עכשיו הגזמתם, פרק 2

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

ובכן, כפי שאתם יכולים לנחש, ה- DRM החדש של Ubisoft גרם לקצת רעש ברחבי האינטרנט. בין התגובות היו קריאות לחרם, טענות על כך שמדובר בפתרון האפשרי היחיד לפיראטיות, וסתם קריאות גנאי מתוסכלות. אבל התגובה הכי מעניינת היתה, כמובן, זו של Ubisoft.

הראיון הרלוונטי פורסם ב- PC Gamer כבר לפני יותר משבוע, אבל כהרגלי, הגעתי אליו רק עכשיו. הוא מכיל מעט מאוד פרטים חדשים, אבל בין השורות עולה נימה מאוד מעצבנת של זלזול. למשל, Ubisoft לא תפרסם מראש מה יהיו ההשלכות של ניתוק מהאינטרנט (“תצטרכו לחכות לביקורות, או לשמוע על זה מחברים שלכם”), ו- Ubisoft מסרבת להכיר באפשרות שהשרתים האינטרנטיים החיוניים לפעולת המשחק לא יפעלו בעתיד, ולהסביר ללקוחות שלה מה יהיו ההשלכות במקרה כזה. לקראת הסוף, הטון נהיה קצת דמגוגי:

The system is made by guys who love PC games. They play PC games, they are your friends

הנסיון של Ubisoft להציג את עצמם כאילו הם מעונינים שנוכל לשחק במשחקים שאנחנו קונים לנצח הוא, כמובן, בולשיט. Ubisoft לא יכולה להציג תוכנית בנוגע למה יקרה ביום שבו השרתים שלהם יפלו, כי אם השרתים האלה יפלו זה יקרה בגלל ש- Ubisoft סגרה אותם (כמו ש- EA עשתה עם שרתי המשחקים שלה לא מזמן), או כי החברה תפשוט את הרגל, ואז ממש לא יהיה אכפת להם מלקוחות ממורמרים. חוץ מזה, הנסיון שלהם להציג את יתרונות המערכת שלהם הוא גם דבילי להחריד. בניגוד למה שהם חושבים, העובדה שאני יכול להתקין את המשחק על כל מחשב שאני רוצה היא לא באמת יתרון – אני יכולתי לעשות את זה במשך שנים, עד שכל מיני חברות באו וניסו לאכוף עלי שיטות DRM משונות אחרות.

ובכל זאת, אין שום דבר מפתיע בסיפור הזה. התגובות של Ubisoft, כמו אלה של העיתונאים שמסקרים את ההתפתחויות בנושא או של הטוקבקיסטים מרחבי האינטרנט – הן צפויות לחלוטין. הדבר היחיד שנותר כאן עם סימן שאלה הוא משך הזמן שייקח לפיראטים לפצח את מערכת ה- DRM החדש, כמה מסובכת ליישום תהיה הפריצה שהם יציעו, והאם Ubisoft ימשיכו לדבוק בפתרון שלהם גם אחרי שזה יקרה.

זה מיותר בעיני לפצוח כאן בקריאות לחרם. קוראי הבלוג הם אנשים אינטליגנטיים (לפחות רובם, בכל אופן). הם יכולים לעשות את השיקולים שלהם בעצמם ולהחליט האם הדרישה לחיבור תמידי לאינטרנט היא משהו שהם יכולים לחיות איתו כשהם קונים את המשחק שלהם. גם קשה לי להגיד שאני, אישית, אוותר על המשחקים של Ubisoft שמשתמשים בשיטה החדשה, כי בכל מקרה לא ראיתי ברשימת המשחקים הזו אף משחק שתכננתי לקנות בחודשים הקרובים.

אבל אם זה משנה למישהו משהו, אז אני ממליץ לקנות את ה- Splinter Cell החדש רק בגרסת הקונסולות שלו. זה לא כאילו שתוכלו לשחק בו על הלפטופ שלכם בכל מקרה.

11 תגובות ל “עכשיו הגזמתם, פרק 2”

  1. swym מאת swym:

    לא שאני חושב לרגע שהצעד של יוביסופט מוצדק, אבל ה"התקנה על כל מחשב" שהם מתגאים בה היא לא בדיוק מה שיכולת לעשות עד היום בצורה טריוויאלית, אלא צעד לכיוון הCloud Computing: אתה תוכל גם לחזור למשחק השמור שלך מכל מחשב שהוא בלי שתצטרך להתחיל להעתיק קבצי שמירה ולשנות הגדרות כל פעם מחדש, וזה כבר יתרון נחמד (כמובן שאפשר היה לעשות את זה בצורה פחות דרקונית, כמו שValve כבר עושה עם Steam cloud).

  2. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    אם המערכת שלהם באמת תטמיע את המשחקים השמורים רק בתוך ענן בלי שום אפשרות לקרוא קבצים מהדיסק המקומי זה בהחלט יוכל (אולי) למנוע פיראטיות. מצד שני, עדיין מדובר במשחקים שבחלקם מיועדים לשחקן יחיד ולא ברור כמה אנשים יהיו סלחניים אם הם יידעו שהם תלויים בחברה כדי להפעיל את המשחק. תמיד היו בעיות עם משחקים ישנים שהתנהלו ברשת, אבל בדרך כלל זה קרה גם בגלל שהקהילה כבר לא הייתה מוגבשת כמו פעם, ופה זה פשוט לא פקטור.

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    swym – זה כן מה שיכולתי לעשות בצורה טריוויאלית. אל תבלבל בין יכולת התקנה על כל מחשב להבין שמירת נתונים שלי ב- Cloud. הם שני דברים שונים לגמרי. וכן, את ההתקנה על כל מחשב היה אפשר לעשות עם כל דיסק שקניתי בחנות, והיה אפשר לעשות את זה דרך Steam עוד לפני שהיה את ה- Steam Cloud. אם באמת היו חושבים על רווחתם של הגיימרים, היו מכניסים אפשרות שמירת משחקים ב- Cloud בלי שום קשר ל- DRM, כמו ש- Steam אכן עושה.

  4. שפי מאת שפי:

    העניין הוא שהם גם מונעים מכירת יד שנייה, שלדעתי זה לא בדיוק חוקי או ראוי. בכל מקרה – אתמול/היום (למרות שאני מקווה שזה יפתר עד שאני אחזור הביתה. גילינו בדיוק מה בעיית רשת יכולה לגרום – תקלה שקשורה לתאריך גרמה לזה שאי אפשר להתחבר לרשת ה PSN (של פליסטישן) עם מכשירים PS3, שהם לא סלים.
    זה הגיע לרמה כזאת שאי אפשר לשחק משחקים שלמים, אפילו שהם לא משחקי רשת. אתמול קיבלתי שני משחקים, Heavy rain ו deamons souls. אף אחד מהם לא מצליח בכלל לפעול בלי החיבור לרשת. כנ"ל לגבי trine, וכמובן משחקים שכן רציתי לשחק ברשת. כך שאני רק יכול לתאר לעצמי מה יחווה למשל מישהו שרק עבר דירה עם משחקים של יוביסופט למחשב, ואין לא עדיין אינטרנט (ואולי גם טלוויזיה) ופשוט לא יוכל לשחק עד שהקטעים האלה יסודרו.

    מצד שני, אני חייב לומר. שאולי סוף סוף בהפיראטים (ולצערי גם לא הפיראטיים) יתחילו להבין ממש מה ההשלכות של כל ההורדות הבלתי חוקיות האלה.

  5. replicant מאת replicant:

    למה שהמערכת הזאת תיפרץ? הרי משחקי מולטיפלייר עם סידיקי כמעט אף פעם לא נפרצים, נכון? אף פעם לא הצליחו למשל לפרוץ את המולטי של וורקראפט 3 או סטארקרפט או מאות משחקי מולטי אחרים, אז למה שדווקא את המערכת הזאת יצליחו לפרוץ? אני דווקא חושב שזה יהיה די מוזר אם יצליחו לפרוץ אותה, כי אז זה יעלה סימני שאלה גדולים בקשר לסיבה לכך שמשחקי מולטי עם סידיקי לא נפרצו עד היום.

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    לא נפרצים? הבעיה של משחקי מולטיפלייר עם סידיקי היא שאי אפשר לשחק בהם על שרתים "מקוריים". הרי לכל משחק מולטיפלייר רציני יש שרתים פרוצים, בדרגות שונות של איכות.

    במקרה הזה, לדעתי הצנועה, אפילו לא יהיה צורך בשרת פרוץ. הפיראטים פשוט יצליחו לשמור את המשחקים שלהם באופן לוקאלי.

  7. replicant מאת replicant:

    גם במערכת הנוכחית אתה יכול לשמור את המשחקים לוקאלית, אבל בדיפולט הם גם נשמרים תמיד על השרתים של יובי.
    זיירמן – אבל כשתשחק במשחק עם המערכת הזאת, הוא ידבר כל הזמן עם "השרת המקורי" שנמצא במשרדי יוביסופט… אז לא תוכל לשחק בכלל

  8. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    לפי מה שהבנתי, המשחקים השמורים בכלל לא נשמרים לוקאלית. אם הם נשמרים לוקאלית, זה רק אומר שיהיה יותר קל לפרוץ את המערכת.

    השאלה, בסופו של דבר, היא מה השרת המקורי נותן למשחק, שאתה לא יכול לבצע בלעדיו. הסיבה לכך ש- MMORPG-ים לא ניתנים לפריצה היא שהתוכן שלהם נמצא בשרת מרוחק. פה הדבר היחיד שיימצא בשרת מרוחק, לפי ההבנה שלי, הוא המשחק השמור – שהמחשב שלך מייצר, ולכן עדיין יהיה אפשרי לעקוף את הסיפור הזה.

  9. zipdrive מאת zipdrive:

    זה בלתי בדוק בעליל, אבל הבנתי שפה ושם מתחבאים במחשכי האינטרנט שרתי WOW פיראטיים, עליהם ניתן לשחק עם גרסאות פרוצות.

  10. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    עד כמה שאני יודע, כן, יש שרתים פרוצים של MMORPG-ים. אבל חווית המשחק עליהם הרבה פחות מוצלחת.

  11. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    טוב, נראה שהויכוח כבר לא רלוונטי. פרצו את ה-DRM:
    http://www.rockpapershotgun.com/2010/03/04/has-ubis-drm-been-cracked-already
    עכשיו היחידים שנדפקים הם אלה שמשלמים.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS