עכשיו הגזמתם, פרק 3

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

הבלגן מסביב ל- DRM החדש של Ubisoft נמשך. לפני מספר ימים התפרסמו ברחבי הרשת ידיעות על כך שמערכת ההגנה הדרקונית החדשה של Ubisoft נכשלה, ו- Silent Hunter V (אחד המשחקים שמתמשים בהגנה הזו) נפרץ עוד לפני שהוא הגיע לשוק.

הבעיה היא שלאתרי המשחקים ברחבי העולם קשה בדיוק לוודא אם הסיפור הזה נכון. אף אתר משחקים לא מוכן ללכלך את הידיים ולהוריד את הגרסה הפיראטית של המשחק רק בשביל לבדוק אם הסיפור הזה נכון, והניסיון של Rock, Paper, Shotgun להגיע למסקנות בהתאם לתגובות על המשחק באתרי הטורנטים למיניהם לא הגיע לסיומו.

אבל כמה אירועים כן קרו בוודאות. בתור התחלה, Ubisoft הבינה שהיא טיפסה על עץ קצת גבוה מדי, כנראה. בתור התחלה, החברה שחררה עדכון ל- Assassin’s Creed 2 שמאפשר לשחקן, במקרה של ניתוק מהרשת, לחזור בדיוק לנקודה שבה הוא הפסיק לשחק, ולא לנקודת השמירה האחרונה. קצת אחר כך, Ubisoft אמרו בראיון ל- PC Gamer שהם שוקלים את האפשרות של עדכון “Offline” שיאפשר לאנשים לשחק גם כשהם מנותקים מהרשת, למרות הכל. לא סביר שהדבר הזה באמת יקרה אי-פעם, אבל אולי בכל זאת Ubisoft מתחילים קצת להבין שלא בטוח שהנזק היחצ”ני שנופל עליהם עכשיו שווה את הסיפור הזה.

ולבסוף, כאילו בשביל להבהיר לנו בדיוק מה גרוע בכל הסיפור הזה של ה- DRM החדש של Ubisoft, שרתי האותנטיקציה של Ubisoft קרסו, ובמשך עשר שעות לפחות – אנשים שקנו עותק לגיטימי וחוקי של Assassin’s Creed II לא יכלו לשחק בו. כל הכבוד ל- Ubisoft.

14 תגובות ל “עכשיו הגזמתם, פרק 3”

  1. boofinka מאת boofinka:

    Called it!
    http://idanz.blogli.co.il/archives/794#comment-2985

    אני לא יודע מה הדרך הנכונה לעצור את הפיראטיות, אבל אני יודע שזו לא הדרך. DRMים כאלו הן התגובה האינסטנקטיבית של חברות המשחקים וכמו כל תגובה אינסטנקטיבית, לא עומדת מאחוריה הרבה מאמץ להתאים לעולם האמיתי רעיון שעובד יופי על הנייר.

  2. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    לפי דעתי הדרך היחידה, ומדובר על הרע במיעוטו, היא שכל החברות יעברו לשירותי הורדה דיגטאליים ויפחיתו ממחיר המשחק את עלות ההפצה.

    אז כן, לא סביר שזה יקרה ;-), אבל זה נראה הפתרון הריאלי היחיד. סגה למשל מוכרת את המשחק החדש של סוניק ב30 דולר למחשב בעוד הגרסאות לקונסולות נעות בין 37 ל46 דולר. מצד שני סגה תמיד תמכה במחשב בצורה ממש טובה החל מימי שינובי ….

  3. boofinka מאת boofinka:

    זה לא עניין של מחיר- ולראיה, גש לאתר הטורנטים החביב עליך ותראה שם שגם משחקים של פופקאפ או משחקים שמופצים בחמישה-עשר, עשרה ואפילו חמישה דולרים עדיין נפרצים ומופצים ברשת. יש אנשים שעבורם כל מחיר מעל "חינם" הוא יקר מדי.

  4. swym מאת swym:

    לפחות לפי מה שהבנתי, שרתי האותנטיקציה של יוביסופט קרסו בגלל התקפה מקוונת של האקרים (שהיו כמובן עצבניים על מנגנון הDRM שלהם). אם זה נכון, אז אני לא חושב שזה נכון להאשים אותם בעצם הקריסה.

    אם נלך לאנלוגיות קצת קיצוניות, אז אפשר (ואפילו רצוי) להתעצבן ולהתלונן על מסעדה שמחליטה לדחוף לנו "דמי אבטחה" לחשבון. אבל אי אפשר להאשים מסעדה בזה שמחבל החליט לעשות שם פיגוע…

    חוצמזה, אני לא מבין מה הבעיה של אתרי משחקים "ללכלך את הידיים". אני חושב שבשביל לרדת לשורש התופעה בסקירה עיתונאית זה לגיטימי לחלוטין לבדוק אם הפריצות באמת קרו. זה בכל מקרה עדיף והרבה יותר הוגן מלצאת עם כותרות בומבסטיות רק על סמך שמועות לא מבוססות.

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    swym – העובדה שהם לא מאפשרים לי לשחק אם שרתי האותנטיקציה כושלים היא הבעיה – גם אם הם נכשלו בגלל התקפה של צד שלישי עוין. בהתאמה, אם תוכנה פותחת פרצת אבטחה במחשב שלי, ובגלל זה האקר כלשהו עושה לי נזק כלשהו – זה אשמת החברה המפתחת לא פחות משזה אשמת ההאקר.

  6. swym מאת swym:

    אנחנו לא נסכים כאן כנראה, כי לדעתי אתה מאשים את הקורבן. האם כשהאקר עושה לך נזק כלשהו בגלל שכתבת משהו בבלוג שעצבן אותו זו גם אשמתך שכתבת את זה?

  7. boofinka מאת boofinka:

    לא, משום שהפגיעה בעידן לא גורמת נזק ללקוחות שלו, שמשלמים לעידן ותלויים בזמינות הבלוג שלו על מנת להפעיל את המוצר שהוא סיפק.

    ובכלל, אני לא לגמרי בטוח באמינות ההצהרה הזאת של יוביסופט, זה נראה לי קצת יותר מדי נוח להפיל את את האשמה על "בוגה-ווגה-האקרים-מרושעים". איך אומרים באינטרנט? Pics or it didn't happen.

  8. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    swym – אני מאשים את הקורבן בזה שבגלל המעשים שלו, הוא לוקח אותי ביחד איתו ברגע שהוא קורס. אני יכול להמשיך לנסות לחשוב על דימויים משעשעים, אבל עזוב שטויות. בשורה התחתונה – מה אכפת לי אם השרתים של Ubisoft קרסו בגלל התקפה של האקרים, או סתם הפסקת חשמל עירונית? אני לא רוצה שבגלל משהו שלא תלוי בי אני לא אוכל לשחק במשחק Single Player. בדיוק כמו שאני כועס על Steam כשהמערכת מעזה להציג לי את ההודעה "This game is unavailable at the moment".

  9. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    התכוונתי לשאלת הכדאיות , אני חושב שמכירות דיגיטאליות יותר זולות מ50-60 דולר הן הדרך היחידה בה החברות עדיין יכולו להרוויח מממשחקי PC מהסיבה הפשוטה שגם להוזלות כאלו יש השפעה על הביקוש.

  10. boofinka מאת boofinka:

    יש סיבה מאוד פשוטה שההפצה הדיגיטלית לא זולה במכביר מהפצה רגילה [ואני לא מדבר כאגע על מבצעי סופ"ש בסטים]- המפיצים הפיזיים- חנויות, סוכנים, משווקים ושאר מרעי בישין- מחזיקים את התעשיה בשק האשכים הקולקטיבי שלה ומונעים ממנה למכור משחק בהפצה דיגיטלית במחיר זול יותר ממקבילתו הקופסאתית. למה? אינטרסים של רווח.

  11. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    בדיוק… אבל משנה לשנה נמכרים פחות ופחות משחקי PC בחנויות…

  12. replicant מאת replicant:

    AC2 עדיין לא נפרץ. הכאילו-קראק שנמצא באתרי הטורנטים עובד רק לחלק מאוד קטן מהאנשים, וגם אז המשחק נתקע/קורס באמצע משימות מסוימות.
    סיילנט האנטרס לעומת זאת כן נפרץ, מה שכנראה מצביע על כך שלשני המשחקים אין בדיוק את אותה ההגנה.
    נראה שייקח עוד הרבה זמן עד לפריצה אמיתית של AC2.

  13. גיימפאד » ארכיון » פיראטים, נמאסתם מאת גיימפאד » ארכיון » פיראטים, נמאסתם:

    […] נכון, Ubisoft הגזימו, אבל לדעתי ההגזמה של הפיראטים יותר […]

  14. גיימפאד » יוביסופט הם חבורה של מטומטמים מאת גיימפאד » יוביסופט הם חבורה של מטומטמים:

    […] עליו באופן קולקטיבי; שהוכיח לכולם כמה הוא באמת נוראי כשהשרתים של יוביסופט קרסו והמשחק לא עבד כמעט יום שלם, ובסופו של דבר יובי נשברו […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS