נפלאות הסטטיסטיקה

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

בבלוג הזה יש, ללא ספק, הרבה יותר מדי פוסטים על ה- Orange Box. אי לכך ובהתאם לזאת אני מבטיח שלפחות אני אפסיק לכתוב כל כך הרבה על נפלאות המשחקים החדשים של Valve. כאילו, אחרי שאני אסיים את הפוסט הזה.

טום פראנסיס מ- PC Gamer UK (או כפי שנקרא הבלוג שלו, ג'יימס), אחד מהאנשים הבודדים בעולם שהשלים את ה- Gnome Achievement ב- Half Life 2: Episode Two, הפנה את תשומת הלב של הקוראים שלו (ובדרך – גם את שלי) לכך ש- Valve פרסמו את הסטטיסטיקות שהם אספו על שחקני Half Life 2: Episode Two (קישור אחרון לפסקה הזאת, אני מבטיח – זה נמצא כאן).

אני מאוד אוהב את הסטטיסטיקות ש- Valve מפרסמים. רק לפני כמה ימים הייתי בהרצאה שמסבירה עד כמה חשוב לאסוף סטטיסטיקות על המשתמשים של תוכנה כלשהי (תוך קבלת הסכמת המשתמשים וכיבוד הפרטיות שלהם, כמובן) על מנת לשפר ככל האפשר את חווית המשתמש… אבל אף על פי שיש הרבה חברות שעושות את זה (מיקרוסופט התחילה עם זה לא מזמן, למשל), יש מעט מאוד חברות שמפרסמות את התוצאות שלהן בעיני כל העולם. והנה, Valve זורקת את הסטטיסטיקות שלה לרשת. והחלק הכיפי ביותר הוא שהפעם הן יותר מפורטות מאלה של Episode One.

אז מה אנחנו לומדים מהן? קודם כל, ש- Valve קיימו את ההבטחה שלהן. Episode Two אכן ארוך יותר מ- Episode One, בערך בחצי שעה (זה נכון גם לגבי הזמן הממוצע, וגם הזמן המינימלי, אם מסתכלים על הגרף). חוץ מזה, הוא גם קל יותר – ההפרש לא קיצוני, אבל השחקנים שמשחקים בו מתים קצת פחות. מסתבר שבערך 2% יותר מהשחקנים (בהשוואה ל- Episode One), בתגובה, בוחרים לשחק בו ברמה הקשה.

אבל מה שיותר נחמד הוא ש- Valve מפרסמים גם את האזורים בהם מתים הכי הרבה שחקנים בכל מפה (מעניין אם זה מתעדכן בצורה חיה…). אני אצטרך לשחק במשחק פעם נוספת בשביל לרענן את הזיכרון שלי, אבל עדיין אפשר לזהות כמה אזורים (אני לא רוצה להגיד שום דבר מחמת הספוילרים – אבל תרגישו חופשי להגיב אם אתם מזהים את נקודת המוות במקום הזה).

מה עוד אנחנו יכולים ללמוד מזה? שרק 1% מהשחקנים היו פסיכים מספיק בשביל להשלים את ה- Gnome Achievement (כל הכבוד, טום), ושרק 4% מהשחקנים היו מספיק אובססיביים-קומפולסיביים (ארר… כמוני) בשביל לנסות להפיל את המסוק בלי לפספס אותו אפילו פעם אחת. חוץ מזה, אנשים אולי אוהבים את ה- Gravity Gun… אבל לא מספיק. קצת יותר מ- 10% השתמשו בו מספיק במשחק בשביל להרוג 30 אויבים.

ובכך, אנחנו מסיימים את המסע הקצר שלנו בעולם הסטטיסטיקות המשעשעות (?). אני רק מקווה ש- Valve יעשו את אותו הדבר גם עם Portal.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS