The Humble Indie Bundle: ביקורת מהירה

עופר שוורץ| כללי הוספת תגובה

נותרו עוד 3 ימים עד סוף המבצע של ה-Humble Indie Bundle, וכדי לעזור לאלה מכם שמתלבטים האם לקנות או בכמה כסף לקנות (וגם כדי להתחמק מלימודים), ניסיתי בימים האחרונים את כל המשחקים, והנה ביקורת ראשונית ומקוצרת על כולם: (אם יהיה לי מה להוסיף בעתיד אכתוב ביקורות יותר מפורטות)

World of Goo – משחק פאזלים שבו אתם מקבלים כדורי goo וצריכים לבנות מהם מגדלים, גשרים, וכו', כדי להביא אותם למחוז חפצם. במשחק הזה למעשה שיחקתי כבר לפני כשנה וסיימתי אותו, ואני יכול להגיד שכל השבחים שהרעיפו עליו, וכל הסופרלטיבים שאולי שמעתם – נכונים. הוא מקורי, מבריק, כיפי, מאתגר, פשוט, מגניב, וגאוני. המפתחים שמו לב לכל פרט קטן, החל מהשלטים ההומוריסטיים שמדריכים אתכם במשחק ועד הפסקול המצוין, ולמעשה החיסרון היחיד במשחק הזה הוא שהוא נגמר. וברגע שהוא נגמר, זהו. אין רמה קשה יותר, אין אתגרים נוספים – מהרגע שסיימתם את המשחק, אין סיבה לשחק בו יותר לעולם. אבל עד אז, הוא יספק לכם כמה עשרות שעות של כיף אמיתי.

שורה תחתונה: אחד המשחקים המוצלחים שיצאו בשנים האחרונות. משחק חובה.

Aquaria – משחק Action/Adventure שמספר לכם את סיפורה של Naija, מין חיית-מים מוזרה ששוחה לה ברחבי הים/אוקיינוס/ווטאבר ומגלה שם דברים מעניינים. Naija יודעת לשיר, ועם הזמן היא לומדת כל מיני שירים שנותנים לה יכולות מיוחדות, די כמו קסמים. המשחק מכיל פעולה, קסמים, חקר וקצת חידות, והיד עוד נטויה. הכל עשוי בצורה יפה ומרתקת, ובתור בונוס גדול – המשחק עובד מצוין גם על הלפטופ שלי, Lenovo X200 נטול כרטיס גרפי, שאני תמיד שמח למצוא משחקים שהוא יודע להריץ. אזהרה אחת: מומלץ לכבות את מוזיקת הרקע, היא עולה על העצבים די מהר.

שורה תחתונה: משחק מרתק, ונראה שיש לו עוד הרבה מה להציע.

Gish – לא מזמן ראיתי את זה, וחשבתי לעצמי "באמת חבל שלא עושים משחקים באמת פשוטים כמו פעם". אז זהו, שטעיתי. Gish הוא בדיוק כזה – השליטה בו מסתכמת בחיצים, קפיצה ועוד 3 כפתורים, ומעבר לזה הוא פשוט כיף. הרעיון הוא שאתם שולטים ב-Gish, כדור זפת שחור שמסיבה זו או אחרת צריך לצלוח את הביוב של עיר זו או אחרת. Gish יודע להידבק לקירות, להחליק בצינורות או להפוך את עצמו למוצק, מה שמאפשר לו לשבור דברים. בעזרת יכולות אלה תצטרכו לנווט, להרוג אויבים, ולגלות איזורים סודיים (ובניגוד להרבה משחקים שמכילים איזורים סודיים, כאן באמת קשה למצוא אותם). זה באמת מהמשחקים הפשוטים והטובים, כולל מוזיקת רקע כיפית וחיוך מטופש. אה, וגם הוא עובד על הלפטופ.

שורה תחתונה: משחק פשוט, קליל, וכיף ממש. וגם מאתגר מחשבתית.

Lugaru HD – ללא ספק האכזבה הגדולה מבין החמישה. ב-Lugaru אתם משחקים ארנב לוחם, שארנבים רעים הרגו לו את המשפחה והוא מחפש נקמה. המשחק מתמקד באופן כמעט בלעדי בלחימה עצמה, קצת כמו משחקי Capcom הישנים (רק בתלת-מימד, וקצת יותר מושקע, מן הסתם). הקרבות מעניינים, אבל נראה שהמפתחים שכחו שצריך לשים לב גם לשאר הפרטים: הגרפיקה (למרות ה-HD בשם) מזכירה את שנות ה-90, העיצוב הכללי לא קיים, וסיפור הרקע נותן תחושה שהוא שם רק כי חייבים שיהיה משהו.

שורה תחתונה: יכול להיות שמי שיתחבר לקרבות באמת ייהנה מהמשחק, אבל אותי הוא מאוד איכזב.

Penumbra: Overture – משחק shooter/הרפתקה/survival horror. משלב אלמנטים של קווסט, התגנבות, בלשות ואימה. הרבה אימה. באמת. אני לא חובב סרטי אימה, בעיקר כי הם לא מפחידים אותי, אבל תקשיבו, המשחק הזה פשוט מפחיד. אווירה חשוכה, מוזיקה מפחידה, קולות רקע מוזרים ועוד, גורמים לכם להיכנס ממש לתוך המשחק ולהרגיש כאילו אתם שם בחושך, עם העכבישים והפחד ואלוהים יודע מה עוד. לא הגעתי עדיין מספיק רחוק כדי להגיד כמה הוא מאתגר או מעניין, אבל בינתיים אני מאוד נהנה ממנו.

שורה תחתונה: משחק מטורף, ממש כמו לחיות בסרט אימה. עשוי מדהים.

שורה תחתונה כללית: אני שילמתי $40 על ה-Bundle, ולדעתי זה היה שווה גם יותר. אלה משחקים מקוריים, איכותיים וכיפיים. אני חושב שאין שום סיבה בעולם לא לקנות את ה-Bundle הזה. בסופו של דבר, גם אם אתם משלמים דולר אחד, כולם יוצאים מזה מורווחים. ואם נתמוך מספיק בתעשיית האינדי, בתקווה יהיו עוד משחקים כאלה בעתיד.

9 תגובות ל “The Humble Indie Bundle: ביקורת מהירה”

  1. רד פיש מאת רד פיש:

    ויש עוד אחד! היום התווסף לחבילה (גם בדיעבד, למי שכבר רכשו אותה) Samorost 2, ההמשך לקווסט הפלאש שהיה מאוד פופולרי בזמנו. קול.

  2. אופיר מאת אופיר:

    אתה מעלה את הממוצע…
    http://blog.wolfire.com/2010/05/Linux-users-contribute-twice-as-much-as-Windows-users
    אני שילמתי 9.99$

  3. רענן מאת רענן:

    רכשתי (30 דולר, "המחיר המומלץ") 🙂
    אני חייב להודות שממש התאהבתי בוידיאו שמתאר את ה-bundle, ומבמיוחד בשילוב מוזיקת רקע – קריינות.
    אין לי טיפת זמן לשחק בזה, אבל אני אוהב את הקונספט של Pay what you like.

  4. המשחקיה » ארכיון הבלוג » החבילה העצמאית הצנועה מאת המשחקיה » ארכיון הבלוג » החבילה העצמאית הצנועה:

    […] אז מה יש לנו כאן? (לפירוט רב יותר, הסתכלו בגיימפאד) […]

  5. רענן מאת רענן:

    התחלתי לפני כמה ימים לשחק ב-Penumbra:Overture. שיחקתי משהו כמו 10 שעות.
    זה אחד המשחקים הכי מפחידים ששיחקתי בהם אי פעם, ללא שום ספק. לשחק אותו בחדר חשוך זה לא לבעלי לב חלש.
    חשבו שם על כל מיני אלמנטים שנועדו נטו ליצור אווירה מלחיצה (כמו סתם רעשי רקע של דברים שמתרוצצים מאחוריך או מלפניך) וזה עובד.
    ברמה האתגרית, החידות לא מסובכות אבל דורשות תנועה בין מקומות, ויחד עם אלמנט הפחד ממקודם זו משימה מאתגרת. מבחינת העלילה, היא מותחת ומעניינת.

  6. גיימפאד » ארכיון » Aquaria: נוסטלגיה? מאת גיימפאד » ארכיון » Aquaria: נוסטלגיה?:

    […] שיחקתי קצת באקווריה, אחרי שלא נגעתי בו הרבה זמן. שיחקתי כמה דקות, ופתאום זה […]

  7. גיימפאד » ארכיון » משחקי אינדי בזול Reloaded מאת גיימפאד » ארכיון » משחקי אינדי בזול Reloaded:

    […] זוכרים את ה-Humble Indie Bundle שהיה לפני חצי שנה? הקונספט היה מאוד מוצלח – חמישה משחקי אינדי מוצלחים בחבילה אחת, cross-platform ובלי DRM, במחיר שאתם קובעים, ומתחלק באופן שאתם בוחרים בין המפתחים ובין שני ארגוני צדקה. הבאנדל גייס במשך שבוע מעל מיליון דולר, והוכתר כהצלחה גדולה ע"י כל המעורבים בעניין (אפילו אני). […]

  8. גיימפאד » ביקורות קצרות על משחקים קצרים מאת גיימפאד » ביקורות קצרות על משחקים קצרים:

    […] Shadow Planet (אותו XBLA, אותו מחיר גבוה מדי) – אם שיחקתם ב-Aquaria, דמיינו גירסה אפלה שלו, בלי עלילה אבל עם מוזיקה הרבה […]

  9. משחקי העונה | המשחקיה מאת משחקי העונה | המשחקיה:

    […] מוזר שהגיע אלי יחד עם אותה חבילה צנועה שמעתי עליו דברים טובים, אז החלטתי לנסות… והשתעממתי! כן, המוזיקה נחמדה, כן […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS