הפיראטים באים

דני מור| כללי הוספת תגובה

אתמול הועלה פוסט לבלוג של Major Nelson, הלא הוא מנהל הפיתוח של Xbox LIVE המתייחס לכל סוגיית הפיראטיות בקונסולה האהובה. הפוסט, שהיווה סוף סוף קצת שינוי מהיחצנות הקבועה ל-New Xbox Experience הבא עלינו לטובה – פונה למעשה לכל אותם אלפי אנשים שמתעניינים בכיצד לפרוץ את הקונסולה שלהם ולשחק משחקים פיראטיים. מסתבר שעד היום אנשים מופתעים כשהם מקבלים Ban קבוע לקונסולה שלהם ברגע שMicrosoft מזהה אותה כפרוצה. מאותו רגע והלאה, כל התכנים  ב-Xbox LIVE כדוגמת משחקים מרובי משתתפים, הורדות, וכמובן Highscores משותפים נחסמים לעד.

נלסון מתייחס ואומר כי כל מעגל הרווח שלהם תלוי בלעדית על כך שירכשו משחקים מקוריים, ולכן הם ימשיכו להילחם בתופעה בצורה זו. כל הכבוד לכם, אבל זהו ככל הנראה לא מאבק שבו תוכלו לנצח, במיוחד אחרי שייצא עדכון ה-NXE עוד כמה ימים שכל הנראה יביא איתו דור חדש של פריצות לקונסולה.

אותי כמובן לא צריך לשכנע – אם Xbox פרוץ וחסימה קבועה מ-Xbox LIVE, איך אני אוכל להמשיך להדגים לעידן שאני יותר מוצלח ממנו ב-Geometry Wars 2?

8 תגובות ל “הפיראטים באים”

  1. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    אני מכיר כמה אנשים שיש להם XBox פרוץ, רובם ככולם מעולם לא טרחו להתחבר ל-Live, אז אני בספק אם זה מטריד אותם. נראה שהקהל שמוריד את GTA 4 מביטורנט לא חופף את הקהל שרוצה לקנות את Worms מה-Live Arcade. לפחות בישראל.

  2. דני מור מאת דני מור:

    ישראל זו דוגמה ממש רעה לכל ענייני צריכת משחקים. זאת עובדה עצובה.
    אז אני מסכים 🙂

  3. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    אני לא מבין גדול בפריצות, אבל יש כל מיני טריקים כמו לכבות ולהדליק את הפריצה, בקיצור, הבאנים הם לא אלו שיפתרו את הבעיה…

    ומה בדיוק זה נותן למיקרוסופט? מישהוא שנחסם יהיה כל כך מבואס שהוא ילך ויקנה קונסולה חדשה?! וחוץ מזה, משחקי הOffline עדיין יעבדו בקונסולה כזו, לא? 👿

  4. דני מור מאת דני מור:

    יש טריקים, אבל זה גבולי. עדיין יש סבירות שכל עדכון שבמקרה יירד לך לקונסולה יהיה זה שיזהה אותך כפרוץ, ואז תדפק. זה מספיק בשביל לאיים על צרכנים אמריקאים שחשוב להם התוכן Online, ויש המון כאלה.

    אבל כן, זה לא מאיים על ישראלים, שרק רוצים לשחק בלי כסף. אין ספק.

  5. play-asia.co.il מאת play-asia.co.il:

    אני לא פרצתי אף אחת מהקונסולות שלי, ויש לי את שלושתן. אין ספק שמשחקים עולים הרבה כסף, ולכן אני קונה מחול, ומקדם קנייה מחול. אבל זה קצת עצוב שאת כל הכסף על קונסולות ומשחקים אני מוציא מחול במקום שהוא יגיע לאנשים בארץ, לא חבל? אם משחק ל XBOX למשל היה עולה 250 בארץ, הייתי קונה פה, אפילו אם הייתי מסוגל להשיג ב 200 מחול.
    לגבי הפיראטיות, אני לא אוהב אותה בגדול. אבל יש דברים שהם מובנים לי בה. אין ספר שמשחקים זה דבר יקר, ויש עוד דברים רבים אחרים שהם יקרים יותר מידי, ולהוריד משחק או סרט, זה קצת כמו למצוא שטר של 50 ש"ח ברחוב, זה כל כך נגיש שזה לא מרגיש כמו פשע לאנשים.
    ואחד הקטעים העצובים זה שהם די צודקים בהרבה נקודות. היה עכשיו פרק במשחקיה, שהם דיברו על למה כן ולמה לא, למרות שלא היה להם יצוג מתאים לפירטיים. בכל מקרה הם סיפרו על חברה אחת, שבדקה מה ההבדלים במכירות בין משחק שהם עשו לו הגנה כמו שצריך, למשחק שנפרץ, וזה היה מכירה נוספת על כל 1000 הורדות. אם אני מבין משהו במתמטיקה, זה אומר שרק 1 מכל אלף פירטיים היה קונה את המשחק רק בגלל זה שאין לו פריצה. ואם נגיד אפילו שעל כל 1000 יחידות שנקנו, יקנו בגלל ההגנה 5 יותר, זה עדיין הבדל של פחות מחצי אחוז ברווחים.
    האם כל הרעש מוצדק?

  6. גיא מאת גיא:

    הhighlight של קונסולת הX360 הוא האונליין.
    לPS3 יש נגן בלוריי ואת הפרנצייזים הגדולים של סוני, לWII יש את הגימיק של השלט ואת הדמויות המוכרות של נינטנדו, ולX360 יש אונליין.
    זה הדבר הכי גדול שמיקרוסופט ניסתה (והצליחה) לקדם עם הקונסולה. הם הפכו את כל חווית המשחק לעשירה יותר בזכות האונליין: דמואים, משחקי ארקייד, תוכן נוסף, גיימרסקור, מולטיפלייר פשוט ונוח. זה הערך המוסף שמיקרוסופט ניסתה לתת לקונסולה שלה.

    וכשהערך המוסף של הקונסולה הוא האונליין שלה, רוב האנשים שקנו אותה בדרך כלל כן יהיו מעוניינים באפשרויות האונליין (כי מי שמעוניין בנגן בלוריי כנראה יעדיף את הPS3). עצם הידיעה שפיראטים שנתפסים לא יוכלו להנות יותר מהאונליין של הקונסולה גם במשחקים שהם קנו או יקנו (במידה ו"יחזרו למוטב) הוא עונש שכנראה מספיק חמור בשביל להרתיע פיראטים פוטנציאלים מלעשות את זה. העובדה הי בסיסית היא שלמרות שקונסולת הPS3 לא נפרצה עד היום (בגלל עלויות צריבת בלוריי כנראה) עדיין משחקים המולטיפלטפורם מוכרים יותר טוב על הX360 שכבר נפרצה.

    אותם פיראטים בודדים בישראל שמעולם לא טרחו להתחבר ללייב הם מלכתחילה לא הקהל הפוטנציאלי של מיקרוסופט. הרי אם לא היתה מתאפשרת להם הפריצה זה לא שהם היו עוברים לקנות משחקים – הם היו נשארים עם הPS2 הפרוצה שלהם או מורידים משחקי PC. בלי חיבור לאונליין הם יוכלו להמשיך לשחק בCOD4 או היילו 3 בסינגל, אבל מה זה שווה כשכל הפעילות המעניינת והתוכן הנוסף להורדה נמצאים בלייב? אותם פיראטים שכן מעוניינים בזה והתמכרו לאונליין, יאלצו כנראה לקנות קונסולה חדשה ומשחקים חדשים ככה שמיקרוסופט גם מחנכת את הצרכן וגם מרוויחה לקוחות נוספים (וכן, יש פיראטים שבלית ברירה עושים את זה)

  7. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    בארץ יש הרבה מקרים אבסורדים, ואני אתן דוגמה לא דווקא מעולם המשחקים : אפשר לראות את סאות'פארק באתר הרשמי של הסדרה, אבל לחלק מהגולשים בארץ הפינג הוא פשוט גבוה מדי ויש ניתוקים (בדקתי אצלי ואצל חבר). פעם היו פרסומות כל כמה דקות, אבל עכשיו גם הפרסומות הן בעצם קליפים מהסדרה , ואין שום פרסומות אחרות בעמוד. בתיאוריה יש פה 0 הכנסות. היחידה שמפסידה מזו היא הוט, אבל בכל מקרה אף אחד לא יעבור חברה בשביל תוכנית אחת…

    אז כן, יש מקרים שבהם הטיעונים בעד הפיראטיות יכולים לקרוע את הטיעונים בעד לגזרים… למרות שאני חייב להודות שלא מצאתי מקבילה בעולם המשחקים. 😆

  8. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    את הטיעונים בעד -> את הטיעונים נגד.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS