חברים חדשים בשכונה

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

לפני שנה, ניצלתי את הבמה הזו כדי לציין מספר גדול של בלוגים ישראליים בנושא משחקי מחשב שהתחילו לצוץ ברחבי הרשת. מאז, קרו לא מעט דברים. חלק מהבלוגים אכזבו והפסיקו את העדכונים שלהם כמעט לחלוטין (כמו הבלוג של ויגיימס או "המטווח"), ונעקפו בסיבוב ע"י בלוגים אחרים כמו GamesGirl (שהעלתה את קצב העדכונים שלה לאחרונה, אבל ממש בלי לפגום באיכות הפוסטים).

בכל התקופה הזו, "המשחקיה" הצליחה לשמור על הקצב הקבוע שלה בקצב כמעט מעורר-הערצה. הבעיה היתה שזה בעיקר השאיר אצלי טעם של עוד. בין הפודקאסטים של RPS ו- PC Gamer, ייחלתי לעוד פודקאסט משחקים מוצלח בשפת הקודש. ובסופו של דבר, קיבלתי את זה.

קוראים להם "פאנבויז". הם שלושה חבר'ה, שלכולם יש בבית פלייסטיישן 3 וכמויות משתנות של זמן פנוי להשקיע בו, והם מבלים כשעה בכל פעם בדיבור על החדשות האחרונות מעולם משחקי המחשב והוידאו, סיקורים של המשחקים שהם שיחקו בהם לאחרונה, ותשובות לכל מיני שאלות באיכות-משתנה. האיכות של ההקלטה מעולה, העריכה מצויינת, ובסך הכל, מדובר בדרך מוצלחת להעביר בכיף את הפקק היומי בנתיבי איילון. ההאזנה מומלצת בחום.

11 תגובות ל “חברים חדשים בשכונה”

  1. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    לא הקשבתי להרבה פרקים כי מבחינתי יש שם קצת Console Overdose :P, אבל הרעיון שמקדישים לכל נושא כמה דקות (בדיוק ההפך מהמשחקיה) בהחלט יכול להתאים לחלק מהאנשים.

    יש גם את "גיימינג זה לחלשים",לא?

  2. יובל בירב מאת יובל בירב:

    זו הזדמנות להוציא קצת קיטור על חוסר הפרגון במדינה הזו. סליחה, זה יהיה ארוך, אבל אין כמעט בלוגים שמתעסקים במה שקורה בביצה הזו שלנו.

    לפני שנתיים וחצי בערך התחלנו בויגיימס לארח בלוגים, פודקאסטים וכו' בנושאי משחקים (ואפילו קומיקס) ולתת להם קידום באתר. שנה לאחר מכן התחלנו לעשות מעשה מוזר ממש, ואנחנו מוציאים לינקים מהעמוד הראשי שלנו ישירות לבלוגים עצמאיים כדי לקדם אותם.

    אחרי שנתיים הבינו גם בגיימר שזה טוב לקדם בלוגים בנושאי משחקים, אבל מה הם עושים? מעתיקים את הטקסט אליהם (אסור לבזבז דפים נצפים…). זה למשל מה שהם עושים עם פוסטים נבחרים מהבלוג שלך בעצמך. לדעתי זה מסריח, אבל בסדר, אני יכול להבין את האינטרס שלהם.

    מה שמעצבן אותי שיוזמות חדשות בתחום הזה, כמו "פאנבויז" ו- Games.co.il, לאן הן הולכות כדי לקבל קידום? לגיימר, למרות שאצלנו הם יקבלו הרבה יותר קידום, וגם יקבלו לינק ישיר במקום שיעתיקו מהם את התוכן וישתו להם את מעט הדפים הנצפים שיש להם.

    אישית, אני מוצא את זה מביש, מעליב, ומגוחך. למה אני צריך לרדוף אחרי "פאנבויז" כמו קבצן ולמצוא עדכונים שלהם ב- RSS, בעוד בגיימר וב"פלייזון" מקבלים מהם עדכונים שוטפים? מה, אני לא בן אדם? למה אני טורח לפנות ביוזמתי(!) ל- Games.co.il ולהציע להם שיתוף פעולה שיעזור להם להתקדם, מייעץ להם מהנסיון שלי, ואז צריך לראות שהם מפרסמים כתבות מלאות בגיימר ותורמים להם תוכן בחינם?
    אפילו את הנימוס הבסיסי של להודיע לי מראש בשיחת טלפון או באימייל שהם בוחרים בסוף לעבוד בלעדית עם "גיימר" הם לא טרחו להשקיע.

    דוגרי, אני מרגיש ממש מטומטם שאני מקדם בלוגים ופודקאסטים עצמאיים אם ממילא מה שהם רוצים זה לעבוד עם אתר קטן יותר שנותן להם פחות כבוד וגם שותה מהם דפים נצפים.

    איך לדעתכם אני אמור להרגיש?

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    יובל, אני מרגיש, ולא בפעם הראשונה (היה, למשל, את זה, וגם זו לא היתה הפעם הראשונה: http://idanz.blogli.co.il/archives/455#comment-1022), שאתה מנצל את הבלוג שלי בתור פלטפורמה נוחה בשביל לקדם את האינטרסים שלך במאבק המתמיד מול Gamer. בעבר, החשש שלי התממש והתגובות שלך ושל אילן גלר היו התגובות הראשונות (שאינן ספאם) שמחקתי בבלוג. אני לא צריך להגיד לך שהמקום שלך להתלונן על יחסיהם של Games.co.il ו"פאנבויז" אליך הוא בפניהם, ושמה שאתה עושה הוא, בלשון המעטה… לא מנומס. האנשים שמגיעים פה לבלוג בטח לא צריכים להגיד לך איך אתה אמור להרגיש.

    איתי – "גיימינג זה לחלשים" מתפרסם לפעמים בנוסף ל"פודקאסט זה לחלשים" (http://www.halashim.com/podcast/), הפודקאסט של ארז רונן ואהוד קינן. אבל בניגוד ל"פאנבויז" או "המשחקיה", תדירות הפרסום שלו מאוד קטנה (עד עכשיו יצאו קצת פחות משלושים "פודקאסט זה לחלשים", ורק שני "גיימינג").

  4. יובל בירב מאת יובל בירב:

    כאמור, הבלוג הזה זה המקום היחיד שאני מכיר שבו יש דיון על ביצת המשחקים הישראלית ואתרי המשחקים שבתוכה. אבל זה האתר שלך, תעשה מה שאתה רוצה.

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    דיון על אתרי המשחקים הישראליים זה נחמד והכל, אבל ההודעה הקודמת שלך זה לא פתיחת דיון, זה השתלחות.

  6. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    סתם נקודה למחשבה, שי זלדיס מgames.co.il לא היה פעם כתב של Vgames?! י

  7. אבישי רויטבלט מאת אבישי רויטבלט:

    waaa?
    איכשהו תמיד אני נופל בין הכיסאות כשמדברים על "חברה חמודים וחדשים שעושים פודקאסט גיימינג". כאילו הלו?!?! אני עושה וידאו בלוג! טאם טאם טאם!
    אבל לא משנה, אני לא נעלב.. אני חזק!

  8. Random Otaku מאת Random Otaku:

    תודה על הפרסום של "פאנבויז", עכשיו יהיה לי משהו לשמוע בדרך לעבודה.

  9. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אבישי – כתבתי עליך כשעשית את "פגוש את אבישי" (http://idanz.blogli.co.il/archives/462), אבל אתה וגיימר לא התמדתם בפורמט. 🙂

  10. אבישי רויטבלט מאת אבישי רויטבלט:

    זה הקטע – אני התמדתי, גיימר לא 🙂
    יצאתי לדרך עצמאית וחדשה, לפחות בכל הנוגע לוידאו בלוג. תדגדג לי את השם ותגלה :ם

  11. קובי מאת קובי:

    לגבי פאנבויז – מכיר אותם, וכל הסימנים הם שהם ישארו בשטח והרבה זמן, וטוב שכך.

    לגבי ויגימס ו גיימר, אני באמת לא מבין למה יובל שוב מעלה את זה כאן, חוץ מזה שכל מי שמבין דבר או שניים בקידום אתרים, יודע שלקשר החוצה כולל למתחרים שלך, זו אחת הדרכים הכי טובות לקדם אתר, אז עם כל הכבוד יובל, זה בכלל לא עניין של פרגון, אתה עוזר לויגיימס יותר מכל אתר אחר כשאתה עושה את זה, חוץ מזה שאתה ככה מגדיל את התוכן של ההאתר שלך בלי לעשות כלום.

    חוץ מזה, גם גיימר וגם ויגיימס מעתיקים את רוב התוכן שלהם מאתרים בחו"ל שזה בסדר גמור, כי בסך הכל יש אנשים שלא קוראים מספיק טוב באנגלית, אבל לעשות את זה ואז לדבר על העתקות… חוץ מזה שאני קורא את שני האתרים, ומעבר לבחירת אותם נושאים הרבה פעמים אין העתקה רצינית.

    אני רק מקווה שאתה לפחות משלם כמו שצריך לילדים שכותבים אצלך ולא סתם מנצל אותם.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS