמשחק הראשון היה אחד הדברים המגניבים ביותר שיצאו למחשב האישי בשנה שעברה. לא היתה לי בעיה בכלל אם Left 4 Dead 2 היה בסך הכל אוסף של מערכות חדשות על אותו המנוע (גם אם יש אנשים שהחלפה של כל התוכן של המשחק המקורי לא מספיק להם), אבל המשחק בכל זאת מכיל מספיק תוספות קטנות שמשפרות בצורה דרסטית את חווית המשחק. ובשורה התחתונה – המשחק הזה מצליח להכניס אותי לרגעים מותחים והפגנות מוקצנות של סולידריות לא פחות מהמשחק הקודם. אפילו אשתי, שהניסיון שלה בחיסול זומבים התמצה עד כה ב- Plants vs. Zombies, כבר הביעה רצון להצטרף לחגיגה.

לעזאזל, אנחנו צריכים לארגן עוד ZombieFest.

2. Plants vs. Zombies

כמות הזמן שהשקעתי השנה במשחקי PopCap למיניהם מגיעה, בקלות, לכמה מאות שעות. אבל רוב המשחקים האלה היו משחקי המשך. Plants vs. Zombies הוא הניסיון של PopCap להגיח לראשונה לטריטוריה של משחקי Tower Defense. וכיאה ל- PopCap, הם עשו את זה בחן ומקוריות שלעיתים רחוקות מאפיינים משחקי Tower Defense אחרים.

כל שלב ב- Plants vs. Zombies יציג לכם משהו חדש. טוויסט מעניין על הנוסחה המוכרת. וגם כשהשלבים האלה יגמרו, ל- Plants vs. Zombies יהיו מספיק משחקונים הזויים כדי להחזיר אתכם אליו שוב ושוב. אז נכון, Plants vs. Zombies הוא לא משחק ה- Tower Defense העמוק ביותר, או הקשה ביותר, אבל אני בכל זאת אעדיף אותו בכל מצב על פני הסרבול של Gemcraft Chapter 0, העמוק-לכאורה.

3. Spy vs. Sniper

שוב Valve: במאי השנה, הכריזו החבר'ה המוכשרים האלה על עדכון נוסף ל- Team Fortress 2, שיוסיף כלי נשק לדמותו המפורסמת של הצלף. עד כאן, מדובר בחדשות משמחות, אבל סטנדרטיות למדי. אבל לאחר שלושה ימים בהם נחשף באופן הדרגתי תוכן העדכון, הדברים התחילו להסתבך. בימים שלאחר מכן נחשפנו לפרטי העדכון המלא, לסרטון ה- "Meet the…" המוצלח ביותר ש- Valve הפיצו עד כה, ולצורה המשעשעת שבה הם מתמודדים עם דליפות של סרטונים לרשת.

אני לא משחק בכלל ב- Team Fortress 2. את מעט הזמן שאני מקדיש למשחקים מרובי-משתתפים, Left 4 Dead לוקח לעצמו. ובכל זאת, בשבוע המדובר עקבתי אחרי כל שביב של מידע שקשור למשחק. החברה הזאת בהחלט יודעת איך ליצור התרגשות מסביב למשחקים שלה. ואם זה לא הספיק לכם, הם שיחזרו את ההישג ממש לא מזמן, עם העדכון הכפול של החייל וה-Demoman. כיף.

ומצד שני…

הכלים של Guitar Hero: World Tour. את הסט המדובר קניתי כמתנה ליום ההולדת שלי בסביבות מאי, ומאז ניצלתי אותם כמיטב יכולתי, עם Rock Band 2, Guitar Hero: Metallica, Guitar Hero 5, Lego Rock Band, ועוד משחקים שמדי פעם השאלתי מחברים. הבעיה שלי היא שהכלים האלה הם במקרה גם אחד המוצרים היותר-מחורבנים שיצא לי להתקל בהם.

אני לא מכיר כמעט אף אחד שכל כלי ה- Guitar Hero: World Tour שהוא קנה (אולי חוץ מהמיקרופונים) לא התחילו לעשות לו בעיות. הבעיות נעות מכפתורים בודדים בגיטרה שמסרבים לעבוד, דרך פריטה בעייתית ועד למצילות שמפסיקות לתפקד. גם הגיטרה שלי נפלה קורבן לנושא הזה, ועכשיו אני צריך לעשות כל מיני פעולות לא-סימפטיות שמערבות מלחם ואת הסרת האחריות שהיתה יכולה להיות לגיטרה שלי אם הייתי גר בחו"ל. זה מעצבן.

וזה חבל, כי הכלים של World Tour הרבה יותר מוצלחים (לדעתי, ולדעת עוד כמה אנשים) מאלה של Rock Band. וכי בזמן כתיבת שורות אלה – בלתי אפשרי לקנות את הדור החדש של כלי הנגינה מפלסטיק בלי לקנות את Band Hero. אז כל מי שהזמין את הסט של Guitar Hero: World Tour נתקע עם כלים בעיתיים. שעלו לו בסביבות ה- 1500 ש"ח. לא נעים בכלל.

תגובה אחת ל “2009: סיכום שנה – חלק א'”

  1. גיימפאד » ארכיון » 2010: סיכום שנה – חלק א’ מאת גיימפאד » ארכיון » 2010: סיכום שנה – חלק א’:

    […] אני יודע. כתבתי עליו בסיכום השנה של 2009. וכתבתי לא מזמן פוסט שחוגג "שנה ל- Left 4 Dead 2". ובכל […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS