Rising Eagle, טייק 1

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

במהלך יום שישי, Gamer העלה ביקורת (ראשונה בעולם!) על Rising Eagle. ממש קצת אחר כך, גם Vgames העלו ביקורת על המשחק. הציונים, למי שמתעצל ללחוץ על לינקים, הם 70 ו- 75.

בהתחלה זה נראה לי קצת מוזר. לא ששיחקתי במשחק, או משהו, אבל זכרתי שדורון ניסה את גרסת הבטא שלו, לפני קצת פחות משלושה חודשים, והרשמים שלו לא היו חיוביים מדי. אז שאלתי את דורון אם יהיה אכפת לו להתחלק איתי במחיר של המשחק (80 ש"ח – מישהו צריך להגיד לחבר'ה שפיתחו את המשחק שתחת שער הדולר הנוכחי זה יותר יקר להזמין אותו מהחנות הישראלית, ועדיף לכל החבר'ה הישראליים להזמין אותו מהחנות הבינלאומית) כדי שנבדוק אותו. הוא לא רצה. שאלתי אותו אם הוא ירצה לשחק בגרסת ההדגמה. הוא לא רצה. שאלתי את עידן דקל אם הוא רוצה להתחלק איתי במחיר של המשחק, והוא מלמל משהו בפאניקה על זה שאין לו כסף ועל הבעייתיות בהחזרת הלוואות שהוא לקח בשוק האפור. אישית, אני לא נוהג להוציא 80 ש"ח על משחק מרובה משתתפים שלא בטוח אם אני אהיה השחקן היחיד שישחק בו או לא. בחיית, אני גם ככה לא מתלהב ממשחקים מרובי משתתפים – הדבר האחרון שאני צריך הוא משחק סטייל-ווג'ימון שיחזיק מעמד בדיוק לחודשיים לפני שכל קהל השחקנים שלו יתנדף לחלוטין.

אז הלכתי להוריד את גרסת ההדגמה מ- Fileplanet – מה שכנראה יהיה ההקדמה של כל השחקנים שישמעו על Rising Eagle למשחק. ומה אני אגיד לכם – אם זו הולכת להיות הצורה שבה המשחק יציג את עצמו לעולם, יש לנו בעיה.

עם משהו אחד אני לא מסכים עם דורון – המשחק נראה די בסדר. הוא לא נראה מדהים, וזה לא ממש חוכמה לשפוט את קצב הפריימים לשניה שלו על המחשב שלי, שלא ידע גמגום מהו עד שהוא נתקל ב- Crysis, אבל כך או כך – לא התרשמתי לרעה כמו דורון, בזמנו. מצד שני, בהרבה מהחסרונות הבסיסיים במשחקיות שדורון דיבר עליהם לא הצלחתי להתקל, כי לא הצלחתי לשחק.

יש רק שרת אחד שמוקדש לגרסת ההדגמה (מדי פעם צץ שרת שני ברשימת השרתים, אבל רוב הזמן היא מכילה רק שורה אחת). זה לא מונע מהפעולה של "עדכון רשימת שרתים" להמשך יותר מדי זמן. חוץ מזה, הוא ריק כל הזמן. המשחק עצמו, כפי שדיווחו עליו בביקורות ב- Gamer וב- Vgames, הוא משחק מאוד מורכב – אבל לא ממש טורח להסביר את עצמו. ככה שמצאתי את עצמי קופץ כמו אידיוט מנקודה לנקודה בניסיון למצוא דברים שאפשר "לטפס" עליהם, כפי שראיתי בוידאו ה- Tutorial שצורף למשחק. אם היו עוד שחקנים, ייתכן שהייתי יכול לעקוב אחריהם פשוט ולראות מה הם עושים… אבל כאמור, השרת היה ריק. ככה שרוב הזמן הייתי תקוע בחלק קטן מהמפה בלי כל ידע לגבי הצורה שבה אני יכול להתקדם הלאה.

זה לא ממש אמור לעבוד ככה. אין שום סיבה לכך שלא יהיה איזשהו סממן ויזואלי לגבי המשטחים שמאפשרים לטפס עליהם, והמשטחים שלא. אפשר לעצב את המפות ככה שהן יכילו אותה כמות של אפשרויות ועומק טקטי, ועדיין יהיה ברור לחלוטין בכל רגע לאן צריך ללכת ומה נמצא איפה – פשוט צריך להסתכל על עיצוב המפות של Team Fortress 2 ולרשום הערות.

אבל זה עוד נחשב ב"בעיות קטנות". לי, כרגע, בתור שחקן שרוצה להתנסות ב- Rising Eagle – אין שום דרך. עד כדי כך – שהתחלתי לחשוד שאולי הבעיה טמונה, בעצם, בגרסת ההדגמה שמוצעת להורדה באתר שלהם. אחרי הכל, הגרסה הזאת ממוספרת במספר גרסה 1.099, כשב- gamershell.com אפשר להוריד גרסה שמסומנת ב- 1.1. האם זה יעזור במשהו? האם יהיו שרתים אחרים ברשימה? אין לי מושג, אבל אני הולך לנסות את זה. אחרי הכל, אם זה לא עובד – אין לי שום דרך להתנסות במשחק עד שהוא יצבור פופולריות. או שאני אקנה אותו. ומצטער, אבל זה לא עובד ככה.

5 תגובות ל “Rising Eagle, טייק 1”

  1. אילן גלר מאת אילן גלר:

    א. אני לא בטוח שהביקורת של גיימר הייתה הראשונה בעולם. אפילו באתר הרשמי של רייזינג איגל יש קישור לביקורת שעלתה קצת קודם.

    ב. מסכים איתך לחלוטין בנוגע לכך שרייזינג איגל הוא משחק מסובך להפליא, שלא ממש עוזר לך להתרגל אליו. מצד שני, בשל היותו משחק ישראלי, יש לנו את הפריוויליגה של להתלונן ישירות למפתחים – והם שמעו אותנו, והסכימו איתנו, ועובדים על כל מיני שיפורים בנושא הזה בדיוק. מבחינתם, איגל הוא פרויקט מתמשך. לדוגמה, בנושא הגרפיקה ספציפית, הם הצליחו לשפר אותה בצורה מדהימה בעדכון האחרון למשחק (ויכול להיות שאתה ראית את הגרסה המעודכנת, בעוד שדורון התרשם מהגרסה הישנה יותר).

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אחלה שיש לנו את הפריווילגיה הזאת – אבל לא מאתנו תגיע הצלחה כלכלית למשחק. כנראה שאני אדבר על הנושא הזה בפוסט עתידי, אבל קיבינימט – התחרות *הישירה* של המשחק הזה היא מצד Team Fortress 2, Enemy Territory: Quake Wars ו- Unreal Tournament 3. כל אחד מהם בנפרד אמור להספיק בשביל לגרום למפתחים של Rising Eagle לשקשק. שלושתם ביחד נראים לי כמו הסיוט של כל מפתח משחקים מתחיל, שמנסה לפרוץ לשוק עם Multiplayer FPS. אם *לי*, בתור מישהו שמאוד מעוניין במשחק, יש בעיה "להכנס" למשחק, זה לא מבשר טובות.

  3. גיא מאת גיא:

    תוסיף את באטלפילד לאפקט השיקשוק. זו באמת יומרות מאד כבדות למשחק הזה.

    ולא שיחקתי במשחק, אבל מההתרשמות של הביקורות פה, באמת נשמע כאילו למפתחים הישראלים יש חולשה רצינית בתחום של ממשק המשתמש ועקומת הלמידה. גם בבאלריום המשחק ממש ניסה להקשות על השחקן להיכנס אליו.

  4. בר מאת בר:

    אני צריך עזרה בהתקנה של המשחק שאני תמיד בה להתקין שזה גומר
    הוא כותב Are you sure you want to cance ❓
    אז מי שמבין תעזרי לי בבקשה

  5. עידן מאת עידן:

    זה סתם

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS