עידן קונה מחשב – פי.סי. סנטר

עידן דקל| עידן קונה מחשב הוספת תגובה

התחנה השנייה שלי בגיחה הראשל"צית היתה פי.סי. סנטר.

יצאתי מגולדטופ בעשרה לשבע, כשבשבע פי.סי. סנטר נסגרת. למזלי, שתי החנויות מספיק קרובות זו לזו, והצלחתי אפילו למצוא חניה בקרבת מקום.

לקח לי קצת זמן עד שמצאתי את קניון ערי החוף, בו נמצאת פי.סי. סנטר. לאחר מה שהיה בטח שתי דקות אבל הרגיש כמו, אהם, יותר (נגיד, ארבע), מצאתי את המקום. עברתי מהר את השומר והשתחלתי לתוך החנות, נושם לרווחה.

החנות עצמה היתה אכזבה ביחס לחנות ממנה בדיוק יצאתי. היא נראית אפורה למדי ולא ממש מזמינה אנשים פנימה. כמה מסכים כבויים, לצד מספר דומה של מארזים, ציוד היקפי גנרי ומאווררים. סולידית. אין שם שום דבר שמושך את העין, ואני מאמין שאם לא הייתי מתכנן להגיע אליה מראש, וסתם הייתי במקרה באיזור, הייתי חולף על פניה בלי מחשבה שנייה.

התיישבתי מול נציג מכירות, ואמרתי לו שאני רוצה לקנות מחשב. מאחר ששנינו היינו קצרים בזמן (הוא רצה ללכת כבר הביתה, ולי היתה עוד חנות לעבור דרכה. וללכת הביתה), לא בזבזנו זמן על שיחות חולין, או על היכרות. אני חושב שקראו לו יוני או ברק. הצעת המחיר לא ממש ברורה בקטע הזה.

אמרתי לו שאני מחפש מחשב לגיימינג, לא במחיר ספציפי. משהו שייבנה סביב ATI 4870, ויתאים לו מבחינת הביצועים. יוני/ברק בנה לי מחשב מאפס, ועבר איתי רכיב רכיב – שאל אותי לדעתי, ואז אמר על מה הוא ממליץ. בסופו של דבר, תמיד הלכתי על ההמלצה שלו. זו הפעם הראשונה שנציג המכירות לא הציע לי מפרט מוכן ואמר את דעתו עליו רק בדיעבד, ואני הרבה יותר אוהב את הדרך הזו מאשר את הקודמות. למרות שהתוצאה הסופית יכולה להיות זהה בשתי הדרכים, אני מרגיש הרבה יותר מעורב בדרך הזאת, ולכן גם יותר שלם עם המפרט.

ברק/יוני התחיל עם המארז. מאחר שאני ממשיך עם גישת ה"אין לי מושג במארזים" שעבדה כלכך טוב עד עכשיו, אמרתי לו שאין לי שום העדפה. הוא הציע את הThermaltake Soprano VX VD6000BNS. זה מארז שחור וסולידי, כמו החנות, עם הרבה מקום לכוננים, כרטיסים ואוויר שיזרום. אמרתי לו שבסדר.

הספק שהוא המליץ עליו הוא הThermaltake 550W W0134RI. גם עם ההמלצה הזאת הסכמתי. עם זאת, במבט לאחור, לאחר בדיקה באתר של Thermaltake, אני חושב שהייתי צריךך ללכת על ספק מסדרה שונה. לאו דווקא חזק יותר, אבל יותר מותאם לגיימרים. Purepower, לדוגמא. הספק הזה הוא מסדרת ה-TR2 של Thermaltake, שמיועדת יותר לשוק המיינסטרים ופחות לגיימינג. יש לה PFC פסיבי, בניגוד לאקטיבי של סדרת Purepower, וזרם נמוך יותר באופן יחסי.

אחרכך הגיע זמנו של לוח האם. ברקוני הציע את הGigabyte GA-EP45-DS3, בדיוק אותו אחד שהציע לי אופיר מגולדטופ, חצי שעה לפניכן. שוב, אין לי הרבה מה להגיד עליו – לוח אמצע הדרך שכזה. לא זוהר, לא מציע פיצ'רים נוצצים. סולידי. מה שכן, עכשיו אני שם לב שכרטיס הקול שלו, ALC889A HD audio, מציע תמיכה מלאה ב-Blu-ray, מה שאומר 7.1 ערוצי קול לא מכווצים (או בכיווץ lossless, לחובבי הניטפוק), שזה טוב לתוכניות שלי לעתיד.

אחרי לוח האם בא המעבד. בריוני תפס אותי לא מוכן, כשבניגוד לכל הקודמים לו המליץ לי לקחת מעבד כפול ליבה, ולא מרובע ליבות. אין להם תמיכה אמיתית נכון לעכשיו, והתוספת במחיר לא שווה את זה, לטענתו. חוץ מזה, תמיד אפשר לשדרג בעתיד. המעבד שהוא המליץ עליו הוא הCore 2 Duo E8400. יש לו מהירות שעון של 3GHz, מטמון של 6MB וכאמור – זוג ליבות. מה המילה שאני מחפש? אה, כן. סולידי.

לקירור המעבד המליץ בוני על Big Typhoon VX CL-P0310 של Thermaltake, גרסא משודרגת של הBig Typhoon P0114 מהמפרט שהוצע לי בגולדטופ. זה נשמע לי אחלה. אישרתי.

ועכשיו – זכרון. יונרק הציע קיט בן שני סטיקים של OCZ OCZ2G8004GK, שמהווים 4GB של זכרון בסה"כ, CL-5 במהירות של 800MHz. אני, כרגיל, אישרתי.

כשאמרתי לו שאני רוצה דיסק של 500 ג'יגה, כבר ידעתי שהוא יציע לי את הST3500320AS של Seagate. זה הדיסק שכולם מציעים, כל הזמן, כאילו אין חברות כמו WD או Maxtor יותר. אבל הי, אם כולם ממליצים עליו, כנראה שהוא לא יכול להיות גרוע.

למפרט הזה התווסף מאוורר Zalman ZM-F3 לקירור המארז, כרטיס מסך Sapphire ATI RADEON 4870 512MB (שוב, נראה שזו החברה היחידה שמייצרת כרטיסי מסך של ATI. כל חנות שלא עובדת עם יצרן ספציפי מציעה את הכרטיס הזה) וצורב AD-7200S של חברת Sony NEC (אותו אחד מהמפרט הראשון של גולדטופ).

כדובדבן על הקצפת, ביקשתי מבני שיכניס גם רשיון ל-Vista Home Premium להצעה. הוא הכניס, בלי שאלות או הצעות אחרות.

אז מה היה לנו:

מחיר סופי: 5,378 ש"ח.

וואו. מחיר שנמוך ביותר מ-600 ש"ח מההצעה הנמוכה של גולדטופ, וזה כולל מערכת הפעלה!

מצד שני, כשנזכרים שלקחתי מעבד שנמכר בחצי מהמחיר של המעבד שהוצע לי ע"י גולדטופ, הפערים מצטמצמים. אבל אם נוריד את מערכת ההפעלה מההצעה (סך של 475.32 ש"ח. זול בצורה משמעותית מהמחיר של גולדטופ) נקבל, גם עם ה-Q9550, מחשב שזול בכ-400 ש"ח מזה של גולדטופ.

יוניברק הוציא לי הצעת מחיר, והתחיל לעשות קולות של "היה נחמד, עכשיו תן לי לצאת מפה." אז אמרתי לו תודה רבה והלכתי, ממהר לחנות האחרונה לערב. בסופו של דבר יצאתי עם הצעה משובחת במחיר טוב מאוד, לדעתי. כאן כבר נכנס לשיקול האופי של החנות. אין מה להגיד – גולדטופ הרבה יותר מרשימה מפי.סי. סנטראבל האם ההבדל הזה שווה את ההפרש במחיר? את זה אני לא יודע. האם אני מוכן להוציא עוד 400 ש"ח רק תמורת הרגשה שקניתי במקום איכותי ואמין יותר (הרגשה שהיא לא בהכרח מוצדקת, דרך אגב. אין לי מושג מה רמת השירות של פי.סי. סנטר, וכבר למדתי שיש דברים יותר חשובים מאיך נראה הקנקן)? אין לי מושג. מה דעתכם?

9 תגובות ל “עידן קונה מחשב – פי.סי. סנטר”

  1. ארז מאת ארז:

    על איזה מסך החלטת ללכת בסוף ?

  2. עידן דקל מאת עידן דקל:

    עוד לא החלטתי. יש לי כיוון, אולי, אבל על זה בפוסט הבא.

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    בכל הנוגע לדיסק הקשיח, אני מוכרח להגיד שנראה לי שגם אותי המוכרים האלה שכנעו. כבר כמה זמן אני רוצה לחגוג את יום ההולדת הראשון של המחשב שלי ע"י הוספה של עוד דיסק קשיח לצורך גיבויים (ובדרך – כנראה לפרמט גם את הדיסק הקשיח הנוכחי שלי). בהתחלה חשבתי ללכת על דיסק קשיח זהה לדיסק הקשיח הנוכחי שלי (320 GB של WD – http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=299&language=en), אבל עכשיו אני חושב לשלם קצת יותר כסף, וללכת על הברקודה שכל הזמן ממליצים לך עליה.

  4. יניב דנן מאת יניב דנן:

    אני אישית לא מבין אייך אתה עוד לא קנית את המחשב הזה 🙂 בהצלחה

  5. גיא מאת גיא:

    אגב, אתה יודע שהקירור המקורי שמגיע עם המעבד של אינטל הוא שקט ומצויין? אין סיבה להשקיע במאוורר אחר אם אתה לא מתכנן OC

  6. תומר גבל מאת תומר גבל:

    אני בהחלט ממליץ לך על dual-core (במקום quad). למחשב גיימינג פשוט אין הצדקה להבדל במחיר, והג'יגה-הרצים הנוספים רק יועילו. תחסוך כסף, תשפר (ברוב המשחקים) ביצועים ותוכל להוציא עוד כמה גרושים על כרטיס מסך OC'd או (עדיף) על עכבר טוב.

  7. עידן דקל מאת עידן דקל:

    גיא, אכן שמעתי שאינטל שדרגו את פתרונות הקירור שהם מציעים עם המעבדים שלהם, אבל אני עדיין מעדיף פתרון חיצוני, מחברה מוכרת. אולי אני Old Fashioned, אבל אני מרגיש ככה יותר בטוח.

  8. ליאב מאת ליאב:

    עידן שלום,
    דבר ראשון אני רוצה להגיד לך סחתיקה על הכתיבה, נהניתי לקרוא את כל הביקורות על החנויות השונות.
    בקשר למפרט, אני יודע שכבר היו הצעות מגולשים (כנראה שוב הייתי בשירותים כמו בפעם ההיא שאלוהים חילק את המזל הטוב לאנשים :|), אבל אשמח לתת לך כמה טיפים:
    1. אין הבדל בין לוח P45 ללוח P43 חוץ מהתמיכה בCF, קח את זה כשיקול אם אתה רוצה CF כשדרוג עתידי.
    2. אני מאוד ממליץ על מארז CM 590 או "אחיו הגדול" ה690, שניהם מארזים מאווררים וטובים, היופי זה כבר עניין של טעם.
    3. מניסיון ה4870 אחלה כרטיס, אתה תהנה ממנו, חבל לבזבז את הכסף על ה260GTX כשכיום יש 4870 במחירים מצחיקים של 1200 שקלים.
    4. כמו בHWZONE גם אני ממליץ על ה222H, לפי הביקורת שלהם הוא אחלה מסך, והוא גם זול יחסית למסכי 22".
    5. קנה ספק כח של חברה מוכרת כמו SEASONIC, ENERMAX או CORSAIR, שמוכרות ספקים איכותיים.
    6. מעבד – כנראה הדבר שאתה הכי הרבה מתלבט בו בפוסטים שלך. אין כל רע בE8400 וע"פ בנצ'מארקים הוא חזק יותר במשחקים מחלק ממרובעי הליבה. אם אתה קונה מחשב ואתה רוצה להמנע משדרוג עתידי אז אולי כדאי לך לקחת מעבד כמו Q9400 שנותן אחלה תמורה למחיר, אבל לדעתי אתה גם תצטרך קירור טוב בשביל OC ל3GHZ. בכל מקרה נכון להיום E8400 הוא המעבד המומלץ ביותר למשחקים ביחס של עלות-תועלת. קירור למעבד גם הוא חשוב, אני ממליץ על AC FREEZER 7 או על OCZ VENDETTA
    7 ואחרון. אל תשכח שאחריות היא דבר מאוד חשוב בקניית מחשב ולא ראיתי אזכור לכך בפוסטים, תמיד תברר על טיב השירות של החברה במידה ומשהו משתבש/מתקלקל.

    המון בהצלחה, אמשיך לעקוב
    🙂

  9. רויטל סלומון מאת רויטל סלומון:

    פי.סי סנטר אולי לא סקסיים ונוצצים, אבל הם מוכרים רכיבים מצוינים, לא מבלבלים את המוח ונותנים שירות טוב מאוד. אני מרוצה מהם וממליצה בכל הזדמנות. ואני די בטוחה שקוראים לו יוני 🙂

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS