תתחילו לזוז: Move ו-Kinect בקרוב אצלכם

עופר שוורץ| כללי הוספת תגובה

את הדעה שלי על כל בקרי התנועה בסגנון Wii, EyeToy ודומיהם אפשר לסכם ב-3 מילים: אלה סתם צעצועים. עוד לא ראיתי אפילו משחק אחד למשהו מהדברים האלה שהוא לא גימיק מטופש, party trick שנחמד בשביל להתהלב אבל לא באמת אפשר לקרוא לו "משחק וידאו". האם כל זה הולך להשתנות? לא נראה ככה, אבל מה שבטוח הוא שבעוד כמה חודשים אנחנו הולכים לקבל גל חדש של גימיקים מטופשים יותר מגניבים מאי-פעם.

שמענו הרבה בחודשים האחרונים על Project Natal של מיקרוסופט ועל ה-PlayStation Move של סוני, אבל עד עכשיו לא היו פרטים אמיתיים. השבוע, לכבוד E3, התחילו לצוץ הרבה פרטים, דמואים ושמועות.

Kinectמיקרוסופט פתחה את E3 בתצוגה מרהיבה שכללה את Cirque Du Soleil (שאם לא ראיתם הופעה שלהם בווגאס, כאילו לא הייתם בווגאס מעולם), בחורות שהולכות על התקרה, ופיל. מרכז התצוגה היה Project Natal, שקיבל את השם הרשמי Kinect, וייצא ב-4 בנובמבר יחד עם 15 משחקים נבחרים.

הקינקט, למי שאיכשהו הצליח לא לשמוע עליו עד היום, הוא חידוש טכנולוגי מרשים ביותר, שלא דורש קונטרולר פיזי אלא רק מצלמה שיושבת על הטלויזיה שלכם, ומסוגלת לקרוא תנועות גוף, לזהות מבנה גוף וחפצים דוממים למיניהם, לזהות את הקול שלכם, ובערך כל דבר שתרצו. זה העתיד, ואני לא מתכוון במובן של "עוד 5 חודשים". דקל צירף פה לפני כמה ימים וידאו עם Star Wars וחרבות אור, והנה וידאו נוסף של Forza שמדגים עד כמה הדבר הזה מתוחכם:

 

החיסרון? הקינקט, לפי השמועות, יעלה כ-150 דולר. זה חצי מהמחיר של Xbox Slim חדש, או רק $50 פחות מ-Wii. עוד חיסרון הוא לאג של כ-150 מילישניות, שלטענת המפתחים לא מפריע בכלל, אבל אני סקפטי בעניין.

PlayStation-Moveה-PS Move של סוני פחות מרשים, לדעתי. הוא מבוסס על ה-PlayStation Eye (לשעבר EyeToy), ומאוד דומה לבקר של ה-Wii: אתם  מחזיקים בידכם מין "שרביט", שהמצלמה קולטת את התנועות שלו ומתרגמת אותן לתנועות במשחק. למעשה, ניסיתי וניסיתי, ולא הצלחתי למצוא אף הבדל מעשי בין השניים. ה-Move מגיע עם כדור אור צבעוני בקצה, וכמובן יש לו את היתרון שהוא מחובר ל-PS, עם כל החומרה, האיכות וה-HD שעומדים מאחורי זה, אבל הקונספט הכללי נראה זהה לחלוטין.

הנה הדגמה, שתוכלו להתרשם קצת (או, כמוני, לא להתרשם):

 

ה-Move מגיע לעולם ב-15 בספטמבר. המחיר נראה הרבה יותר סביר: $50 אם כבר יש לכם את ה-Eye, או $100 בשביל חבילה של Eye + בקר + משחק (ספורט, כמובן). וכאן מדובר בהכרזה רשמית מסוני, ולא בשמועות. מצד שני, ה-100 דולר האלה קונים לכם רק בקר אחד, וגם זה בלי השמיצ'יק הנוסף (מה שבעלי ה-Wii מביניכם יכירו כ-nunchuck). אז אם אתם מתכוונים לשחק עם עוד אנשים, כנראה שתמצאו את עצמכם מוציאים $150 כך או כך.

אני כאמור סקפטי, אבל בהחלט יהיה מעניין לנסות את הדברים האלה ולראות למה הם באמת מסוגלים. מישהו רוצה לקנות כזה ולהשאיל לי אותו?

4 תגובות ל “תתחילו לזוז: Move ו-Kinect בקרוב אצלכם”

  1. למה Kinect? למה? « Second Thought מאת למה Kinect? למה? « Second Thought:

    […] בלוגים, ניוזקיג שכתב כמה דברים מעניינים על הנושא. ולגייפאד (בלוג שאני עוקב אחריו רבות ואני ממליץ בחום) בפוסט […]

  2. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    ה-Star Wars נראה כיפי, אבל להחזיק ידיים באוויר לאורך מסלול שלם של נהיגה נראה מעייף, והרבה פחות כיף מהגה משחק. אולי הם ישווקו את הקינקט עם כמה צעצועי פלסטיק כמו הגה ומוט-לייט סיייבר?

  3. גיימפאד » ארכיון » Playstation Move – רשמים ראשונים מאת גיימפאד » ארכיון » Playstation Move – רשמים ראשונים:

    […] התנועה של סוני (שכתבתי עליו בהרחבה אחרי E3) יוצא רשמית רק עוד כמה ימים, אבל בצירוף מקרים מרשים […]

  4. גיימפאד » ארכיון » Kinect אוהב ספורט מאת גיימפאד » ארכיון » Kinect אוהב ספורט:

    […] בערך שבועיים יוצא ה-Kinect של מיקרוסופט לאוויר העולם, והיום מייג'ור נלסון פירסם […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS