אה, אז זה איקרוס…

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

כמה טיפוסי מצד ההורים שלי. לקבוע ארוחה משפחתית גדולה וחשובה בדיוק בשעה שבה משתחרר הטריילר של Project Icarus. את החדשות קיבלתי דרך ה- Nexus One של אשתי (לי יש מירס, הוא לא חזק במיוחד בגלישה באינטרנט. או בביצוע שיחות) – הוכרז משחק חדש בסדרת BioShock. יקראו לו BioShock Infinite. לא היה ברור לי, בשלב הזה, אם אני צריך להתרגש במיוחד.

וזה היה… מלהיב.

מ- BioShock 2 לא התלהבתי. גם אחרי שהוא יצא, וקראתי עליו ביקורות, לא התלהבתי ממנו. הוא נשמע לי כמו משחק פעולה מושקע ומוצלח, אבל לא הרגשתי שהעלילה של המשחק הראשון צריכה המשך (למעשה, היא אפילו לא היתה צריכה את השליש האחרון של המשחק), וחשבתי שלמרות שאנחנו הולכים לחקור אזורים חדשים ב- Rapture, העיר הולכת לחלוטין לאבד את הקסם והמסתורין שהיה לה במשחק הראשון. ה- Big Sister נראתה לי כמו רעיון מוצלח במיוחד, אבל ברובו, BioShock 2 לא הרשים אותי. אני אקנה אותו ואשחק בו יום אחד (בטח כשהוא יהיה במבצע כלשהו ב- Steam), אבל זה לא ממש דחוף לי.

ב- BioShock Infinite, לעומת זאת, אני כן רוצה לשחק. הרעיון של לעשות המשך שמתרחש במקום אחר לגמרי ולא נראה כקשור במיוחד למשחק הראשון, מתאים כמו כפפה ליד כשמדובר במשחקי BioShock, לדעתי. כל האלמנטים המוכרים מהמשחקים הקודמים נמצאים שם: ה- Big Daddy-ים, הפלאזמידים, הרעיון של אוטופיה מבודדת שמבוססת על אידאולוגיה כלשהי, תחושת הגילוי של מקום חדש ומוזר… אבל הכל שונה. שום דבר לא מוכר מדי. והנסיון של קן לווין ואנשיו ליצור אווירת אימה בעיר פתוחה ושטופת-שמש מעניין ומסקרן כמו הנסיון של Valve לכלול ב- Left 4 Dead 2 מסכים שמתרחשים באור יום.

יש למשחק הזה את כל הסימנים של משחק סטייל-פורטל 2 – כלומר, משחק שאני חושב שיש לו סיכוי להיות כל כך טוב, עד שאני לא רוצה להרוס לעצמי משהו מתוכו ולקרוא כתבות "בקרוב" או לראות טריילרים מהמשחק. אבל בכל זאת לא התאפקתי, וקראתי את הכתבה ב- PC Gamer שמתארת את הדמו (באורך 9 דקות) שהציגו להם אתמול.

וזה נשמע טוב.

14 תגובות ל “אה, אז זה איקרוס…”

  1. InterAl מאת InterAl:

    CGI מרהיב, אבל ראיתם את הסרינשוטס מהמשחק? כ"כ מיושן… זה נראה עדיין כמו מנוע ה-UE2.5 של ביושוק 1, וכשהמשחק יצא ב-2012 המנוע הזה יהיה בן 10 שנים. משחק שמשתמש במנוע משחק בן 10 שנים… אני לא זוכר תקדים לזה.

  2. menas מאת menas:

    בbioshock 2 שיחקתי ובשלב מסויים פשוט הפסקתי,זה פשוט היה חבל.
    כשמשחק מאכזב אותי ברמות-אני מפסיק איתו אפילו שהוא יכול להיות הכי טוב בעולם-וזה היה משחק כזה.

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    InterAl, גם אתה קצת שלילי…

    ברור שזה לא המנוע של UE 2.5 – כבר ביושוק הראשון השתמש בגרסה 3 של המנוע הזה. ולי דווקא ה- Screenshots של המשחק נראות בסדר גמור. הוא בטוח מצליח להתמודד יותר טוב עם שטחים פתוחים מהמשחק הקודם…

  4. InterAl מאת InterAl:

    עידן, טעות. שני הביושוקים מבוססים על UE2 עם מודיפיקציות. הסקרינשוטס מהמשחק נראים בדיוק מאותו מנוע (וגם אם זה מנוע חדש שלהם או משהו, זה נראה רע).

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אוקיי, אז אני טועה. אני עדיין זוכר שביושוק הראשון נראה מדהים. ואפילו אם תגיד לי שזה משתמש במנוע של קווייק אחד, אני עדיין אגיד לך שזה נראה בסדר גמור, כי… נו, זה נראה בסדר גמור.

  6. InterAl מאת InterAl:

    הוא נראה באמת בסדר גמור, אבל זה היה לפני 3 שנים. התקדמנו מאז… ו-infinite יצא ב-2012, אל תשכח. סוג של ביזיון.

  7. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אה. דיברתי על BioShock Infinite, כשאמרתי שהוא נראה בסדר גמור. אולי ב- 2012 אני אחשוב אחרת, אבל משום מה לא נראה לי.

  8. menas מאת menas:

    זה נראה מסוג המשחקים שפשוט הגרפיקה לא משנה בהם,רק האווירה.
    אני משחק עכשיו בHL הראשון וחוץ מהמפלצות ש"נשארות במקום" זה מרגיש לי כמו משחק בין ימינו.

  9. swym מאת swym:

    InterAl, להגיד שאפילו ביושוק הראשון רץ על UE2 זו טעות חמורה. זה בערך כמו להגיד שModern Warfare 2 רץ על המנוע של Doom 3, וHalf Life רץ על המנוע של Quake.

    המפתחים של ביושוק קנו את המנוע של UE2.5, אבל בזמן הפיתוח יצא כבר UE3 והמפתחים הכניסו למשחק פיצ'רים מהמנוע החדש (דברים שפשוט לה היו קיימים בUE2.5).
    בנוסף, המתכנתים של ביושוק הרחיבו את המנוע בעצמם כמו שValve ו-Infinity Ward הרחיבו את המנוע בעצמן – ככה שאי אפשר לקרוא לזה אותו המנוע. אין אף משחק UE2.5 שאפילו מתקרב לדברים שהמנוע של ביושוק מציע, ולמעשה גם חלק גדול ממשחקי UE3 (בדגש על אלו שיצאו באותה התקופה של ביושוק) לא מכילים חלק מהדברים שנכתבו לתוך המנוע שלו – תמיכה ואפקטים של DirectX 10 למשל.

    כל זה על ביושוק 1. לא יודע מה הם עשו למנוע בביושוק אינפיניטי, אבל הטריילר נראה נפלא.

  10. zipdrive מאת zipdrive:

    עידן, חשבתי שכבר הדיון ביכולת דחיית הסיפוקים שלך נגמר והנה אתה כותב את השורה הבאה:
    "כמה טיפוסי מצד ההורים שלי. לקבוע ארוחה משפחתית גדולה וחשובה בדיוק בשעה שבה משתחרר הטריילר של Project Icarus"

    אפשר לומר שאני מוצא את זה משעשע 🙂

  11. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    תמצא את זה משעשע – אבל יש הבדל גדול בין לחכות עם משהו שאתה רוצה לחוות לזמן מאוחר יותר, לבין להיות שם כשאירוע נקודתי קורה (בדרך כלל מדובר באירוע חשיפה, אבל לא רק – זה גם חל למשחקי כדורגל, למשל).

    ספציפית, במקרה של Project Icarus חוויתי בדיוק את הבעיה שקורה עם דברים כאלה: עד שחזרתי הביתה מהארוחה המשפחתית, כבר ידעתי שהוכרז ביושוק חדש, שמתרחש בעיר חדשה. אם לשפוט מהתגובות של אנשים אחרים שראו את הטריילר, אין ספק שחוסר ההפתעה הזה "עמעם" את האימפקט של הטריילר עבורי.

  12. שוורצי מאת שוורצי:

    סתם לתת את השני סנט שלי – התחלתי שלשום בערך לשחק לראשונה בביושוק 1, והוא נראה מעולה. אז כן, אני מסכים עם עידן – מצדי שיגידו שזה המנוע של pong.

  13. zipdrive מאת zipdrive:

    עידן- אבל זה רק בגלל שאשתך הרסה לך את ההפתעה. דבר איתה על זה 🙂

  14. גיימפאד » ארכיון » גיימפוד, פרק 2: 115 אינץ’ מאת גיימפאד » ארכיון » גיימפוד, פרק 2: 115 אינץ’:

    […] ולראות אם אתם מוצלחים יותר משאר האנשים בבלוג. 41:20 BioShock Infinite הוכרז! גם מזה אנחנו מתלהבים. 49:20 ההכרזות הטובות ממשיכות […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS