Universe at War: גרסת ההדגמה

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

בין האורנג' בוקס, ל- Crysis, ל- Bioshock שהתחלתי לשחק רק השבוע (אחלה משחק, תודה ששאלתם) – הייתי צריך לקחת הפסקה קטנה בשביל להזכיר לעצמי שעדיין יש ז'אנרים אחרים בעולם. אז הורדתי את גרסת ההדגמה של Universe at War (תודה, גיימר) ולקחתי את המשחק לסיבוב.

בתיאוריה, Universe at War הוא משחק מהיוצרים של המשחק המוצלח למדי Star Wars: Empire at War. במשחק, שלושה גזעים של חייזרים בוחרים בכדור הארץ בתור שדה הקרב שלהם. Universe at War אמור להיות משחק אסטרטגיה בזמן-אמת קליל למדי, שבו פרות (!) ובניינים שנמצאים בבעלותם של בני האדם החלשים משמשים כמשאבים עבור החייזרים הפולשים לכדור הארץ. בפועל – זה עובד, אבל זה לא ממש מדהים.

החבר'ה מ- Rock, Paper, Shotgun טוענים שהמסכים שנבחרו לגרסת ההדגמה הם לא ממש מדגם מייצג לאיכות השלבים במשחק הסופי. אני מקווה שהם צודקים. בעוד שהמסך השני בגרסת ההדגמה מצליח לשעשע (אחרי הכל, יש שם חווה!), המסך הראשון הוא גוש חום חסר עניין. מכיוון שקרבות הקרקע ב- Star Wars: Empire at War היו החלק המשעמם ביותר במשחק, אני מאוד מקווה ש- Universe at War לא יחזור על ההישג המפוקפק. אחרי הכל, ל- Empire at War היה את הקלף של "זה משחק של Star Wars!" שהיה מציל אותו בכל מקרה… אבל ל- Universe at War יש בסך הכל חייזרים בעיצוב משמים למדי, שלא יוכל להחזיק אותו במידה שהשלבים עצמם יהיו מרדימים מדי.

אם מתעלמים מנושאים כמו עיצוב השלבים – מכניקת המשחק יותר ממזכירה את זו של Command & Conquer. הקבוצות הצבאיות שנשלחות לשדה הקרב נמחקות מאוד מהר, והמשחק מסתמך על תחלופה מהירה של יחידות בליווי של כמה "ענקים" שעושים שמות בשדה הקרב.

הענקים האלה, לעומת זאת, נראים כמו הנקודה הכיפית ביותר במשחק. צבא החייזרים שמיוצג בגרסת ההדגמה מסוגל לקחת איתו לשדה הקרב "Walker", שיכול לאמן יחידות בחזית, ולנקות גלים שלמים של אויבים בזריזות וביעילות. ה- Walker הזה מחולק לכמה "נקודות שדרוג", שמאפשרות לכם לקבוע אם אתם רוצים שהוא יאמן חיילים יותר מהר, או ישמש בתור כוח התקפי יותר באמצעות ארבעה תותחי פלזמה נוספים. כאמור – זה עובד. מעבר להחלטות הטקטיות שהוא כופה על השחקן, פשוט כיף לשלוח את הענק האיטי הזה לשדה הקרב, לראות איך בניינים מתפוררים מתחת לרגליים שלו וקבוצות שלמות של חיילים הופכות לאבק בתגובה למראה שלו.

אבל ההתלהבות מה- Walker, אני בטוח, תשקע בסופו של דבר. ואז אנחנו נשאר עם משחקיות שלא תפיל אותנו מהכסא ועיצוב שלא ברור איפה הוא עומד. אז נכון, הרעיון של לרמוס בניינים מתחת לרגליים של יחידה ענקית מאוד קוסם בעיני, אבל אני חושב שאני אחכה לעוד כמה ביקורות לפני שאני אחליט אם אני רוצה לשים את הידיים שלי על המשחק הזה או לא.

2 תגובות ל “Universe at War: גרסת ההדגמה”

  1. שחר לנגבהיים מאת שחר לנגבהיים:

    שיחקתי בבטא, והרשמים שלי היו מאוד בינוניים.
    דבר ראשון, ה"היררכיה", אותה קבוצה עם צועדים ענקיים, תמיד ניצחה. למרות שלכאורה צריך לשמור על הצועדים ולהציב אותם מאחורה, תמיד אפשר היה להסתער איתם והם היו משמידים כמעט כל כוח שנבנה בזמן מקביל להם – במיוחד כשהשחקן הספיק לבנות שלושה צועדים.
    שתי הקבוצות האחרות חסרות קצת בתחום היחידה האחת שבאמת מסוגלת לשטח את שדה הקרב, ובסך הכל לא מאוד יחידויות.
    הרושם שלי היה של משחק שמחדש קצת, תוך דביקה במוסכמות הסוגה – ובדרך מוסיף ממשק מאוד חלקי ומאוד צדדי, שאמנם לא חורה לעין, אבל בעצם כמעט ומוציא כל סוג של פקודה שאינה תנועה וירי מהמשוואה.

  2. איתי מאת איתי:

    המוזיקה של EAW היא נהדרת. פרנק קפלינסקי עשה זאת שוב.
    ולחשוב שEA המטומטמים לא רצו אותו לC&C 3. מראה עד כמה הם מפגרים
    לפחות קומצ ווסטווד נשאר שם כדי לוודא שהם לא יהרסו את C&C כמו שהם מטיבים להרוס כל דבר משביל כסף

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS