Civilization V: נראה מבטיח

עופר שוורץ| כללי הוספת תגובה

בפעם הראשונה ששמעתי על Civ V חשבתי לעצמי, "נו באמת, מה כבר הם יכולים לשפר שיהיה באמת משמעותי?"

בפעם השנייה ששמעתי על Civ V חשבתי לעצמי, "נו באמת, משושים? זה חביב, אבל זה לא באמת מצדיק משחק חדש לגמרי"

אתמול שמעתי על Civ V בפעם השלישית, ואני חייב לציין שהתרשמתי. ב-E3 דיברו קצת יותר על המשחק, ונתנו הרבה פרטים, דמואים, והתרשמויות. הנה וידאו ארוך שלא אומר שום דבר באמת מעניין על המשחק (מתוך Rock, Paper, Shotgun):

מצד שני, The Escapist פירסמו מאמר קצת יותר מעניין, שכולל רשימה של פיצ'רים חדשים ושינויים מגניבים. הנה תקציר של השינויים המרכזיים:

  • אז כן, משושים במקום ריבועים. זה נחמד, אבל לא מאוד מרשים בפני עצמו.
  • השינוי המשמעותי באמת מבחינת הקרבות הוא שרק יחידה אחת יכולה להיות בכל משושה ברגע נתון. זה אומר שהטקטיקה המרכזית של משחקי Civ הקודמים – להביא 500 יחידות ולזרוק אותן במשבצת אחת ליד העיר שרוצים לכבוש – לא עובדת יותר. כאן צריך להתאמץ יותר, לחשוב באמת על אסטרטגיה וטקטיקה, ולעשות את הקרבות כמו שצריך.
  • מערכת ה-civics הוחלפה לחלוטין, ועכשיו הם נקראים Social Policies, מחולקים ל-10 קטגוריות במקום 5, ופתיחה של כאלה חדשים נעשית ע"י culture ולא רק ע"י science. זה גם מאפשר ליצור משטרים הרבה יותר חזקים ומגניבים. כמו כן, ה-cultural victory מבוסס על ה-policies, ולכן לא תצטרכו יותר להשקיע ממש ב-3 הערים הגדולות ביותר שלכם ולזנוח את השאר.
  • השינוי החביב עלי אישית: אם אתם רוצים לנצח ע"י בניית ספינת חלל, תצטרכו להסיע את כל החלקים שלה לעיר הבירה שלכם. במשאיות. שאפשר לפוצץ. זה אומר שאם מישהו מתקדם במיוחד מבחינה מדעית, אבל מזניח לחלוטין את השאר, זה עדיין לא מספיק כדי לנצח.

יש עוד הרבה שינויים, ובמאמר ב-Escapist מפרטים הרבה יותר וגם נותנים דוגמאות, אז אם זה מעניין אתכם אני ממליץ לקרוא אותו. והוידאו שלמעלה אמנם לא אומר כלום, אבל מציג הרבה דמואים מהמשחק, והגרפיקה נראית מצוינת. בכל מקרה, המשחק יוצא ב-21 בספטמבר, ויופץ דרך Steam, ואני בהחלט מתכוון לקנות אותו.

4 תגובות ל “Civilization V: נראה מבטיח”

  1. רד פיש מאת רד פיש:

    יש איזו כוונה להוציא המשך/גירסה חדשה של Civ Revolution? אני מאוד אוהב את הסדרה, אבל אין לי את עשרות השעות להשקיע בכל משחק. גירסת האקס-בוקס היתה מצוינת מבחינת זה שהיא קיצרה את המשחק לשעות בודדות בלי לרדד אותו יותר מדי.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    עופר – בפעם הראשונה שאני שמעתי על Civ V חשבתי לעצמי "לעזאזל, הלכו לי ארבעה חודשים מהחיים".

    רד – בינתיים לא הכריזו על אחת כזאת. מעניין אותי באמת עד כמה זה זכה להצלחה. אבל אם אתה רוצה גרסה מרודדת של Civilization, שמעתי שמכינים אחת לפייסבוק עכשיו. 🙂

  3. רד פיש מאת רד פיש:

    יש גם Civ:Rev לאייפון/אייפד. במקרה שהמשחק לא מכרסם לך מספיק שעות עירות בבית, ואתה צריך שהוא יאכל לך את החיים גם בדרכים.

  4. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    מזל שאין לי אייפון.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS