פיראטים, נמאסתם

עופר שוורץ| כללי הוספת תגובה

אני באופן כללי מתנגד לכל הטרנד של הפיראטיות. מעבר לעובדה שזה בתחום האפור מבחינה חוקית, וגורם לפעמים לבעיות למיניהן, אני חושב שמגיע לאנשים שעבדו קשה בשביל ליצור משחק/אלבום/משהו איכותי לקבל עליו כסף, ושזה גם יגרום לכך שייצרו עוד דברים איכותיים כאלה בעתיד.

לאנשים שמורידים משחקי מחשב באופן פיראטי יש הרבה טיעונים – המחירים של המשחקים גבוהים מדי, ה-DRM מעצבן/מיותר, צריך לדפוק את התאגידים הגדולים, ועוד.

אז למה כשחבורה של מפתחי אינדי מציעה חבילה של משחקים בלי DRM ובמחיר שאתם קובעים, 25% מהאנשים (וזה לא כולל BitTorrent ודומיו) מורידים את המשחקים באופן לא חוקי? כשאפשר, עם לא יותר מדקה השקעה + סנט בודד, להשיג עותק חוקי לגמרי של המשחקים האלה?

אחר כך כולם מופתעים כשחברות גדולות יותר מכניסות שיטות DRM מטורפות למשחקים שלהן. אז נכון, Ubisoft הגזימו, אבל לדעתי ההגזמה של הפיראטים יותר גרועה.

21 תגובות ל “פיראטים, נמאסתם”

  1. דור שמר מאת דור שמר:

    אני מסכים שזה לא בסדר, אבל תוהה כמה מה-25% הם ילדים שאין להם כרטיסי אשראי ולא מבקשים מההורים / ההורים מסרבים. זה בטח לא כולם וסביר להניח שגם לא חצי, אבל זה משהו שצריך לקחת בחשבון.

  2. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    מצד שני, כאמור, צריך גם לקחת בחשבון שהניתוח הזה כולל אך ורק את ההורדות מהאתר עצמו. לזה צריך להוסיף ביטורנט וכל שיתופי קבצים למיניהם, מה שאומר שהמספר כנראה הרבה יותר גדול.

  3. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    היום בפעם הראשונה ראיתי מקרה בו מעכבים שחרור של משחק ב -STEAM רק בגלל שתאריך השחרור לגרסת הקונסולות האירופאית עוד לא הוכרז. מה שיותר מעצבן שזה משחק של הורדה דיגיטאלית בלבד (Rocket Knight). אני בדרך כלל נגד פיראטיות מכל הסוגים, אבל שמישהוא יסביר לי למה חצי מהעולם (כל מי שלא גר בארה"ב) צריך לסבול…

  4. zipdrive מאת zipdrive:

    עופר, אני מסכים בהחלט (מה גם שזה לא תחום אפור, אלא שחור ממש), אם כי הנקודה של דור חשובה.
    עם זאת, אנשים הם קמצנים מטבעם (לפחות חלקם) ואפילו שאת הסנט הבודד ניתן לתת לצדקה, הם לא מוכנים לעשות זאת. חוץ מזה שיש כאלה שעקרונית מתנגדים לתת את כרטיס האשראי שלהם באינטרנט וכל מיני מוזרויות אחרות.

    איתי, מה הקשר לפיראטיות?

  5. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    איזה מין תירוץ מפגר זה, "מתנגדים לתת את כרטיס האשראי באינטרנט". או לחלופין, "ילדים שאין להם כרטיס אשראי וההורים מסרבים". מה, אם ההורים לא לקנות לכם משהו, זה נותן לגיטימציה לגנוב אותו? אני מתנגד לתת כרטיס אשראי באינטרנט, אז אני אפרוץ למחסנים של אמאזון ואגנוב משם ספרים?
    איכס.

  6. Morin מאת Morin:

    אני לא טוענת שזה חלק ניכר מהמקרים, אבל כבר קרה ששילמתי על משחק ולא הצלחתי להוריד אותו. זו התרחשות שהוא לא מתייחס אליה בכלל – מישהו שילם, התחיל להוריד, לא הצליח, וניגש ממקור אחר. (הוא כן מתייחס למקרה דומה, שבו מישהו משלם פעם אחת – אולי סכום גדול חד פעמי – עבור כמה חברים, במקום כמה סכומים קטנים).

  7. יובל בירב מאת יובל בירב:

    כן.

    יש לי שלושה הסברים שונים לפיראטיות המוזרה הזו.

    1. יש הרבה יותר אנשים שלא יודעים / יכולים / מוכנים לקנות באינטרנט ממה שאנחנו חושבים. למעשה, הרוב המוחלט של האנשים בעולם המערבי (שלא לומר בשאר העולם) לא קנה מעולם באינטרנט, בגלל שאין לו כרטיס אשראי / הוא מפחד / הוא לא יודע / הוא לא רגיל / וכן הלאה.

    2. יש הרבה מאוד שחקנים שהתרגלו שמשחקים רק מורידים, לא קונים, ולא רק שאין עם זה שום בעיה- אלא שעכשיו הם לא יקנו משחקים בפרינציפ. תחשבו, למשל, שמישהו כותב על החבילה הזו באתר כמו FXP, אני לא מצפה שהגולשים שם ידונו ברצינות על תשלום על החבילה הזו. זה הרי מנוגד לגמרי לתרבות ההורדות הרגילה שלהם.

    3. והנקודה הכי חשובה שמסבירה את התופעה היא זו: אפשר להוריד את החבילה הזו באופן פיראטי פשוט בלחיצת כפתור. כלומר, זה פחות מסובך מלקנות אותה, שאז ממש צריך למלא שדות בכל מיני מספרים. אנשים הם הרבה הרבה יותר עצלנים ממה שאתם חושבים.

    שורה תחתונה: מה שקובע כאן יותר מכל הן הנוחות, הפשטות, הנגישות- וההרגל. ההצלחה המסחררת של סטים מוכיחה את זה- ההכנסות מכל משתמש במערכת הזו רק הולכות וגדלות, כי ברגע שכבר התחברת, זה קל מאוד לקנות משחקים נוספים.

  8. menas מאת menas:

    רק 25%?
    תאמין לי זה הרבה הרבה יותר.
    ואם מחשבים גם את כל אלה שהורידו למחשב שלהם ופשוט נתנו לחברים שלהם בדיסק-האחוזים פה מגיעים לשמיים.
    אישית-קניתי בדולר ואני ממש מרוצה.
    בקשר לUBISOFT-פשוט עצוב לי עליהם-תיכננתי לקנות את AC2,את POP ואת AC:BH אבל כמו שזה מתקדם-הם הפסידו לא מעט דולרים עלי.

  9. תומר גבל מאת תומר גבל:

    למה לי להאמין לך? אתה לא מספק שום מידע, ולא ערכת שום מחקר בעניין. לדעתי המספרים האלה חסרי ערך לחלוטין; הם לא משקפים לא רווח אבוד (אין שום קורלציה בין אנשים שמשחקים משחק פיראטי לאנשים שהיו קונים אותו ממילא), לא אחוזי פיראטיות (מכל הסיבות שצויינו לעיל, לחומרא או לקולא) ולא כלום.

    בתור לקוח רב שנים שקונה -המון- משחקים, אני יכול לומר מניסיון החיים שלי שפיראטיות הולכת ונעלמת עם הגיל, ילדים ממילא אינם כוח קנייה (זה שהילד רוצה לא אומר שאבא או אמא יקנו לו עשרה משחקים בחודש) ולכן אין טעם בכלל לצרף אותם לסטטיסטיקות. הבעיה היא כפולה: תרבותית (שכן אנשים ממשיכים להעתיק ולגנוב גם כשיש להם אלטרנטיבות זמינות) ועסקית (שכן חברות המשחקים ממשיכות לייצר טכנולוגיות שפוגעות בלקוחות).

    בנימה אישית, אחרי הניסיון שלי בשנים האחרונות עם מנגנוני עדכון/DRM/אקטיבציה, אני יכול רק לומר תודה לפירטים — תודה להם יש לי גרסה למשחק (שקניתי במיטב כספי) שלא דורשת ממני להתכופף ולווזלן כל פעם שאני רוצה לשחק.

  10. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    zipdrive (א.ק.א המשחקיה), אני מתכוון שזה מקרה שיכול דווקא לפגוע בטיעונים נגד פיראטיות ולגרום גם לי שבדרך כלל קונה משחקים להוריד עותק פיראטי, פשוט כי אין לו דרך אחרת להשיג את המשחק…

  11. swym מאת swym:

    תומר:
    מסכים עם זה לחלוטין. כל המספרים והנתונים האלו הם נחמדים אבל מציגים תמונה חלקית בלבד, ומתעלמים מהמון מידע חסר. בטח שהם לא משקפים אחוזי פיראטיות (והלוואי על כל משחק 25% פיראטיות).

    איתי:
    מי אמר לך שבגלל דחיית גרסת הקונסולה של המשחק באירופה המשחק נדחה גם בSteam? אולי הוא נדחה בSteam בגלל אותה סיבה מקורית שגרמה למשחק להידחות בגרסת הקונסולה? (דוגמא אפשרית: כל נושא הLocalization לשפות אירופאיות התעכב קצת, מה שעיכב גם את גרסת הPC וגם את גרסת הקונסולה, רק שבPC אולי רצו/נאלצו להפיץ מראש את המשחק גלובלית בגרסה אחת שמכילה את כל השפות)

  12. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני רק רוצה להרחיב על מה שיובל בירב אמר (לפחות על הנקודה השלישית), ולהגיד שזה דווקא מאוד הגיוני שפיראטים יורידו משחקים מהאינטרנט בלי שום קשר לעלות שלהם – ברגע שמופיע קישור חדש באתרי הטורנטים למיניהם, אף אחד לא יודע כמה עולה המשחק המקורי.

  13. menas מאת menas:

    לעידן-למה הם צריכים לדעת?
    גם ככה כל המשחקים עולים 50$ (חוץ מאלה של אקטיוויזן-בזיליארד ויוביסופט כרגע) ורק משחקי אינדי עולים 15-20$ כך שאני מאמין שהם חושבים למשל שמתחמחים את CS ב200 ש"ח אז למה לנו לקנות את זה? (למרות שבסטים מוכרים ב20$).

    בקשר לפיראטיות-אני מאמין שבכמויות האלה יותר הגיוני שיש 80% פיראטיות לפחות ושאני אומר פיראטיות אני מתכוון גם למשהוא שקנה את המשחק,העתיק את ההתקנות ונתן לחבר.

  14. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    עידן – קשה לי להאמין שיש כמות משמעותית של אנשים שבאמת עוקבים אחרי אתרי הטורנטים ומורידים *כל משחק* שנוסף אליהם. אם אנשים הורידו את הבאנדל באופן לא חוקי, זה כנראה אומר שהם חיפשו אותו במפורש.

  15. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    לא יודע, קרה לא-מעט פעמים שסיפרתי לאנשים שמורידים משחקים ש"למה אתה מוריד את זה? אפשר לקנת את זה בחמש דולר?" או שאמרתי על משהו ש"מה? אבל זה נמכר רק בעשרים דולר בסטים!", והבנאדם שדיברתי איתו היה בשוק.

  16. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    סבבה, זה מסביר למה אנשים מורידים, למשל, את World of Goo וכו'. אבל מדובר פה על באנדל שכל מהות הקיום שלו היא PWYW.

  17. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    swym, זו רק השערה, אבל אני חושב שכל נושא ההגנה האזורית במחשב על הורדות דיגיטאליות (לא RETAIL),הוא מגוחך לגמרי ובדיוק כמו DRM, מדרבן פיראטים.

  18. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    נ.ב

    השערה שקראתי באחד הפורומים בתוך סטים ,אני מאמין שלאנשים שם יש קצת יותר ניסיון ממני עם הדברים האלו.

  19. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    "תוקן" – מוזר…

  20. iNDERU מאת iNDERU:

    בעיני זו באמת בעיה של תרבות/הרגל/עצלנות. פעם גם אני הייתי מוריד משחקים אבל הצלחתי לצאת מזה – בעיקר כשגיליתי אלטרנטיבות לקנייה בחנויות בארץ (ותודה לזיירמן שעזר).

    כשסיפרתי לידידה שלי על ה- bundle התגובה המיידית שלה הייתה "תצרוב לי", אפילו שאמרתי שמשלמים מה שרוצים. "אני לא מעבירה את כרטיס האשראי באינטרנט" – יש גם כאלה. בסוף אני קניתי לה את ה- bundle והיא תחזיר לי כסף, אבל זה לקח קצת שכנועים…

  21. גיימפאד » גניבה לאור יום מאת גיימפאד » גניבה לאור יום:

    […] נכתב כבר על עניין הפיראטיות בישראל, ונדמה שמקלדותינו עייפו מהעניין הזה. ובכל זאת, אם יש משהו שמטריד את […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS