WTF יומי: Just Cause: הסרט?

עופר שוורץ| כללי הוספת תגובה

חברת L+E Pictures תפיק סרט שמבוסס על Just Cause. למה? Fucked if I know! (אם לא גיחכתם עכשיו, רוצו לראות את הביקורת של יאצי ל-Just Cause 2)

כבר הוכח הרבה פעמים בעבר שגם אם לוקחים משחק מחשב עם עולם עשיר, סיפור טוב, דמויות מעניינות והרבה קונספטים ייחודיים, והופכים אותו לסרט – הסרט ייצא סביר-פלוס במקרה הטוב. ל-Just Cause אין אף אחד מהדברים האלה. אם קראתם את הביקורת שפורסמה כאן לא מזמן למשחק ההמשך, אתם יודעים בדיוק מה הולך שם: סוכן CIA נשלח לאי טרופי אקראי כדי לזרוע הרס. זהו, זה הכל.

המשחק עצמו מכיל כמה דברים שהולכים טוב במשחק – עולם פתוח מאוד גדול ומלא דברים להרוס, כלי רכב שכיף לנהוג בהם, ומנגנון משחק די זורם – אבל אף אחד מהם לא משפיע על הסרט, ובסופו של דבר זה יהיה, כנראה, סרט אקשן גנרי עם קצת יותר הרס מבדרך כלל, ו"מותג" שכמנגנון הייפ הוא כנראה אחד הפחות מוצלחים שהיו יכולים לבחור – משחק עם ביקורות פושרות יחסית, שמכר בכל הקריירה שלו (כולל ההמשך) פחות, למשל, ממה ש-Halo: Reach עשה ביום אחד.

מצד שני, בעולם שבו מפיקים סרט שמבוסס על Asteroids, אני מוכן להאמין לכל דבר.

18 תגובות ל “WTF יומי: Just Cause: הסרט?”

  1. red מאת red:

    למה ביקורות פושרות? ממוצע 86 לגרסת הPC זה פושר בשבילך?

  2. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ממוצע 86 איפה, בדיוק? ב-metacritic גירסת ה-PC של Just Cause 2 קיבלה ממוצע 84, שזה, כן, יחסית פושר. גירסאות הקונסולות קיבלו ציון אפילו יותר נמוך, ו-Just Cause הראשון בכלל קיבל ציון של 75 או פחות.

  3. red מאת red:

    gamerankings. ואיך 84 זה פושר??? 84 זה משחק טוב מאוד לכל הדעות. 70 ומטה זה פושר.
    ומי דיבר על המשחק הראשון?

  4. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אממ… אני? שלום, אני כתבתי את הפוסט הזה. אני דיברתי גם על המשחק הראשון.

    84 זה לא משחק "טוב מאוד לכל הדעות". תסתכל על כל משחק שנחשב כ"טוב מאוד לכל הדעות" – הם כולם ב-90+ (או לפחות 89). לדעתי, ציון של 84 (במקרה הטוב, וכן, צריך להתחשב גם בציונים של הקונסולות) וקהל מעריצים יחסית קטן של המשחק הזה לא מצדיקים לעשות ממנו סרט.

    אני לוקח את הציונים מ-metacritic ולא מ-gamerankings, אגב, כי הוא כולל יותר מבקרים בממוצע שלו.

  5. red מאת red:

    אולי כתבת את הפוסט הזה, וכנראה שכבר הספקת לשכוח על מה דיברת. כל הפוסט שלך מתייחס אך ורק למשחק השני, לא לראשון.

    ו-84 זה ציון גבוה מאוד. 90 ומעלה זה הטופ של הטופ, אבל כל משחק שמקבל מעל 80 נחשב למשחק טוב מאוד, ואתה יכול להסתכל בתיאור הציונים של כל אתר משחקים ברשת.

    וזה שמטהקריטיק כולל יותר ביקורות זה לאו דווקא יותר טוב; ברוב המקרים זה דווקא רע יותר, כי הם מקבלים שם גם ביקורות חובבניות ולא רציניות בעליל.

  6. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ביקורות חובבניות ולא רציניות בעליל כמו, למשל, הבלוג הזה? אני לא חושב שרק אנשים מהאתרים הרציניים צריכים להחליט כמה משחק הוא טוב.

    ולגבי הפוסט שלי – חשבת אולי, לרגע, שאתה לא הבנת נכון את מה שכתבתי, ולא ש*אני* לא הבנתי נכון את מה שכתבתי? נכון, יש לנו כאן בבלוג רק ביקורת ל-Just Cause 2 ולכן קישרתי לשם ולא לביקורת למשחק הראשון (שיצא לפני שהבלוג הוקם, אגב). אבל חוץ מזה (והרפרנס הקטן ליאצי), הפוסט מתייחס לחלוטין רק למשחק הראשון.

  7. red מאת red:

    המשחק עצמו מכיל כמה דברים שהולכים טוב במשחק – עולם פתוח מאוד גדול ומלא דברים להרוס, כלי רכב שכיף לנהוג בהם, ומנגנון משחק די זורם

    ^ עולם פתוח עם מלא דברים להרוס יש רק בשני.

    ושוב, מטהקריטיק או לא, 84 זה ציון טוב מאוד, ע"פ כל סטנדרט ציונים של כל אתר משחקים שתוכל למצוא ברחבי הרשת. אף אחד לא קורא ל-84 "פושר", חוץ ממך אולי.

  8. menas מאת menas:

    84 זה בהחלט "טוב מאוד" ו"שווה קנייה"-אני חושב שכל משחק שהוא ככה 80+ הוא כבר "משחק טוב".
    ה90+ זה ~ה~ משחקים.

  9. swym מאת swym:

    אני מסכים עם האחרים כאן. משחק של 80+ הוא בהחלט לא ציון "פושר", ודי הרבה מעל ממוצע הביקורות באתרים השונים (שנעים באזור ה-65-75 כשמשקללים את כלל המשחקים שהם מבקרים).

    אגב, גם שני משחקי מקס פיין זכוה לממוצע ביקורות של 80+, וגם משחקים טומב ריידר וResident Evil ברובם המוחלט לא היו משחקים של 9+. אני לא חושב שאיכות/חוסר איכות המשחק בלאו הכי קשורה באיזשהי צורה לתוצאה הסופית של הסרט (החל מימי Street Fighter ועד היום לא ראינו סרט נורמלי מבוסס משחק, וזה לא משנה כמה המשחקים עצמם היו טובים).

  10. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    טוב, כנראה טעיתי כשאמרתי ש-84 זה פושר, אבל עדיין, אם מסתכלים גם על הקונסולות ועל המשחק הראשון בסדרה (שעליו מבוסס הסרט, אגב), זה מוזר.

    אני מקווה שזה יסיים את הדיון הארוך-מדי הזה על מילה אחת שכתבתי, וייתן לכם להתמקד בשאר הפוסט.

  11. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ובנימה אופטימית זו: swym – כל שלושת הסרטים שציינת היו מבוססים על משחקים שהיו מאוד מוכרים בתקופתם. גם ל-Tomb Raider וגם ל-Resident Evil היו 3-4 משחקים בסדרה והרבה מעריצים כשהתחילו לעבוד על הסרטים שלהם. ל-Just Cause יש שניים, שהראשון ביניהם היה בינוני-עד-גרוע ואף אחד לא שמע עליו כמעט.

  12. red מאת red:

    לראשון יש ממוצע של מעל 70, שזה סביר לגמרי. חוץ מזה שיצאו גם סרטים על משחקים שהם לא מגה-להיטים כמו למשל היטמן, בלאדריין וhouse of the dead. לאחרונה גם הוכרז סרט על קיין ולינץ'

  13. swym מאת swym:

    נכון, אבל אם באמת אלו היו רק המשחקים האלו (או דום, מורטל קומבט, וסטריט פייטר שגם הם נחשבו למשחקים פופולאריים, אבל בטח שלא חומר לסרט. במיוחד במקרה של דום).

    אבל בגלל זה הזכרתי גם את של מקס פיין, שמוכיחה שגם משחק שהוא לא הפרנצייז הכי מוכר/מוכר שבעולם יכול לייצר סרט, ויש גם את Alone in the dark (הרבה אחרי שהפרנצייז דעך ואף אחד לא זכר אותו), את Postal ואת Bloodrayne כדוגמאות נוספות למשחקים הלא-הכי-פופולאריים שכן זכו לסרט (בעיקר בגלל במאים נוראים כמו אווה בול).

    אז נכון, סביר להניח שהיילו יכל להיות מועמד הרבה יותר טבעי לסרט, ומשהו שהיה הופך לעסק הרבה יותר קופתי (הוא גם היה מועמד כזה, אבל השמועה אומרת שאולפני הסרטים נסוגו כשמיקרוסופט התעקשה על כך שהם יבנו טבעת אמיתי שמקיפה את השמש לצורך הצילומים ולא יסתפקו באפקטי CGI). אבל עדיין: Just Cause הוא לא המשחק הכי פחות מוצלח (ובמקרה של JC2 אפילו מדובר במשחק טוב מאד) או עם העלילה הכי קלושה שהחליטו פתאום לבסס עליו סרט. השאלה היחידה היא מתי סוף סוף יצא סרט מבוסס משחק שגם יהיה שווה ללכת לראות אותו.

  14. red מאת red:

    דווקא הנסיך הפרסי חולות הזמן היה לא רע. סרט קיץ חביב בהחלט

  15. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    הנסיך הפרסי הוא הסיבה שבגללה אמרתי שבמקרה הכי טוב זה יוצא סביר-פלוס. Sands of Time הוא משחק מאוד מוכר, עם עולם מוצלח, עלילה מצוינת, דמויות מעניינות וכו', שיצא ממנו סרט סביר-פלוס.

    אני חייב להודות שלא ידעתי שעשו סרטים על Postal ו-Bloodrayne. כל שאר הדוגמאות שנתתם הן לחלוטין משחקים הרבה יותר מוכרים ו-widespread מ-Just Cause.

  16. red מאת red:

    בסדר אבל אתה גם שוכח שמסרט על just cause יש הרבה פחות ציפיות משלסרט כמו היילו נניח, ולכן להפיק סרט על just cause יעלה הרבה פחות כסף ויצרוך הרבה פחות השקעה… חוץ מזה שלjust cause בטח יהיה APPEAL יותר גדול לקהל הרחב שלא מכיר את המשחק (בגלל הsetting המאוד גנרי שלו), בעוד שמשחקים כמו היילו מכוונים לקהל מאוד ספציפי, גיקי ופנאטי שקשה לרצות.

  17. swym מאת swym:

    האמת היא שגם ל-Far Cry, House of the dead ואפילו Dungeon Siege יצאו סרטים, וכולם מאותו פס יצור נוראי של אווה בול.

    ודווקא הנסיך הפרסי היה אכזבה מטורפת. מהסרטים האחרים לא היו לי אף פעם ציפיות מראש, אבל כמגיע סוף סוף סרט שעל התסריט שלו חתום ג'ורדן מנצר שיצר את סדרת המשחקים עצמה, ועל ההפקה שלו חתום ג'רי ברוקהיימר שהצליח לעשות בזמנו סרט הרפתקאות מעולה שמבוסס בכלל על מתקן לונה פארק של דיסני – ציפיתי להרבה יותר.
    בוא נגיד שנהנתי יותר מResident Evil Extinction, אבל אולי זה בגלל שהגעתי דווקא אליו עם ציפיה לקבל טראש וגיליתי דווקא שם סרט סביר ביותר עם settings מאד מגניב.

  18. red מאת red:

    מי זה ג'ורדן מנצר? אתה מתכוון מכנר… וחבל שבאת עם ציפיות גבוהות מדי לסרט מהסוג הזה… אני באתי עם ציפיות שהוא יהיה לכל היותר גרוע פלוס ובסוף די הופתעתי

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS