2010: סיכום שנה – חלק א’

עידן זיירמן| סיכום שנה הוספת תגובה

הזיכרון שלי באמת משתבש עם הגיל. לפני שהתחלתי לכתוב את הסיכום הזה, הייתי בטוח שלא יהיה לי על מה לכתוב בכלל. אחרי הכל, כבר במשך כמה חודשים טובים לא שיחקתי בשום דבר חדש – רק במשחקים ישנים (כמו Starcraft). לעזאזל, רק עכשיו הגעתי סוף כל סוף ל- Alan Wake. אבל אז התחלתי לעבור על הבלוג, ולקרוא את כל הפוסטים שכתבתי בשנה האחרונה… ובסוף יצאתי עם כל כך הרבה דברים טובים לכתוב עליהם, עד שממש חבל לי על ההגבלה (שאני קבעתי, ובאופן שרירותי לחלוטין) לכתוב רק על שלושה דברים.

בכל מקרה, הנה הם.

1. Left 4 Dead 2

כן, אני יודע. כתבתי עליו בסיכום השנה של 2009. וכתבתי לא מזמן פוסט שחוגג "שנה ל- Left 4 Dead 2". ובכל זאת, מגיע לו. מגיע לו, כי במהלך השנה הזאת התרחש ה- Zombiefest השני. מגיע לו, כי במהלך השנה הזאת, הוא קיבל שלוש מערכות חדשות (אחת מהן מ- Left 4 Dead המקורי, אבל בכל זאת). מגיע לו, כי במהלך השנה הזאת, שיחקתי בו יותר מ- 150 שעות והרגתי בו יותר מ- 30,000 זומבים (מתוכם – 144 עם מחבת!). במילים אחרות, מגיע לו בגלל כל הסיבות שכתבתי עליהן בפוסט ה"שנה ל- Left 4 Dead 2" שהוזכר קודם לכן.

ייתכן שזה יידעך במהלך 2011. ייתכן שאני אנטוש את Left 4 Dead 2, ואעבור למשחק מרובה-משתתפים אחר, צעיר וטרי יותר. אבל מצד שני, יש גם סיכוי לא-זניח שהוא יהיה אחד מהמשחקים שאני הכי ארצה להכניס לסיכום שנת 2011, ואוותר על זה ברגע האחרון רק כי נו, באמת, יש גבול.

2. Heavy Rain

סרט אינטראקטיבי שנשלט ברובו ע"י Quick Time Events. הייתי, בלשון המעט, די סקפטי לגביו.

גם כשכתבתי עליו את הביקורת, הייתי קצת מסויג לגביו. היו לו לא-מעט חורים בעלילה, ומאחורי הקלעים, הוא נותן לשחקן הרבה פחות חופש פעולה ממה שהוא מתיימר לספק. ובכל זאת, כשאני חושב לאחור על המשחקים שהשאירו בי את הרושם העמוק ביותר השנה, Heavy Rain מצליח לבלוט מעל השאר. הוא היה מקורי, הוא היה טוב, והוא לקח משחקיות שמזכירה את זו של משחקי הרפתקה מבוססי-טקסט והראה שאפשר להכניס אותה לתוך משחק AAA מיינסטרימי. ועוד להצליח למכור המון עותקים. שזה גם חשוב.

3. Portal 2: ההכרזה

זה מתחיל להזכיר יותר מדי את הסיכום שכתבתי ב- 2009. גם שם הקדשתי שני אייטמים ל- Valve. אבל מהבלגן שהם עשו מסביב ל- Portal 2 לא יכולתי באמת להתעלם.

הרעיון של שימוש במשחק מציאות-אלטרנטיבית (או ARG, בקיצור) בשביל לקדם משחק מחשב/וידאו הוא לא ממש חדש. מיקרוסופט עשו את זה כבר לפני שנים. אבל זה הפעם הראשונה שקמפיין כזה מצליח לסחוף אותי לתוכו. מהעדכון המסתורי הראשון, דרך ניסיונות הפענוח של קהילת המעריצים ועד לעריכת הסוף של Portal וההכרזה הרשמית ע”י Valve – עקבתי בשקיקה אחרי כל פיסת מידע קטנה שדלפה לאינטרנט.

למעשה, זו היתה בערך הפעם האחרונה שעקבתי אחרי המידע שקשור באיזושהי צורה ל- Portal 2. אחר כך ראיתי את הטיזר הראשון שלו ששוחרר לרשת, ומיד אחר כך הכרזתי על התנזרות מוחלטת מכל טריילר או פיסת מידע אחרת שקשורה למשחק. אני מצליח לקלוט דברים פה ושם, אבל כשמדובר במשחק שכבר החלטתי בכל מקרה שאני קונה אותו ברגע שהוא יוצא – מה הטעם?

ומצד שני…

אם כבר סיכום שנת 2010 הוא בסימן מיחזור, למה שלא ללכת עם זה עוד קצת. הדבר הרע שקרה השנה הוא בסך הכל שידור חוזר של משהו שהתלוננתי עליו כבר בסיכום שנת 2008 – DRM. באותה השנה, משום מה הרבה חברות הפצה החליטו שהקטע הזה של הגבלת מספר ההפעלות שאנחנו יכולים לעשות למשחק מסוים הוא לגיטימי. השנה הם הלכו עם זה קצת רחוק יותר, והחליטו לחייב אותנו להשאר מחוברים לאינטרנט כל הזמן בשביל לשחק.

קרה אחר כך לא מעט בלגן, ואני לא בטוח איפה Ubisoft עומדים ביחס לעץ שהם טיפסו עליו בתחילת השנה, אבל ההשפעות של השיטה הזאת עדיין כאן. השיטה הזאת היא הסיבה העיקרית שבגללה אני לא קניתי את Splinter Cell: Conviction במחיר הזעום שבו הוא נמכר ב- Steam השנה, והשיטה הזו צצה גם בצורה כזו או אחרת ב- Starcraft II, שם Blizzard הגיעו לסוג חדש של רוע והתחילו לחסום מ- Battle.net אנשים שרימו גם במשחק לשחקן היחיד. כל זה הוא פועל יוצא של ההנחה ההולכת ומתחזקת של חברות המשחקים שהמשחקים שאנחנו קונים הם לא בבעלותנו. הם רק מושאלים מחברות המשחקים. ברשיון. והן יכולות לשלול אותו מאתנו מתי שהן ירצו.

אבל חוץ מזה, באמת שהיתה אחלה שנה.

13 תגובות ל “2010: סיכום שנה – חלק א’”

  1. eric מאת eric:

    מהם עם סופר מיט בוי? מה עם אלאן וויק והDLC הבן ז#$% שלו, מה עם לארה קרופט החדש שממש חידש בנושא הקו-אופ, מה עם הקינקט? מה עם וואנקוויש המצויין מה עם סיב5 שחצה את המכנה של השחקנים לשונאים ואוהבים?

    כמה אפשר לדבר על L4D ושDRM IS A BITCH?
    ההתייחסות היחידה המעניינת היא הווי ריין, כל שאר הפוסט מזה פרווה.

  2. Meg מאת Meg:

    אתה צודק לגמרי לגבי העניין של ה-DRM: אני מאוד רוצה לשחק ב-Assassin's Creed 2, אבל לא קניתי אותו אפילו במבצע האחרון של Steam למרות שהוא עלה בסביבות 15-20 דולר. עד כדי כך המצב גרוע.

    אותו הסיפור בדיוק רלוונטי גם ל-Settlers 7.

    למזלינו, נראה שהמפתחים קצת יורדים מהעץ שהם טיפסו עליו כי אין עוד הרבה משחקים שמשתמשים במערכת הזאת מאז שהכריזו עליה. רק קצת חבל לי שאני נאלץ לוותר על משחקים שנורא רציתי לשחק בגלל שאני לא מוכן לסבול את ה-DRM הזה.

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אריק:
    1) אתה רואה את ה"חלק א'" בכותרת של הפוסט? זה אומר שיש עוד חלקים בדרך.
    2) עשה לעצמך טובה וקרא את הפוסט הקודם. הפוסטים האלה לא אמורים לספר באופן כללי על דברים שקרו השנה, אלא על דברים שעשו *לנו* את השנה.
    3) אני חייב לשאול: סופר מיט בוי – מה איתו, באמת? כלומר, הוא יצא השנה, נכון. אבל יש משהו מעניין להגיד עליו מעבר לזה? הוא משחק. זהו בערך.

  4. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    eric – קודם כל, כמו שעופר אמר, זה סיכום סובייקטיבי לחלוטין שמושפע מהדברים שאני שיחקתי בהם השנה.

    אבל חוץ מזה, חשוב לי להדגיש שאני באמת לא התלהבתי מ- Super Meat Boy. כאילו, אני יכול להבין למה אנשים אחרים יאהבו אותו, ואפילו יתלהבו ממנו מאוד, אבל הוא לחלוטין לא מדבר אלי. הייתי כותב על Zuma Blitz לפני שהייתי כותב על Super Meat Boy.

  5. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    אגב, האם ידעתם שכדי לשחק במשחקי XBLIG (משחקי האינדי של האקס בוקס) חייבים להיות מחוברים לרשת הלייב כל הזמן?! זה חתיכת DRM קיצוני אפילו עבור מיקרוסופט…

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    לא, לא ידעתי את זה. זה… די נוראי.

  7. eric מאת eric:

    אולי היה נראה לכם שאני "יורד" על הפוסט שלכם או משהו וזה ממש לא נכון ונהפוך הוא אני אוהב את האתר שלכם(אם לא בכל לא הייתי מגיב כאן), וברור שזה סיכום סובייקטיבי אז גם אני העלתי נקודות סובייקטיביות משלי.
    האמת שלא שמתי לב באמת שרשום חלק א' אבל בכללי פשוט נראה לי מיותר להמשיך לדבר על DRM ולLEFT4DEAD לדעתי נתתם מספיק במה במשך הזמן ויש המון משחקים(במיוחד משחקים שהם לגמרי underrated) שמגיע להם שידברו עליהם ויעלו את רמת העניין של ציבור הגיימרים בהם.

    אגב מוזר מה שהבחור בשם איתי אומר, אני לא חותם על זה אבל אני ממש בטוח ששיחקתי לא מעט במשחקי אינדי בלי קשר ללהיות מחובר ללייב, אולי הדמואים שלהם קשורים לליב אבל לא משחק מלא.

  8. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    העניין הוא שלפחות מבחינתי, שני הדברים האלה היו מאוד משמעותיים השנה. ולא רק מבחינתי – ה- DRM היה אירוע מאוד משמעותי השנה, שאנשים קצת שכחו ממנו, ולא בצדק, לדעתי. ו- Left 4 Dead 2 זכה לעדכונים מסיביים בשנה האחרונה.

    זה קצת בעייתי לספר בסיכום הזה על דברים שלא נתנו להם במה במשך השנה, כי מן הסתם הדברים שאנחנו נותנים להם במה במשך השנה זה הדברים ששיחקנו בהם ואנחנו אוהבים אותם, שאלה גם הדברים שנקדיש להם תשומת לב בסיכום שלנו… אם לא שיחקתי ב- Vanquish מספיק בשביל לכתוב עליו ביקורת, אני בטח לא אציין אותו בסיכום השנה שלי בתור אחד הדברים שהכי אהבתי השנה.

    במילים אחרות, אני מבין מה שאתה אומר, אבל אני חושב שסיכום השנה שלנו הוא לא המקום הנכון לחפש את זה.

    ולגבי מה שאיתי אמר – זו לא אמורה להיות בדיקה מאוד מסובכת. אני אעשה אותה בהזדמנות הקרובה.

  9. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    http://n4g.com/user/blogpost/cajun%20chicken/515331

    לא ניסיתי להריץ משחק מלא (באותו זמן שלא הייתי מחובר היה לי את הדמו), אבל שים לב שאתה יכול להמשיך לשחק גם אם החיבור מתנתק, פשוט אי אפשר להתחיל משחק מכיוון שמיקרסופט כביכול פוחדים שהתוכן שלו השתנה ואולי הוא לא מתאים להגדרות המערכת..

  10. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    יוביסופט הקשיבו לך:
    http://www.pcgamer.com/2010/12/31/constant-net-connection-no-longer-required-for-ubisoft-games/

  11. גיימפאד » ארכיון » 2010: סיכום שנה – אפילוג מאת גיימפאד » ארכיון » 2010: סיכום שנה – אפילוג:

    […] האתר. במקום הראשון הם הכתירו את Heavy Rain, ולמרות שאני גם התרשמתי ממנו ממש, אני לא ממש מסכים עם הנימוקים שהם הציגו מאחורי הבחירה […]

  12. demonmatan מאת demonmatan:

    http://www.geekologie.com/2010/04/undead_correspondence_zombie_s.php

    חשבתי שתתחברו לזה.

  13. גיימפאד » 2011: סיכום שנה–חלק א’ מאת גיימפאד » 2011: סיכום שנה–חלק א’:

    […] ב- 2010, עדיין: DRM. הגנת התוכנה המזעזעת של Ubisoft עדיין מרימה את […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS