עידן קונה מחשב – גולדטופ

עידן דקל| עידן קונה מחשב הוספת תגובה

במהלך הפרוייקט חלפו מול עיני לא מעט שמות של חנויות, בתגובות פה בבלוג, בזאפ או בפורומים השונים. זה מה שציפיתי שיקרה, כמובן. הפרוייקט לא היה נחשב כאחד ממממשי הפוטנציאל שלהם אם זה לא היה ככה (מתנצל על המבנה הבעייתי משהו של המשפט, אבל לא הצלחתי להתאפק מלהכניס מילה עם כל כך הרבה מ"מים ברצף). מה שלא ציפיתי לו זה שכל-כך הרבה מהחנויות המומלצות יימצאו בראשון לציון. אני לא רוצה לפגוע באף אחד, אבל חוץ מקניונים, מה יש בעיר הזאת? יש סיבה שהעיר הזאת מופיעה ביותר מדי עמודי "אודותינו" של החנויות השונות?

בכל מקרה, הקדשתי את ערב יום חמישי לגיחה לראשון. סימנתי לעצמי ארבע חנויות ממערב ראשל"צ שדי קרובות זו לזו, ויצאתי לדרכי, בתקווה להספיק לבקר בכולן. ספוילר: זה לא עבד. ביקרתי רק בשלוש מהן, וגם זה בקושי.

החנות הראשונה בה ביקרתי היא גולדטופ מחשבים למרות שהבניין בו היא נמצאת נראה ישן וזנוח, החנות עצמה מרשימה מאוד. למען האמת, האסוציאציה הראשונה שהיא העלתה בי היא חנויות הפיות שאפשר למצוא באי אילו קניונים – מקום עם אווירה קסומה, מלא עד אפס מקום במוצרי צריכה שגורמים לחובבי הז'אנר לרטיבות קלה, ולכל השאר לגלגל עיניים ולחלוף על פניהם במהירות.

על שולחן בכניסה לחנות יושב לו מארז עמוס לדים שמחובר לטלוויזיית LCD מרובת אינצ'ים. מאחוריו, מעליו ומצדדיו אפשר למצוא מחשבים נישאים, אריזות של כרטיסים, מקלדות, עכברים, גאדג'טים ועוד כיד הדמיון הטובה. בהמשך נמצא קיר ה-Overclocking, עם שלל מאווררים, צלעות קירור, צינורות וכו'.

ההבדל בגישה בין החנות הזאת לשתי החנויות הקודמות בהן ביקרתי קופץ לעין כבר מהשנייה הראשונה, וברור לי מיד שהייתי שמח להיות לקוח של החנות הזו.

כעשר דקות אחרי שנכנסתי התפנה אלי אחד מנציגי השירות, ששמו, אם אני זוכר נכון, אופיר. אמרתי לאופיר שאני רוצה מחשב לגיימינג בסביבות 6-7K ש"ח, והוא הוציא לי מיד מפרט בסכום המבוקש. זה מחשב שהוא בנה ללקוח לפני שבוע, ומאז מכר לא מעט מחשבים במפרט זהה.

הנה מה שהוא הציע (הערת שוליים: הפעם אני לא צריך לנחש או להסתמך על הזכרון שלי – אני פשוט מעתיק את המפרט שכתוב בהצעת המחיר שאופיר נתן לי. מסתבר שחנויות שמעריכות את הלקוח שלהן מסוגלות להוציא הצעות מחיר):

מחיר כולל: 6,764.53 ש"ח.

 

מאחר שהמחיר נראה לי גבוה למדי (מעל 8,000 ש"ח אם אני אוסיף מסך, מקדלת ועכבר, שלא לדבר על מערכת הפעלה), תהיתי איפה אפשר לקצץ, בשביל להפוך את המחשב לפחות מחוררכיסים.

הזכרון היה הראשון להפגע. אופיר הסכים עם הצעתי לקצץ אותו בחצי ל-4GB, תמורת הפחתה של 400 ש"ח במחיר הכולל.

במעבד אופיר המליץ לא לגעת. למרות שמעבד כפול הליבות הפופולרי היום (E8500) עולה בערך מחצית מה-Q9550, החלפת המעבדים תפגע מאוד בביצועים של המחשב, לטענת אופיר.

לוח האם הוא לוח סולידי, שמבוסס על הצ'יפסט P45. לא משהו לכתוב עליו הביתה או בבלוג. אופיר טוען שלוחות המבוססים על צ'יפסטים מתקדמים יותר ייקרו את המחשב בצורה ניכרת, ולא ישפרו את הביצועים עד כדי כך. אני לא ממש מעוניין בזה, אז השארתי את הלוח במקומו.

על כרטיס המסך אין מה להרחיב. מי שעוקב אחרי הפרוייקט יודע שזה הכרטיס ששמתי עליו את העין עוד מלפני שהפרוייקט התחיל, ואני אשמח לראות אותו יושב בגאון על לוח האם שלי. כאילו, לראות אותו מטאפורית. אני לא בקטע של חלונות.

העברתי מבט מהיר על שאר הרכיבים, והעדפתי שלא לגעת בהם. במארזים, ספקים וקירורים למיניהם אני עדיין לא מבין, אבל מהקצת שלמדתי כאן בבלוג נראה שמדובר במוצרים איכותיים, מחברות ידועות ופיצ'רים מגניבים כמו Active PFC. הצורב לא באמת משנה לי, וגם לאופיר לא, מסתבר. זה הרכיב היחיד שנזרק כלאחר יד לתוך המפרט. רק צריך משהו שיצרוב DVD במהירות של X20. לא משנה של איזו חברה, או מה התכונות הייחודיות של כל כונן. זה היחס שצורבים מקבלים בכל חנות אליה הגעתי. על כל רכיב אחר, החל מהמעבד ועד המאוורר של המארז, אפשר באופן תיאורטי לפתח דיון שלם, אבל על צורבים אין לאף אחד מה להגיד.

שאלתי את אופיר לגבי כונן Blu-ray, שמאוד קוסם לי לצרף למחשב, אבל במחיר של 800-900 ש"ח, עדיין מוקדם מדי להכניס אותם למחשבים ביתיים. אולי בשנה הבאה.

אופיר בנה לי מפרט חדש, שמבוסס על הקודם עם מעט שינויים שהוזילו את המחשב כמעט ביותר מ-700 ש"ח. הנה הוא לפניכם:

מחיר כולל: 6,023.69 ש"ח

 

ההבדלים בין שני המפרטים כוללים, חוץ מהזכרון כמובן, ספק עם הספק מקסימלי נמוך יותר, צורב מחברה שונה וקירור מעבד של Thermaltake, במקום זה של Zalman.

אין לי בעיה עם אף אחד מהשינויים, וזה מפרט שאני הרבה יותר שלם איתו.

אם תרצו להוסיף גם מערכת הפעלה, רשיון ל-Windows Vista home Premium יעלה לכם 618 ש"ח. זה המחיר הכי יקר לרשיון שנתקלתי בו, במאתיים ש"ח בערך, ואני חייב להודות שאני לא מבין למה בכלל יש הבדלים. מיקרוסופט לא מפקחים על המחירים של התוכנות שלהם? בכל מקרה, אופיר לא ממליץ על ויסטה כי היא כבדה מדי, והציע שאני אשאר עם XP. אני נוטה להסכים איתו. אין סיבה לקנות את ויסטה כרגע, בטח שלא במחיר כזה, ובטח לא כש-windows 7 מעבר לפינה.

אגב, בלי קשר למפרט שלי, בסוף השיחה אופיר הפנה את תשומת לבי לערימה של רכיבים שנמצאה ממש מאחורי. לא שמתי לב אליה, כי היא השתלבה בין שאר המארזים והרכיבים שהיו על הרצפה בחנות (סוף היום, מארזים מורכבים מתחילים לצאת מהמעבדה לקראת משלוח ללקוחות). היו שם מארז ענק, זוג כרטיסי 4870X2 עדיין באריזתם המקורית, מאווררים, כוננים וכו'. מסתבר שמדובר ברכיבים שייכנסו כולם למחשב בשווי כ-27,000 ש"ח, שאמור להיות מורכב ברגע שאחרון הלקוחות (שזה אני) יעזוב את החנות, ומיועד ללקוח שיש ללו כנראה יותר מדי זמן וכסף על הידיים (ואני שונא אותו באופן רשמי).

כשמולי עומד מחשב שהמעבד שלו (QX9770) עולה יותר מכל המחשב העתידי שלי, קיבלתי קצת פרופורציה בקשר למיקומו של הבייבי שלי על הציר, כמו גם הגדרה מחודשת למושג "מפלצת".

בסופו של דבר, אני מסמן את הביקור ב"גולדטופ" כהצלחה. הוא הצליח למחוק את החוויה המשותפת משתי החנויות הקודמות שביקרתי בהן, הראה לי שעדיין יש מוכרים שמבינים מה שהם עושים, והיווה פתיח מצויין להמשך הערב, שעליו יסופר בפוסטים הבאים.

6 תגובות ל “עידן קונה מחשב – גולדטופ”

  1. ניר מאת ניר:

    גולדטופ לפחות נשמע חנות הרבה יותר אמינה וטובה מKSP ואייבורי (רחמנא ליצלן!!!)
    ניסית SKYPC? חנות מאוד אמינה ומחירים ממש נוחים. נמצא אפילו באז"ת הישן של ראשון. אגב, אתה גם מראשון? כי אני מנס ציונה 😆

  2. play-asia.co.il מאת play-asia.co.il:

    אני מאוד שמח לשמוע שהיתה לך חוויה מתקנת, בהצלחה בהמשך.

  3. גיא מאת גיא:

    זה נכון שגולדטופ יותר מקצועיים מהקודמים, והם כבר די הרבה שנים שם. בעבר הרחוק יצא לי לשמוע על מקרי שרלטנות או זיופים של החנות (אני לא יודע אם היא היתה באותה בעלות) אבל אני קניתי מהם רק פריטים בודדים כמו עכבר או ראוטר לפני שנים, ככה שמבחינתי היא בסדר גמור.
    אבל בכל מקרה, מהמפרט שלך ישר אפשר לראות שגם שם נקלעים לתסמונת ה"יותר מידי" ומציעים ספקי כח אוברקיל, 8 ג'יגה זיכרון שיכולים בעצם לפגוע בביצועים, וכל מיני מאווררים צורכי חשמל ומרעישים שאתה לא באמת צריך. אתה לא מתכנן OC במקרה, נכון?

    אם אתה כבר בראשון אז תרשה לי להצטרף על ההמלצה הקודמת לSKYPC שדווקא נמצאת באזור התעשייה המזרחי (ליד טיב טעם): קניתי אצלם את הGTS8800 שלי במחשב האחרון שהרכבתי, והאווירה בחנות היתה ממש נעימה. כשהגעתי הביתה גיליתי שהכרטיס מקולקל ולמען האמת לא ידעתי אם זה בגלל שהוא הגיע ככה או בגלל שדפקתי משהו בחיבורים שלו. כשחזרתי לחנות הם הכניסו ישר את הכרטיס לבדיקה אצלם במעבדה, וכשראו שהוא לא עובד הם החליפו לי אותו בכרטיס חדש בניילונים בלי לשאול שאלות בכלל. כל התהליך לקח פחות מחצי שעה למרות שהגעתי בלי התרעה מוקדמת, ואלו לדעתי המקרים שבהם חנות מחשבים באמת נמדדת.

    עוד אתר שהייתי ממליץ לך עליה הוא iqpc.co.il שלא מופיעה בזאפ. החנות אמנם קצת יותר רחוקה (באשדוד) אבל הבעלים איש מאד נחמד. שם קניתי את המסך למחשב שלי ואחד מאנשי החנות עבר איתי ביסודיות על ארבעה מסכים של דל עד שמצאנו אחד בלי אף פיקסל שרוף.
    מה שעוד יותר נחמד הוא האתר שלהם שמאפשר לך להרכיב מפרט מחשב בקלות ועם מבחר עצום של רכיבים – ולראות את המחיר הסופי בקלות כולל המחיר הנפרד של כל אחד מהרכיבים (וכולל אפשרות להדבקה נוחה באתרי אינטרנט).
    ניסיתי להרכיב הצעה זהה לחלוטין להצעה השניה שקיבלת (למעט המאוורר למארז שלא ראיתי אצלם אז שמתי אחד אחר במקומו) ומסתבר ששם אותו מחשב יעלה לך 5677 ש"ח כולל הרכבה. שווה לדעתי את הקפיצה לאזור התעשיה באשדוד. בכסף שתחזור אפשר לאכול ארוחת שחיתות זוגית באידי דגים.

  4. אור מאת אור:

    המחשב שלי מגולדטופ, ואני מוכרח לציין שלפחות מבחינתי הם בסדר גמור
    אני אמנם קניתי מהם הכל בחלקים והרכבתי לבד, ככה שהשירות היחיד מהם הוא האחריות על החלקים, אבל כשהיתה לי בעיה בצורב הDVD ( לאחר חודשיים ) הם פשוט החליפו אותו לאחד חדש.

  5. עדי מאת עדי:

    האמת? אף אחד לא בנה לך מחשב לגיימינג כמו שצריך.
    מעבד E8400 מספיק והותר.
    אם אינך מתכנן מערך CF או SLI אזי לוח עם בקר P43 מספיק והותר.
    זיכרון 4GB מספיק. למה בכלל לקחת 8GB??? לא הסבירו לך שאם אתה מתקין מערכת הפעלה 32ביט אתה יכול "רק" 4GB? ואם חפצה נפשך ביותר אזי חובה מע' הפעלה 64ביט?.
    אם פיספסתי את הנקודה הזאת אני מתנצל מראש על הפגיעה בהם ובך.
    למסך ברזולוציה של למעלה מ-1680X1200 אתה חייב/רצוי כרטיס מסך של ATI4870 עם 1GB זיכרון, או לחלופין כרטיס GTX260 MAXCORE.

    ספק כח של 550W מסידרה/חברה איכותית תשרת אותך נאמנה והכוונה לאנרמקס, קולרמסטר, זלמן, קורסאייר ודומיהם..

    לא כל מארז יכיל בתוכו מפלצת כמו הכרטיסי מסך שציינתי לכן חשוב לבחור מארז איכותי שלא יהיה רק ברזל שבתוכו יש חלקים, אלא מארז מרווח, איכותי, גדול ומאורר כמו שצריך.

    בהצלחה.

  6. עדי מאת עדי:

    אגב:הצורב של SONY/NEC זה זבל עלי אדמות..שלא תעיז לגעת בצורב הזה.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS