FTL: Faster Than Light – ביקורת

עידן זיירמן|ביקורת 18 תגובות »

FTL: Faster Than Light“לעזאזל!”, דפקתי על השולחן בתסכול. לכאורה לא היתה לי סיבה. סוף כל סוף הצוות שלי סיים להרוג את כל אנשי הצוות של חללית הפיראטים המלוכלכת שתקפה אותי – התרחיש הכי טוב שיכול לקרות בסוף קרב, מכיוון שאם אתם לא משמידים את כל חללית האויב ורק הורגים את הצוות שלה, אתם מסוגלים להוציא ממנה הרבה יותר חומרים, שמשמשים ככסף במשחק הזה. ה- Mantis שלי, גזע של גמלי-שלמה ענקיים, לוחמים מהוללים, אבל יודעים לתפעל ציוד אלקטרוני בערך כמו כומר מהמאה ה- 16, הסתכל בסיפוק על גופות הפיראטים שמסביבו, שיבח את עצמו על עבודה שנעשתה היטב.

הבעיה? בזמן שהוא היה עסוק בפירוק צוות חללית האויב לחלקי הבסיס שלהם (זאת לא מטאפורה לשום דבר. זה ה- Engi. הם באמת מורכבים מכמה חלקים), כמה יריות ממוקדות-היטב שלהם הצליחו לחדור את המגנים שלי, לפגוע לי בחיישנים, ולהצית אש בשני חדרים שונים בספינה – אחד מהם הוא חדר המגנים שלי. במהירות פתחתי את ה- Airlock בספינה, ורוקנתי את החמצן מכמה חדרים כדי לנסות לכבות את האש, אבל האויבים שלי הספיקו לירות עוד שתי יריות לפני שכל הצוות שלהם נהרג, שדילגו בקלילות על המגנים הלא-קיימים שלי בנקודה הזאת, ופגעו במערכת אספקת החמצן לספינה ובמערכת השליטה בדלתות שלי. וכך עמדתי בחלל בסוף הקרב. ללא אויבים, אבל עם חמצן שבורח במהירות מהחללית דרך ה- Airlock הפתוח ושום אפשרות לסגור אותו עד שאני אתקן את מערכת הדלתות שלי. מערכת שנמצאת בחדר נטול חמצן.

ניסיתי. באמת שניסיתי, אבל כמו שאמרתי, ה- Mantis האלה חושבים שהדרך הנכונה לתקן מערכת לסגירת דלתות (או מערכת אספקת חמצן, לצורך העניין) היא לדפוק עליה שוב ושוב עם פטיש. מעט החמצן שנשאר לי בחדרים אזל. אחרון אנשי הצוות שלי נחנק למוות. בעוד עשרות שנים מישהו אולי ימצא אותנו. שתי חלליות ללא אנשי צוות חיים, פגועות קשה, מרחפות זו לצד זו בחלל, שריד לאותו קרב אימתנים שהתרחש פה.

“נו טוב”, חשבתי לעצמי. והתחלתי משחק חדש.

המשך »

עידן בונה מחשב

עידן דקל|כללי 13 תגובות »

(עדכון: לבקשת הקהל, הוספתי גם מחירים לצד פירוט הרכיבים)

עברו כמעט ארבע שנים מאז הפעם האחרונה שקניתי מחשב. הרכישה ההיא הביאה איתה סדרת פוסטים בבלוג, כתבה ב"הארץ" ואף איום בתביעה על הוצאת לשון הרע מצידה של רשת מחשבים בפריסה ארצית, שאני מאמין שאין צורך שאזכיר את שמה בשביל שתדעו במי מדובר.

המחשב זכה לשם וינג (על-שם וינג ריימס. שניהם טיפוסים שחורים, שקטים וחזקים) ושירת אותי נאמנה. אבל הזמן עובר, וטבעם של מחשבים הוא להפוך למיושנים ולהזרק לפח לטובת דגם חדש ואטרקטיבי יותר. לכן, עם המעבר שלנו ללונדון, החלטנו להשאיר את וינג בארץ, בידיהם המסורות של ההורים שלי, ולקנות לי מכונת משחקים אימתנית יותר.

המשך »

תגיות: ,

גיימפוד, פרק 51: צביטת מלח

עידן זיירמן|גיימפוד 14 תגובות »

אני רוצה להתנצל מראש על איכות הקול של דני בפרק הזה. אני יודע, היא מזעזעת. ינחם אתכם מעט לשמוע שגם לא כזה תענוג להקשיב לו במציאות?

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod051-21.9.2012.mp3|titles=Gamepod Episode 51]

להורדה  המשך »

סביבות דינאמיות ו-Uncanny Valley של עולמות וירטואליים

עופר שוורץ|חפירות 11 תגובות »

אחד הדברים שהכי הפריעו לי ב-Mass Effect 3 הוא שאנשים לא זזים מספיק.

אני יודע, זו נשמעת כמו תלונה קטנונית אפילו בסטנדרטים שלי, אבל זה יכול ממש לשבור את ה-immersion כשמישהי אומרת בהתרגשות “אני חייבת ללכת!”, ואז נשארת במקום. מצד שני חשבתי, רגע, זה משהו שקורה המון במשחקי תפקידים. בדיאבלו אנשים לא זזים אף פעם; ב-Final Fantasy אנשים הולכים הלוך-חזור במסלולים מוזרים, גם אם הם נתקעים באנשים אחרים בדרך; באופן כללי ה-AI של ניצבים אקראיים במשחקים הוא בדרך כלל לא משהו. אז למה, אחרי הרבה מאות שעות שביליתי במשחקי תפקידים פחות מושקעים, דווקא ב-ME זה הפריע לי? אני חושב שהסיבה היא Uncanny Valley.

המשך »

משחקי אנדרואיד: אוסף ביקורות 4

עידן זיירמן|ביקורת 4 תגובות »

היי, תראו מה זה! אוסף ביקורות על משחקי אנדרואיד! כזה כבר לא היה לנו ממש הרבה זמן! (אם כי, למען האמת, אנחנו כל הזמן מדברים על משחקי אנדרואיד בפודקאסט שלנו).

המשך »

גיימפוד, פרק 50: מבצע של קוקה קולה

עופר שוורץ|גיימפוד 9 תגובות »

כן, גבירותינו ורבותינו, זהו פרק 50 של הגיימפוד! וכדי לחגוג את המספר השרירותי לחלוטין הזה, הפרק של השבוע הוא סטנדרטי לגמרי!

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod050-8.9.2012.mp3|titles=Gamepod Episode 50]

להורדה  המשך »


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS