2007 – שנת ה-FPS הטובה אי פעם?

דורון יעקבי| כללי הוספת תגובה

הביקורות למשחקי נובמבר כבר באוויר, והמסקנה היא אחת: 2007 היא כנראה השנה הטובה בהסטוריה עבור משחקי FPS למחשב. שנת 2004 היא מתחרה רצינית, עם Half Life 2, Far Cry ו-UT2004, אך לדעתי נותרת מעט מאחור.

שימו לב לביקורות על:

אמנם ביקורות זה משהו שכדאי לקחת בעירבון מוגבל בדרך כלל, אך שימו לב שמדובר בביקורות על משחקי PC, שלהערכתי נוטות להיות פחות אכולות הייפ. בתור השוואה, Gears of War ל-X360 עומד על ממוצע ביקורות של 94, 5 נקודות יותר, למרות ההסכמה הדי גורפת שגרסת ה-PC טובה יותר.

תוסיפו למשחקים הנ"ל גם את BioShock, כנראה אחד משלושת המשחקים האהובים עליי בכל הזמנים. שלא לדבר על ה-Orange Box, שמכיל משחק Multiplayer אחד שמתקרב לשלמות, את משחק הפאזלים הטוב ביותר ששיחקתי בו, ואת ההמשך המדהים ל-Half Life 2, המשחק שעדיין עומד בראש טבלת הפייבוריטים שלי. ובל נשכח את UT3 הממשמש ובא.

התוצאה היא ש-א. אני מבזבז השנה יותר כסף על משחקי מחשב ושדרוגים למחשב מאי פעם, ב. משחקים מוצלחים אחרים, כמו MoH: Airborne ו-ET: Quake Wars יצטרכו להגיע לסלסלת המוזלים לפני שיגיעו למדף שלי, ו-ג. הכוונה שלי לרכוש קונסולה נעלמה כלא היתה. אני לחלוטין התכוונתי לקנות X360 במהלך 2007, אבל כרגע אני לא רואה את הטעם. גם כך אני בקושי מספיק לשחק בכל משחקי ה-PC שמעניינים אותי.

אז את אלו ממשחקי החודש אתם הולכים לקנות?

6 תגובות ל “2007 – שנת ה-FPS הטובה אי פעם?”

  1. פוק מאת פוק:

    שנה עצובה לי, הפכתי לשחקן FPSים T_T

    ואכן, גם אני חשבתי אולי לקנות 360 השנה. עכשיו באמת כבר אין סיבה. אולי PS3 בעוד שנה ככה, בגלל האקסלוסיבים.
    האמת? את היום בזבזתי על ווי ספורטס ועל TF2.

  2. יובל בירב מאת יובל בירב:

    הייפ הייפ הייפ הייפ הייפ הייפ הייפ הייפ….

    האמת היא שאין לי מושג, טרם שיחקתי באף אחד מהמשחקים הללו. לפי התגובות שאני קולט משחקנים רוב ההתלהבות היא מהגרפיקה ומהניצול של הכוח של הפלטפורמות, לא בגלל שיש משהו חדש מהותית במשחקים הללו.

    אבל אני אשמח להתבדות.

  3. גיא מאת גיא:

    גירס לX360 עמד על ממוצע של 94 כי לפני שנה הוא היה חדשני הרבה יותר. גירסת הPC טובה יותר? אז מה. גם גירסת הWII של RE4 טובה יותר מגירסת הGC. וגירסת הNinja Gaiden לPS3 טובה יותר מגירסת הXBOX.
    ככה זה: כשפורט של משחק יוצא באיחור של שנה-שנתיים, הוא צריך להוכיח את עצמו מול משחקים יותר חדשים ולהתמודד עם ציפיות שעולות עם הזמן. לפני שנה לא היה כלום שהתקרב למה שגירס מציג בX360 (אולי אובליביון). והיום? יש כותרים מרשימים למכביר, אז מן הסתם הציונים בהתאם.
    ואגב, הקופסא הכתומה מקבלת ציונים טובים קצת יותר על הPC מאשר על הX360. אולי גם זה מההייפ?

  4. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    גיא, אני לא חושב שזה קשור מול אילו משחקים חדשים GoW מתמודד. פשוט כשהוא יצא ההייפ לקראתו היה מטורף, וכעת ההייפ קצת שקע. לכן זו באמת היתה דוגמא לא טובה מבחינתי, כשאני חושב על זה, כיוון שהיא לא מעידה על אובייקטיביות מבקרי ה-PC. ייתכן שהמצב היה דומה אם המשחק היה יוצא קודם למחשב ורק אז ל-XBox.

    והקופסה הכתומה מקבלת ציונים קצת יותר טובים ב-PC כי היא טובה יותר ב-PC, אני חושב. Team Fortress 2 עובד שם הרבה יותר טוב – הודות לשרתי Dedicated אפשר לשחק משחקים של 24 ו-36 שחקנים בלי לאגים.

  5. גיא מאת גיא:

    דורון, לקראת GOW היה הייפ מטורף? אולי. ומה לגבי אססינס קריד? גם לקראתו היה הייפ מטורף ואנחנו רואים ממש עכשיו שהוא לא מקבל את אותם ציונים שGOW קיבל בזמנו. המשקל של ההייפ לא משחק פה תפקיד כל כך רציני כנראה.
    המשחקים מולם GOW מתמודד כיום, ובמידה מסויימת גם הההתקדמות בעולם המשחקים שאנו חווים משנה לשנה משפיעים בהחלט על הציון שלו – כי הם משפיעים על ציפיות המבקרים. הציפיות מGOW ב2006 שונות ופחותות מהציפיות מGOW ב2007 בדיוק כמו כל משחק אחר, ולכן המשחק צריך להתעלות על המקור בשביל להשיג ציונים יותר גבוהים, דבר שכמעט ואף פעם לא קורה (אולי למעט רידיק בהמרה לPC ונינג'ה גיידן בלק ש"הומר" בכלל לאותה קונסולה). זה קורה גם בהמרות ממחשב לקונסולה (HL2) וגם בהמרות מקונסולה לקונסולה (RE4). משחקים שיוצאים מאוחר יותר נוטים לקבל בקביעות כמעט מוחלטת ציונים נמוכים יותר.

    ואגב, אם הייתי צריך להעריך, אז הקופסה הכתומה מקבלת כנראה ביקורות טובות יותר לגירסת הPC בעיקר גלל שיש לה פחות ביקורות (כי עם מספר ביקורות עולה הציון בד"כ נוטה לרדת). קשה להגיד איזה גירסה יותר טובה כי לכל אחת יתרונות אחרים (יותר שחקנים באונליין בPC מול מולטיפלייר VS בקונסולה, מחיר יותר זול לPC מול מערכת אציבמנטס לקונסולה) ואני לא אהיה זה שאשפוט. מה שבטוח זה ששתי הגירסאות כנראה מצליחות להתעלות על הציפיות – כי לא בכל יום או אפילו שנה רואים ממוצעים כאלו.

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    בלי להפריע לויכוח, אני רק אציין שגם לגרסת ה- PC יש Achievements. לפרטים נוספים – פוסט הסטטיסטיקות על Half Life 2: Episode Two. 🙂

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS