לא הספיק לכם לקבל את סיכום השנה שלנו בטקסט? תקבלו אותו באודיו! וגם, אתם יודעים, עוד כמה דברים שלא דיברנו עליהם בסיכום בטקסט.
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod058-4.1.2013.mp3|titles=Gamepod Episode 58]שנת 2012 הייתה עמוסה מבחינתי בחוויות שונות ומשונות, גם מעולם הגיימינג וגם בעולם "האמיתי". בין היתר, הבשילו סוף סוף כמה משחקים שחיכיתי להם הרבה זמן, גם אם לא היה לי הרבה מאוד זמן לשחק בהם. אמנם אין ספק שהאירוע הכי משמעותי מבחינתי בשנת 2012 היה מעבר ללונדון, אבל היו גם כמה אירועים חשובים עבורי גם בתחום המשחקים. על חלקם לא אדבר כי כבר הזכירו אותם בהרחבה; כמו שהזכיר עידן את XCOM, שהיה המשחק הראשון מזה שנים רבות ששיחקתי בו פעמיים ברצף מהתחלה ועד הסוף ו-FTL, אחד ממשחקי האינדי היחידים שבאמת הצליח לתפוס אותי ליותר מכמה שעות בודדות.
טוב, אבל לגופו של עניין. מה שלושת האירועים המשמעותיים ביותר מבחינתי?
2012 היתה אחלה חמודה. הנה כמה מילים על מה שעשה לי אותה.
אחד הדברים שהכי הפריעו לי ב-Mass Effect 3 הוא שאנשים לא זזים מספיק.
אני יודע, זו נשמעת כמו תלונה קטנונית אפילו בסטנדרטים שלי, אבל זה יכול ממש לשבור את ה-immersion כשמישהי אומרת בהתרגשות “אני חייבת ללכת!”, ואז נשארת במקום. מצד שני חשבתי, רגע, זה משהו שקורה המון במשחקי תפקידים. בדיאבלו אנשים לא זזים אף פעם; ב-Final Fantasy אנשים הולכים הלוך-חזור במסלולים מוזרים, גם אם הם נתקעים באנשים אחרים בדרך; באופן כללי ה-AI של ניצבים אקראיים במשחקים הוא בדרך כלל לא משהו. אז למה, אחרי הרבה מאות שעות שביליתי במשחקי תפקידים פחות מושקעים, דווקא ב-ME זה הפריע לי? אני חושב שהסיבה היא Uncanny Valley.
פרק 46 של גיימפוד מובא לכם בחסות Seven Kittens, הדבר הכי טוב שאתם יכולים לשים ברקע של המחשב שלכם, ואז לשכוח על מה תכננתם לעבוד בזמן שהוא נמצא ברקע ורק לבהות בו כל הזמן.
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod046-6.7.2012.mp3|titles=Gamepod Episode 46]היו לי כמה שבועות מאוד עמוסים בזמן האחרון. בין לימודים, חו”ל, מילואים וכמה ימי מחלה, לא היה לי כמעט זמן פנוי. אבל עוד מעט נגמר הלחץ של סוף הסמסטר, ואחרי שאסיים את Lollipop Chainsaw (ביקורת בקרוב) נראה לי שהגיע הזמן לסגור סוף סוף את הטרילוגיה של Mass Effect.
כבר כמה שבועות אני מציץ ב-Origin כל סופ”ש, לראות אם במקרה יש מבצע על Mass Effect 3 (הרי במחיר מלא אני יכול לקנות אותו גם ממש ברגע שאני רוצה לשחק בו), והיום התמזל מזלי:
25 פאונד במקום 35 (בערך 40 דולר במקום 55) זה מבצע לא רע בכלל, במיוחד ביחס לזמן שעבר מאז שהמשחק יצא, אבל התמונה הזו כבר מעלה כמה תהיות: למה המחיר בפאונדים? למה המחיר של המהדורה המיוחדת הוא לא בפאונדים? למה המהדורה המיוחדת עולה 10000 יורו? למה אין בשום מקום אזכור ל-DLC של הסוף המורחב שיצא שלשום?