Command & Conquer 4: תמיד מחובר

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

לפעמים אני לא מבין כל כך את סדרי העדיפויות של אתרי המשחקים הישראליים בהעלאת ידיעות לאתרים שלהם. בכל פעם שאיזשהו אנליסט מעלה השערות לגבי תאריך היציאה של Starcraft II, מיד מדווחים על זה. אבל כש- Electronic Arts אומרים שגם המערכה לשחקן-יחיד של Command & Conquer 4 תדרוש חיבור לאינטרנט? דממה.

ברור לחלוטין מאיפה המחשבה הזו מגיעה. יכול להיות שהיא נובעת מאותן הסיבות שבגללן ב- Starcraft II לא תהיה תמיכה במשחק על רשת מקומית: הניסיון להלחם בפיראטיות על המחשב האישי. אבל בעוד שבמקרה של Starcraft II המפתחים בחרו פתרון יחסית-לגיטימי, במקרה של Command & Conquer 4, מדובר בפתרון דורסני ומגעיל.

אין דבר יותר מעצבן מלקנות משחק, ואז לגלות שהוא לא נגיש לי לחלוטין. זה הדבר העיקרי שמעצבן אותי ב- Steam, אבל ב- Steam עדיין אפשר להפעיל משחקים ב- "מצב לא מחובר" לאחר ההפעלה הראשונית. הדבר הזה התגלה כנחוץ במיוחד, מכיוון שבכל משחק שדרש ממני חיבור קבוע לרשת, נתקלתי בבעיות חיבור בשלב מסוים. כשבעיות החיבור האלה מונעות ממני לשחק במשחק מרובה-משתתפים זה דבר אחד. אבל למה חייבים להציק לי כשאני רוצה לשחק במערכה לשחקן-יחיד?

ב- Electronic Arts טוענים שההחלטה הזאת נעשתה בעקבות הפיצ'רים הפסאודו-המוניים של Command & Conquer 4. אבל על כך אני מוכרח להגיב ב"בולשיט". אם ה- Xbox Live מאפשר לי לצבור Acheivements חדשים גם כשאני לא מחובר לרשת (ורק מסנכרן אותי עם ה- Xbox Live ברגע שבו הוא מצליח ליצור קשר עם השרת סוף סוף) – אין סיבה שגם Command & Conquer 4 יאפשר לי לשחק בצורה מנותקת לגמרי לשרת, וידרוש ממני להתחבר רק בשביל באמת לעדכן אותו בהתקדמות שלי.

ואולי הסיבה שאני מתעצבן על הנושא היא פשוטה הרבה יותר. נכון לזמן כתיבת שורות אלה – עדיין לא הצלחתי להפעיל את המשחק מרובה-המשתתפים של Red Alert 3 (שהוא, אגב, הסיבה היחידה לכך שקניתי אותו). אני לא יודע אם האשמה מוטלת על ספקית האינטרנט שלי או על המשחק (אם כי אני עדיין מנסה לברר את זה) – אבל ללא ספק, המחשבה על כך שאני לא אוכל לשחק ב- Command & Conquer 4 בלבד כי הוא יחליט, כמו Red Alert 3, שאני "לא מחובר לרשת" – מצליחה להוסיף עוד קצת אלמנטים מעצבנים לכל הסיפור הזה.

למעריצים של בליזארד לא לקח הרבה זמן להתארגן על עצומה להסרת המגבלה על משחק ברשת מקומית ב- Starcraft II. איפה המעריצים של Electronic Arts, ולמה הם לא עושים בדיוק אותו דבר?

21 תגובות ל “Command & Conquer 4: תמיד מחובר”

  1. Poz מאת Poz:

    לא רק זה, מסתבר שהדרישה שאתה חייב להיות מחובר כדי לשחק בסינגל פלייר עוברת על איזה חוק של Gamer's bill of rights (מסתבר שיש דבר כזה)
    http://www.gamepolitics.com/2009/07/16/campc4039s-net-connection-mandate-violates-gamer039s-bill-rights

  2. יובל בירב מאת יובל בירב:

    אח שלו, מתברר שאתה לא עוקב מספיק אחרי אתרי המשחקים הישראלים.
    http://www.vgames.co.il/article/6098.html
    פורסם ב- 9.7
    תעיף מבט בחלק התחתון של הכתבה.

  3. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    GOG הם כנראה החברה היחידה שבאמת אין לה שום DRM. הורדתי את MR3 (לא שווה את ה3 דולר), וחוץ מלבדוק אינטגרציה של הקובץ לפגמים, אין שום בדיקה של החשבון עד כמה שראיתי. מצד שני, המשחקים שם עולים לכל היותר עשרה דולר, ואולי יש איזושהיא מחשבה שבמחיר כזה אנשים ירגישו לא נוח להעתיק את המשחק לחברים שלהם. (מצד שלישי, לא באמת ניסיתי למרות שיש לי עוד מחשב בבית)

  4. יובל בירב מאת יובל בירב:

    מה שכן, אני מסכים- רוב אתרי המשחקים בעולם שמו לב לזה באיחור של שבועיים. אבל כן, הרבה יותר קל להניח שאנחנו בישראל מפגרים אחרי כולם.

  5. Hecktar מאת Hecktar:

    יחסית להגנות שראיתי בשנים באחרונות, זאת נשמעת מהדורסניות פחות. אני חושב על סטאר פורס הידועה לשימצה או על ההגבלות הדרקוניות של התקנות שראינו ב2007-8, והדרישה להיות מחובר לאינטרנט נראית כמו הרע במיעוטו. והרי, גם כך אני מחובר לאינטרנט כמעט כל הזמן.
    מצד שני, גם אני לא הצלחתי לשחק ב Red Alert 3 באינטרנט, למעשה היו לי בעיות עם משחקים רבים של EA משנים באחרונות בכל הנוגע למשחק ברשת. וכמה מחברי סובלים מבעיות דומות. במובן הזה להגנה הזאת יש את הפוטנציאל להיות מהבעיתיות יותר.
    הרי הבעיה העיקרית בהגנות הפולשניות האלה היא שהרוכש החוקי נפגע מהם, בעוד שהפיראט עוקף אותן.
    האמת המטרידה ביותר היא, שההפרדה בין צרכן ממושמע ושומר חוק לבין פיראט חסר עקבות, היא לא מוחלטת כפי שאנו אוהבים לחשוב.

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    יובל – אני מתנצל, כן ניסיתי לעבור על ה- RSS שלכם, ואפילו לחזור שבוע אחורה ביחס לתאריך של הידיעה ב- The Escapist. יופי שכתבתם על זה. אם כי עדיין הקדשתם לזה שורה וחצי, בהשוואה לידיעה שלמה על העובדה ש- Starcraft II לא יכלול משחק ברשת מקומית. 🙂

  7. יובל בירב מאת יובל בירב:

    למה RSS? יש חיפוש באתר והוא עובד יופי.

  8. boofinka מאת boofinka:

    בואו נגיד ככה- בהמשך לכל הרעות החולות שיוצאות מEA [שחרורים חוזרים של אותו משחק כשזה מגיע למשחקי כדורגל/כדורסל/ הוקי/ פוטבול/ לאקרוס/ הטלת כדור ברזל, שלא לדבר על כל הסיפור עם טייגר וודש- שחרור משחק שפשוט לא עובד], אנשים כבר רגילים לקבל מהם זובור.

  9. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    יובל – כמו כל האנשים שהתרגלו לכך, גם אני צורך את כל האינטרנט שלי דרך קורא ה- RSS שלי. להכנס לאתר וללחוץ על "חיפוש" או "ארכיון" זה כל כך 2007.

  10. יובל בירב מאת יובל בירב:

    חה-חה עידן, אני מבין אותך לגמרי 🙂

    לענייננו- למישהו איכפת בכלל מ- C&C4? אני זוכר כשהמשחק הקודם יצא, הרגשתי כאילו רק ה"ותיקים" שזוכרים את הסדרה מקדמת-דנא מתעניינים בו.

    נראה לי שאפשר לפתוח דיון שלם על "איך EA מצליחה להרוס מותגים באופן שיטתי ממש".
    צריך כשרון מיוחד לזה, כי אקטיוויז'ן בינתיים עושה חייל עם שיטות כמו להוציא את Call of Duty כל שנה מחדש.

  11. kokoriko מאת kokoriko:

    יש מעריצים ל EA?

    :S

  12. אבישי רויטבלט מאת אבישי רויטבלט:

    אותי הם איבדו כשהם החליטו להעתיק את Warhammer 40k 2.
    "אוו, אנחנו חדשניים! אין בסיס! יחידות משתדרגות בקמפיין!!" כן… מוכר לי…

  13. Random Otaku מאת Random Otaku:

    האם זה אומר שיהיה צורך בחיבור לרשת לשם הפעלת המשחק, או שנידרש לחיבור כזה כל עוד אנחנו משחקים?

    יהיה משהו הזוי מאד, ומאד נוראי, בכך שאזרק משלב בקמפיין של שחקן יחיד בגלל שמישהו בטעות גרם לניתוק של החיבור לרשת (אימא מנקה זאת מכה לפעמים.)

  14. עידו מאת עידו:

    כן, איפה המעריצים של EA?
    אולי הם עסוקים בלשחק בNBA Live 2010 במחשב שלהם…

  15. יובל בירב מאת יובל בירב:

    אותי הרבה יותר מעניין הנסיון של אקטיוויז'ן להעלות מחירים (כרגע בבריטניה), לזה תהיה השפעה הרבה יותר גדולה על השוק מאשר C&C4.

  16. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    וזה הכי עצוב :

    http://www.gamasutra.com/features/20070216/fleming_pfv.htm

    אני אחסוך לכם את כל ההיסטוריה (שבטח מוכרת לכם גם ככה), אבל מה שמעניין זה שבהתחלה EA הורכבה בעיקר ממתכנתים עצמאיים עם המון חופש פעולה (We See Further) ובגלל זה היא צברה לעצמה מוניטין, והיום הגלגל כמובן התהפך…

  17. שפי מאת שפי:

    היום זה בית עבדים. זה לפחות המוניטין שיש ל EA בקרב מתכנתים

    בכל מקרה עידן, אין לא יודע לגבי המחשב, אבל מהניסיון בתחום הקונסולות, מבחינת משחקי רשת, הכי כדאי להתחבר עם בזק בין לאומי. אז אם אתה מחובר עם חברה אחרת שווה לחשוב לעבור.

    יצא לי אגב לפגוש את ניר במפגש של פורום מפתחי משחקי מחשב (מתפוז) אחלה בחור, קיבל ממני את כל התשבוחות שיש לי על הבלוג שלכם, אפילו שהבנתי שהוא יחסית חדש

    😆

  18. גיא מאת גיא:

    אני חייב לציין דווקא לטובה את VGAMES בקטע הזה: הם המקום הראשון באינטרנט שבו יצא לי לקרוא בבירור ובלי התפתלויות שC&C4 יצריך חיבור תמידי, ואני עוקב באופן רציף אחרי אתרים בחו"ל.

    בניגוד לכל הלכלוך על EA, אני חושב שהם השתפרו והכירו בטעויות שלהם בשנים האחרונות (בעיקר כלפי ווסטווד ז"ל), והם למדו גם להשקיע בכותרים חדשים וגם לתת חופש למתכנתים שלהם. אני לא יודע לגבי ההחלטה הזו ספציפית, שלי היא מפריעה אבל אני מעדיף לחכות למשחק עצמו בשביל להבין אם היא מסתדרת עם הגיימפליי עצמו. דווקא אקטיוויזן נראים לי בזמן האחרון כמו חלאות.

    ואבישי, אם אתה מציין דווקא את Warhammer 40k 2, בתור המשחק שממנו הם העתיקו את הקטע של יחידות משתדרגות ומשחק ללא בסיס, אז אתה באמת סוג של נוב. מזל שלא טענת שמשם הם העתיקו את הspace marines…

  19. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    שפי, אני מוכרח לשאול… ניר?

    אגב, לגבי ספקית אינטרנט: אני מחובר דרך בזק בינלאומי, מה שעוד יותר הופך את הבעיות שיש לי עם Red Alert 3 למרגיזות.

  20. אבישי רויטבלט מאת אבישי רויטבלט:

    יש הרבה משחקי אסטרטגיה שבהם אין בסיס והיחידות משתדרגות. אבל Warhammer 40k 2 עשה את זה בצורה בולטת, טובה, והכי דומה לפי מה שאני שומע, למה שמתכננים ב- לC&C4.

  21. משחקים מאת משחקים:

    חיפוש זה כ"כ 2007…גדול. אם להסתכל על הצד החיובי (קשה כשמכורים למשחק), אולי נרחיב אופקים מי יודע מה נמצא.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS